Centraal Moderatortopic

22-06-2020 21:10 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Melden van overtredingen, dubbele topics, verplaatsen van een topic kan ook in het 'meld het de mods' topic (linkje verderop).
Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Als proef kunnen beleidsvragen nu ook in het 'vraag het de mods' topic en vragen over een ban of melding in het 'meld het de mods' topic. De linkjes staan verderop.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p30098656

Vraag het de mods, deel 4 overig/vraag-het-de-mods-deel-4/list_me ... p=32319829

Evalueren van mod topics en beleidswijzigingen.
overig/algemene-evaluatie-topic/list_messages/467221

Bantopic 2.0
overig/bantopic-2-0/list_messages/465162

Topics om na te praten over beleid, bans etc.
Met kletsen, Napraat 143, met geklets
overig/napraattopic-deel-143-met-geklet ... es/477044#
en/of
Zonder kletsen, Napraat 2.0
overig/napraat-2-0/list_messages/465266 ... #p31664941

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/459287

Update van Community Manager
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
15.87% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk dank!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
07-07-2020 10:53
Beste sunshineandblueskies,

Ik ben bang van niet. Mocht er echt een probleem zijn met de advertentie zelf, zou je ons dan een screenshot willen sturen? Dan kunnen we het bij de desbetreffende afdeling neerleggen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA

Bedankt voor het antwoord!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi mods, volgens mij is het nog niet gemeld, excuus als het dubbel is. Hier mag een slotje op: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... 463641/121

Deel 22 is geopend.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
07-07-2020 13:33
Hoi mods, volgens mij is het nog niet gemeld, excuus als het dubbel is. Hier mag een slotje op: coronavirus-covid-19/coronavirus-covid- ... 463641/121

Deel 22 is geopend.
Het topic is gesloten!
Ha CM, fijn dat je er bent.

Vraagje; de laatste tweewekelijkste ( :?: ) update is van 1 mei.
Wanneer komt er weer een update?

overig/community-manager-topic/list_messages/403603/3
Alle reacties Link kopieren
Peixe schreef:
07-07-2020 13:48
Ha CM, fijn dat je er bent.

Vraagje; de laatste tweewekelijkste ( :?: ) update is van 1 mei.
Wanneer komt er weer een update?

overig/community-manager-topic/list_messages/403603/3
Hi Peixe,

Helaas heb ik de afgelopen tijd weinig kunnen melden m.b.t. wijzigingen op het gebied van IT etc. Zodra ik weer een update voor jullie heb, zal ik deze in het topic plaatsen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
07-07-2020 14:58
Hi Peixe,

Helaas heb ik de afgelopen tijd weinig kunnen melden m.b.t. wijzigingen op het gebied van IT etc. Zodra ik weer een update voor jullie heb, zal ik deze in het topic plaatsen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Ik denk dat jij de openingspost best een beetje kunt wijzigen zonder dat je bang hoeft te zijn voor een ban ofzo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het enorme extra reclameblok en de uitbreiding van de Lees Ook vond ik persoonlijk ook wel de moeite van het vermelden waard.
De overgang van Sanoma naar DPG ook.
Ik neem aan dat de forummers de community zijn die je managed?
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
07-07-2020 15:29
Het enorme extra reclameblok en de uitbreiding van de Lees Ook vond ik persoonlijk ook wel de moeite van het vermelden waard.
De overgang van Sanoma naar DPG ook.
Ik neem aan dat de forummers de community zijn die je managed?
Hi Merys,

Vervelend als je daar wel graag een update over had gehad, dat heb ik anders ingeschat.
Wat betreft de overname van DPG Media; omdat er tot nu toe geen veranderingen zijn voor zowel jullie als het moderatorteam en mijzelf, valt er eigenlijk niet zoveel over te melden. Zodra het wel iets voor het VIVA Forum betekent, laat ik jullie dat natuurlijk weten.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
CommunityManagerViva schreef:
07-07-2020 14:58
Hi Peixe,

Helaas heb ik de afgelopen tijd weinig kunnen melden m.b.t. wijzigingen op het gebied van IT etc. Zodra ik weer een update voor jullie heb, zal ik deze in het topic plaatsen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Als je beloofd een tweewekelijke update te geven moet je dat ook strikt elke twee weken doen. Ook als je volgens jou weinig te melden hebt.
lise1985 schreef:
07-07-2020 15:51
Als je beloofd een tweewekelijke update te geven moet je dat ook strikt elke twee weken doen. Ook als je volgens jou weinig te melden hebt.

En er was dus wel wat te melden, ik neem tenminste aan dat wel van te voren bekend was dat er zo'n megablok bij kwam.

Ik vind gewoon dat je (meer) zichtbaar moet zijn als CM, daar ben je toch voor?
CM, waar heb je onze zeer gewaardeerde frisse wind-mods gelaten?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
07-07-2020 15:51
Als je beloofd een tweewekelijke update te geven moet je dat ook strikt elke twee weken doen. Ook als je volgens jou weinig te melden hebt.
Eens.

Als ik normaal elke twee weken een vergadering heb en er is een keer niets te bespreken, stuur ik ook een mail dat we niet vergaderen. In plaats van niets van me te laten horen.

Wel zo netjes, toch?
cookielover wijzigde dit bericht op 07-07-2020 16:54
Reden: Er ontbrak een woordje
1.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Jullie hebben helemaal gelijk hoor, ik had even moeten laten weten dat ik even geen updates plaatste. Er was naar mijn idee niet veel te benoemen. Ik zal voortaan weer om de week een update plaatsen, ook als er niets te melden is.

Wat betreft de mods, die zijn er gelukkig gewoon nog hoor, maar niet 24/7 aanwezig :-)

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Nou bedankt voor geen update. Wel zo fijn. Waardeer ik zeer. Toppertje :yes:
CommunityManagerViva schreef:
07-07-2020 16:53


Wat betreft de mods, die zijn er gelukkig gewoon nog hoor, maar niet 24/7 aanwezig :-)

Ah, dat doet me deugd :heart:
lise1985 schreef:
07-07-2020 15:51
Als je beloofd een tweewekelijke update te geven moet je dat ook strikt elke twee weken doen. Ook als je volgens jou weinig te melden hebt.
Vind ik ook, niet beloven wat je niet waar kunt maken :D
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
07-07-2020 17:39
Ah, dat doet me deugd :heart:
:$
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
CommunityManagerViva schreef:
07-07-2020 16:53
Beste forummers,

Jullie hebben helemaal gelijk hoor, ik had even moeten laten weten dat ik even geen updates plaatste. Er was naar mijn idee niet veel te benoemen. Ik zal voortaan weer om de week een update plaatsen, ook als er niets te melden is.

Wat betreft de mods, die zijn er gelukkig gewoon nog hoor, maar niet 24/7 aanwezig :-)

Vriendelijke groet,
CM VIVA
Is toch onzin!? Melden dat je niks te melden hebt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
07-07-2020 18:41
Is toch onzin!? Melden dat je niks te melden hebt?
Nou Nous, leg jij mij dan even uit wat een tweewekelijkse update is?

Is dat een update, één keer in de twee weken? Of is dat een niet-structurele update?
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
07-07-2020 18:45
Nou Nous, leg jij mij dan even uit wat een tweewekelijkse update is?

Is dat een update, één keer in de twee weken? Of is dat een niet-structurele update?
Dan maken ze er een tweemaandelijkse update van. Opgelost.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Overdreven gedoe ook. "in een topic staat twee wekelijkse update, en nu is er al langer niet meer geupdate"

Gossie toch.
Overleef je wel toch.
CommunityManagerViva schreef:
07-07-2020 14:58
Hi Peixe,

Helaas heb ik de afgelopen tijd weinig kunnen melden m.b.t. wijzigingen op het gebied van IT etc. Zodra ik weer een update voor jullie heb, zal ik deze in het topic plaatsen.

Vriendelijke groet,
CM VIVA


Die updates zijn toch niet alleen voor IT-updates? Er wordt een tikje anders gemodereerd op het moment, mn ivm racisme, dat is toch zeker een vermelding waard.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
30-06-2020 11:06
Ik heb nog een reactie. Ik heb hier van de week al eens gemeld dat mij met enige regelmaat de term racist werd toebedeeld. Maar ik moet niet zo zeuren want ik deelde uit en moest ook kunnen incasseren, was het onder luid gejuig ontvangen antwoord van de moderator van dienst.

viewtopic.php?f=8&t=457149&p=31552212&start=#p31552212

Maar nu blijkt dat er verschillende mensen met verschillende inzichten achter de knoppen zitten wil ik wederom melding doen van een post die mij als "een grumpy islamofobe racist" te boek zet.

Zouden jullie daar gepaste maatregelen op willen nemen. Schuif het maar onder de noemer smaad en laster. En nee, ik gebruik niet het stafje. Ik geef mensen de mogelijkheid te reageren.

viewtopic.php?f=8&t=464625&p=31580685&start=#p31580685
Hallo moderator.

Ik vraag het inmiddels voor de derde keer en mijn vraag staat nog steeds open.

Met vriendelijke groet.
Willem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven