Centraal Moderatortopic

22-06-2020 21:10 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic (linkje verderop).
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Vraag het de mods, deel 4 overig/vraag-het-de-mods-deel-4/list_me ... p=32319829

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/algemene-evaluatie-topic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 143, met geklets
overig/napraattopic-deel-143-met-geklet ... es/477044#
en/of
Zonder kletsen, Napraat 2.0
overig/napraat-2-0/list_messages/465266 ... #p31664941

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
15.87% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Een andere mening toegedaan zijn is nog tot daar aan toe. Maar jij en je mattie ventileren die op een manier waar de honden geen brood van lusten.
Anoniem op internet geeft je niet het recht om alles maar uit de krochten van je onderbuik uit te storten.
.
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 22:18
97.65% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
06-07-2020 22:11
Een andere mening toegedaan zijn is nog tot daar aan toe. Maar jij en je mattie ventileren die op een manier waar de honden geen brood van lusten.
Anoniem op internet geeft je niet het recht om alles maar uit de krochten van je onderbuik uit te storten.
Ok.. nou als je mij ook al gaat noemen. Dan ben je echt de weg kwijt.
Ik ben wel de laatste die haar aanvalt. Ik denk dat je geen enkele reactie van mij in dat topic gelezen hebt. En zo wel dan klopt er iets niet.
Mijn reacties scharen onder dit moet aangepakt worden door mods. gaat wel heel ver.

Maar goed. alle berichten staan er en zijn terug te lezen.

Dit is ook niet het topic om in discussie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Als je gewist wordt en een ban krijgt hou je je blijkbaar niet aan de forumregels.
Er was al eerder gewist en geband dus dit komt niet zomaar uit de lucht vallen.
En daarnaast heb je ook nog zoiets als fatsoen maar dat wil bij sommigen nogal eens ontbreken als je anoniem denkt te zijn.

Jij denkt blijkbaar dat je netjes en genuanceerd hebt gereageerd. Niet iedereen denkt daar zo over. Dat maakt niet dat iemand anders de weg kwijt is hoor.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 06-07-2020 22:23
21.43% gewijzigd
Abyss schreef:
06-07-2020 21:38
Je plaatst dit hier en niet in een napraat topic. of in het topic zelf.
Je wil dus dat er in gegrepen wordt?

Persoonlijk zou ik dat onzin vinden. En zelfs beetje ongepast, maar goed.

Gelukkig ben jij geen mod.
Alle reacties Link kopieren
LaFleurNoire schreef:
06-07-2020 22:11
Een andere mening toegedaan zijn is nog tot daar aan toe. Maar jij en je mattie ventileren die op een manier waar de honden geen brood van lusten.
Anoniem op internet geeft je niet het recht om alles maar uit de krochten van je onderbuik uit te storten.
Poëzie
Damned if I don’t
Zoiets
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 22:33
88.12% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
06-07-2020 22:18
Als je gewist wordt en een ban krijgt hou je je blijkbaar niet aan de forumregels.
Er was al eerder gewist en geband dus dit komt niet zomaar uit de lucht vallen.
En daarnaast heb je ook nog zoiets als fatsoen maar dat wil bij sommigen nogal eens ontbreken als je anoniem denkt te zijn.

Jij denkt blijkbaar dat je netjes en genuanceerd hebt gereageerd. Niet iedereen denkt daar zo over. Dat maakt niet dat iemand anders de weg kwijt is hoor.
Alleen jij denkt daar zo over.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
06-07-2020 22:31
Alleen jij denkt daar zo over.
Nee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
06-07-2020 22:31
Alleen jij denkt daar zo over.
Heb je überhaupt het topic gelezen?
Ik ben helemaal niet de enige die daar zo over denkt en ik ben ook niet degene geweest die gestaft heeft. Ik ben wel de enige die in dit topic geklaagd heeft en daar hang jij van alles aan op.
Cookielover schreef:
06-07-2020 22:31
Nee hoor.
Jij zegt dit nu omdat jij mij niet mag. En zo zijn er velen.

Vervolgens zeggen dat mijn berichten in het desbetreffende topic banwaardig zijn, stafwaardig zijn..
is gewoon niet realistisch.

Dan is het puur omdat het van mij komt.. en er niet meer objectief gekeken wordt.

De discussie ging volgens mij totaal niet over mijn berichten. Maar over de wat radicalere berichten van een aantal mensen.

Maar ik zeg er wat over, en nu is het ineens dat ik degene ben die ook allemaal berichten daar heb geschreven die niet kunnen (terwijl ik juist best wel aan haar kant zat, op z'n minst neutraal was).

En dan ook nog bijval krijgen van Cookie.

Dat zegt wel over iets over hoe je stemming kunt maken hier.. en iemand gebant kunt krijgen..
anoniem_64900e86602d4 wijzigde dit bericht op 06-07-2020 22:46
38.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
06-07-2020 22:31
Alleen jij denkt daar zo over.

Nee hoor.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
06-07-2020 22:36
Jij zegt dit nu omdat jij mij niet mag. En zo zijn er velen.

Vervolgens zeggen dat mijn berichten in het desbetreffende topic banwaardig zijn, stafwaardig zijn..
is gewoon niet realistisch.

Dan is het puur omdat het van mij komt.. en er niet meer objectief gekeken wordt.
Maak jezelf nu niet belangrijker dan je bent.
Je bent hier anoniem, men kent jou niet en gaat dus alleen af op wat jij schrijft. En dat valt bij een aantal mensen niet in goede aarde.
Je kunt daar dan verontwaardigd op reageren, of bij jezelf te rade gaan of er niet voor niets negatief op jou gereageerd wordt. Zelfreflectie heet dat.
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
06-07-2020 22:36
Jij zegt dit nu omdat jij mij niet mag. En zo zijn er velen.

Vervolgens zeggen dat mijn berichten in het desbetreffende topic banwaardig zijn, stafwaardig zijn..
is gewoon niet realistisch.

Dan is het puur omdat het van mij komt.. en er niet meer objectief gekeken wordt.
Ik mag je inderdaad niet, maar dat ligt misschien aan mij. Er zijn vast ook een heleboel mensen die je wel mogen.

Maar dat heeft er niks mee te maken op dit moment. Dat jij zegt tegen Fleur dat ze hier beter niet kan posten en dat alleen maar doet voor begrip van 'medestanders', maakt me een beetje nijdig.

Bovendien waren die reacties in dat topic gewoon not done en is het terecht dat daar melding van werd gemaakt.
LaFleurNoire schreef:
06-07-2020 22:45
Maak jezelf nu niet belangrijker dan je bent.
Je bent hier anoniem, men kent jou niet en gaat dus alleen af op wat jij schrijft. En dat valt bij een aantal mensen niet in goede aarde.
Je kunt daar dan verontwaardigd op reageren, of bij jezelf te rade gaan of er niet voor niets negatief op jou gereageerd wordt. Zelfreflectie heet dat.
ja dat punt snap ik. Dat heeft vooral met wat andere topics te maken en hoe ik mij daar opstelde.
Dat is prima verder.

Maar dat er nu gedaan wordt dat ik in het destreffende topic banwaardige dingen heb gezegd, is natuurlijk grote onzin.
Dat vervolgens een paar mensen ook nog ja knikken doordat ik eerder dus " aanvaringen" met ze heb gehad in die topics waar ik het over had.

Dat is niet zo netjes denk ik. Staf mij dan toen tijdens die aanvaring in dat topic.
Maar om nu maar te doen of ik ineens in dat topic ook maar iets gezegd heb dat niet kan.. klopt gewoon niet.

En als je dat wel zo vindt benoemd het dan.. Ik weet best wel wanneer ik op het randje zit en wanneer niet. In dit geval duidelijk niet.
Dan is het dus puur rancune.
Alle reacties Link kopieren
Jij vindt dat onzin, anderen vinden dat je in dat topic buiten je boekje ging en spreken je daar op aan. Zo werkt dat nu eenmaal. En dan kun je misschien gaan nadenken waarom mensen over je posts vallen. Of niet, maar dan niet janken als men negatief op je reageert.
Ik ken je verder helemaal niet(maar blijkbaar heb je al een naam opgebouwd, dat is waarschijnlijk niet voor niets), kan me niet herinneren dat ik je eerder heb gelezen dus het woord rancune kun je achterwege laten.
LaFleurNoire schreef:
06-07-2020 23:00
Jij vindt dat onzin, anderen vinden dat je in dat topic buiten je boekje ging en spreken je daar op aan. Zo werkt dat nu eenmaal. En dan kun je misschien gaan nadenken waarom mensen over je posts vallen. Of niet, maar dan niet janken als men negatief op je reageert.
Ik ken je verder helemaal niet(maar blijkbaar heb je al een naam opgebouwd, dat is waarschijnlijk niet voor niets), kan me niet herinneren dat ik je eerder heb gelezen dus het woord rancune kun je achterwege laten.
Weet je het is prima. Net vroeg je nog of ik uberhaupt dat topic had gelezen.
Volgens mij verzin je maar wat, en heb je niet eens een idee of ik iets gezegd heb in dat topic.
Laat staan wat ik gezegd heb en of ik mijn boekje te buiten ging.

Ik ging tegen je in hier, daardoor waarschijnlijk. En ga je er maar van uit dat ik dan ook haast wel dingen moet hebben gezegd.

Laten we het erbij laten verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees en reageer al vanaf het begin in dat topic dus jouw bijdragen heb ik ook zeker gelezen en die vond ik niet fraai.
Het modtopic is bedoeld voor het melden van onder andere dit soort zaken en jij komt hier zelf met een hoop bombarie binnen vallen met een wijzend vingertje.
Succes verder.
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
06-07-2020 19:26
Mods, kan er iets gedaan worden aan die schreeuwende paginavullende advertentie van bol.com? Elke keer als ik die krijg (en dat is ongeveer elke 5 clicks) slaat mijn internetbrowser op tilt.


Mods, hebben jullie mijn vraag over het hoofd gezien?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Abyss schreef:
06-07-2020 22:36
Jij zegt dit nu omdat jij mij niet mag. En zo zijn er velen.

Vervolgens zeggen dat mijn berichten in het desbetreffende topic banwaardig zijn, stafwaardig zijn..
is gewoon niet realistisch.

Dan is het puur omdat het van mij komt.. en er niet meer objectief gekeken wordt.

De discussie ging volgens mij totaal niet over mijn berichten. Maar over de wat radicalere berichten van een aantal mensen.

Maar ik zeg er wat over, en nu is het ineens dat ik degene ben die ook allemaal berichten daar heb geschreven die niet kunnen (terwijl ik juist best wel aan haar kant zat, op z'n minst neutraal was).

En dan ook nog bijval krijgen van Cookie.

Dat zegt wel over iets over hoe je stemming kunt maken hier.. en iemand gebant kunt krijgen..

Wat het zegt is dat jij blijkbaar zo schrijft dat mensen daar over vallen.
Kun je nog 10 nicks nemen, maar blijkbaar is het je manier van schrijven. Niks stemming maken dus.
sunshineandblueskies schreef:
07-07-2020 09:27
Mods, hebben jullie mijn vraag over het hoofd gezien?
Elke loze ruimte op het forum wordt ingevuld met advertenties. De ruimte waar jij op doelt wordt afwisselend door verschillende adverteerders ingevuld. Jij ziet bol.com, maar het is ook vaak wat anders. Het ligt aan je schermgrootte hoeveel je ziet en aan je surfgedrag op internet wat je ziet. Omdat het weliswaar irritant is, maar niet het forum technisch beïnvloedt kunnen de mods hier helemaal niks mee en gaat Sanoma er ook niets mee doen.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
07-07-2020 10:07
Elke loze ruimte op het forum wordt ingevuld met advertenties. De ruimte waar jij op doelt wordt afwisselend door verschillende adverteerders ingevuld. Jij ziet bol.com, maar het is ook vaak wat anders. Het ligt aan je schermgrootte hoeveel je ziet en aan je surfgedrag op internet wat je ziet. Omdat het weliswaar irritant is, maar niet het forum technisch beïnvloedt kunnen de mods hier helemaal niks mee en gaat Sanoma er ook niets mee doen.
Mwah, op een desktop/laptop misschien niet, maar op mobiel zeker wel. Maar ja, alles voor de extra clicks!
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
sunshineandblueskies schreef:
07-07-2020 09:27
Mods, hebben jullie mijn vraag over het hoofd gezien?
Beste sunshineandblueskies,

Ik ben bang van niet. Mocht er echt een probleem zijn met de advertentie zelf, zou je ons dan een screenshot willen sturen? Dan kunnen we het bij de desbetreffende afdeling neerleggen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik heb een nieuw GTST-topic geopend, aangezien het oude vol is.
Zouden jullie dit willen sluiten?

entertainment/gezeik-in-meerdijk-ht-gts ... #p31612592
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
07-07-2020 10:53
Goedemorgen, ik heb een nieuw GTST-topic geopend, aangezien het oude vol is.
Zouden jullie dit willen sluiten?

entertainment/gezeik-in-meerdijk-ht-gts ... #p31612592
Het topic is gesloten!

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven