Te snel met iemand naar bed gaan betekent geen relatie?

03-02-2020 09:31 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag dit letterlijk voor een vriendin
We hadden het er gisteren over en zij is van mening dat, ook in deze tijd, mannen ( maar misschien ook wel vrouwen) uiteindelijk niet snel een relatie aan gaan met iemand waarmee ze relatief snel naar bed gaan.
Het waarom zou ik de koe kopen als ik de melk gratis heb gekregen principe.
Hoe zit dat anno 2020?

Ik ben zelf met mijn vriend redelijk snel naar bed gegaan omdat ik het echt belangrijk vind dat er chemie is tussen de lakens.
Ik vroeg er hem gisteren naar en hij gaf aan dat hij er geen moeite mee heeft.
Maar hoe zien anderen dit?
Mijn vriendin en ik hadden echt een discussie hierover.
Zij denkt dat de eventuele partner je minder serieus neemt in de wens toch een relatie te willen.
In mijn optiek hoeft dat dus niet uit te maken.
Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat het niet uit hoeft te maken. Sterker nog, het is een mooi hypocrisie-filter om relatief snel met ze te neuken. Als ze je daarna niet meer willen omdat je 'te makkelijk' bent, is het een hypocriete lul en ben je de dans mooi ontsprongen terwijl je tenminste wel hebt geneukt ;-).
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Ikjijenhij schreef:
03-02-2020 09:31

Het waarom zou ik de koe kopen als ik de melk gratis heb gekregen principe.
Hoe zit dat anno 2020?
Dus dan gaat ze er vanuit dat een man alleen een relatie aangaat om in z’n seksuele behoeftes te voorzien. Triest manbeeld heb je dan. En triest zelfbeeld ook, als je denkt dat je een man buiten seks niets te bieden hebt.
Ik ben met mijn man een paar uur na kennismaking in bed gedoken. :$
Nu 7,5 jaar later nog steeds heel erg gelukkig met elkaar.

Het hoeft helemaal niks uit te maken.
Alle reacties Link kopieren
@moosey,
Het gaat mij om de gedachte erachter.
Of zo’n ( in mijn optiek) ouderwetse opvatting nog voor mensen geldt anno nu.
Volgens mijn vriendin was dit absoluut waar.
Ik denk ook dat het niet perse uit hoeft te maken
En idd, een man die afknapt op een vrouw omdat ze “ te makkelijk “ is, is een hypocriete lul.

Wel heb ik de indruk dat vrouwen vaker sex gelijkstellen aan het hebben van een relatie. En dan teleurgesteld zijn als blijkt dat de man dat anders ziet. En die kans dat je verschillende verwachtingen hebt over sex binnen een relatie of casual sex, wordt wel kleiner als je langer wacht.

Van iemand die je pas een paar uur kent weet je nog niet of ie een partner for life zou kunnen zijn. Heel veel prille relaties stranden in de eerste 6 weken. Als je van jezelf weet dat je je gebruikt voelt als snel na de sex de “ relatie” wordt verbroken, kun je dus beter wachten met sex hebben. Als je zelf ook kan genieten van goede sex zonder dat het uitloopt op iets langdurigs, dan maakt t niet uit.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 03-02-2020 09:44
32.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ken best mensen voor wie dat nog steeds waar is, ik ken ook mensen voor wie het echt niet uitmaakt. Ik vind dat het niet uit moet maken.
gamayun wijzigde dit bericht op 03-02-2020 09:41
5.44% gewijzigd
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Niet automatisch. Voor een goede relatie is het fijn wanneer je dezelfde ideeen hebt over bijvoorbeeld seks.

Een relatie met iemand die wil wachten met seks tot na het huwelijk heeft een grotere kans van slagen wanneer jezelf ook van mening bent dat wachten tot de ware belangrijk is.

Een persoon die ervaring in bed en ruimdenkend belangrijk vindt, daar past een partner bij die dit ook vindt.

Seks hoort bij het leven, alleen heeft iedereen daar andere behoeftes in en niet iedereen denkt daar het zelfde over.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Meteen seks hoeft niet te betekenen geen relatie natuurlijk dat is echt onzin.

Maar ik moet ook aan die TO denken van paar weken geleden; had via Tinder een man ontmoet, op eerste date in een sauna afgesproken, daar seks met hem gehad op een toilet. En daarna was zij teleurgesteld dat hij alleen op seks uit was. Tsja :facepalm:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Moosey schreef:
03-02-2020 09:37
Dus dan gaat ze er vanuit dat een man alleen een relatie aangaat om in z’n seksuele behoeftes te voorzien. Triest manbeeld heb je dan. En triest zelfbeeld ook, als je denkt dat je een man buiten seks niets te bieden hebt.
Dit.

Echt hele rare seksistische denkbeelden, maar je zult merken dat veel vrouwen op Viva (helaas) nog steeds zo denken, ze zullen zich zo wel laten horen.

Een topic als dit bewijst maar weer dat vrouwenemancipatie nog steeds heel, heel hard nodig is.

En om antwoord te geven op je vraag: NEE, dit maakt geen bal uit. Daten gaat over elkaar leren kennen. Als jij jezelf bent trek je ook iemand aan die daarbij past. Daarvoor moet je natuurlijk wel zelfvertrouwen hebben en je dus niet in allerlei bochten gaan wringen omdat je denkt dat die ander je dan leuker vindt. En daar gaat het vaak in een heel vroeg stadium al mis, omdat vrouwen nog steeds vastzitten in ouderwetse denkbeelden. Verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik verkering kreeg met mijn man merkte ik dat hij het serieus bedoelde juist omdat hij in het begin niks probeerde. Met vrouwen waarmee hij geen relatie wilde dook hij wel meteen het bed in. Niet dat er dat nou zo veel waren hoor.
Ikjijenhij schreef:
03-02-2020 09:39
@moosey,
Het gaat mij om de gedachte erachter.
Of zo’n ( in mijn optiek) ouderwetse opvatting nog voor mensen geldt anno nu.
Volgens mijn vriendin was dit absoluut waar.
En waarom is dat belangrijk om te weten? Sommigen denken zo, anderen niet. Het enige wat er toe doet is wat je zelf wil en belangrijk vindt. Al het andere is ruis.
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
03-02-2020 09:37
Dus dan gaat ze er vanuit dat een man alleen een relatie aangaat om in z’n seksuele behoeftes te voorzien. Triest manbeeld heb je dan. En triest zelfbeeld ook, als je denkt dat je een man buiten seks niets te bieden hebt.
Inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat een onzin. Ik zou alleen een kop koffie bij hem gaan drinken. Ik bleef per ongeluk het hele weekend en we zijn dat weekend ook niet uit bed gekomen. Na 18 jaar nog steeds samen. Het was gewoon de juiste match
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
03-02-2020 09:45
Dit.

Echt hele rare seksistische denkbeelden, maar je zult merken dat veel vrouwen op Viva (helaas) nog steeds zo denken, ze zullen zich zo wel laten horen.

Een topic als dit bewijst maar weer dat vrouwenemancipatie nog steeds heel, heel hard nodig is.

En om antwoord te geven op je vraag: NEE, dit maakt geen bal uit. Daten gaat over elkaar leren kennen. Als jij jezelf bent trek je ook iemand aan die daarbij past. Daarvoor moet je natuurlijk wel zelfvertrouwen hebben en je dus niet in allerlei bochten gaan wringen omdat je denkt dat die ander je dan leuker vindt. En daar gaat het vaak in een heel vroeg stadium al mis, omdat vrouwen nog steeds vastzitten in ouderwetse denkbeelden. Verdrietig.
Ontzettend goed verwoord!
Zal dit zeker aan mijn vriendin voorleggen.

Ik ben alleen ook echt benieuwd hoe mannen dit zien in de huidige tijdsgeest.
Mijn vriendin heeft namelijk door een recente ervaring deze aanname.
De man in kwestie wil hier alleen niet een eerlijk antwoord op geven.
Echt een hork in ogen, maar dat is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een stelling mensen.
Ik en een vriendin staan hier lijnrecht tegenover elkaar.
Zij heeft wel degelijk meer te bieden en dat weet ze ook.
Ik vraag mij alleen af hoe men dit tegenwoordig ziet n.a.v deze discussie.
Alle reacties Link kopieren
Eén recente ervaring? Dan zijn opeens 'alle mannen zo'?

Wat een onzin dit.
Life is short. Eat dessert first.
Oneens.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom ze hier zo stellig over doet. Zij heeft die ervaring, heel vervelend voor haar, en ja, er zullen ongetwijfeld mannen zijn die zo denken, want je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel iemand die zo denkt, of zo doet, maar ze snapt toch ook wel dat dat niet meteen een algemeen geldende regel is en dat er genoeg mannen zijn voor wie dat dus niet geldt?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ikjijenhij schreef:
03-02-2020 09:52
Ontzettend goed verwoord!
Zal dit zeker aan mijn vriendin voorleggen.

Ik ben alleen ook echt benieuwd hoe mannen dit zien in de huidige tijdsgeest.
Mijn vriendin heeft namelijk door een recente ervaring deze aanname.
De man in kwestie wil hier alleen niet een eerlijk antwoord op geven.
Echt een hork in ogen, maar dat is een ander verhaal.
Daar maakt ze dan dus weer een denkfout. Het is niet belangrijk wat die man vindt, maar wat ZIJ vindt. Ja, er zijn mannen en vrouwen die zo denken, en er zijn mannen en vrouwen die niet zo denken. En (denk ik) de grootste categorie: als er een goede klik is en je vindt die ander geweldig, seks of geen seks, dan maakt het allemaal niet meer uit. Dan zijn dat soort zogenaamde regeltjes totaal onbelangrijk.
Dus je kunt alleen maar van jezelf uitgaan, je hoofd breken over wat anderen wel of niet vinden is tijdsverspilling. Deze man had andere ideeën, ja dat kan, next. Geen match dus.
doornroosje9 schreef:
03-02-2020 09:56
Eén recente ervaring? Dan zijn opeens 'alle mannen zo'?

Wat een onzin dit.
Dit.
Ik was overigens zelf ook lange tijd schuldig aan mannen generaliseren maar ik begin te ontdekken dat dat vooral voor mijzelf een valkuil is.
Bovendien stel dat je het uitstelt en je komt erachter als het al een tijd dik aan is dat het in bed niet matcht.. Dan dump je hem misschien ook om die rede. En dat is logisch, ja een relatie draait om meer dan sex maar het hoort er wel bij en het is fijn als het ook in bed klikt.

Mooi gezegd DeKenau!
Alle reacties Link kopieren
Er is geen enkele man die zal zeggen nee nu je gelijk met mij naar bed bent geweest hoef ik geen relatie meer met jou. Je had moeten wachten met ja zeggen. Je bent te makkelijk. Want dat jij seks met hem hebt gehad is logisch. Hij is natuurlijk onweerstaanbaar.

Hij vindt je leuk of niet. Seks met hem hebben veranderd daar niets aan. Behalve als hij de seks met jou niet fijn vond. Dan kan hij daardoor afhaken.

Dus door gelijk seks te hebben met de man verklein je niet je kansen op een relatie. Als hij daarvoor jou ook al als mogelijk serieus relatie materiaal zag.

Maar er is een grote maar.

Veel mannen willen gewoon geen vrouw die het al met Jan en alleman heeft gedaan. Ze willen geen vrouw waar zijn halve vriendengroep en het halve dorp /stad ook al overheen is geweest.

Na de eerste date kan je gewoon nooit weten of het echt wat wordt in de toekomst.

Dus is het best verstandig om even te wachten met seks on te voorkomen dat je zo' n vrouw wordt waar het halve dorp al overheen is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ikjijenhij schreef:
03-02-2020 09:52
Ik ben alleen ook echt benieuwd hoe mannen dit zien in de huidige tijdsgeest.
Mijn vriendin heeft namelijk door een recente ervaring deze aanname.
De man in kwestie wil hier alleen niet een eerlijk antwoord op geven.
Echt een hork in ogen, maar dat is een ander verhaal.
Kun je even uitleggen wat zij hem gevraagd heeft en wat precies zijn antwoord was?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Poe ik denk dat je alleen jezelf er mee hebt door zo te denken. Veel teveel aanpassen aan de man en hoe je denkt dat mannen zijn, erg generaliserend. Je verliest daarmee jezelf en je eigen behoeften uit het oog.
Je kan alleen van jezelf uitgaan, dat is het allerbelangrijkste. Als jij dent dat het goed voelt en je signalen krijgt dat het goed zit, dan is snel seks hebben daar echt geen dealbrekende factor in. Tenzij het gewoon op dat gebied niet matcht.

Ga van jezelf uit en de man die daarbij past die blijft, de man die niet past, niet. Daar snap ik de verontwaardiging dan nooit zo van bij vrouwen. Seks staat niet garant aan een vaste relatie. Het is onderdeel van het ontdekken van elkaar.
Of je nou lang of kort wacht, als de seks ruk is en de chemie daarin ontbreekt weet ik dat liever al vrij vlot dan pas na een paar maanden.
Alle reacties Link kopieren
Qiyara schreef:
03-02-2020 10:16

Of je nou lang of kort wacht, als de seks ruk is en de chemie daarin ontbreekt weet ik dat liever al vrij vlot dan pas na een paar maanden.
Dat hoor ik nou heel vaak.
Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat als je verliefd bent en het verder op alle fronten klikt dat het dan op seks gebied ineens niet fijn zou zijn. Je moet ook eerst een beetje uitvinden wat de ander fijn vindt.

Ik kan mij daar alleen wat bij voorstellen als de man op seks gebied bijvoorbeeld heel onderdanig zou zijn en van mij zou verwachten dat ik mij als een meesteres zou gedragen of zo.

Maar daar hoef je dan niet eerst seks voor te hebben om daar achter te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven