Entertainment alle pijlers

Welke film heb je voor het laatst gezien? Deel 3

13-08-2019 08:37 1563 berichten
Deel 3 alweer van Welke film heb je voor het laatst gezien?

Linkje deel 2: entertainment/welke-film-heb-je-het-laa ... 246128/127#

Veel lees- en schrijfplezier :cheers: :popcorn:


Aanvulling moderatorteam:

In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.

Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Madrid87 schreef:
08-08-2019 08:53
Papillon op Netflix.
Ik vond hem prachtig. Geweldig acteerwerk van Rami Malek en Charlie Hunman, die hele mooie chemie hadden. Ik kon bijna niet geloven dat het echt een waargebeurd verhaal was en wilde meteen het boek lezen.
Ik heb echt met grote ogen zitten kijken. :popcorn:

Naar aanleiding hiervan ook gisteravond deze film gezien, in 1 ruk uitgekeken. Normaal doe ik langer over een film.
Alle reacties Link kopieren Quote
Secret obsession op Netflix!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook Papillon, mooie film!
morgana81 schreef:
13-08-2019 08:58
Secret obsession op Netflix!

In Netflix opgezocht en ziet er uit als een spannende thriller, ik heb hem in mijn lijst gezet.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 13-08-2019 10:34
Reden: Toevoeging
8.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Otherhood. Best wel confronterend als je eigen kinderen ouder worden en deels de deur al uit zijn. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga morgen Midsommar proberen. Ik zit op een hoekje, dus als hij mij toch te eng is, kan ik wegsneaken :proud: :facepalm:

Aansluitend ga ik naar Poms. :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gisteravond Secret Obsession gezien, ik hou wel van zulk soort films.

Obsessed had ik een tijd geleden ook gezien. Met Idris Alba en Bey.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ballon : 2 Duitse familie's die door middel van een luchtballon proberen te ontsnappen naar het vrije Westen.

ik heb bijna de halve film op het puntje van mijn stoel gezeten, vreselijk spannend, zenuwen gierde door mijn keel, je voelt ook erg mee met de hoofdpersonen.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren Quote
Net M8dsommar gezien.
Mwah......niet echt horror.
En soms zo absurd dat het lachwekkend werd.
Hij had enger gekund
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
Boy erased op Pathé Thuis
Over een jongen met gelovige vader die naar een anti-homo training wordt gestuurd. Goede film!
Get out (RTL7)
Aparte film.
Ik dacht even voorspelbaar en lijkend op twee ander films, maar was toch anders.
Het leek er wel op, maar was op zijn eigen manier origineel.
Voor mij boeiend genoeg om te willen weten wat er achter zat.
(Is van 2017 en ze noemen ook Obama en jammer dat het niet mogelijk was dat die nog een regeerperiode kon doen.)
John Wick 3, met Keanu Reeves. Wat een heerlijke films zijn dat toch. Twee uur lang met samengeknepen billen zitten, en één en al genoegdoening. :rolling:
Je zou denken dat het na drie delen wel minder wordt, maar ze worden alleen maar beter. :kneel:
Uss.

Van dezelfde regisseur als ''Get Out''.
Unieke stijl heeft deze vent en dat is tegenwoordig sowieso al een verademing en bewonderenswaardigheid in een tijd waar je vaak dezelfde elementen terug ziet komen in (horror)films.
Hier was het horrorgenre echt effe aantoe.
Zonder vooraf te weten wie de regisseur is kon ik al raden welk brein achter deze film zit en dat heb ik niet vaak.

De film doet voor mij aan als een psychologische horror met een vleugje komedie. Normaliter ben ik daar geen fan van omdat het al snel het doel van een horrorfilm voorbij schiet door humor erdoor heen te vermengen, but he did pull it off.
Het geeft de film een bepaalde luchtigheid mee en tegelijkertijd zitten er genoeg schrikeffecten in de film voor de nodige griezelmomenten en spanning.
Ik was halverwege de film even in slaap gekukeld (wat overigens niks met de film zelf te maken had) het was al vrij laat en had een vermoeiende dag achter de rug, maar ik werd precies middenin een jumpscare wakker, schrok me wezenloos. Ook de soundtracks waren gaaf en heel ''eigen'', van een creepy muziekje op de juiste momenten tot leuke deuntjes waar je als kijker gewoon niet anders kunt dan erop mee te bouncen.

Voor de mensen die Get Out konden waarderen is deze film zeker ook het kijken waard, Origineel verhaal op een eigenzinnige manier uitgewerkt.
Het is niet de beste horrorfilm ooit voor mij maar wel uniek in zijn soort en als film liefhebber moet je deze gewoon een keer gezien hebben.

Al met al dus een vermakelijke film
En een regisseur om zeker ook in de gaten te blijven houden!
Alle reacties Link kopieren Quote
Op Netflix heb ik Ghostbusters gekeken. Niet die laatste met de vrouwen. Maar de allereerste uit 1984.

En The Mask met Jim Carrey (ook op Netflix). Blijft lachen die film!

:popcorn:
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
15-08-2019 22:32
John Wick 3, met Keanu Reeves. Wat een heerlijke films zijn dat toch. Twee uur lang met samengeknepen billen zitten, en één en al genoegdoening. :rolling:
Je zou denken dat het na drie delen wel minder wordt, maar ze worden alleen maar beter. :kneel:

Heb ik ook gezien! 2x trouwens.
Kan niet wachten tot deel 4 nu!
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort gaat de allereerst Matrix film weer even in de bios draaien, omdat hij 20 jaar oud is.
Ga ik zeker naar toe! ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
KoffieDoosje schreef:
16-08-2019 14:00
Op Netflix heb ik Ghostbusters gekeken. Niet die laatste met de vrouwen. Maar de allereerste uit 1984.

En The Mask met Jim Carrey (ook op Netflix). Blijft lachen die film!

:popcorn:
o_o gaaf ga het meteen op mijn lijst zetten, ik keek altijd naar de tekenfilms van Ghostbusters en The Mask film van de The Mask heb ik wel gezien
Relax we're all crazy, it's not a competition
Hebben jullie dat ook weleens, dat je denkt "Die film wil ik wel weer eens zien" en dan komt 'ie drie dagen later ineens op tv? Zo toevallig is dat. Is me de laatste tijd al een paar keer gebeurd.
Ja, Peter Fonda is overleden en die wordt nu erg laat... uitgezonden op ARTE (Duitse TV.) Die stond al voor zijn overlijden op de programmering vanwege Woodstock.

Easy Rider (1969) en is echt zo'n Cult film. Vergelijkbaar met Pulp Fiction.
Deze is Duits ondertiteld. Also, mit In original Fassung.
De film geeft ook een beeld van het Amerika van ooit. In die tijd oorlog in Vietnam en na moorden op diverse politici en tegenstanders van rassenscheiding.
Het past echt bij dat festival met vooral bezoekers wars van oorlog en politiek.
Is echt historie.

Ik zal eens op de film GET OUT zoeken. Ik houd niet echt van horror, maar acteur heeft inderdaad wel een sterke uitstraling.

EDIT: Sie sprechen Deutsch!!! :O De beelden van Easy Rider zijn wel echt en origineel.
Rouge__ schreef:
14-08-2019 18:36
Ballon : 2 Duitse familie's die door middel van een luchtballon proberen te ontsnappen naar het vrije Westen.

ik heb bijna de halve film op het puntje van mijn stoel gezeten, vreselijk spannend, zenuwen gierde door mijn keel, je voelt ook erg mee met de hoofdpersonen.
Die heb ik ook gezien een paar weken geleden. Ik vond het ook ontzettend spannend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Phoebemeaculpa schreef:
17-08-2019 06:23
Die heb ik ook gezien een paar weken geleden. Ik vond het ook ontzettend spannend.
echt zo, vond het vooral mooi hoe ze de spanning hebben weten over te brengen, vond ik het ook interessant om te zien hoe het was weet weinig over die tijd dat Berlijn in 2en was gedeeld ben van 1987 dus .

The hatefull 8 goeie film, leek een soort van realife cluedo Tarantino style :hihi:
Relax we're all crazy, it's not a competition
10 cloverfield lane.

Na een ruzie met haar vriend besluit een jonge vrouw haar koffers te pakken en de benen te nemen. Dit pakt echter niet zo goed uit want ze raakt verzeild in een auto-ongeluk met een tegenligger, waarna ze wakker wordt in de kelder van een vreemde man. De man zegt haar gered te hebben van chemische aanvallen waar de wereld mee geteisterd wordt en die waarschijnlijk een groot deel van de mensheid hebben weggevaagd. De kelder verlaten is dan ook geen optie.

Ik vond het een vermakelijk filmpje. Je wordt als kijker meegezogen in een mysterie waarbij je regelmatig op het verkeerde been wordt gezet. Het is niet makkelijk te raden wat er precies gaande is en juist dat maakt de film boeiend om te blijven kijken. Howard, de man die haar heeft meegenomen vind ik ook perfect uitgekozen. Hij ziet er redelijk normaal uit maar met karaktertrekken die de nodige vraagtekens bij de kijker oproepen.

De ontknoping vond ik verassend en geeft een extra boost mee aan de film.

Er schijnt trouwens een groot budget te zijn geweest voor deze film 15 miljoen las ik ergens.
Dat vind ik belachelijk.
Het is een leuke film om een keer gezien te hebben, maar het is nou ook niet bepaald een film waar ik nog weken of maanden aan terug zal denken.

Gewoon leuk als tussendoortje!
Tintelfris schreef:
18-08-2019 11:57
10 cloverfield lane.
(...)
Er schijnt trouwens een groot budget te zijn geweest voor deze film 15 miljoen las ik ergens.
Dat vind ik belachelijk.

Reken om te beginnen alvast maar een paar miljoen voor John Goodman.
RikM schreef:
18-08-2019 12:04
Reken om te beginnen alvast maar een paar miljoen voor John Goodman.
Pffff heb duidelijk het verkeerde vak gekozen.

Of de verkeerde vent. ;-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven