Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-09-2022 21:41
Oh, wat fijn! Daar kun je dan zo blij mee zijn, hè?
Ik heb ook een lipstick van Natasha Denona, uit de I need a nude collectie. Het is de kleur 15NB Claudia. Deze in de link:

https://www.temptalia.com/product/natas ... udia-15nb/

Nou, ik kan je vertellen: het is een fijne lipstick, maar hij lijkt in absoluut niets op de kleur op de foto! Niets! Als het kon, had ik hem teruggestuurd. De kleur is gewoon ronduit bruin. Echt dat jaren negentig bruin. Ik geef toe, het staat me best. En ik heb geen enkele kleur die daar op lijkt, dus daarom, en omdat terugsturen geen optie was, toch maar gehouden. Maar dat was echt even slikken. Het was een dure lipstick en ik ben ontzettend zorgvuldig geweest in het uitzoeken van een kleur. En dan krijg je iets wat er niet eens op lijkt.
Ik vind de verpakking van de I need a nude lipstick ook erg groot, vierkant en zwaar.
Precies datzelfde heb ik ook! Zorgvuldig uitgezocht, uitgekomen op de Claudia lipstick en in de buidel getast. Maar de kleur valt me tegen het echt en hij doet ook niks voor me. Ik heb de lipstick onlangs weer gepakt omdat het me een mooie herfstkleur leek maar helaas, nog steeds niet mijn kleur.
Jufjoke schreef:
23-09-2022 18:29
Ja, ervaring mee, en met die van Missha ook. Ze lijken erg op elkaar, al is die van Missha geparfumeerd en die van Purito niet. Kleuren zijn ook vergelijkbaar en meteen het zwakke punt. Er zijn maar een paar kleuren, waarvan de twee lichtste een beetje grijzige ondertoon hebben. Nou werkt dat voor mij vrij goed, omdat ik erg licht ben met een neutrale ondertoon. Maar dat is ook meteen zo'n beetje het enige waarvoor dat goed werkt. De kans is dus vrij groot dat je geen passende kleur kan vinden. Kun je dat wel, dan is het een top product, dat iets te veel glanst naar mijn smaak. Dat doen ze allebei. Met poeder is dat verholpen.

De bb Cream van Purito is inmiddels binnen en ik heb hem een paar keer gedragen, opgebracht met een kwast. Ik vind hem goed op te bouwen en hij dekt dan ook helemaal op mijn rode vlekjes zodat ik geen concealer meer nodig heb. De kleur is zo-zo. Hij toont niet maar het geeft wel een zweem grijs. Ik vind overigens niet dat hij erg glanst, maar ik houd wel van de dewy look.

En toch is er niks wat mijn EL Double Wear heeft kunnen overtreffen dus ik vraag me eigenlijk af waarom ik het nog probeer :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
TanteNina schreef:
28-09-2022 10:27
Precies datzelfde heb ik ook! Zorgvuldig uitgezocht, uitgekomen op de Claudia lipstick en in de buidel getast. Maar de kleur valt me tegen het echt en hij doet ook niks voor me. Ik heb de lipstick onlangs weer gepakt omdat het me een mooie herfstkleur leek maar helaas, nog steeds niet mijn kleur.
Ach. Ja, dat is inderdaad precies mijn ervaring. Ik gebruik hem desondanks toch af en toe, maar echt heel gelukkig ben ik er niet mee.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
23-09-2022 22:08
De verpakking is er inderdaad geen lichtgewicht. Voor mij zijn veel gehypte Mac lipsticks miskopen; Kindasexy, Velvet Teddy, Faux... het is het niet.
Oh nee herkenbaar, Mac lipstick is het niet voor mij.
Al zit ik doodstil op de bank en gebruik hun primer en lippotlood eronder, na een half uur heb ik alleen nog een randje en uitgedroogde kleurloze lippen.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
28-07-2022 13:32
Op vakantie in het hete Griekenland heb ik elke dag de tinted hydrator van Wet 'n Wild gebruikt. Hield echt ontzettend goed! Hitte, zeewind, zwemmen, hij doorstond alles. En anders was een klein beetje bijsmeren weer genoeg voor een flawless look. Echt een topper en spotgoedkoop.
Goeie tip! Ik heb me helemaal.laten gaan op vakantie, gebruik nu pas sinds een paar weken weer foundation.
En kwam er dus achter dat sommige foundation zo de prullenbak in kan na een tijdje niet gebruik: was korrelig geworden.
Alle reacties Link kopieren
Maan schreef:
28-09-2022 14:55
De bb Cream van Purito is inmiddels binnen en ik heb hem een paar keer gedragen, opgebracht met een kwast. Ik vind hem goed op te bouwen en hij dekt dan ook helemaal op mijn rode vlekjes zodat ik geen concealer meer nodig heb. De kleur is zo-zo. Hij toont niet maar het geeft wel een zweem grijs. Ik vind overigens niet dat hij erg glanst, maar ik houd wel van de dewy look.

En toch is er niks wat mijn EL Double Wear heeft kunnen overtreffen dus ik vraag me eigenlijk af waarom ik het nog probeer :mrgreen:
Yep. Herkenbaar. Door de jaren heen talloze producten ervaren die geweldig zijn (en ook die dat niet zijn) en toch steeds iets nieuws willen proberen.
Ik haal daar plezier uit, maar eigenlijk wil ik daar ook vanaf. Zou dat niet heerlijk zijn; gewoon één foundation hebben en die opnieuw kopen als hij op is?
Jufjoke schreef:
28-09-2022 21:08
Yep. Herkenbaar. Door de jaren heen talloze producten ervaren die geweldig zijn (en ook die dat niet zijn) en toch steeds iets nieuws willen proberen.
Ik haal daar plezier uit, maar eigenlijk wil ik daar ook vanaf. Zou dat niet heerlijk zijn; gewoon één foundation hebben en die opnieuw kopen als hij op is?
Ik heb de Double Wear pas recent ontdekt en wat is dat een topper. Ik heb het pompje erbij gekocht dus het werkt ook nog eens hygiënisch. De kleur past zo perfect en hij zit als een huis, ongelofelijk. Hij maakt echt de beloftes waar. Ik begrijp niet dat ik het niet eerder heb geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand een tip voor een lipstick in een mooie herfstkleur? Ik hoor bijvoorbeeld dat de lipstick Velvet cinnabar van Lisa Eldridge een topper is, maar kent iemand hier die? Of heb je een andere kleur lipstick die je mooi vindt passen bij de herfstkleuren? Alvast bedankt voor je tip ☺️.
Alle reacties Link kopieren
Maan schreef:
28-09-2022 23:18
Ik heb de Double Wear pas recent ontdekt en wat is dat een topper. Ik heb het pompje erbij gekocht dus het werkt ook nog eens hygiënisch. De kleur past zo perfect en hij zit als een huis, ongelofelijk. Hij maakt echt de beloftes waar. Ik begrijp niet dat ik het niet eerder heb geprobeerd.
Ik maak m’n oude foundations, ja met een s :lol: op en dan word dit m’n volgende!
Ik kijk er nu al naar uit, haha.
AirMaxlover schreef:
29-09-2022 10:43
Ik maak m’n oude foundations, ja met een s :lol: op en dan word dit m’n volgende!
Ik kijk er nu al naar uit, haha.
Ik denk niet dat je daarna nog terug wil! :mrgreen:

Ik zou wel even een proefje vragen bij de parfumerie zodat je alvast de juiste kleur kunt zoeken.
Alle reacties Link kopieren
TanteNina schreef:
29-09-2022 07:43
Heeft er iemand een tip voor een lipstick in een mooie herfstkleur? Ik hoor bijvoorbeeld dat de lipstick Velvet cinnabar van Lisa Eldridge een topper is, maar kent iemand hier die? Of heb je een andere kleur lipstick die je mooi vindt passen bij de herfstkleuren? Alvast bedankt voor je tip ☺️.
Lastige vraag, want dat is natuurlijk heel persoonlijk en afhankelijk van huidskleur en haarkleur. De cinnabar is overigens een prachtige kleur vind ik, heb ik zelf ook al eens naar zitten kijken. Ik weet overigens niet hoe de lipsticks van Lisa Eldridge zijn, maar juf heeft ze, misschien kan zij er iets over vertellen. En een echt bruine herfstkleur op de lippen doe ik niet snel meer. Wat ik wel graag doe is een ombré lip (nee, niet jaren 80 dikke lijn), dus een ietwat donkere lipliner met een lichtere kleur en dan vervagen, vind ik echt prachtig. Of het hip is, geen idee….😁
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
30-09-2022 08:41
Lastige vraag, want dat is natuurlijk heel persoonlijk en afhankelijk van huidskleur en haarkleur. De cinnabar is overigens een prachtige kleur vind ik, heb ik zelf ook al eens naar zitten kijken. Ik weet overigens niet hoe de lipsticks van Lisa Eldridge zijn, maar juf heeft ze, misschien kan zij er iets over vertellen. En een echt bruine herfstkleur op de lippen doe ik niet snel meer. Wat ik wel graag doe is een ombré lip (nee, niet jaren 80 dikke lijn), dus een ietwat donkere lipliner met een lichtere kleur en dan vervagen, vind ik echt prachtig. Of het hip is, geen idee….😁
Ik heb twee lipsticks en een lipliner van Lisa Eldridge. Ik ben met alle drie eigenlijk niet echt blij. Het zijn dure producten, dus ik heb me heel erg goed verdiept in de kleuren die ik wilde. Net als bij de I need a nude toen. Lisa Eldridge heeft prachtige foto's op haar site, van modellen in allerlei huidskleuren die de lipstick dragen. Plus video's gekeken. Ik koos voor een mooie zachte perzikachtige nude. Of dat dacht ik. Plus bijbehorend lippotlood. Toen het binnen kwam dacht ik echt dat er een fout gemaakt was. Was deze donkere, matte, droge mauve tint voor mij? Ik kon wel janken toen het toch de door mij bestelde kleur was. Het leek niet eens op wat ik dacht besteld te hebben. Een andere lipstick ook mee besteld, meer een satin. Die is wel aardig, al is hij redelijk transparant en niet bepaald langhoudend.
Voor mij geen Lisa Eldridge meer, ik was zo teleurgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je je wel eens vaker in kleur lijkt te vergissen is het misschien zinnig om een product even op je telefoon en een ander apparaat te bekijken voor je besluit... misschien dat je scherm een rol speelt Juf?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
01-10-2022 19:23
Aangezien je je wel eens vaker in kleur lijkt te vergissen is het misschien zinnig om een product even op je telefoon en een ander apparaat te bekijken voor je besluit... misschien dat je scherm een rol speelt Juf?
Hmm. Daar zou je een punt kunnen hebben. Daar zou ik niet aan gedacht hebben. Ik neem hem mee, bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
01-10-2022 18:04
Ik heb twee lipsticks en een lipliner van Lisa Eldridge. Ik ben met alle drie eigenlijk niet echt blij. Het zijn dure producten, dus ik heb me heel erg goed verdiept in de kleuren die ik wilde. Net als bij de I need a nude toen. Lisa Eldridge heeft prachtige foto's op haar site, van modellen in allerlei huidskleuren die de lipstick dragen. Plus video's gekeken. Ik koos voor een mooie zachte perzikachtige nude. Of dat dacht ik. Plus bijbehorend lippotlood. Toen het binnen kwam dacht ik echt dat er een fout gemaakt was. Was deze donkere, matte, droge mauve tint voor mij? Ik kon wel janken toen het toch de door mij bestelde kleur was. Het leek niet eens op wat ik dacht besteld te hebben. Een andere lipstick ook mee besteld, meer een satin. Die is wel aardig, al is hij redelijk transparant en niet bepaald langhoudend.
Voor mij geen Lisa Eldridge meer, ik was zo teleurgesteld.
Oh, dat is wel heel erg jammer! Klopte de kleur ook niet met de omschrijving op de site? Haar kleuren lijken me zo prachtig 😍, ik heb inmiddels de Velvet cinnabar besteld, ik kon me niet beheersen. Ik hoop niet dat ik dezelfde ervaring heb als jij…
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
28-07-2022 13:32
Op vakantie in het hete Griekenland heb ik elke dag de tinted hydrator van Wet 'n Wild gebruikt. Hield echt ontzettend goed! Hitte, zeewind, zwemmen, hij doorstond alles. En anders was een klein beetje bijsmeren weer genoeg voor een flawless look. Echt een topper en spotgoedkoop.
Ik ga deze toch nog bestellen, volgende week vliegen we naar de zon :sun:
Nog andere tips van Boozyshop voor me :lol:
Oh en ik dacht aan een makkelijke creamblush? Mijn voorkeur gaat uit naar oranje/peachy tinten.
Wet N wild heb ik niet hier in de winkel liggen helaas. En als ik dan toch ga bestellen ;)
airmaxlover wijzigde dit bericht op 03-10-2022 13:41
Reden: Zoek nog iets :)
7.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik quote mezelf ipv tekst verbeteren. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
AirMaxlover schreef:
03-10-2022 13:38
Ik ga deze toch nog bestellen, volgende week vliegen we naar de zon :sun:
Nog andere tips van Boozyshop voor me :lol:
Oh en ik dacht aan een makkelijke creamblush? Mijn voorkeur gaat uit naar oranje/peachy tinten.
Wet N wild heb ik niet hier in de winkel liggen helaas. En als ik dan toch ga bestellen ;)
Boozyshop verkoopt Geek& Gorgeous, dat is een van mijn favoriete merken qua huidverzorging. Ik weet niet of dat je ding is.
Alle reacties Link kopieren
@jufjoke daar zit ik nog niet zo goed in.
Wil ik nog wel leren.
Nu ga ik voor Cream blush & bronzer plus die tinted hydrator van Wet N Wild :)
Ga straks nog even zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Colourpop heeft op dit moment free world wide shipping.
Let op, je betaald nog steeds invoerrechten boven de 22 (?) euro.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit is mijn all time favoriete lippotlood, maar uiteraard niet meer te krijgen. Het is een Mauve met een wat grijze ondertoon. En vandaag, bij de Douglas in Amsterdam heb ik eindelijk precies dezelfde kleur!
Deze:
Afbeelding

Op het plaatje lijkt het gewoon een bruin, maar dat is het niet. En op de site van de Douglas zou ik deze nooit gekozen hebben als vervanging van de colourpop, veel te licht. Was wel leuk, samen met de verkoopster Swatchen en en zoeken en samen blij zijn dat we exact dezelfde kleur vonden. Maakt mijn dag!😁
Alle reacties Link kopieren
En van de week deze gekocht bij de Kruidvat met 50% korting. Erg blij mee! Ik houd van een lichte dekking en dit is echt fijn spul!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
19-11-2022 20:25
Afbeelding

Dit is mijn all time favoriete lippotlood, maar uiteraard niet meer te krijgen. Het is een Mauve met een wat grijze ondertoon. En vandaag, bij de Douglas in Amsterdam heb ik eindelijk precies dezelfde kleur!
Deze:
Afbeelding

Op het plaatje lijkt het gewoon een bruin, maar dat is het niet. En op de site van de Douglas zou ik deze nooit gekozen hebben als vervanging van de colourpop, veel te licht. Was wel leuk, samen met de verkoopster Swatchen en en zoeken en samen blij zijn dat we exact dezelfde kleur vonden. Maakt mijn dag!😁
Leuk, Supersas! Wat kan je daar toch blij van worden, hè?
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
19-11-2022 20:54
En van de week deze gekocht bij de Kruidvat met 50% korting. Erg blij mee! Ik houd van een lichte dekking en dit is echt fijn spul!

Afbeelding
Helemaal eens. Niet verschrikkelijk veel keuze in kleuren, daarom voor mij net niet perfect, maar ik vind dit ook een topper.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-11-2022 22:21
Helemaal eens. Niet verschrikkelijk veel keuze in kleuren, daarom voor mij net niet perfect, maar ik vind dit ook een topper.
Klopt, 4 of 5 kleuren maar met deze medium kom ik heel goed weg gelukkig.

En dat lippotlood, ja, daar word ik echt blij van. Ik had nog een stompje van 2cm ofzo. En wat is de Douglas in Amsterdam heerlijk zeg! In Den Bosch hebben we een pijpenla met minder vriendelijk personeel, kom er niet graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven