Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
19-11-2022 22:36
Klopt, 4 of 5 kleuren maar met deze medium kom ik heel goed weg gelukkig.

En dat lippotlood, ja, daar word ik echt blij van. Ik had nog een stompje van 2cm ofzo. En wat is de Douglas in Amsterdam heerlijk zeg! In Den Bosch hebben we een pijpenla met minder vriendelijk personeel, kom er niet graag.
Voor Douglas ga ik ook liever naar Eindhoven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens nog steeds erg dol op mijn lipsticks van Maybelline, de superstay Vinyl, deze:

https://www.wehkamp.nl/maybelline-new-y ... gIO6fD_BwE

Ik heb twee kleuren, Peachy en Red Hot. Peachy is erg neutraal en licht, niet zo perzik als de naam doet vermoeden, het is een echte nude. Red Hot is heftig rood, maar staat erg mooi als ik het na het opbrengen afhap met een tissue.
Ze voelen niet droog, je voelt wel dat er iets op je lippen zit, een klein tikje plakkerig, maar de houdbaarheid is fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
20-11-2022 09:39
Ik ben trouwens nog steeds erg dol op mijn lipsticks van Maybelline, de superstay Vinyl, deze:

https://www.wehkamp.nl/maybelline-new-y ... gIO6fD_BwE

Ik heb twee kleuren, Peachy en Red Hot. Peachy is erg neutraal en licht, niet zo perzik als de naam doet vermoeden, het is een echte nude. Red Hot is heftig rood, maar staat erg mooi als ik het na het opbrengen afhap met een tissue.
Ze voelen niet droog, je voelt wel dat er iets op je lippen zit, een klein tikje plakkerig, maar de houdbaarheid is fantastisch.
Helemaal mee eens. Ik heb lippy en cheeky en als ik weet dat het heel de dag moet zitten grijp ik vaak naar deze. Ik zag bij Alie Glines dat er nieuwe kleuren komen, maar duurt vast een eeuwigheid voordat ze in Nederland verkrijgbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Whitty, in Frankrijk gekocht. Ik draag niet vaak lipstick maar als ik het draag dan deze. Ik moet wel opletten dat ik niet te veel gebruik. Niet heel plakkerig, droogt niet uit, mooie kleur en blijft inderdaad goed zitten.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Ik had trouwens een bestelling gedaan bij Revolution Make up die ik hier wel kan delen: de Candy Haze eyeshadow palette, De evolution Pro CC Cream Perfecting Foundation SPF30, en de Reloaded highlighter.

Het palette eigenlijk alleen besteld in mijn zoektocht naar de perfect blauw/grijs/paarse oogschaduw. Ik had er een, in mijn IT! Cosmetics palette maar die is kwijtgeraakt in de verbouwing. Dit palette was mooi om naar te kijken, maar ook hierin vond ik niet de goede vervanger, de kleur (Wanderlust) in het doosje wel maar viel weg op mn oog. Zelfs met primer en de rambam. Er zitten wel wat goed gepigmenteerde kleuren in en veel glitter.

Afbeelding

De highlighter is goed, ook veel glans dus heb je maar een beetje van nodig. De cc cream is heel goed dekkend, en jammer genoeg net niet de juiste kleur voor me. Wat dikker als ik zou verwachten als van een cc cream maar wel fijn als foundation, je hebt ook hier weinig van nodig.

Wat betreft mn zoektocht naar de juiste kleur oogschaduw ... het is denk ik ook een lastige kleur om goed gepigmenteerd te krijgen, heb nu al een aantal merken goedkoop en duur geprobeerd. Maar het kan wel. Die van It! dus, en daarvoor van de Action notabene. Heb ook geprobeerd: BE creative, Viseart, Kiko Milano. Ik heb er een mono van Bourjois, die komt in de buurt mar mag eigenlijk iets lichter. Ik blijf zoeken hoor, vind ik helemaal niet erg :-D maar mocht iemand een merk of palette weten…
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Blauw, grijs, paars.... ik word wel nieuwsgierig. Hoe heet die kleur van It die niet meer te krijgen is? Misschien zijn er nog wel afbeeldingen van te googlen...
Over afbeeldingen gesproken, ik kan al een tijdje geen afbeeldingen meer zien op het forum. Nu weet ik niet welke dinges er in de aanbieding was bij kruidvat waar 2 posters heel blij van werden.... wil iemand me vertellen wat het is?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
20-11-2022 13:08
Blauw, grijs, paars.... ik word wel nieuwsgierig. Hoe heet die kleur van It die niet meer te krijgen is? Misschien zijn er nog wel afbeeldingen van te googlen...
Over afbeeldingen gesproken, ik kan al een tijdje geen afbeeldingen meer zien op het forum. Nu weet ik niet welke dinges er in de aanbieding was bij kruidvat waar 2 posters heel blij van werden.... wil iemand me vertellen wat het is?
Heeft dat niet te maken met de cookies?
Maar het is deze: https://www.kruidvat.nl/loreal-paris-t ... /p/5485502
Alle reacties Link kopieren
Ehh Supersas, dat is een foundation ;-) . Dit is het palette die kwijt is (en natuurlijk niet meer verkrijgbaar): https://www.itcosmetics.com/discontinue ... C_639.html

Het gaat om de kleur Superstar, maar die oogt hier vrij donker. iIn het echt viel hij lichter uit. Hij mag wat lichter/blauwer, richting lavendelkleur.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Supersas!! En ja de cookies dat is vast het probleem want in de instellingen vond ik 't niet.

Oeh ok ik ga eens kijken monkeytown.
Lorem Ipsum
Op aanraden van iemand die er heel blij mee is, heb ik de lipprimer van Nyx gekocht. Lippenstift zat er bij haar na uren nog op, wel wat vervaagt maar nog steeds kleur te zien. Maar deze doet wat mij betreft zijn naam eer aan want het doet ook niks, bij mij niet in ieder geval.

Zou het te maken kunnen hebben met de lippenstift https://www.etos.nl/producten/rimmel-lo ... 39494.html
Deze is ook allesbehalve long lasting trouwens maar ik vind de kleur heel mooi. Het is een shimmer zou het kunnen dat de primer dan minder goed werkt?

De Maybelline superstay heb ik ook maar deze wordt mat als je niet bij houdt met de lippenbalsem, zo een beetje elk half uur ofzo.


Iemand een tip voor primer die wel werkt?
Alle reacties Link kopieren
MonkeyTown schreef:
20-11-2022 13:21
Ehh Supersas, dat is een foundation ;-) . Dit is het palette die kwijt is (en natuurlijk niet meer verkrijgbaar): https://www.itcosmetics.com/discontinue ... C_639.html

Het gaat om de kleur Superstar, maar die oogt hier vrij donker. iIn het echt viel hij lichter uit. Hij mag wat lichter/blauwer, richting lavendelkleur.
Turquasi vroeg ook naar de foundation in haar post. Ze kon het plaatje niet zien daarom een linkje geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Ahh sorry :-$
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
20-11-2022 09:39
Ik ben trouwens nog steeds erg dol op mijn lipsticks van Maybelline, de superstay Vinyl, deze:

https://www.wehkamp.nl/maybelline-new-y ... gIO6fD_BwE

Ik heb twee kleuren, Peachy en Red Hot. Peachy is erg neutraal en licht, niet zo perzik als de naam doet vermoeden, het is een echte nude. Red Hot is heftig rood, maar staat erg mooi als ik het na het opbrengen afhap met een tissue.
Ze voelen niet droog, je voelt wel dat er iets op je lippen zit, een klein tikje plakkerig, maar de houdbaarheid is fantastisch.
Ik vind het bij mezelf nogal trashy.
Ik zal het nog een kans geven met afhappen op een tissue want het was echt wat viezig bij mij, teveel glans ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Is de kleur archetype van lethal cosmetics wat je zoekt? Niet nav de omschrijving maar nav de kleur uit je it pallette

.https://www.douglas.nl/nl/p/5010256044?variant=215177
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog leuke, fijne make-up gekocht of getest de laatste tijd?
Ik ben zelf nog steeds heel blij met de L’Oréal hyaluron foundation. Ik heb een tintje lichter gekocht en die is nu perfect. Het enige jammere is dat het een dropper heeft, je moet oppassen met de dropper terug doen anders wordt het een smeerboel. Het is echt een lichte foundation maar voor mij precies goed.
En iemand nog een tip voor een vloeibare of stick-blush? Ik heb een mini van milk waar ik heel blij mee ben, zou nog wel meer kleuren willen.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
20-01-2023 21:05
Iemand nog leuke, fijne make-up gekocht of getest de laatste tijd?
Ik ben zelf nog steeds heel blij met de L’Oréal hyaluron foundation. Ik heb een tintje lichter gekocht en die is nu perfect. Het enige jammere is dat het een dropper heeft, je moet oppassen met de dropper terug doen anders wordt het een smeerboel. Het is echt een lichte foundation maar voor mij precies goed.
En iemand nog een tip voor een vloeibare of stick-blush? Ik heb een mini van milk waar ik heel blij mee ben, zou nog wel meer kleuren willen.
Ja, ik heb twee prachtige nieuwe oogschaduw paletten gekocht. Niet dat ik die nodig had :-$

Deze van Nimya

https://www.hetcosmeticahuis.nl/nl/nimy ... gJ7OfD_BwE

En deze van Natasha Denona

https://www.farfetch.com/nl/shopping/be ... gK3hvD_BwE

Allebei duur, maar een paar weken geleden allebei met korting kunnen kopen. En oh, wat ben ik er blij mee. Ze zijn echt heel mooi en fijn om te gebruiken. Daar kan ik echt zo van genieten.

En ik heb een tijdje geleden de Dior forever matte foundation gekocht. Ook blij mee.

Voor blush ben ik echt verknocht aan poeder, voor bronzer en highlighter trouwens ook. Dus geen tips daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Miracle Pure blush van Max Factor heel fijn, Supersas :)
apppie wijzigde dit bericht op 20-01-2023 21:39
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, die van Natasha Denona is echt prachtig! Die duo-Chrome, is dat een mooie kleur?
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
20-01-2023 21:38
Ik vind de Miracle Pure blush van Max Factor heel fijn, Supersas :)
Even mijn Google opstarten….
Krijgt best goede beoordelingen. Als hij in de aanbieding is zal ik eens kijken. Dank voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Het cosmeticahuis, is dat van de moeder van Nikkie? Kende de site niet dus gelijk weer snuffelen en zag ineens die foto onderin.
Alle reacties Link kopieren
Prachtige oogschaduw, jufJoke!
Ik heb een miskoop loreal gedaan, een foundation maar hij is erg rood bij mij.
Waar ik wel erg blij mee ben, is een mascara van Maybelline, lash sensational luscious mascara.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
20-01-2023 21:30
Ja, ik heb twee prachtige nieuwe oogschaduw paletten gekocht. Niet dat ik die nodig had :-$

Deze van Nimya

https://www.hetcosmeticahuis.nl/nl/nimy ... gJ7OfD_BwE

En deze van Natasha Denona

https://www.farfetch.com/nl/shopping/be ... gK3hvD_BwE

Allebei duur, maar een paar weken geleden allebei met korting kunnen kopen. En oh, wat ben ik er blij mee. Ze zijn echt heel mooi en fijn om te gebruiken. Daar kan ik echt zo van genieten.

En ik heb een tijdje geleden de Dior forever matte foundation gekocht. Ook blij mee.

Voor blush ben ik echt verknocht aan poeder, voor bronzer en highlighter trouwens ook. Dus geen tips daar.
Oh ik wil die van Nimya ook. Blijft ie goed zitten?
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
20-01-2023 21:39
Oh, die van Natasha Denona is echt prachtig! Die duo-Chrome, is dat een mooie kleur?
Ja, die is geweldig. Echt heel bijzonder, vind ik.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
20-01-2023 22:03
Oh ik wil die van Nimya ook. Blijft ie goed zitten?
Ja. Ik gebruik geen primer. De enige kleur die wat meer moeite kost om op te brengen is de blauwe shimmer. Maar als ik het uitblend met de lichtste shimmer, dan komt opeens alles goed en blijft er een heel mooi blauw ombre effect over. Het leuke van dit palet vind ik de veelzijdigheid.
Oh, en de knaloranje kleur is opvallend draagbaar, zelfs met mijn bleke huid. Leent zich ook heel goed om met een heel klein waasje een andere kleur iets warmer te maken.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
20-01-2023 21:47
Het cosmeticahuis, is dat van de moeder van Nikkie? Kende de site niet dus gelijk weer snuffelen en zag ineens die foto onderin.
Oh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb hem zelf besteld met korting plus cadeaubon bij Douglas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven