Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Covid in de zorg

21-06-2020 11:36 377 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal.

Ik ben zelf werkzaam in een umc als verpleegkundige. Ik merk dat, nu de covid periode wat minder word en de reguliere zorg opstart ik meer tijd heb om na te denken wat er allemaal gebeurt is de afgelopen tijd. Ik moet zeggen... het doet me meer dan ik dacht.

Ik heb dit topic geopend met als reden dat er misschien meer zorgmedewerkers zijn die dit ook zo ervaren, hun hart willen luchten of tips hebben voor anderen.
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Florence71 schreef:
06-11-2021 14:37
hier snap ik dus niks van...wij hebben hem nauwelijks afgehad, vind het ook geen enkel punt
Bij ons welgeteld 1 wk zonder pbm gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Op een andere locatie dan waar ik zit is een vreselijke uitbraak.
Bijna allemaal gevaccineerd maar onderliggen lijden. Oudere mensen op die op een somatische of PG(dementie) afdeling zitten.
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
24-11-2021 14:58
Ook bij ons is het prut. Bij ons alleen nog acuut en hoog urgent wat binnen 3 weken moet. Zelfs bij oncologie wordt gekeken welke tumor nu moet en welke kan wachten.
Bij borstkanker wel borstamputatie maar voor de reconstructie moet je maar in de lente terug komen.
Ziekteverzuim op sommige afdelingen 25%.

Ik zie het echt heel somber in, wordt er ook echt somber van en heb vannacht ook weer 2,5 uur liggen piekeren. Wat niet helpt maar ik kon niet in slaap komen. :cry:
Wat vreselijk dat je zo aan het piekeren bent.
Soms helpt het om even geen nieuws te volgen en even een pauze van social media te nemen.
Even wat rust in je hoofd.
Sterkte :hug:
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Nou laatste fase voor code zwart. Ben ergens, treurig he!!, wel benieuwd hoe dat gaat zijn. Flink ruk waarschijnlijk maar is net als februari 2020. Ik had een lichte opwinding wat me te wachten stond. Datzelfde gevoel heb ik nu

Het werken wordt iig totaal anders als vpk. Heel veel meer patiënten, enorm taakgericht, niet meer wassen of rapporteren Ja we gaan het zien
Alle reacties Link kopieren
Meest treurige is dat als het code zwart wordt ook beveiliging flink opgeschroefd gaat worden. Mensen wat verwachten ze he.

Heb vooral te doen met de seh mensen. Die worden het aller aller hardst getroffen. Want op de afdeling en ic blijft. Vol is vol (meer patiënten per persoon uiteraard dat wel)


Ja en op de covid verpleegafdeling als je patiënt naar de ic moet maar niet kan en je dus de morfine dan maar start. Dat lijkt me ook een nachtmerrie scenario
Alle reacties Link kopieren
machientje schreef:
24-11-2021 21:15
Wat vreselijk dat je zo aan het piekeren bent.
Soms helpt het om even geen nieuws te volgen en even een pauze van social media te nemen.
Even wat rust in je hoofd.
Sterkte :hug:
Dat zou ik een ander inderdaad ook aanraden. Maar ik doe capaciteitsmanagement in de zorg. Het is mijn werk om afdelingen te openen en te sluiten, OK's op te schalen en af te schalen, personeel te herverdelen etc.
Dus het is erg lastig "ontsnappen".
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
25-11-2021 10:16
Meest treurige is dat als het code zwart wordt ook beveiliging flink opgeschroefd gaat worden. Mensen wat verwachten ze he.

Heb vooral te doen met de seh mensen. Die worden het aller aller hardst getroffen. Want op de afdeling en ic blijft. Vol is vol (meer patiënten per persoon uiteraard dat wel)


Ja en op de covid verpleegafdeling als je patiënt naar de ic moet maar niet kan en je dus de morfine dan maar start. Dat lijkt me ook een nachtmerrie scenario
Waar ik (ook) bang voor ben is enorm escalerende ruzies met familie en patiënt als deze niet naar de IC gaat vanwege plaatsgebrek op het moment dat het nodig is. Als ik kijk naar de hoeveelheid vervelende discussies en agressiviteit de afgelopen 1,5 jaar, en dat alleen nog maar over de strenge bezoekregeling.. Dan staat ons nogal wat te wachten.
Alle reacties Link kopieren
pien6 schreef:
25-11-2021 10:50
Waar ik (ook) bang voor ben is enorm escalerende ruzies met familie en patiënt als deze niet naar de IC gaat vanwege plaatsgebrek op het moment dat het nodig is. Als ik kijk naar de hoeveelheid vervelende discussies en agressiviteit de afgelopen 1,5 jaar, en dat alleen nog maar over de strenge bezoekregeling.. Dan staat ons nogal wat te wachten.
zoooo dat geruzie over de bezoekregeling!!! Dat is echt niet voor te stellen hoe irritant
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
25-11-2021 10:28
Dat zou ik een ander inderdaad ook aanraden. Maar ik doe capaciteitsmanagement in de zorg. Het is mijn werk om afdelingen te openen en te sluiten, OK's op te schalen en af te schalen, personeel te herverdelen etc.
Dus het is erg lastig "ontsnappen".
Ahhh haha! Nee dat kan dan niet inderdaad!!
Hoe dan ook sterkte.

Ben benieuwd hoelang nog voor code zwart en of we weer fulltime moeten gaan werken.
Wordt wel weer gestresst van die nieuwe variant… gatver.. wat is dat nou weer…

Maandag de booster.
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
absor schreef:
25-11-2021 10:55
zoooo dat geruzie over de bezoekregeling!!! Dat is echt niet voor te stellen hoe irritant
Ik hoop dat bij code zwart bezoek verboden wordt om escalaties te voorkomen. Nu al moet de beveiliging meerdere keren per dag ingrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
25-11-2021 19:43
Ik hoop dat bij code zwart bezoek verboden wordt om escalaties te voorkomen. Nu al moet de beveiliging meerdere keren per dag ingrijpen.
Ja enkel uitzondering voor verwarde en stervende patienten. Zou ik ook een goed idee vinden hoe patientonvriendelijk het ook is. Maar dan toch he de slechte verpesten het voor de goede
Alle reacties Link kopieren
Ik ga op voor 3 dagen volledig in PBM (gehandicapten), vanaf vandaag worden cliënten opgesloten op de kamer, deuren echt op slot. Nieuwe regel is dat er bij meer dan 4 clienten met corona iedereen op de kamer moet. Dat is bijna op alle woningen nu, gelukkig zijn de meesten niet heel ziek.
Alle reacties Link kopieren
Trekken jullie het nog?

Hier norro uitbraak
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
02-12-2021 17:35
Trekken jullie het nog?

Hier norro uitbraak
Ook dat nog!!

Bij ons begint het te knijpen.
Net als in andere ziekenhuizen leiden ze weer studenten op als buddy.
Pbm worden bij ons aangescherpt.
We moeten nu op mijn afdeling de hele dag met ffp2 op. Pfff daar heb ik weinig zin in moet ik zeggen.. maar goed.. het is niet anders.
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we de piek weer gehad. Het lijkt op zijn retour te zijn. 40% van de cliënten besmet in ruim een week tijd.
Alle reacties Link kopieren
Wij moeten opschalen, maar het personeel neemt ontslag of wordt ziek. Het is echt niet te doen momenteel. We gaan nu IC patiënten op de PACU leggen waar dus voornamelijk high care verpleegkundigen werken. En zo zie je de kwaliteit van zorg steeds slechter worden en dat heeft grote gevolgen voor zowel de patiënten als het personeel.
Alle reacties Link kopieren
machientje schreef:
02-12-2021 22:07
Ook dat nog!!

Bij ons begint het te knijpen.
Net als in andere ziekenhuizen leiden ze weer studenten op als buddy.
Pbm worden bij ons aangescherpt.
We moeten nu op mijn afdeling de hele dag met ffp2 op. Pfff daar heb ik weinig zin in moet ik zeggen.. maar goed.. het is niet anders.
Hier alleen ffp op de ic. Op de gewone cohort altijd chirurgisch type 2 en daar is onder het personeel geen gedoe over want niemand heeft zin in ffp de hele dag
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig weekend crisis op de poli…5 van de 6 verpleegkundigen besmet. Er was er welgeteld nog 1 over… Er werken nog 3 doktersassistentes, die hebben bijgesprongen waar mogelijk, en met hulp van een oud-collega en de OK hebben we erg weinig af hoeven te bellen. Bij ons in het ziekenhuis is veel uitgesteld/ afgeschaald maar de poli’s draaien nog gewoon. Hopelijk komende week weer twee verpleegkundigen terug.
Komende dinsdag hebben we online een persconferentie van het crisisteam, ik ben benieuwd. De kerstvakantie komt in de buurt, het wordt weer een smeekbede om alle medewerkers bereid te vinden om naast hun eigen uren extra te komen op de IC, AOA, Covid-verpleegafdelingen…
Ik ben blij dat ik in ieder geval maandag mijn booster krijg. Al is het Pfizer na in het voorjaar Moderna…kom maar op, het kan ineens hard gaan in je nabije omgeving.
Het ware te wensen, dat alle mensen, hun eigen gebreken wat beter bekeken. Dan zouden ze het wel laten om over andere mensen te praten!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga hier ook komend week mijn booster krijgen.
Werkgever gaat hier zelf prikken scheelt een hoop reistijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn booster al gehad. Mijn vaccinaties
Zijn van januari, echt de eerste lichting, en er waren al een aantal collega’s die ook zolang geleden hun vaccinaties hadden gehad echt flink ziek geweest. Ik vermoed dat her dus exht uitgewerkt is dan
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste prik is van eind januari.
Ik ben wel benieuwd hoe ik ga reageren.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het houden jullie het nog vol?
Alle reacties Link kopieren
En toen werd ik weer over geplaatst (6) overal personeels te kort en rooiekater heeft eerder overal en nergens gewerkt en dus moet ik weer naar een andere locatie.
Bussen zijn een drama en fietsen is 15km enkele reis. (Heb geen electrische fiets)
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
02-02-2022 06:33
En toen werd ik weer over geplaatst (6) overal personeels te kort en rooiekater heeft eerder overal en nergens gewerkt en dus moet ik weer naar een andere locatie.
Bussen zijn een drama en fietsen is 15km enkele reis. (Heb geen electrische fiets)
Wat vervelend derooiekater. Dat lijkt me heel frustrerend.

Wij hebben een enorm ziekteverzuim (18%), veel vacature’s (meer dan 30) en nu worden de ZZP’ers er ook uitgegooid.
Maar we hebben wel meer bedden geopend dan normaal en werken in de nacht nog steeds 1 op 3 en in de andere diensten 1 op 2. Zo blijft het werken behoorlijk zwaar. Ook is het heel frustrerend dat men het heeft over niet door Covid opgenomen maar met. Maar de isolatiemaatregelen moeten net zo lang gedaan worden dus maakt het geen verschil in zorgzwaarte.
En dan vind men het gek dat mensen weg gaan. Nu hebben we weer een afscheid van 5 collega’s.
Alle reacties Link kopieren
Hier houden ze rekening met code zwart. Dat er gewoon niet genoeg personeel is.
Dan zullen bewoners niet meer onder de doche kunnen en pyjama dagen in bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven