Te snel met iemand naar bed gaan betekent geen relatie?

03-02-2020 09:31 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag dit letterlijk voor een vriendin
We hadden het er gisteren over en zij is van mening dat, ook in deze tijd, mannen ( maar misschien ook wel vrouwen) uiteindelijk niet snel een relatie aan gaan met iemand waarmee ze relatief snel naar bed gaan.
Het waarom zou ik de koe kopen als ik de melk gratis heb gekregen principe.
Hoe zit dat anno 2020?

Ik ben zelf met mijn vriend redelijk snel naar bed gegaan omdat ik het echt belangrijk vind dat er chemie is tussen de lakens.
Ik vroeg er hem gisteren naar en hij gaf aan dat hij er geen moeite mee heeft.
Maar hoe zien anderen dit?
Mijn vriendin en ik hadden echt een discussie hierover.
Zij denkt dat de eventuele partner je minder serieus neemt in de wens toch een relatie te willen.
In mijn optiek hoeft dat dus niet uit te maken.
Ben benieuwd.
Orpheus13 schreef:
03-02-2020 21:58
Ik heb heel veel vriendinnen geadviseerd om minstens 5 dates en een minstens een maand te wachten met seks als ze een vaste relatie willen.

Voor mij heeft dit bijna de status van een wetmatigheid, en de betreffende vrouwen waren me heel dankbaar voor het delen van dit mannelijk perspectief.
:rofl:

Je zoekt ruzie hé.
Voor mannen met wie ik op date ging was sex bij de eerste date echt een zware no-go. Voor mij was het trouwens ook een no-go geweest als hij wat had geprobeerd. Ook in mijn omgeving heb ik meer mannen gehoord die het een no-go vinden om bij de eerste date te gaan seksen. Ze vinden het goedkoop en hebben gelijk een peiling met hoeveel mannen zijn date heeft geslapen.

Maar nogmaals, ieder voor zich. Ik denk dat het alles te maken heeft met opvoeding, streek, sociaal moraal, etc.

Overigens heb ik erg vaak vriendinnen moeten troosten die na een eerste date met sex gedumpt werden. Ik snap waarom, maar goed, ik ben geen goede graadmeter want ik ben demisexueel.
Alle reacties Link kopieren
Haha eerste date begon op zaterdagmiddag en eindigde zondagavond laat. En ja een deel van die tijd lagen we te seksen in bed.
Nu alweer 7 jaar geleden, getrouwd en gelukkig.
Echter we hadden wel al lang contact en hadden voor de date al afgesproken dat we gingen kijken of we samen een relatie aan zouden willen gaan met elkaar.
Dus ja na 1 date zijn we samen gekomen en gebleven. Seks kan ik alleen maar als er sprake is van verliefdheid of iig gevoelens voor elkaar. In mijn hele leven maar met 3 mannen naar bed geweest en met 2 ervan ben ik getrouwd dus ik ben wat dat betreft niet iemand van de wisselende contacten.

Met mijn eerste echtgenoot wel een stuk langer gewacht maar toch met een positief resultaat uit mijn ervaring zou ik zeggen: het loopt zoals het loopt. De eerste keer seks is wat mij betreft niet doorslaggevend voor het succes van de (mogelijke) relatie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik kenden elkaar al lang voordat we echt een stel werden, dus dat is wellicht anders dan bij een eerste date meteen in bed belanden...

Maar zodra we officieel samen waren, zijn we ook vrijwel direct met elkaar naar bed geweest.
Nu bijna 17 jaar verder en nog steeds gelukkig samen.
Alle reacties Link kopieren
Demiseksueel? Wat is dat?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik denk niet dat veel mannen zo denken.
Wel kom je op die manier er achter of een man slechts voor een avontuurtje gaat of serieus is door nog even te wachten. Want mijn ervaring is dat niet alle mannen daar eerlijk in zijn. Proberen ze je gelijk het bed in te krijgen en als je daar niet in mee gaat dat je gelijk niet meer interessant bent, dan weet je genoeg.
Kyndra schreef:
03-02-2020 23:36
Mijn man en ik kenden elkaar al lang voordat we echt een stel werden, dus dat is wellicht anders dan bij een eerste date meteen in bed belanden...

Maar zodra we officieel samen waren, zijn we ook vrijwel direct met elkaar naar bed geweest.
Nu bijna 17 jaar verder en nog steeds gelukkig samen.
Je hebt pb
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
03-02-2020 22:00
:rofl:

Je zoekt ruzie hé.
Ik ben zelf totaal niet narrow-minded, heb geen dubbele moraal.

Maar wel heilig overtuigd van de juistheid van dit advies (ALS de vrouw inderdaad een vaste relatie zoekt). Veel mannen zijn nu eenmaal seksistischer dan ik.
Orpheus13 schreef:
04-02-2020 08:49
Ik ben zelf totaal niet narrow-minded, heb geen dubbele moraal.

Maar wel heilig overtuigd van de juistheid van dit advies (ALS de vrouw inderdaad een vaste relatie zoekt). Veel mannen zijn nu eenmaal seksistischer dan ik.
Ben het met je eens hoor.
Heb hetzelfde zitten te predikken notabene, maar nu ik er nog es over nadenk... waarom zou je je lijf en hart uberhaupt willen geven aan een man die zo bekrompen over vrouwen denkt.
Ja.

Denk dat het hoogtijd wordt dat mannen hun denkbeelden over vrouwen eens onder de loep gaan nemen.
En dat zullen ze niet doen als wij massaal de benen gesloten houden op de eerste 5 dates en een relatie met ze aangaan.

En ook niet als je gelijk op de eerste date ermee het bed in duikelt.

Dergelijke mannen moeten geboycot worden!!!!!! :swear:

Wie is met me?
Alle reacties Link kopieren
Partner en ik hebben eerst een maand lang elke dag geneukt alsof het einde der tijden nabij was. En dan echt; deur open, broek uit, neuken, broek aan, aju!

zijn pas na een maand ook eens andere dingen gaan doen. Koffie drinken en zo. bleek ook wel te klikken. Nu bijna 16 jaar samen, 3 kinderen, en nog elke dag verliefd.

dus.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd een sletterige reputatie en toch had ik relaties, lange ook.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijenblij20220 schreef:
03-02-2020 09:48
Toen ik verkering kreeg met mijn man merkte ik dat hij het serieus bedoelde juist omdat hij in het begin niks probeerde. Met vrouwen waarmee hij geen relatie wilde dook hij wel meteen het bed in. Niet dat er dat nou zo veel waren hoor.
Ik heb er moeite mee dit verhaal te geloven.

Het slaat in ieder geval nergens op.
Ikjijenhij schreef:
03-02-2020 09:52
Ontzettend goed verwoord!
Zal dit zeker aan mijn vriendin voorleggen.

Ik ben alleen ook echt benieuwd hoe mannen dit zien in de huidige tijdsgeest.
Mijn vriendin heeft namelijk door een recente ervaring deze aanname.
De man in kwestie wil hier alleen niet een eerlijk antwoord op geven.
Echt een hork in ogen, maar dat is een ander verhaal.
Een vrouw waar ik een relatie mee aan wil gaan moet ik onder meer zeer aantrekkelijk vinden. Als ik iemand zeer aantrekkelijk vind, dan wil ik er ook graag mee naar bed.

Ik zie het snel met elkaar naar bed gaan als een logisch gevolg daarvan. En dus een teken dat de aantrekking wederzijds is en daarmee de kans dat het een relatie kan worden alleen maar groter.
sugarmiss schreef:
03-02-2020 10:12

Veel mannen willen gewoon geen vrouw die het al met Jan en alleman heeft gedaan. Ze willen geen vrouw waar zijn halve vriendengroep en het halve dorp /stad ook al overheen is geweest.

Na de eerste date kan je gewoon nooit weten of het echt wat wordt in de toekomst.

Dus is het best verstandig om even te wachten met seks on te voorkomen dat je zo' n vrouw wordt waar het halve dorp al overheen is geweest.
Ook dit zie ik anders hoor. Natuurlijk zullen er onzekere mannen zijn die daar moeite mee hebben, maar ik denk dat een man die een beetje stevig in zijn schoenen staat daar niet echt mee zit.

(halve vriendengroep is natuurlijk weer een ander uiterste, maar ik neem aan dat je dat niet heel letterlijk bedoelde)
sugarmiss schreef:
03-02-2020 10:25
Dat hoor ik nou heel vaak.
Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat als je verliefd bent en het verder op alle fronten klikt dat het dan op seks gebied ineens niet fijn zou zijn. Je moet ook eerst een beetje uitvinden wat de ander fijn vindt.
Zat mensen die seksueel niet matchen. Ook al ben je nog zo verliefd.
Cateautje schreef:
03-02-2020 10:34
Vrienden van mij zijn na een one night stand al 40 jaar bij elkaar.
Dan duurt die nacht wel erg lang! ;)
Moreina schreef:
04-02-2020 09:48
Denk dat het hoogtijd wordt dat mannen hun denkbeelden over vrouwen eens onder de loep gaan nemen.
En dat zullen ze niet doen als wij massaal de benen gesloten houden op de eerste 5 dates en een relatie met ze aangaan.

En ook niet als je gelijk op de eerste date ermee het bed in duikelt.
Iets tussenin is misschien nog het meest wenselijk. Zo heb je de combinatie tussen een zinnig gesprek voeren en seksuele aantrekking. Vaak houdt een vrouw het overigens geen 5 dates uit en wil ze sneller seks.
Orpheus13 schreef:
04-02-2020 08:49
Veel mannen zijn nu eenmaal seksistischer dan ik.
Dat vrouwen niet met jou willen neuken, betekent niet dat JIJ niet minder seksistisch dan andere mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg later dat verwijt van een ex, dat hij me als goedkoop zag omdat we op onze 2de date seks hadden dus ja, er zijn hufters die nu nog zo denken.
Dat hij het initiatief nam vond hij niet uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
04-02-2020 22:33
Ik kreeg later dat verwijt van een ex, dat hij me als goedkoop zag omdat we op onze 2de date seks hadden dus ja, er zijn hufters die nu nog zo denken.
Dat hij het initiatief nam vond hij niet uitmaken.
Maar het is een ex, dus kwam er toch een relatie?

Wat mannen zeggen nadat het uit is neem ik meestal iets minder serieus, daar wil nog wel eens een gekleurde bril en behoefte aan emotionele compensatie van de kwetsuur bij zitten.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
04-02-2020 12:36
Ik heb er moeite mee dit verhaal te geloven.

Het slaat in ieder geval nergens op.
Er zijn ook mannen die zoiets opbouwen en niet met hun lul denken.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn ex man had ik op de 2e date sex. Met mijn vorige vriend heb ik 2 weken gewacht en met mijn huidige vriend op de eerste date sex.

Ik vind sex heel belangrijk. In wil geen relatie met iemand die er niks van bakt. En als iemand me daarom afschrijft is t mijn type niet.

Ik denk dat als iemand je dumpt na snel sex dat diegene sowieso al niet serieus was met je. Maar ja dan heb je misschien wel lekkere sex gehad toch?
vrijenblij20220 schreef:
05-02-2020 09:08
Er zijn ook mannen die zoiets opbouwen en niet met hun lul denken.
Dus jouw vent die zonder pardon direct naar bed gaat met vrouwen waar hij eigenlijk niets anders van wil denkt niet met zijn lul, maar een vent die als die een vrouw leuk vindt om meer dan alleen seks, die denkt puur met zijn lul als die gewoon handelt naar zijn verlangens?

Aparte zienswijze.

Ik geloof in ieder geval geen snars van het verhaaltje dat jouw vent heeft opgehangen. Klinkt meer alsof hij wat verlegen was en met stoere praat over andere veroveringen het mooi heeft aangekleed. En jij slikt het graag voor zoete koek, want dat betekent dat jij heel bijzonder bent. Snap ik, maar ik kijk er dan gewoon heel oppervlakkig naar.

Want het is vrij lastig om vooraf al uit te sluiten of je gevoelens kan ontwikkelen voor iemand, tenzij die persoon echt niet bij je past en waarom zou je dan nog met die persoon naar bed willen?
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
05-02-2020 09:08
Er zijn ook mannen die zoiets opbouwen en niet met hun lul denken.
Door vrouwen op te delen in 'om te neuken' en 'verkeringmateriaal' ben je in mijn ogen gewoon een hooibaal.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven