Themafeest Hawaii

04-05-2009 11:58 30 berichten
Hallo allemaal,



Over een paar weken ben ik jarig en aangezien een aantal vrienden van ver moet komen, ben ik nu alvast aan het plannen. Ik vind het erg leuk om mijn verjaardagsfeest rond een thema te creëren, met betrekking tot de aankleding en de hapjes. (Ik verwacht niet van mijn gasten dat ze verkleed gaan en spelletjes gaan doen.) Nu heb ik als thema Hawaii / Oceanië in mijn hoofd. Wat hapjes betreft kom ik dan echter niet verder dan kokosnoten en ananas! Wie heeft tips?



Alvast bedankt,



Iduna
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_68519 wijzigde dit bericht op 04-05-2009 12:07
Reden: een keer is genoeg
% gewijzigd
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Alle reacties Link kopieren
Bloemenkettingen, hoelarokjes zijn wel noodzakelijk natuurlijk. Als drankjes: exotische cocktails met tia maria en blue curacao. Kip/vis/garnalen hapjes (of schildpad, maar dat is wat moeilijker)



Leuke link: www.hawaifeest.nl
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Toevallig heb ik onlangs net een hawaii feest gehad, alleen dat was bij iemand in een grote schuur: wit zand op de vloer, groot verwarmd zwembad (met opblaaskrokodillen!) in de hoek, bar, DJ, en zelfs een paaldans-paal Was superleuk!



Er waren niet echt veel hapjes, maar wel veel drankjes Cocktails, uit kokosnoten drinken, en inderdaad veel vers fruit. Tja en verder... kachel op standje sambal, hoela-hoep-rumba muziek, bloemenkettingen, ijscoupes met van die versiersels erin, misschien tapas met vis?
Alle reacties Link kopieren
ja, heb ik ook eens gedaan. Idd cocktailbar en ik had opblaasbare palmbomen en palmlichtjes, tafellakens etc. Qua hapjes... ik zou sowieso véél vers fruit salade, misschien wraps o.i.d.. Heb nog een hele doos met spul ergens staan dus als je in de buurt van Arnhem woont...
Alle reacties Link kopieren
barbeque, altijd goed bij dit soort thema's, en idd heel veel cocktails!
still crazy after all these years
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iets van lekkere kipspiesjes maken met tropische vruchten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
http://www.bestplaceshawaii.com/tips/recipes/



http://gohawaii.about.com ... nd_Recipe_Collections.htm



http://allrecipes.com/Rec ... st-Coast/Hawaii/Main.aspx



http://www.hisurf.com/recipes/



http://www.koffieklets.com/nam/hawaii/index.html
still crazy after all these years
Alle reacties Link kopieren
Bij het programma The taste of life is kok Rudolp een keer naar Honolulu geweest.



Deze link zie je de recepten + video hoe je het moet maken. Je kan ook de hele uitzending gezien bij gemist.



recepten uit de aflevering in Honolulu
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marriss schreef op 04 mei 2009 @ 12:21: [...] kachel op standje sambal [...]
Alle reacties Link kopieren
Uit welk land dit recept oorspronkelijk vandaan komt weet ik niet. Ik heb het een keer van Yette overgenomen. Het is echt verrukkelijk. Door de mango lijkt het mij ook wel voor het feest geschikt.



Mangoclafoutis





Verwarm de oven voor op 175 graden Celsius, zet een gasoven op stand 3-1/2.



Beboter een quichevorm of ovenschaal.



Klop - in een kom - 3 eieren samen met 75 gram suiker schuimig (gebruik een garde, een keukenmachine of mixer).



Klop 125 gram bloem door het suiker en ei-mengsel



Doe 1/4 liter melk en 1/4 theelepel zout er bij en klop door tot er een glad beslag ontstaan is.



Schenk een dun laagje beslag in de quichevorm: Net genoeg om de bodem mee te bedekken - pannenkoekdik, draai even met de vorm zo dat het beslag goed uitloopt.



Zet de vorm (circa 5 minuten) in de oven tot het beslag gestold is - de oven hoeft hiervoor nog niet op temperatuur te zijn.



Haal de vorm met het gestolde beslag uit de oven en verdeel 500 gram in stukken gesneden mango over het gestolde beslag.



Giet de rest van het beslag over de mango en bak de clafoutis, als de oven op temperatuur is, in het midden van de oven in circa 40 - 45 minuten gaar en goudbruin (een mes dat er midden in gestoken wordt moet er schoon uit komen, bak zo nodig wat langer).



Laat de clafoutis buiten de oven tot lauw af koelen en bestrooi vlak voor het serveren met poedersuiker.[/quote]
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Bananenchips



Ingrediënten

3 harde bananen (niet helemaal rijp)

bloem

fijn zeezout

zoete mangochutney



Bereiden

Neem voor dit recept niet helemaal rijpe, harde bananen: die blijven tijdens het frituren lekker stevig. Snijd 3 bananen schuin in dunne plakjes en leg ze 5 minuten in een bak met koud water en 1 theelepel zout. Laat de plakjes goed uitlekken en dep ze voorzichtig droog met keukenpapier. Bestuif ze aan beide kanten dun met bloem. Verhit olie in een frituurpan tot 180 °C en frituur de plakjes banaan in kleine porties in 2-3 minuten knapperig bruin. Laat ze op keukenpapier uitlekken. Strooi er wat fijn zeezout over.



Serveer zoete mangochutney als dip bij de bananenchips.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
- Iets van een tropische salade met rijst (en ananas natuurlijk).



- Vruchtensalade met tropische vruchten, mango papaya ananas etc



- vruchtenbowl



- spiesjes met kip



Houdt er verder wel rekening mee dat niet iedereen van de combinatie warm eten en vruchten houdt. Een vriendin van mij vindt het echt verschrikkelijk, en ik buiten ananas om eigenlijk ook...
Life is too short for self-hatred and eating celery sticks
Alle reacties Link kopieren
In dit topic staan wel lekkere recepten hoor!



Fruit in je warme maaltijd!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:schoneslaapster schreef op 04 mei 2009 @ 16:11:

Houdt er verder wel rekening mee dat niet iedereen van de combinatie warm eten en vruchten houdt. Een vriendin van mij vindt het echt verschrikkelijk, en ik buiten ananas om eigenlijk ook...Inderdaad! Ik houd helemaal niet van die combinatie. Ik houd trouwens sowieso niet van warm fruit, appeltaart sla ik ook liever over.
Alle reacties Link kopieren
MV, wat ben je toch weer attent! Opvallend!



*on topic*
Ahaa, wat klinkt dit allemaal lekker! Handige links ook, bedankt! Keep it going!! Het is jammer dat ik geen ruimte heb voor een zandbad en opblaaskrokodillen, maar anders had ik me toch bedacht hoor!



Luzzeke: lief dat je dat zo aanbiedt! Helaas woon ik heeeeeeeel ver van Arnhem af...



Ik denk dat ik ook het fruit los doe van het warme eten, want die combi zullen maar weinig gasten lekker vinden idd. Maar kun je wel hartige en zoete hapjes samen doen (dus en een fruitsalade en kipkluifjes bijvoorbeeld), want ik hoor vaak dat dat niet goed samen gaat op een feestje. Ik wil er eigenlijk wel iets hartigers bij hebben, mannen willen toch wel graag iets hartigers toch? (De helft van de gasten is man.)
Alle reacties Link kopieren
Bij het thema Hawai horen natuurlijk fruitige cocktails!!

Ik heb een leuk simpel recept voor je: een bolletje vanille ijs met een half glas Coebergh Red Fruit en 4 dl koude melk. Vruchtjes en een parapluutje erbij en klaar!
Alle reacties Link kopieren
Bloemenslingers, shirts met Hawaii print en veel fruit en lekkere cocktails.



Over het eten hoef je je niet zo druk te maken hoor, ben een paar keer op Hawaii geweest en het 80% van het eten daar is gewoon Amerikaans of andere keukens.



Het echte authentieke Hawaiiaanse eten is supervet en moeilijk thuis te maken ivm speciale bereidingen. Dus eten met Amerikaanse recepten volstaat al hoor als je iets wilt maken.



Wat het wel echt Hawaiiaans maakt is de echte Hawaiiaanse muziek, dat is een soort kruising tussen een soort lichte reaggea en soort popmuziek, heel relaxte muziek. Mocht je dichtbij R'dam wonen ik heb er volgens mij nog genoeg liggen die ik daar vandaan heb (moet ik ze wel ff zoeken).
Alle reacties Link kopieren
quote:MelV schreef op 08 mei 2009 @ 16:43:

Bij het thema Hawai horen natuurlijk fruitige cocktails!!

Ik heb een leuk simpel recept voor je: een bolletje vanille ijs met een half glas Coebergh Red Fruit en 4 dl koude melk. Vruchtjes en een parapluutje erbij en klaar!



Mocht je meer cocktail recepten willen, in de Index bovenaan staat onder de D een topic over cocktails.



Wanneer heb je het feest? Laat je nog weten hoe het is geweest?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Luzzeke, wat voor spullen heb je? en wat wil je ervoor hebben?
Oeps, niet gezien dat er nog mensen gereageerd hadden....quote:eenelfje schreef op 13 mei 2009 @ 23:51:



Wat het wel echt Hawaiiaans maakt is de echte Hawaiiaanse muziek, dat is een soort kruising tussen een soort lichte reaggea en soort popmuziek, heel relaxte muziek. Mocht je dichtbij R'dam wonen ik heb er volgens mij nog genoeg liggen die ik daar vandaan heb (moet ik ze wel ff zoeken).Ai, weer zo'n lief aanbod in weer zo'n plaats waar ik niet in de buurt woon.... Dank je wel Eenelfje, maar ik woon in de provincie Groningen.... Kun je anders een paar namen van artiesten noemen, dan ga ik zelf wel even op zoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er volgens mij 1 of 2 cd's zelf gekocht ik zal eens kijken hoe die artiesten heten die erop staan.



Voor de rest heb ik van iemand daar een stuk of 4 gebrande verzamelcd's gekregen dus hoe die artiesten heten weet ik dus niet.
Alle reacties Link kopieren
P.s. ik moet er even voor gaan graven in mijn cd kast.....
Alle reacties Link kopieren
Hi Luzzeke,



Ik las toevallig je berichtje, heb je die Hawaii spullen nog? zo ja ik ben er echt naar op zoek, wil je ze verkopen?



Groeten Mariken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven