Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, wat zijn we er gruwelijk klaar mee! Deel 5

12-04-2021 13:27 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vier topics vol geklaagd, gemopperd, gefulmineerd, gescholden en gehuild. Maar ook lief en leed gedeeld, want inmiddels voelt de lockdown ongeveer even oneindig als het heelal.

Kennen jullie die mop van die versoepelingen? Juist ja.

Dus helaas, deze reeks gaat nog wel even door. Scheld, vloek, klaag, jank, bid en verwonder in deel 5. Fuck Corona.

Hier vind je deel 4: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-iedere ... #p32587442

Dit was deel 3: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-bli ... #p32549700

Dit was deel 2: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32509131

En dit deel 1: coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445

Schrijf het hier lekker van je af. Het lucht hopelijk een klein beetje op.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf normaal niet fanatiek mee, maar wil nu toch even mijn hart luchten.
Afgelopen weekend bericht dat er 2 kinderen in dochter haar klas positief zijn :( dochter dus in quarantaine en morgen testen. En echt...ik hoop toch zo dat het negatief is. In oktober heb ik het opgelopen net voor de herfstvakantie, waardoor onze vakantie geannuleerd moest worden. En nu, nu zitten we net voor de meivakantie waarin we naar onze voorseizoensplek op de camping zouden gaan. Ik zie deze vakantie nu ook al in het water vallen alweer, pfff. Ben op van de zenuwen over de test, zo geen zin in weer een quarantaine-periode. Ik blijf maar in gedachte houden dat dochter het zelfs toen niet van mij heeft overgekregen en ik heb haar tot de uitslag er was ongewoon geknuffeld enz. Dus hopen maar dat het nu ook goed is gegaan of dat ze het toen toch al heeft gehad en nu hopelijk daar nog een voordeel van heeft. Vind dat wachten echt vreselijk. Ze heeft nog geen klachten ofzo, maar dat zegt niks. Ik kan niet meer doen dan duimen nu :(
Hele school is overigens dicht nu, flinke uitbraak in diverse klassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim met je mee, Irregular :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Het is nog geen mei, he, en als ze het al heeft zal het hoogstwaarschijnlijk zonder of met hele lichte klachten zijn, jij hebt het al gehad, dus ik neem aan geen wéken quarantaine nodig en kan het gewoon doorgaan..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
13-04-2021 11:12
Ik duim met je mee, Irregular :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Het is nog geen mei, he, en als ze het al heeft zal het hoogstwaarschijnlijk zonder of met hele lichte klachten zijn, jij hebt het al gehad, dus ik neem aan geen wéken quarantaine nodig en kan het gewoon doorgaan..
De vakantie begint over 1,5 week :mrgreen: ik hoop ook dat ik het niet meer krijg en dat wij als ouders dan in ieder geval niet besmet zijn. Dat scheelt alweer een hoop quarantaine-tijd.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik wel klaar mee ben, thuisbegeleiders die 9 van de 10 keer niet kunnen komen.

Ze komt elke week, dit jaar heeft ze al 4 keer af moeten zeggen vanwege verkoudheid.
Snap ik, maar nu het volgende en tevens de 5de keer:

Van het weekend is er iemand bij haar blijven slapen, werkt ook in de zorg en liet vandaag weten dat een cliënt van haar positief is getest op Corona. Zelf is diegene ook verkouden waardoor thuisbegeleider dus voor de zekerheid thuis blijft.

Toen ik dat appje kreeg dacht ik; jezus, wat overdreven! (en ook dat ik nu geen real contactmoment heb)
Maar nu ik dit typ misschien niet zo overdreven. Wat vinden jullie?

Deze klachten waren er van het weekend uiteraard nog niet.
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
13-04-2021 11:44
Waar ik wel klaar mee ben, thuisbegeleiders die 9 van de 10 keer niet kunnen komen.

Ze komt elke week, dit jaar heeft ze al 4 keer af moeten zeggen vanwege verkoudheid.
Snap ik, maar nu het volgende en tevens de 5de keer:

Van het weekend is er iemand bij haar blijven slapen, werkt ook in de zorg en liet vandaag weten dat een cliënt van haar positief is getest op Corona. Zelf is diegene ook verkouden waardoor thuisbegeleider dus voor de zekerheid thuis blijft.

Toen ik dat appje kreeg dacht ik; jezus, wat overdreven! (en ook dat ik nu geen real contactmoment heb)
Maar nu ik dit typ misschien niet zo overdreven. Wat vinden jullie?

Deze klachten waren er van het weekend uiteraard nog niet.
ik snap haar wel. Als diegene nu ook verkouden is geworden, liep de begeleider dus in het weekend ook al risico. Komt misschien overdreven over, maar ik zou zelf ook zo reageren uit voorzorg. Liever geen risico lopen. Wel heel verlengd voor jou :(
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
13-04-2021 09:07
Oh kijk!! Nu hoor ik net op het nieuws iets, wat ik vorige week hier nog zei, maar wat door iemand werd weggewuifd.
‘Het kabinet wil dat je voor een dagje uit een negatieve test of vaccinatiebewijs kan laten zien. Dit zou dan blijvend zijn.’
Ze zijn echt hartstikke knetter knetter knetter gek geworden.
En als er meer mensen denken zoals ik, kan je er donder op zeggen dat er dus veel minder mensen naar dagjes uit gaan, en dat er dus nog veel meer bedrijven kapot gemaakt worden. Ja zo zie ik het echt; moedwillig een ander de vernieling in helpen.
Echt, waar zijn ze mee bezig?!?
Helemaal gestoord inderdaad, nou dan kun je nog meer bedrijven en mensen afschrijven.
Blijvend nog wel.
Inderdaad moedwillig de vernieling in helpen, je vraagt je af waarom en wie het weet mag het zeggen, want hetgeen men steeds zegt " ja maar waarom zou men het land willen slopen " tja goede vraag, daarop is geen antwoord want ieder antwoord zou nog bespottelijker zijn dan waar we nu in zitten.
En verzand je al snel in wappie taal, maar als iemand een logische verklaring heeft?

Het wordt wel steeds gekker en extremer waar ze mee komen.

Mijn vriendin haar zoontje had een beetje een snotneus, " ja nee hij moet naar huis hoor " " oké met een uur ben ik er weer met een negatieve test tot zo "
En ja voor 50,= ( zij kan het missen ) een sneltest en kind weer naar school, zo zal het dus gaan in de toekomst, geen of weinig geld kind thuis en wachten op een gewone test of een sneltest en weer naar school of werk.
Dat en als je naar de film wil de dierentuin of een museum. Serieus de wereld is echt op zijn retour.

Word er steeds opstandiger van.

Vreselijk al het leed wat dit al heeft veroorzzakt en nog zal veroorzaken.

Wester goed nieuws nog een maandje en dan is het bijna zover!

Verder maar weer voor iedereen een knuffel, we gaan zo weer aan de alcoholische versnaperingen hoor mensen!
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-04-2021 13:23
Helemaal gestoord inderdaad, nou dan kun je nog meer bedrijven en mensen afschrijven.
Blijvend nog wel.
Inderdaad moedwillig de vernieling in helpen, je vraagt je af waarom en wie het weet mag het zeggen, want hetgeen men steeds zegt " ja maar waarom zou men het land willen slopen " tja goede vraag, daarop is geen antwoord want ieder antwoord zou nog bespottelijker zijn dan waar we nu in zitten.
En verzand je al snel in wappie taal, maar als iemand een logische verklaring heeft?

Het wordt wel steeds gekker en extremer waar ze mee komen.

Mijn vriendin haar zoontje had een beetje een snotneus, " ja nee hij moet naar huis hoor " " oké met een uur ben ik er weer met een negatieve test tot zo "
En ja voor 50,= ( zij kan het missen ) een sneltest en kind weer naar school, zo zal het dus gaan in de toekomst, geen of weinig geld kind thuis en wachten op een gewone test of een sneltest en weer naar school of werk.
Dat en als je naar de film wil de dierentuin of een museum. Serieus de wereld is echt op zijn retour.

Word er steeds opstandiger van.

Vreselijk al het leed wat dit al heeft veroorzzakt en nog zal veroorzaken.

Wester goed nieuws nog een maandje en dan is het bijna zover!

Verder maar weer voor iedereen een knuffel, we gaan zo weer aan de alcoholische versnaperingen hoor mensen!
Proost zuiperts dan we zijn :cheers:

En ja dat andere. Niet te bevatten echt totaal niet!
De hele wereld wordt gesloopt, niet alleen de economie he, álles!
Totale gekte en ‘wij’ doen niets!

Het is toch zo ‘makkelijk’, maarja daar heb je de hele bevolking voor nodig en die zijn al zo bang :@@:
Ja want we worden ook bang gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
12-04-2021 20:15
Yesss en Appelientje: houd de moed erin, het is idd extra pittig in deze maffe tijden.
Houd vooral wél contact met die vrienden en familie, ook al is dat niet hetzelfde als een partner, het is toch heel veel waard merk ik, dat je toch even irl dat hart onder de riem gestoken krijgt van anderen (en andersom).

Ik vind het echt verschil maken sinds ik dat clubje kennissen/vriendschap heb en ook in levenden lijve zie.
Daar is ook 1 vrouw bij met een relatie die niet goed gaat en dan is het minder leuk met partner, als je elkaar in de weg zit en tegenwerkt.
Het is niet altijd een zegen of toegevoegde waarde, dus.

Mensen hebben altijd een fijne & gezonde relatie voor ogen, dat ze een steunende, begripvolle partner missen in het leven op wie ze kunnen leunen (en hopelijk andersom ook), maar veel relaties staan juist nu onder druk, als de omstandigheden tegenvallen en partners heel andere copingmechanismen hebben.

Ik had zelf vorig jaar een knipperlichtrelatie met iemand, en de fijne kanten wogen niet op tegen het lastige wat er ook aan vastzat.
Die knoop heb ik doorgehakt, het hakte er teveel in om ook nog met iemand anders rekening te houden die veel aandacht vroeg met zijn eigen issues en eigenheden.
Nu zie ik hem (na maanden niet) als kennis met onze gemeenschappelijke kennissen erbij, dat gaat relaxt en normaal/aardig/vriendschappelijk, dan denk ik weleens terug aan de fijne momenten samen, idd die arm om je heen, samen slapen enzo, de humor die er ook was, maar metéén erachteraan hoe ingewikkeld het óók was en hoeveel energie en gedoe het kostte.

Ik vind het nu relaxter, ook al heb ik nu dus een overdosis "me-time" en kan ik alle energie aan mezelf besteden.
Dat hoeft nou ook weer niet, haha, is ook teveel van het goede, daarom blij met dit clubje wat elkaar min of meer als een zelfgekozen warm familietje beschouwt (incl die arm om je heen).

Ex en onze kinderen ben ik ook close mee, maar die wonen op afstand, en zie mijn zus en beste vriendin regelmatig, maar daarnaast is het heel fijn om mensen dicht in de buurt te hebben (zo zijn we er voor elkaar, letten op elkaar en zorgen voor elkaar als iemand het ff nodig heeft).
Ik wens iedereen dat toe, in eigen omgeving., zoals we hier op dit topic ook herkenning en saamhorigheid vinden en elkaar een beetje opvangen..


:hug: :cheers: :high5:



:redrose: :there:
Dankjewel Suzy.. lief dat je altijd zo de tijd neemt om te reageren.
Je zorgt er toch voor dat ik het weer even wat meer in perspectief zie.

Heb soms gewoon dagen dat ik het heel somber inzie en dan zet ik anderen en andermans levens al gauw op een voetstuk..,

Herkenbaar trouwens van moeizame relaties.. dan inderdaad liever alleen. Maar hopelijk loopt die leuke vent toch nog ergens rond, en tot die tijd probeer ik er ook wel het beste van te maken met ups and downs.. gelukkig vandaag weer een iets betere dag.
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
13-04-2021 13:59
Proost zuiperts dan we zijn :cheers:

En ja dat andere. Niet te bevatten echt totaal niet!
De hele wereld wordt gesloopt, niet alleen de economie he, álles!
Totale gekte en ‘wij’ doen niets!

Het is toch zo ‘makkelijk’, maarja daar heb je de hele bevolking voor nodig en die zijn al zo bang :@@:
Ja want we worden ook bang gemaakt!
Ja joh en dan weer dat geneuzel over de Braziliaanse variant, nog besmettelijker, hij rukt op, en mogelijk zijn de huidige vaccins niet geschikt. Koekoek gaan we weer.

Merk dat mijn oudste dochter echt depressief aan het raken is, ze zei " mam als dit het leven is, en we moeten bewijzen niet ziek te zijn, testen en weer of nog steeds lock downs en geen vooruitzicht dan weet ik echt niet of dan wel wil "
En zij is juist positief kijkt altijd vooruit bezig met examen, ingeschreven nieuwe opleiding krabbelde op na die aanranding en bedreiging en zakt helemaal weg.
Ze staat op de wachtlijst voor hulp, heeft ter overbrugging hulp vanuit de huisarts.
19 jaar in de bloei van haar leven, mijn hart huilt.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola, ja dan sta je wel met je rug tegen de muur hoor, met je dochter :hug:

Wij roepen hier steeds tegen de jongeren, blijf en ga leuke dingen doen binnen dé ristricties wat nog wel kan enz enz
Wij wonen hier ‘op de vlakte’, hier kunnen ze nog wel uit de voeten gelukkig.
Maar dat had ook net zo goed anders kunnen zijn.

En wat wordt je wereld klein he? Ik zie zo wiezo al bijna geen mens want ‘ziek’, maar je mag gewoon niets!

Vanaaf zal ons wel weer de volgende worst worden voorgehouden.
Ik ga niet kijken! (6)
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-04-2021 14:33
Ja joh en dan weer dat geneuzel over de Braziliaanse variant, nog besmettelijker, hij rukt op, en mogelijk zijn de huidige vaccins niet geschikt. Koekoek gaan we weer.

Merk dat mijn oudste dochter echt depressief aan het raken is, ze zei " mam als dit het leven is, en we moeten bewijzen niet ziek te zijn, testen en weer of nog steeds lock downs en geen vooruitzicht dan weet ik echt niet of dan wel wil "
En zij is juist positief kijkt altijd vooruit bezig met examen, ingeschreven nieuwe opleiding krabbelde op na die aanranding en bedreiging en zakt helemaal weg.
Ze staat op de wachtlijst voor hulp, heeft ter overbrugging hulp vanuit de huisarts.
19 jaar in de bloei van haar leven, mijn hart huilt.
Pfff ja dat las ik vandaag over de Braziliaanse variant. Ik dacht al o neeee daar gaan we weer pffff 🙄
Alle reacties Link kopieren
noglangnietjarig schreef:
13-04-2021 14:49
LadyLola, ja dan sta je wel met je rug tegen de muur hoor, met je dochter :hug:

Wij roepen hier steeds tegen de jongeren, blijf en ga leuke dingen doen binnen dé ristricties wat nog wel kan enz enz
Wij wonen hier ‘op de vlakte’, hier kunnen ze nog wel uit de voeten gelukkig.
Maar dat had ook net zo goed anders kunnen zijn.

En wat wordt je wereld klein he? Ik zie zo wiezo al bijna geen mens want ‘ziek’, maar je mag gewoon niets!

Vanaaf zal ons wel weer de volgende worst worden voorgehouden.
Ik ga niet kijken! (6)

Ik ga ook niet kijken, ik heb een heleboel huispakken en bikini's besteld het wordt een avondje passen en dan ga ik met een boek op de bank liggen of misschien wel heel vroeg mijn bed in.

Ben echt in een ruk humeur vandaag.
Alle reacties Link kopieren
@meerkat, heb ik het goed begrepen dat jij als fotograaf werkt?
Op het kdv van kleinkind mocht een vader die in die branche werkt en nu zonder opdrachten / werk een dag meelopen en foto's maken van de hummels. Ouders krijgen niet vaak professionele foto's van het dagelijks gebeuren, eten, spelen, slapen en zie, ze betalen zeker voor de afdrukken. Het kdv koopt de foto's ook, met toestemming van ouders. Zomaar een idee. Hetzelfde initiatief zag ik op een zorgboerderij.
Jammer dat ik al getrouwd ben, anders zou ik je zeker vragen :)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-04-2021 13:23
Verder maar weer voor iedereen een knuffel, we gaan zo weer aan de alcoholische versnaperingen hoor mensen!
Ik doe mee !!
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Sharing* schreef:
13-04-2021 16:09
Ik doe mee !!
Mooi! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! :cheers:

Wat een goed idee van je voor Meerkat!!!
Ik hoop dat ze er iets mee kan.
Dit gaat echt veel en veel te ver:

https://www.sueddeutsche.de/politik/cor ... -1.5261743

In Duitsland mag je niet eens je eigen tuin meer in tussen 21-5 uur😖😖😖
Alle reacties Link kopieren
Tua schreef:
13-04-2021 16:31
Dit gaat echt veel en veel te ver:

https://www.sueddeutsche.de/politik/cor ... -1.5261743

In Duitsland mag je niet eens je eigen tuin meer in tussen 21-5 uur😖😖😖
Jij leest (gelukkig) niet goed. Er staat:

In de betreffende ruimtes is het in principe niet toegestaan ​​om tussen 21.00 uur en 05.00 uur buiten een appartement of een bijbehorende tuin te verblijven

Niet buiten het appartement en niet buiten de bijbehorende tuin dus.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
13-04-2021 13:23
Helemaal gestoord inderdaad, nou dan kun je nog meer bedrijven en mensen afschrijven.
Blijvend nog wel.
Inderdaad moedwillig de vernieling in helpen, je vraagt je af waarom en wie het weet mag het zeggen, want hetgeen men steeds zegt " ja maar waarom zou men het land willen slopen " tja goede vraag, daarop is geen antwoord want ieder antwoord zou nog bespottelijker zijn dan waar we nu in zitten.
En verzand je al snel in wappie taal, maar als iemand een logische verklaring heeft?

Het wordt wel steeds gekker en extremer waar ze mee komen.

Mijn vriendin haar zoontje had een beetje een snotneus, " ja nee hij moet naar huis hoor " " oké met een uur ben ik er weer met een negatieve test tot zo "
En ja voor 50,= ( zij kan het missen ) een sneltest en kind weer naar school, zo zal het dus gaan in de toekomst, geen of weinig geld kind thuis en wachten op een gewone test of een sneltest en weer naar school of werk.
Dat en als je naar de film wil de dierentuin of een museum. Serieus de wereld is echt op zijn retour.

Word er steeds opstandiger van.

Vreselijk al het leed wat dit al heeft veroorzzakt en nog zal veroorzaken.

Wester goed nieuws nog een maandje en dan is het bijna zover!

Verder maar weer voor iedereen een knuffel, we gaan zo weer aan de alcoholische versnaperingen hoor mensen!
Maar wat is er zo vreselijk aan een (gratis) (snel) test?
Onze kleuter is ook getest vandaag. Niet leuk maar ook niet het einde van de wereld. Hoe je er tegen aan kijkt doet veel voor je humeur.
Proost, aan de wijn hier al 🍷
Ik weet best een naam maar die was bezet..
Sharing* schreef:
13-04-2021 16:09
Ik doe mee !!
Ik ook. Ik drink normaal gesproken geen alcohol maar de huidige omstandigheden laten me geen keus :P
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook aan de 🍷
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
ikweetgeennaam.nl schreef:
13-04-2021 16:51
Maar wat is er zo vreselijk aan een (gratis) (snel) test?
Onze kleuter is ook getest vandaag. Niet leuk maar ook niet het einde van de wereld. Hoe je er tegen aan kijkt doet veel voor je humeur.
Proost, aan de wijn hier al 🍷
Nou dat de wereld op zijn kop staat, dat je ziek bent tot je bewijst niet ziek te zijn.
Precies dat staat me tegen, en het gaat met rasse schreden niks mag, veel moet.
Alle reacties Link kopieren
Intie schreef:
13-04-2021 09:23
Krijg net een berichtje van een hele goede vriendin. Haar psychische klachten zijn zo erg geworden dat ze moet worden opgenomen. In de normale wereld zou ze binnen een week intern zitten. In deze wereld gaan ze kijken of ze misschien over 2 maanden plek hebben... Als je op het punt bent dat je moet worden opgenomen ben je op het punt dat je niet meer kán wachten. Bizar weer. En hoor je hier iets over in de media? Nee hoor, we moeten vooral ‘even volhouden’.

Overigens heb ik 3 vriendinnen, waarvan eentje nu dus moet worden opgenomen. Eentje is gestopt met studeren omdat ze het allemaal niet meer trekt in deze situatie en de derde staat ook op de wachtlijst (die 3 maanden duurt) voor een gesprek bij een psychiater. Allemaal hebben ze nu klachten doordat corona hun leven kapot maakt.
En komt dat echt puur en alleen door corona of was corona de druppel?
Alle reacties Link kopieren
Aarggghhhh.

Stopt Johnson voorlopig ook omdat er bloedklonters opduiken.


Als ex-CVA-patiënt (hersentrombose) zal ik dat vaccin zo stilaan maar op mijn buik schrijven.


Alcohol was toch goed voor de bloed-doorstroom, hé :-)?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ja echt achterlijk zeg. Op zulke grote aantallen zal je idd af en toe een bijwerking voorbij zien komen.
Maar risico op trombose is er ook na zoveel andere dingen, zoals vliegen, een bevalling, de pil etc. Daar hoor je niemand over.
Prik nou gewoon even door mensen. Ik ben ook echt zwaar chagrijnig.
Alle reacties Link kopieren
Gratis geld bestaat niet. Ooit gaat dit opgebracht moeten worden door de belastingbetalers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven