Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft het vaccin al gehad?

08-01-2021 16:58 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die het vaccin al gehad hebben.

Ik krijg volgende week het vaccin en ben benieuwd naar ervaringen of eventuele bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf nog niet. Al verwacht ik wel een oproep. Maar ik ken wel een paar IC verpleegkundigen die hem deze week gehad hebben. Ze hebben er niets van gemerkt. Ook erna niet. Beiden geven aan dat van hun afdeling niemand dat had, op een pijnlijke prikplek en hoofdpijn na. Maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat iets vervelendere bijwerkingen zoals koorts niet voorkomen.

Ze gaven ook aan dat er een grote opkomst was. Mooi dus. En dat het bij hen goed geregeld was. Ze moesten zo’n 15 minuten na afloop afwachten om te kijken of zich geen ergere bijwerkingen manifesteerden
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dat de meeste bijwerkingen gebeuren na de 2e prik. Omdat de antilichamen die je met de 1e prik activeert dan echt gaan reageren. Mijn buurman werkt op de IC en heeft hem al gehad, was er dolblij mee. Niets gehoord over bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van een collega van mij
Het was vooral een gedoe om de afspraak te maken. Na een halfuur in de wacht hield het systeem ermee op etc.

Nu ze de eerste prik gehad heeft, gaat ze zelf meedraaien in het uitdelen van de vaccins
Ik zou zelf niet voor aan staan om dit vaccin te nemen. Maar als er mensen zij die zich er goed bij voelen en weinig bijwerkingen ervaren (lange termijn is nog afwachten) dan is dat natuurlijk goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht weinig nieuwe bijwerkingen, omdat het een versie is van een al bestaand vaccin. Het klinkt allemaal heel nieuw maar dat is het niet.

Zodra ik mag ga ik hem halen. Maar dat duurt nog even.
Ik krijg de eerste prik 30 jan.
Mijn collega's hebben ook massaal afspraken gemaakt.
Ik heb het gepland op een vrije dag met nog een vrije dag erachteraan zodat ik rustig aan kan doen voor het geval ik wat last heb eventueel.
Ben ook zeer benieuwd naar de bijwerkingen, dus TO zou jij willen plaatsen hoe het met jou gaat nav jouw vaccinatie?
Alle reacties Link kopieren
Nog geen afspraak gemaakt, en volgens mij zijn ze alweer door de eerste vaccins heen.
Heb wel een uitnodiging via het werk om de afspraak te maken. Een aantal collega's heeft al een afspraak staan voor deze maand.
Alle reacties Link kopieren
Een vriend van me zou hem gisteren krijgen maar heeft hem vooralsnog geweigerd omdat hij een allergie heeft voor een specifiek conserveringsmiddel welk ook in het vaccin zit. In Engeland is er een aantal mensen gevaccineerd met dezelfde allergie en die hebben er erg heftig op gereageerd. Dus voor wie zich al spoedig mag laten vaccineren, laat jezelf wel goed inlichten vooraf!
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hem komende zondag. Werk op een ic. Bij mij iets later omdat ik in thuis quarantaine zat in afwachting van de test.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem van de week gehad. Dag erna wat pijnlijke arm, maar op het moment van inspuiten nergens last van gehad en nadien ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg hem 2 februari, januari was in no time volgeboekt hier.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik heb hem gisteren gehad! :cheer2:
Veel pijn aan mijn arm gisterenavond en vannacht, meer dan na de griepprik bijvoorbeeld, kon er niet van slapen. Verder nergens last van.
Alle reacties Link kopieren
Roos_M schreef:
08-01-2021 18:53
Een vriend van me zou hem gisteren krijgen maar heeft hem vooralsnog geweigerd omdat hij een allergie heeft voor een specifiek conserveringsmiddel welk ook in het vaccin zit. In Engeland is er een aantal mensen gevaccineerd met dezelfde allergie en die hebben er erg heftig op gereageerd. Dus voor wie zich al spoedig mag laten vaccineren, laat jezelf wel goed inlichten vooraf!
De afspraak maak je zelf dus wat bedoel je met weigeren? Hij werd toch niet geforceerd om m te halen?
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
08-01-2021 19:47
De afspraak maak je zelf dus wat bedoel je met weigeren? Hij werd toch niet geforceerd om m te halen?
En als je een afspraak maakt vragen ze naar allergieën. Hebben ze het dan afgeraden?
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht op mijn uitnodiging. Die verwacht ik volgende week.
Vraag me wel af hoe snel er dan een afspraak ingepland kan worden. Want volgens mij zijn de vaccins alweer bijna allemaal op.
Wel goed teken, het animo is groot blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Roos_M schreef:
08-01-2021 18:53
Een vriend van me zou hem gisteren krijgen maar heeft hem vooralsnog geweigerd omdat hij een allergie heeft voor een specifiek conserveringsmiddel welk ook in het vaccin zit. In Engeland is er een aantal mensen gevaccineerd met dezelfde allergie en die hebben er erg heftig op gereageerd. Dus voor wie zich al spoedig mag laten vaccineren, laat jezelf wel goed inlichten vooraf!
Onzinverhaal dus
Hij moet zelf een afspraak maken en ze zullen best informeren naar eventuele allergieën


Ik ben jaloers op degene die hem al heeft gehad of binnenkort krijgt
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
08-01-2021 20:28
Onzinverhaal dus
Hij moet zelf een afspraak maken en ze zullen best informeren naar eventuele allergieën


Ik ben jaloers op degene die hem al heeft gehad of binnenkort krijgt
Serieus? Waarom?
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
08-01-2021 20:28
Ik ben jaloers op degene die hem al heeft gehad of binnenkort krijgt
Jaloers is een groot woord, maar ik ben wel van 'kom maar op met die prik, liever vandaag dan morgen!'

Ik heb best vaak 2-3 dagen wat verkoudheidsklachten. Nooit erg, maar paar dagen wat hoesten, sniffen, keelpijn en dan denk ik nu elke keer: o jee, het kan corona zijn. Eventuele afspraken afzeggen, paar dagen geen boodschappen doen en testen. Ben je gevaccineerd, dan hoef je je daar toch een stuk minder zorgen over te maken.

Ik hoor tot de grote groep 'gewone' mensen die als laatste aan de beurt zijn, maar gisteren las ik een oproep voor proefpersonen voor een vaccin dat nog in de maak is. Ik heb me gelijk opgegeven! Als ik mee mag doen, dan is er 50% kans om het vaccin te krijgen en dan ben ik dus wel eerder ingeent. :) Ervan uitgaande dat het ook een deugdelijk vaccin is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
ik heb hem vanavond gekregen, ben er dolblij mee. Arm lijkt wat pijnlijker als na bv de griepspuit, maar dat is het dan ook wel (mss toch die chip die er in zit ;)

ik heb zo nachtdienst op de cohort, maar verwacht geen problemen verder. Goed geregeld verder bij ons... en ze krijgen inderdaad 6 doses uit een ampul.

Je moet van te voren idd een uitgebreide lijst invullen met gezondheidsvragen
tonkje schreef:
08-01-2021 21:57
Jaloers is een groot woord, maar ik ben wel van 'kom maar op met die prik, liever vandaag dan morgen!'

Ik heb best vaak 2-3 dagen wat verkoudheidsklachten. Nooit erg, maar paar dagen wat hoesten, sniffen, keelpijn en dan denk ik nu elke keer: o jee, het kan corona zijn. Eventuele afspraken afzeggen, paar dagen geen boodschappen doen en testen. Ben je gevaccineerd, dan hoef je je daar toch een stuk minder zorgen over te maken.

Ik hoor tot de grote groep 'gewone' mensen die als laatste aan de beurt zijn, maar gisteren las ik een oproep voor proefpersonen voor een vaccin dat nog in de maak is. Ik heb me gelijk opgegeven! Als ik mee mag doen, dan is er 50% kans om het vaccin te krijgen en dan ben ik dus wel eerder ingeent. :) Ervan uitgaande dat het ook een deugdelijk vaccin is.
Ik ben zelf bijna nooit verkouden, maar ik ervaar die angst voor corona sowieso niet echt.

Maar ik begrijp wel dat je van dat gevoel af wilt zijn.

Ik vind het dapper dat je je durft op te geven voor zon test! Ik zelf laat me niet inenten, met name omdat ik geen onderdeel wil uitmaken van een testgroep. Ik geloof er niet zo in, (wel in corona!) en ben erg benieuwd naar de effecten over meerdere jaren.

Ik wacht het dus nog even af.
Alle reacties Link kopieren
pien6 schreef:
08-01-2021 19:33
Jaa ik heb hem gisteren gehad! :cheer2:
Veel pijn aan mijn arm gisterenavond en vannacht, meer dan na de griepprik bijvoorbeeld, kon er niet van slapen. Verder nergens last van.
Kan je een beschrijving geven van het soort pijn? Na de griepinjectie werd ik de rest van de dag heel erg moe en dat was alles. Maar dat hoeft niet door die prik te komen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
tv-icoon schreef:
09-01-2021 09:08
Kan je een beschrijving geven van het soort pijn? Na de griepinjectie werd ik de rest van de dag heel erg moe en dat was alles. Maar dat hoeft niet door die prik te komen.
Dat beurse gevoel wat je vaak hebt in de spier waar geïnjecteerd wordt. Meestal is dat dan alleen als je het aanraakt of als je die arm gebruikt, nu was dat x 10, continue in die hele arm. Maar vooral de eerste 12 uur na de prik, nu 2 dagen later alleen nog een blauwe plek gevoel op die plek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm net gehad. Mijn arm is wat gevoelig op de plek van injectie, en ik ben moe (maar ook deze week nachtdiensten gehad en was vanochtend ook al moe). Tot zover niets anders dan bij de griepprik.
lesmee schreef:
08-01-2021 17:42
Ik zou zelf niet voor aan staan om dit vaccin te nemen. Maar als er mensen zij die zich er goed bij voelen en weinig bijwerkingen ervaren (lange termijn is nog afwachten) dan is dat natuurlijk goed nieuws!

je zit in het verkeerde topic. coronavirus-covid-19/ga-jij-je-laten-va ... ges/471590

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven