Kosten tuin?

28-04-2009 12:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig de tuin van onze nieuwbouwwoning te ontwerpen. Het afgraven + straatwerk inclusief randafzettingen willen we laten doen. Waarschijnlijk wordt de bestrating een grote tegel (60/60 - 80/80), eventueel afgewisseld met waaltjes en/of split.



Wij hebben nu de volgende prijzen voor de arbeid:

- afgraven + afvoeren grond: ¤ 9 per m2 (zonder factuur)

- zand en/of aarde storten: ¤ 3 per m2 (zonder factuur)

- straten (excl. randafzetting): ¤ 12 excl. BTW per m2 (man wil 50/50% doen)

- kantplanken: ¤ excl. BTW per m1 (man wil 50/50% doen)



Het gaat om de achtertuin van een nieuwbouwwoning in Zuid-Holland. Heeft iemand tips wie in te huren? En heeft iemand prijzen?
Vraag meerdere offertes op en goedkoop kan duurkoop zijn, zeker op de tegels. Kijk in de buurt bij mooie tuinen en bel aan om te vragen waar/door wie ze het hebben laten doen.



Wil je lang plezier hebben van je tuin dan zou ik geen hout in contact laten komen met de grond, van een gemetseld muurtje heb je veel langer plezier.



Bekijk welke werkzaamheden je zelf kan doen of kan uitbesteden aan een paar enthousiaste buurjongens die een paar tientjes willen verdienen (afgraven of zoiets). Opperen (stenen aanslepen) kun je ook makkelijk zelf doen. Geld dat je op die manier uitspaart kun je weer in iets anders steken.
Alle reacties Link kopieren
HI,



Zelf ook net onze tuin van een nieuwbouwwoning in R'dam gedaan. We waren ongeveer 1000 euro kwijt aan (simpele) tegels en het laten straten. Omdat we die door een bevriende stratenmaker hebben laten leggen in een leuk patroon ziet het er mooi uit.

Schutting van hardhout was ook rond 1000 euro, zelf geplaatst.

Beplanting kostte me maar 200 euro (veel stekkies uit mijn moeders tuin).

We gaan binnenkort zelf een pergola maken en dat zal ook tegen de 100 euro gaan kosten aan geïmpregneerd hout.

Mocht je interesse hebben in onze stratenmaker, laat maar weten.
Alle reacties Link kopieren
Tuin is gewoon erg duur, wij hebben het door een beun laten doen, moet nog een gedeelte zelf doen ( gras) maar je schrikt echt als je ziet wat stenen enz allemaal kosten!
quote:Flashy schreef op 28 april 2009 @ 13:12:

Tuin is gewoon erg duur, wij hebben het door een beun laten doen, moet nog een gedeelte zelf doen ( gras) maar je schrikt echt als je ziet wat stenen enz allemaal kosten!Ik heb wel eens gedacht: ik kan net zo goed eiken vloerdelen in de tuin leggen, is nog goedkoper ook
Alle reacties Link kopieren
Op Marktplaats kun je tegels/stenen vinden voor leuke prijsjes, soms zelf gratis af te halen...Scheelt al gauw een hoop geld!
Alle reacties Link kopieren
quote:gazelle schreef op 28 april 2009 @ 13:20:

Op Marktplaats kun je tegels/stenen vinden voor leuke prijsjes, soms zelf gratis af te halen...Scheelt al gauw een hoop geld!houd er dan rekening mee dat er veel minder in je auto kunnen/mogen dan je denkt,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties tot nu toe. Wij zijn nu vooral op zoek naar iemand die het straatwerk wil doen (arbeid dus). Voor de materialen gaan we later nog een zoektocht aan.



@Tinus1977: Ik heb wel interresse in jullie stratenmaker. Kan je me even mailen? Heb je misschien ook foto's van jullie straatwerk (beter goed gejat, dan slecht verzonnen wellicht...).



mrsjones@live.nl
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar je in Zuid-Holland woont (gaat wonen), maar bij Jan Groen in Bleiswijk kan je goedkoop aan tegels komen. Dit bedrijf heeft meestal resten van orders. Ook grote partijen hebben ze daar. Wij hebben onze keukenvloer met tegels van hun gelegd.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ook in Z-H aan het zoeken naar een stratenmaker. Voorlopige verkenning via Werkspot.nl (aanrader!!) levert een totaalprijs van zo'n 1600 euro op voor het uitvlakken/ zand en stenen / opperen en straten zelf. Overigens hebben wij geen achterom dus alles moet via de voordeur dwars door de woonkamer en keuken naar achter.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling; de tuin is 50 m2, de stenen die we op het oog hebben zo'n 15 euro m2.



Rekensom;

Tegels (minder nodig hergebruik) 15x35= 525

Al het andere= +/- 1000, dus E20,- m2 inclusief alle voorbereidingen en afwerking.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwdekees: wij hebben ook geen achterom en bij ons heeft de tuinman/hovenier stucloper neergelegd op de vloer binnen. Dat zijn die rollen "melkpakkenkarton". Lekker stevig, gaat geen water doorheen en beschermt de vloer goed. Misschien een tip?
Alle reacties Link kopieren
Ken ik elianne, ben ook niet echt bang voor de zooi, wel voor hoe lang het duurt, we hebben ook een voordeurtje van maar 60 cm breed dus zal wel een gedoe worden.



Hoe lang duurde het bij jullie om alles door het huis te krijgen?
Mevrouwdekees, dat was jij die mij (door te lezen) tipte over werkspot! Gouden tip! Ik wist dat ik het hier ergens gelezen had.



Ot: duurt een dagje, dat wat jij oppert leggen de beste mannen er gelijk in. Als er maar een kruiwagen door je voordeur kan. Anders hebben ze van die grote knijpers waar 5 tot 8 stenen tegelijk mee opgepakt kunnen worden. Ze trekken het zandbed eerst helemaal glad en dan is het net een puzzel, plok, plok, stenen op de plek.
Alle reacties Link kopieren
Nou zal er bij ons wel eerst een berg zand in moeten, is zo scheef als een hoepel die achtertuin van mij. Maar 1 of 2 dagen is behoorlijk goed, lijkt me lekker, achtertuin klaar voor gebruik.
Scheef is niet erg, scheppen ze gewoon de andere kant op ;))



Aan de prijs kun je eigenlijk ook al een beetje zien dat ze niet verwachten er 2 weken mee bezig te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven