Meld het de mods

08-07-2020 12:47 1442 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit wordt ons nieuwe meld systeem. Hier kun je overtredingen melden zoals we voorheen de stafjes gebruikten. Uiteraard kun je ook nog gewoon staffen en mailen.


Bij voorkeur melden met een linkje naar het topic met het tijdstip en de Nick.

Of melden dat je gestaft hebt in topic x.


We zullen melden als we er naar gaan kijken/gekeken hebben, dan zijn er een paar opties;

Je ziet dat er actie is ondernomen in het topic.
Bijvoorbeeld een topic waarschuwing, de posting is gewist/aangepast of er is een ban uitgedeeld.

We melden dat we het aan overleggen zijn.

We vinden actie (op dat moment) niet noodzakelijk.

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt, kun je hiervoor in het Vraag het de modstopic terecht.

Met vriendelijke groet,

Het moderator team.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-01-2021 15:29
24.86% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel nog staffen? Waarom zou je dat dan hier komen melden? De meerderheid gaat toch gewoon staffen, lijkt me? Of mis ik iets?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag over het nieuwe bansysteem.

Er staat een perma bij:
f. Dubbelnicken. De originele nick krijgt een waarschuwing, de dubbelnick een perma

Maar is dat nog wel alleen als je op 1 topic met 2 nicks reageert? Oftewel mag je nog een extra nick hebben voor bv privé vragen?
En hoe wordt er dan omgegaan met meerdere actieve nicks op 1 IP adres? Stel mijn man heeft hier ook een nick?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
doornroosje9 schreef:
08-07-2020 13:09
Je kan wel nog staffen? Waarom zou je dat dan hier komen melden? De meerderheid gaat toch gewoon staffen, lijkt me? Of mis ik iets?
Ik ga gewoon melden hoor, als ik dat nodig vind. Staffen vind ik namelijk nog steeds stom. Helaas zat er op een gegeven moment weinig anders meer op omdat mijn meldingen in het CM-topic gewoon werden gewist of verplaatst, maar dat is nu voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik staf alleen maar als iets op de verkeerde pijler staat dat blijf ik gewoon met een stafje doen zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet om dit topic ervoor op te zoeken.
Is meer voor het overzicht (vooral als het hoort op een pijler die ik niet voor niets geblokkeerd heb) of omdat ik denk dat het in belang van TO is om op de juiste pijler te staan om meer inhoudelijke reacties te krijgen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-07-2020 13:13
Ik ga gewoon melden hoor, als ik dat nodig vind. Staffen vind ik namelijk nog steeds stom. Helaas zat er op een gegeven moment weinig anders meer op omdat mijn meldingen in het CM-topic gewoon werden gewist of verplaatst, maar dat is nu voorbij.
Ik ook, maar diegenen die dat hier nu gaan doen, deden dat in het verleden al in het topic zelf, denk ik. De rest blijft gewoon anoniem staffen.

Maar goed, fijn dat dit topic er is en het nieuwe banbeleid vind ik ook een stuk beter.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
08-07-2020 13:09
Je kan wel nog staffen? Waarom zou je dat dan hier komen melden? De meerderheid gaat toch gewoon staffen, lijkt me? Of mis ik iets?
Dat denk ik dus ook. Jammer. Gemiste kans, gewoon hier melden met open vizier wat je vindt wat niet kan enzovoorts.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het wel liever hier in dit topic melden dan staffen.

Ik vind het staffen ook wel oké, maar hier kan je meer aangeven en meerdere mensen kunnen het melden.
Wat fijn dat jullie het beleid zo op de schop hebben gegooid en uitgaan van de volwassenheid van de forummer :)
Ik heb nooit gestaft dus ik weet niet hoe het zit, of je dan een antwoord krijgt via privebericht,

of dat je maar gewoon moet afwachten en zien of diegene dan wel geband wordt of dat zijn bericht verwijdert wordt.

Wat ik begrijp als je het hier doet, er ook een duidelijke reactie komt.

Maarja als je iemand bent die graag geniepig mensen staft omdat je niet wil dat de ander erachter komt dat jij het bent geweest. Die zal daar inderdaad nog mee doorgaan denk ik?
IBIopviva schreef:
08-07-2020 13:18
Ik staf alleen maar als iets op de verkeerde pijler staat dat blijf ik gewoon met een stafje doen zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet om dit topic ervoor op te zoeken.
Is meer voor het overzicht (vooral als het hoort op een pijler die ik niet voor niets geblokkeerd heb) of omdat ik denk dat het in belang van TO is om op de juiste pijler te staan om meer inhoudelijke reacties te krijgen.
Dat is wel een goed punt inderdaad.
Mag er een sticky op dit topic komen anders zakt het zo snel naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
08-07-2020 13:11
Ik heb een vraag over het nieuwe bansysteem.

Er staat een perma bij:
f. Dubbelnicken. De originele nick krijgt een waarschuwing, de dubbelnick een perma

Maar is dat nog wel alleen als je op 1 topic met 2 nicks reageert? Oftewel mag je nog een extra nick hebben voor bv privé vragen?
En hoe wordt er dan omgegaan met meerdere actieve nicks op 1 IP adres? Stel mijn man heeft hier ook een nick?
Ja, het gaat er inderdaad om dat je met een tweede Nick jezelf bij valt in een topic. Je mag gerust een tweede Nick hebben.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
08-07-2020 13:30
Mag er een sticky op dit topic komen anders zakt het zo snel naar beneden.
Ga ik erop zetten!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
08-07-2020 13:31
Ga ik erop zetten!
Dank je!
Alle reacties Link kopieren
Abyss schreef:
08-07-2020 13:23
Ik heb nooit gestaft dus ik weet niet hoe het zit, of je dan een antwoord krijgt via privebericht,

of dat je maar gewoon moet afwachten en zien of diegene dan wel geband wordt of dat zijn bericht verwijdert wordt.

Wat ik begrijp als je het hier doet, er ook een duidelijke reactie komt.

Maarja als je iemand bent die graag geniepig mensen staft omdat je niet wil dat de ander erachter komt dat jij het bent geweest. Die zal daar inderdaad nog mee doorgaan denk ik?
Afwachten idd, geen antwoord op je staf.
Hier, in dit topic, idd een duidelijke reactie, fijn!
En dat denk ik ook, dat geniepig staffen. Maar ik denk wel dat de mods nu kritischer gaan kijken naar diegenen die staft. Nou, dat hoop ik iig.
Life is short. Eat dessert first.
Abyss schreef:
08-07-2020 13:23

Maarja als je iemand bent die graag geniepig mensen staft omdat je niet wil dat de ander erachter komt dat jij het bent geweest. Die zal daar inderdaad nog mee doorgaan denk ik?
Misschien wordt het dan ook wel door de mods gepubliceerd in dit topic?
Forummer X heeft Forummer Y gestaft voor opmerking 'quote' in topic Z.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-07-2020 13:33
Misschien wordt het dan ook wel door de mods gepubliceerd in dit topic?
Forummer X heeft Forummer Y gestaft voor opmerking 'quote' in topic Z.
Hahahaha, dat zou fijn zijn, maar dat denk ik niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
08-07-2020 13:09
Je kan wel nog staffen? Waarom zou je dat dan hier komen melden? De meerderheid gaat toch gewoon staffen, lijkt me? Of mis ik iets?
Mods kunnen stafjes bijvoorbeeld negeren. Het is vooral aan de mods dit beleid te vormen denk ik. Desnoods door mensen die staften te vragen in het topic te melden o.i.d. Als het niet werkt en ze terug willen is de technische mogelijkheid er tenminste nog. Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
ModeratorViva schreef:
08-07-2020 13:31
Ja, het gaat er inderdaad om dat je met een tweede Nick jezelf bij valt in een topic. Je mag gerust een tweede Nick hebben.
Helder dank je wel.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Als ik anoniem voor andere wil staffen dan ga ik dat toch niet hier ook nog melden? Dat is gek...

Ik heb het overigens maar 1x gedaan en niet anoniem, maar dat terzijde.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb hier een vraag over mods:

b. Op de man gaan we per persoon bekijken. Wie zegt het? Tegen wie wordt de opmerking gemaakt? Hoe verloopt de discussie verder? Spelen er andere zaken mee? En we hechten meer waarde eraan als de ontvanger staft of meldt.


Dit impliceert dat in bepaalde gevallen iets wel tot een waarschuwing/ban kan leiden en in andere gevallen niet. Dat riekt een beetje naar willekeur. Kunnen jullie hier eens over uitwijden?
Hé Mods

Goed bezig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven