Naam winkel gezocht!!

17-04-2009 10:37 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
In loop nu al weken te peinzen en mijn hersenen te kraken voor een nieuwe naam voor mijn (web)winkel. Omdat mijn winkelnaam teveel op die van een andere lijkt ben ik genoodzaakt om een nieuwe naam te bedenken. Ik ben nu al zo gehecht aan mijn huidige naam dat ik echt niets echt leuks kan bedenken, alles is het net niet! (en wat wel leuk is, bestaat al!)

Dus... ik dacht laat ik de vraag eens bij mijn grootste netwerk neerleggen en misschien heeft iemand hier wel een briljant idee!

Het is een trouwens een winkel in handgemaakte kraamkadootjes en bakfietskussens.



Wie o wie....
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je uitstralen? Waar moet je merk voor staan?
Alle reacties Link kopieren
Ben je getrouwd of niet?



Als je getrouwd bent, pak dan de eerste twee letters van je voornaam, je partner zijn achternaam, en je eigen achternaam (kan ook je achternaam en die van je partner omwisselen.

fa-ch-at



Als dat niet klinkt, kun je eerste drie letters van je voornaam en eerste drie letters van je achternaam pakken.



Hopelijk komt het beetje uit met je naam ;)
Alle reacties Link kopieren
Kraamcadeautjes en bakfietskussens zijn natuurlijk wel wat anders. Ben je al online met je winkel?



Wat had je eerst voor naam?
Alle reacties Link kopieren
Pillows & Presents
Alle reacties Link kopieren
maar ga je de naam dan kiezen uit de sugesties hier en hou je dat anoniem?

Anders is het een ( slimme) manier van reclame....
Alle reacties Link kopieren
L'enfant terrible (met onze cadeautjes wordt de baby happy, ofzo).
Alle reacties Link kopieren
Retro jaren 60/70, hip hollands

Merk staat voor unieke, originele, maar ook bruikbare kadootjes die ook allemaal gepersonaliseerd kunnen worden.



Ik hou niet zo van verkleinwoordjes en ik wil in de toekomst ook meer dingen gaan maken voor kinderen tot een jaar of 3. Dus de naam moet ook niet teveel met kraam te maken hebben.
Alle reacties Link kopieren
wat is je eigen nationaliteit. Je naam komt Arabisch of Marokkaans over. Wat is bijvoorbeeld de vertaling van kraamkadootje of kussen in jouw taal? Speel daar een beetje meem.
Alle reacties Link kopieren
l'enfant terrible vind ik wel erg leuk! maar lastig om door te vertellen voor mensen die geen frans spreken / schrijven!



De winkel is al een tijdje online en loopt ook best wel goed! Ga de huidige naam hier niet noemen want dan wordt het reclame.

Probeer ook geen reclame te maken als ik een suggestie van hier ga gebruiken, als ik dat ook ga doen, gaat die nieuwe naam pas over een maand of 2 online. Wil eerst mijn huidige visitekaartjes en labeltjes opmaken!
Alle reacties Link kopieren
Is je huidge naam nu knuf en Co?

En wil je ook weer iets in die trent?
Alle reacties Link kopieren
nee ben niet arabisch, zou het dus ook niet weten in die taal. Had eerst bonbinibebe bedacht (welkom baby in het antiliaans) maar dat heeft het ook net niet!



Letters van onze namen combineren heb ik ook geprobeerd, maar dat klinkt meteen zo geknutseld!
Alle reacties Link kopieren
wat heb je zelf al bedacht en waarom vond je dat allemaal niets? Voordat hier 100 ideeen worden gegeven en je dat bij voorbaat al niets vindt.



je wil dus iets met kinderkado's, al dan niet kraamkado's en daar zitten (toevallig) ook bakfietskussens bij? Zijn 3 nogal verschillende dingen. Zijn je (kraam)kado's vooral kledingstukken voor kind, of speelgoed, of juist voor moeder of is het meer decoratief (schilderijtjes etc). Er is zoveel te bedenken bij kraam/kinderkado's.



www.grachtengordelkado.nl (heb maar 1 associatie met de bakfiets, sorry)

www.kinderkado.nl

www.kadovoorkinderen.nl

www.catootjekadootje.nl

www.retrokado.nl

...

..

..
Alle reacties Link kopieren
Ok geen reclame dus.



Vind die naam Bonbinibebe best leuk maar misschien struikelen sommigen erover...



Eh...Prettybaby, Bonbebe , Welcomekid, pfft echt moeilijk dit...
Alle reacties Link kopieren
ps zou dit topic naar werk & studie laten verplaatsen. Denk dat je dan een breder aanbod van namen krijgt.



(zit zelf ook niet veel op de kinderen pijler maar zag deze staan bij nieuwe topic).



vind bonbinibebe wel heel erg baby gericht (met een strand associatie). Als je je (in de toekomst) ook meer op kinderkadootjes richt vind ik dit geen pakkende naam.
Alle reacties Link kopieren
bonbebe is eigenlijk wel leuk...

misschien dan nog beter bonbaby..



grachtengordelkado Snap de associatie, maar is niet zo kloppend meer..

Denk dat je andere namen al bestaan en ... beetje saai (catootje kadootje is wel leuk!).



Producten zijn vooral labeldoekjes, knuffels, slabbetjes, speendoekjes, etc. en ik wil straks ook handgemaakte kleertjes verkopen
Alle reacties Link kopieren
www.aapindeboom.nl

www.aapopzolder.nl

www.kleineaapjes.nl

www.bijdebijtjes.nl

www.apekolder.nl

www.littlepumpkin.nl

http://www.babymunchkin.nl/

www.klauterkabouter.nl

www.reuzenperzik.nl/

www.mevrouwdevos.nl

www.poesenaapie.nl

www.meneernilsson.nl



waren mijn ideetjes die het net niet hadden...
Alle reacties Link kopieren
wat een lange namen allemaal! Ik zou het korter houden - beter te onthouden, bekt lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van gewoon iets algemeens wat met kinderen te maken heeft? Dus: Floddertje, Catootje, Pluk, Puk, Pukkie, Ukkepuk, Poezesnoes, Pip, Apie....
Alle reacties Link kopieren
bonbebe bestaat al en is groot, heb je binnen no time een proces aan je broek hangen..



http://www.bonbebeworld.com/



je zit zelf nogal in de dierenhoek. Ik zie de associatie met wat je verkoopt niet zo bij je voorbeelden. Mevrouw Vos en Poes en Apie? Aap op zolder?



Je kan die richting op gaan maar een pakkende naam die ook naar je product verwijst wordt het dan niet.



Waarin verschillen jouw slabbetjes, labeldoekjes (what the **** zijn label doekjes??), speendoekjes van de spullen die ik bij Prenatal/Hema/oid kan kopen? Kan je iets met het element dat jouw producten onderscheidt van de gangbare babywinkelspullen?



Bedenk wel dat dit soort spullen wordt gekocht door mensen die op kraamvisite gaan. Daar zit ook een hele groep bij die geen flauw idee heeft van dit soort producten (wijs nu naar mezelf) en ook niet snel op de naam van een product zal zoeken. Wel op algemeen: kraamkado..
Alle reacties Link kopieren
In dat thema (van blogbabe dus) :



www. guppies.nl

www.guppekoppen.nl

www.jambekkies.nl

www.kabouterkado.nl

www.speciaalvoorguppies.nl (ik houd wel van kindjes guppies te noemen, dat blijkt )



www.zwelgjespullen.nl
Alle reacties Link kopieren
Kikado



Lekker kort, bekt goed klinkt lekker!
anoniem_79785 wijzigde dit bericht op 17-04-2009 11:40
Reden: oopsie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:MooMoo schreef op 17 april 2009 @ 11:38:

kikadoZou ik niet doen, wekt nogal de associatie met stichting KiKa (kinderkanker) op, lijkt me niet echt leuk en gepast.
Alle reacties Link kopieren
oke, korte namen daar zit wat in!



Over bonbebe, zag net dat mijn diksap ook zo heet...



Mijn spulletjes verschillen van bv de hema, dat heet geen massaproducten zijn, ze zijn one-of-a-kind, handgemaakt. Ik kan er naam op zetten, het gebruik van de materialen is anders.



Labedoekjes zijn trouwens doekjes met labeltjes eraan, vinden baby's lekker om aan te friemelen.



De dierennamen, tja vond ik wel lekker klinken. Poes en Aapie waren trouwens de eerste knuffels die ik maakte.



guppekoppen is leuk!
Alle reacties Link kopieren
kikado was wel leuk! Maar bestaat ook al!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven