Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Happy new topic!

Ik ben er weer hoor. Op naar de verkoeling!
Pingu schreef:
12-08-2020 21:50
Anouk, hoe vaak moet ik nog zeggen dat je geen sorry hoeft te zeggen hier? :)
Natuurlijk klaag je, daar is dit topic voor!

Ik zit er ook doorheen, ik vind het gewoon ongelofelijk dat het zo lang duurt.
Vorige week dinsdag was het nog 21 graden, en daarna brak de hel los. 21 graden...kunnen jullie het je voorstellen?
Voorstellen? Ik kan het me amper herinneren!
Ik keek straks naar mijn enkels en ik kan het bot niet meer zien, zit verstopt onder het vocht. Mijn nek doet pijn, mijn longen barsten en mijn hoofd bonkt al dagen (afgelopen twee dagen gelukkig wat minder aanwezig). Vanmorgen startte ik mijn dag positief, maar inmiddels zit ik er weer verslagen bij.

Dus, ja Bunny, hier ook fysieke klachten. Feit dat dochter zo slecht slaapt breekt me inmiddels ook op, want ze slaapt nu van 22-6 (wat echt minstens 2-3 uur te weinig is voor haar leeftijd) en dan wordt ze ook nog geregeld wakker. Overdag is ze niet te genieten en is alles een drama. En ik heb met haar te doen, echt, maar bleeeggghh
Ik wil gewoon donker, regen, temperaturen onder de 20 graden en geen zon!!!!

Zo, dat moest er even uit. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een lastige huid met de warmte. Overal uitslag, jeukt als de hel. En ik heb rosacea in mijn gezicht, dus vuurrood (voelt als verbrand) en jeukende bultjes als ik in de zon ben geweest. Kam geen dag zonder factor 50 op m'n bakkes. En ja, ook hoofdpijn, druk op de oren, vocht vasthouden, echt een feest dit.

Jammer dat je vriend het niet begrijpt Anouk, hij zou je juist de ruimte moeten geven je hierover te kunnen uiten. Wat vervelend zo. Hopelijk komt vanaf morgen echt die verkoeling. We zijn er aan toe.
Alle reacties Link kopieren
TijdvoorTaart schreef:
12-08-2020 22:11
Overdag is ze niet te genieten en is alles een drama. En ik heb met haar te doen, echt, maar bleeeggghh
Dit. Ook hier bleeeegh. :frusty: Lijkt me ook heel lastig om dat er ook nog bij te hebben als je je zelf al niet goed voelt. Nog even volhouden.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-08-2020 22:15
Ik wil gewoon donker, regen, temperaturen onder de 20 graden en geen zon!!!!

Zo, dat moest er even uit. ;)
:kneel:
In dit topic ook nog maar eens dit plaatje, omdat het zo passend is en precies zegt wat ik denk en voel.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-08-2020 22:15
Ik wil gewoon donker, regen, temperaturen onder de 20 graden en geen zon!!!!

Zo, dat moest er even uit. ;)
Ik ook!! De Zomer lijkt ook altijd zooo lang te duren en nu helemaal met die hitte.. wil ook gewoon mijn dagen en avonden terug en vooral me weer mezelf voelen..
yesss schreef:
12-08-2020 22:24
Ik ook!! De Zomer lijkt ook altijd zooo lang te duren en nu helemaal met die hitte.. wil ook gewoon mijn dagen en avonden terug en vooral me weer mezelf voelen..

Inderdaad. Ik wil gewoon dat het zeker om 18 uur donker is, dat we échte avonden hebben!
Eerder donker is altijd mooi meegenomen uiteraard, ik hou zo van die donkere dagen voor Kerst.

Nog 74 dagen en dan gaat de wintertijd weer in! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
1 keer is genoeg
elf12345 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 22:34
Reden: Quoten lukt mij blijkbaar niet altijd ;)
88.24% gewijzigd
Donker geeft mij rust, ik hou er echt van!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-08-2020 22:19
In dit topic ook nog maar eens dit plaatje, omdat het zo passend is en precies zegt wat ik denk en voel.
Heel erg mooi en zeker heel passend. Zo voel ik het ook, bedankt voor het mooie plaatje. Wat verlang ik naar herfstige regenval en vooral ijskoude sneeuw :) :)
elf12345 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 22:33
32.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-08-2020 22:27
Inderdaad. Ik wil gewoon dat het zeker om 18 uur donker is, dat we échte avonden hebben!
Eerder donker is altijd mooi meegenomen uiteraard, ik hou zo van die donkere dagen voor Kerst.

Nog 74 dagen en dan gaat de wintertijd weer in! :cheer2:
Ja dat dus.. gewoon echt avond, nu blijft het maar duren.
Oh de klok terug.. altijd zo'n fijn momentje :heart:
Elf12345 schreef:
12-08-2020 22:29
Heel erg mooi en zeker heel passend. Zo voel ik het ook, bedankt voor het mooie plaatje. Wat verlang ik naar herfstige regenval en vooral ijskoude sneeuw :) :)

Inderdaad. Hopelijk deze winter veel sneeuw en ijsdagen en misschien wel een koudegolf. Veel en veel beter dan een hittegolf!

(Een koudegolf is gedefinieerd als een aaneensluitende periode van minstens vijf dagen waarop de maxima onder het vriespunt blijven, en waarbij de minima op minstens drie van deze dagen lager zijn -10 graden.)

Maar helaas zit dat er meestal niet meer in...De laatste keer dat er een koudegolf in Nederland was, was in februari 2012.
Tijd voor een nieuwe dus!
Ik hoop dat het vannacht gaat onweren. Altijd zo gezellig als je in bed ligt!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
12-08-2020 23:02
Ik hoop dat het vannacht gaat onweren. Altijd zo gezellig als je in bed ligt!
Maar dan wel in combinatie met regen! Gisteren hoorde ik het donderen, maar geen spatje regen. Dat was teleurstellend.
't Is al met al een heel gedoe
Sterkte vannacht iedereen :heart:
Pingu schreef:
12-08-2020 23:04
Maar dan wel in combinatie met regen! Gisteren hoorde ik het donderen, maar geen spatje regen. Dat was teleurstellend.
Argh. Dat is als een boterham zonder beleg.
Als een gitaar zonder snaren.
Als een band zonder lucht.
Als een kerstboom zonder lichtjes.
Als een mond zonder tanden.
Als een..... oké leef je uit als je wilt ik ga proberen te slapen haha.
Alle reacties Link kopieren
Als een kers zonder taart.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen! Ik gun jullie een goede nacht. Nog even volhouden...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Oké toch nog een laatste klaagje dan. Toen ik net naar bed ging. Onderweg van de bank naar wc, kwam ik eerst een mug tegen op de muur en daarna een oorwurm in de keuken.

Ik HAAT al die insecten in huis in de zomer! Van mij mogen ze buiten vliegen en kruipen wat ze willen maar ze moeten UIT MIJN HUIS BLIJVEN verdorie!!!

En nee beiden hebben het niet overleefd (6)
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
12-08-2020 23:15
Als een kers zonder taart.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ohh die koudegolf klinkt geweldig, ik wist niet eens dat dat een koudegolf was 😍☃️
Alle reacties Link kopieren
Oké, het plan was in de woonkamer te gaan slapen op luchtbed. Ik ging proefliggen en zag toen ineens een megaspin lopen. Ik schoot overeind en....kon 'm daarna niet meer vinden. Wel een paar kleinere. No way dat ik daar nog ga slapen.
Ben er ook al achter dat het qua temperatuur bijna niks meer uitmaakt. Het is overal om te stikken :cry:
Ik wil níiiiiet meeeee-hhhèèèèr :"-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven