Groep 1-2 topic schooljaar 2020-2021

02-07-2020 16:11 562 berichten
Voor iedereen die wil meeschrijven of -lezen over het wel en wee van de kinderen in de groepen 1 en 2 en voor iedereen die een kind heeft dat dit schooljaar komt instromen.

Maar allereerst: (alvast) een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
07-03-2021 11:47
CHL, je hebt toch geen DigiD nodig om een test in te plannen? Mijn kinderen hebben ook geen DigiD.

Hier mogen verkouden kinderen wel naar school (na 7 dagen of na een negatieve test). En gelukkig maar, want mijn dochter snottert nu al drie weken. Anders zou ze tot de zomer thuis zitten. Het is wel lastig inderdaad dat ze elkaar dan aansteken, maar dat is bijna niet te voorkomen.
Je kunt gewoon bellen voor een afspraak idd. Maandag om 12:00 getest, dinsdagochtend hadden we de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
07-03-2021 11:53
Je kunt gewoon bellen voor een afspraak idd. Maandag om 12:00 getest, dinsdagochtend hadden we de uitslag.
Ja, hier ook zoiets. Om 14.30 werd ze getest en de volgende ochtend rond 9.30 had ik voor haar de uitslag al. Volgens moet je sowieso bellen als het om een jong kind gaat, ik moest in elk geval een afspraak maken via de reguliere GGD en niet via de Coronalijn. Dus dan is DigiD alleen handig om de uitslag in te zien. Maar misschien verschilt dat wel per regio.
Alle reacties Link kopieren
Hele school van dochter moest 3 dagen voor de vakantie in quarantaine ivm besmette kinderen en leerkrachten. Na de vakantie kon de school weer open, maar een groep nog niet.
Nu hebben ze ervoor gekozen dat groep 1/2 en 3/4 beide 4 dagen naar school kunnen en een dag thuis. Als ouder baal ik daar behoorlijk van. Want wij moeten beide werken (allebei cruciaal beroep). Maar vanuit school begrijp ik het volkomen! Beter zo dan een groep nog een week thuis.

Dochter na de 5 dagen quarantaine laten testen, was geen enkel probleem! Stoere dame is het.

Wij hebben voor beide kinderen ook DigiD aangevraagd. Uitslag is echt stukken sneller. Ik had me tegelijk met dochter laten testen (want verkouden). Ik had 's nachts de uitslag en dochter de volgende middag pas. Scheelt toch een halve dag.
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
07-03-2021 11:47
CHL, je hebt toch geen DigiD nodig om een test in te plannen? Mijn kinderen hebben ook geen DigiD.

Hier mogen verkouden kinderen wel naar school (na 7 dagen of na een negatieve test). En gelukkig maar, want mijn dochter snottert nu al drie weken. Anders zou ze tot de zomer thuis zitten. Het is wel lastig inderdaad dat ze elkaar dan aansteken, maar dat is bijna niet te voorkomen.
Nee, is niet perse nodig, maar de uitslag is dan een stuk sneller en ook makkelijker om een afspraak te maken.

Hij is toch niet verkouden, vandaag 1 keer zijn neus gesnoten, toen we van buiten terug binnen kwamen. Was gisteren ook, dus toch van de kou de warmte in denk ik dan.

Voor jullie is het natuurlijk wel fijn dat dochter naar school mag, maar als ze kinderen of de juf aansteekt is dat voor hen niet fijn natuurlijk, ook al is het een gewone verkoudheid.
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels toch een snotterende dochter dus ik twijfel nog even over testen. Precies met de reden; fijn als ze naar school mag maar vervelend als ze anderen aansteekt die dan moeten testen. Maarja als al haar klasgenoten wel verkouden naar school komen dan heb ik weinig zin om haar thuis te houden. Zelf wil ze heel graag getest vanwege het ‘dapperheidsdiploma’, ze kon zo al 3 kinderen uit de klas opnoemen die dus al getest waren en dat hadden gekregen. Nu zit ze dus ook nog extra te sniffen want dan mag ze testen hoopt ze :facepalm:
Ik kon online geen testafspraak maken voor kleuter. Dat moest via de telefoon en de ggd.

Onze kleuter is eind vorige week ook getest en ondanks een negatieve uitslag daarna thuis gebleven. Als ik daarmee kan voorkomen dat er een ander kindje verkouden wordt en dat gedoe moet hebben van testen dan vind ik dat de moeite.


Want ondanks dat onze kleuter het testen prima vond (wattenstaafje in keel + raggertje door zijn neusgat) zijn we er tijd en stress mee kwijt geweest.
Alle reacties Link kopieren
Hier werd ik donderdag gebeld dat ik dochter op moest halen. Ze had 3x gehoest en beetje snot. Thuis hadden we nog niks gemerkt. Nadat ze thuis was beetje nog gesnotterd. Dag erna was broertje jarig daardoor toch maar getest ipv gewacht of het echt door zette (ouders kwamen op visite). 12.30 getest volgende ochtend om 8 uur heeft mijn man de ggd gebeld en uitslag was negatief. Aan dochter de keuze gelaten naar school of thuis op de verjaardag blijven. Ze is toen thuis geweest. Rest van het weekend nergens last meerval gehad.

Het testen viel erg mee bij de neus even huilen maar was zo over. Ze deed het super. Ik had erger verwacht omdat ze nogal snel bang is voor vreemde situaties.
Alle reacties Link kopieren
83angel schreef:
08-03-2021 08:10
Hier werd ik donderdag gebeld dat ik dochter op moest halen. Ze had 3x gehoest en beetje snot. Thuis hadden we nog niks gemerkt. Nadat ze thuis was beetje nog gesnotterd. Dag erna was broertje jarig daardoor toch maar getest ipv gewacht of het echt door zette (ouders kwamen op visite). 12.30 getest volgende ochtend om 8 uur heeft mijn man de ggd gebeld en uitslag was negatief. Aan dochter de keuze gelaten naar school of thuis op de verjaardag blijven. Ze is toen thuis geweest. Rest van het weekend nergens last meerval gehad.

Het testen viel erg mee bij de neus even huilen maar was zo over. Ze deed het super. Ik had erger verwacht omdat ze nogal snel bang is voor vreemde situaties.
Nog gefeliciteerd S. Hier bellen ze geloof ik niet zo snel. Alleen als het echt heel duidelijk is dat kind verkouden is.
Hoe gaat het hier met alle kleuters? Mijn jongste zoon heeft een paar lastige weken op school gehad, op sociaal gebied. Er zijn ook fysieke ruwigheden voorgevallen (met zoon als slachtoffer) waardoor we een aantal keer echt met de leerkracht hebben moeten praten over hoe nu verder... :(

Door steeds die gebroken stukken schooljaar (vorig schooljaar en dit schooljaar) heeft hij denk ik ook een stuk aansluiting/interesse verloren en ik hoop echt heel erg dat hij straks wel een "aaneengesloten groep 2 jaar" heeft.

Cognitief en qua werkverzorging gaat het allemaal prima, maar door de lockdown en incidenten heeft hij wel een stuk plezier in school verloren. :-(
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
08-04-2021 10:06
Hoe gaat het hier met alle kleuters? Mijn jongste zoon heeft een paar lastige weken op school gehad, op sociaal gebied. Er zijn ook fysieke ruwigheden voorgevallen (met zoon als slachtoffer) waardoor we een aantal keer echt met de leerkracht hebben moeten praten over hoe nu verder... :(

Door steeds die gebroken stukken schooljaar (vorig schooljaar en dit schooljaar) heeft hij denk ik ook een stuk aansluiting/interesse verloren en ik hoop echt heel erg dat hij straks wel een "aaneengesloten groep 2 jaar" heeft.

Cognitief en qua werkverzorging gaat het allemaal prima, maar door de lockdown en incidenten heeft hij wel een stuk plezier in school verloren. :-(
Aah wat sneu
Alle reacties Link kopieren
O wat zonde NYC,

Hier heeft zoontje het nog steeds super naar zijn zin op school. Morgen gaat hij naar zijn 1e kinderfeestje, heeft hij ook heel veel zin in. Gaat goed hier dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat verleend NYC!

Onze kleuter is pas na de lockdown begonnen dus heeft dat niet gehad. Hij lijkt zijn draai te hebben gevonden en komt nu regelmatig uit school met vraag of hij mag afspreken met iemand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven