Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ttroeteltje schreef:
28-05-2021 08:22
Mijn hond valt juist op ouder. En op man en op vrouw.

Een beetje bi is niet bah.
De mijne op oudere vrouwen. Liefst een beetje pinnig en erg duidelijk. Z’n vriendin snauwt hem af en toe af.... als ie net iets te enthousiast doet. Aan de andere kant mag z’n vriendin in z’n wangen hangen tot het punt dat ik soms bang ben dat het scheurt. En gaat hij voor haar op z’n rug liggen en doet hij alsof ze wint en houdt hij als hij in een goede bui is in met rennen. Want vriendin lief is net zo sterk maar láng niet zo snel.

Z’n besties zijn een kleine Stafford (alias ‘de kanonskogel’) en een dobermann mevrouw die hem manieren leert.

Als ze spelen maakt het een hele hoop herrie :proud:
moonenz schreef:
28-05-2021 09:34
Vrees dat het niet aan jou ligt maar aan mij ;-D. Ben een beetje gestresst door teveel gedoe tegelijk dan word ik aardig van hak op de tak :flag:

De foto is puber, maar daar was ze nog net geen 4 maand, inmiddels is ze 7 mnd. Het is een kruising (vader Berner senner, moeder Duitse herder/husky) , oftewel een flink uitdagend verrassingspakketje ;-D. Ze heeft hoogstwaarschijnlijk een pollenallergie en bloedonderzoek dus om er zeker van te zijn.

En dan hadden we er al een, inmiddels 8 jaar, kruising tussen Berner sennen, Sint Bernard, newfoundlander en Martin espagnol. Karakter overheerst het eigenzinnige van de espagnol.
Oh dat is een interessante combi :proud:

Wat een dotje
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Dit is ze inmiddels, koppie gaat herder kant op, bouw meer richting Berner en een super eigenwijze dikke krulletjesvacht, Dr kont lijkt wel een afro ;-D
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Wat een schoonheid :heart:

Je vroeg trouwens om tips voor aandacht geloof ik?

Ik doe deze online cursus nu:
https://www.thesexierthanasquirrelchall ... 8522334883

Superleuk om te doen (nee ik heb echt geen aandelen maar er is weinig hondentraining en dit is en niet duur en het kost je weinig tot geen extra tijd per dag). Ik spreid die 25 dagen wel uit over 3 maanden ofzo denk ik, want ik kijk niet trouw elke dag een filmpje en ik herhaal dus dingen veel. De Facebookgroep is ook een aanrader. Heel positief en niet veroordelend en voor elk probleem een oplossing (en een hele hoop honden die het veel beroerder dan dan jijzelf en dat is ook best geruststellend). Met alles van pups tot honden met extreem probleemgedrag.

Je moet wel door de ietwat hysterische tjakka achtige toon van de filmpjes heen maar ik vind het tot nu toe heel waardevol.


En ik heb geleerd dat ik het spelletje ‘tikkertje maar dan binnen’ misschien niet met de mijne moet doen. Die loopt niet óm de bank heen om mij te pakken maar vliegt een paar meter door de lucht óver meubels heen om mij te pakken. Ik had het stukje ‘pas de spelletjes aan aan het energieniveau en fanatisme van je hond’ nog niet zo goed gesnapt. Nu wel dus :proud:
Wat een leuke hond heb je, Moonenz. Een knappie hoor.

Thordis, ik zie je hond al door de lucht gaan. Maar dat krijg je als je sexier dan een eekhoorn bent.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
28-05-2021 09:37
Lemoos. Ik ken mensen uit Limburg. Bij de plaats Sittard leg ik meteen verband met Geleen. Weet niet wat in Limburg, behalve Maastricht en Heuvelland, nog meer ligt wat interessant is. Kan dan bijna niet anders dan Geleen zijn, toch? Of zeg ik nou iets geks?
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt eerlijk gezegd. Ik woon iets buiten Sittard in een aangegroeid semi-dorp (nieuwbouwwijk) maar dat is officieel de gemeente Sittard-Geleen-Born. Geleen is allesbehalve interessant :-D
Ik kom oorspronkelijk uit een van de dorpen rondom Sittard.
lemoos2 wijzigde dit bericht op 28-05-2021 11:42
0.41% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Thordîs schreef:
28-05-2021 10:04
Wat een schoonheid :heart:

Je vroeg trouwens om tips voor aandacht geloof ik?

Ik doe deze online cursus nu:
https://www.thesexierthanasquirrelchall ... 8522334883

Superleuk om te doen (nee ik heb echt geen aandelen maar er is weinig hondentraining en dit is en niet duur en het kost je weinig tot geen extra tijd per dag). Ik spreid die 25 dagen wel uit over 3 maanden ofzo denk ik, want ik kijk niet trouw elke dag een filmpje en ik herhaal dus dingen veel. De Facebookgroep is ook een aanrader. Heel positief en niet veroordelend en voor elk probleem een oplossing (en een hele hoop honden die het veel beroerder dan dan jijzelf en dat is ook best geruststellend). Met alles van pups tot honden met extreem probleemgedrag.

Je moet wel door de ietwat hysterische tjakka achtige toon van de filmpjes heen maar ik vind het tot nu toe heel waardevol.


En ik heb geleerd dat ik het spelletje ‘tikkertje maar dan binnen’ misschien niet met de mijne moet doen. Die loopt niet óm de bank heen om mij te pakken maar vliegt een paar meter door de lucht óver meubels heen om mij te pakken. Ik had het stukje ‘pas de spelletjes aan aan het energieniveau en fanatisme van je hond’ nog niet zo goed gesnapt. Nu wel dus :proud:
Ik heb beeld :D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
@Moonenz: wat een schatje. En lekker de vacht van een Berner, zo zacht.

Hopelijk komt er geen pollenallergie uit het onderzoek naar voren. Herderinnetje had dat en zij kreeg dan eczeem rond haar neus en op haar poten. Daar heb ik wat uren inzalven aan besteed. En zelfgemaakte windsels om te voorkomen dat de zalf eraf werd gelebberd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een leukerd, Moonenz! :heart:

Hier ook een hond met omgevingallergie.
Hij slikt Apoquel, maar het blijft zeuren. Het slaat bij hem vooral op ogen en oren (ontstekingen) en op zijn huid (jeuk, rode verkleuring, soms wat eczeem). Meer Apoquel geven kan wel, maar dan krijgt hij weer last van de bijwerking “bulten onder de huid”, en dat is ook geen feest. Het blijft dus schipperen.

@Thordis, leuk hè, hoe zo’n beestje jou dan ook helpt om de theorie te begrijpen! :rofl:
Mooie hond is het. En die krullen maken haar nóg charmanter.

Dat tikkertje binnen spelen zie ik ook voor me. Zie je ineens al je meubilair verschuiven en de bod3m voel je trillen.

Ik had idd begrepen dat Geleen een saaie stad zou zij . Ik ken mensen die in Maastricht en Valkenburg wonen en die zijn not amused over Geleen. Verder ben ik er niet echt bekend. Daar kwam mijn vraag vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
28-05-2021 11:58
Mooie hond is het. En die krullen maken haar nóg charmanter.

Dat tikkertje binnen spelen zie ik ook voor me. Zie je ineens al je meubilair verschuiven en de bod3m voel je trillen.

Ik had idd begrepen dat Geleen een saaie stad zou zij . Ik ken mensen die in Maastricht en Valkenburg wonen en die zijn not amused over Geleen. Verder ben ik er niet echt bekend. Daar kwam mijn vraag vandaan.
Saai zou ik Geleen niet willen noemen. Als het gaat om radicale moskeeën, outlawbikersverenigingen, willekeurige huizen die worden beschoten, oprollen van drugslaboratoria dan hoor je op NOS altijd Amsterdam, Rotterdam en... Geleen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Moonenz, wat een schatje.
Lemoos, ik zie hond ook al vliegen
Heel helder want die van mijn zwager en schoonzus doet dat ook :rofl:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Jongedame is zojuist compleet ‘uitgescholden’ door een agressieve chihuahua op het terras.
Jongedame kroop gelijk in haar schulpje en zat als een wassen beeld heel opzichtig niet te kijken naar de chi.

En dat dier bleef maar krijsen... spreekt iemand de vrouw er op aan zegt ze doodleuk: “Ga bij die anderen klagen. Ik zat hier het eerst met mijn hond”. Die man: “Maar van die honden heeft niemand last, dat is het grote verschil”

Ik helemaal trots op jongedame die heel beschaafd braaf naast mijn stoel lag :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Uitschelden, mijn honden vinden dat heerlijk, behalve Sokkie. Maar Pietertje en Pippa kunnen verschrikkelijk schelden op andere honden en ze voor van alles uit maken, veilig vanachter het raampje in de auto.

Maar nu zijn we op vakantie in Bergen, de honden ook. Ze gaan lekker mee op de fiets, en wandelen mee door het bos. En ze slapen heel tevreden in de caravan bij ons op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk iones, geniet van je vakantie
Puber witje is niet zo verbaal naar andere honden.
Alleen als we in de auto zitten en heel dicht langs een andere hond rijden, wil ze nog wel eens een blaf geven.

De waterplassen in het natuurgebied zijn de afgelopen weken weer goed vol gelopen en puber witje is er regelmatig even door heen gesjeesd
En wat tegenwoordig ook erg leuk is, gewoon er in gaan liggen en pikzwart er weer uit komen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Lekker, een vakantie! Het weer zit je de komende dagen mee Iones.
Nee heb je, ja kun je krijgen
mama-inge schreef:
28-05-2021 21:50
Heerlijk iones, geniet van je vakantie
Puber witje is niet zo verbaal naar andere honden.
Alleen als we in de auto zitten en heel dicht langs een andere hond rijden, wil ze nog wel eens een blaf geven.

De waterplassen in het natuurgebied zijn de afgelopen weken weer goed vol gelopen en puber witje is er regelmatig even door heen gesjeesd
En wat tegenwoordig ook erg leuk is, gewoon er in gaan liggen en pikzwart er weer uit komen.
:rofl:

Daarom wil ik geen witte hond. Je ziet er álles op :proud:
Blij ei is zwart-wit, voornamelijk zwart en het wit is gestippeld. Hij heeft een vacht die behoorlijk zelfreinigend is. Hij is binnen no time droog en zand schud hij er met gemak uit. Alsof hij zegt: klaar is Keesje. Echt heel erg fijn. Fokker had het me al gezegd, maar ik kon me er weinig bij voorstellen. Nu ik het zelf meemaak beken ik daar erg blij mee te zijn.

Vooralsnog drinkt hij voornamelijk uit de waterplassen. Er echt vol inspringen doet hij niet zo zeer, hoewel hij er wel zonder pardon doorheen loopt alsof het een verharde weg is.

Het wandelen is momenteel een crime. Het is niet lekker lopen. Elke keer zitten en geen beweging in te krijgen of juist de volledig andere kant op willen dan ik.

Schelden doet hij totaal niet. Wat mij betreft blijft dat zo.

Hij ligt nu op de bank mooi te wezen. In zijn favoriete houding. Op zijn rug, poten in de lucht, kent geen schaamte.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 29-05-2021 06:59
3.72% gewijzigd
Geniet van de vakantie Iones.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie, Iones! Bergen en Schoorl eo is zo prachtig!

Niets zo irritant als honden die bij voorbaat al lopen te schelden, en helemaal als de baasjes daar niets aan doen of het zelfs grappig vinden. Ik hield bij mijn vorige altijd mijn hart vast of hij het op een goede dag niet een keer spuugzat zou worden en in zou grijpen. Dat heeft hij uiteindelijk nooit gedaan, maar ik zou er echt alle begrip voor hebben gehad.
Klopt, dat gescheld is niet leuk. Ik geloof wel dat het heel moeilijk is om dat af te leren.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie iones!

Puber gaat soms blaffen onderweg als we al meerdere honden zijn tegengekomen waar ze niet mee mocht/kon spelen/snuffelen, dan wordt ze sjagie en lijkt ze te roepen bij weer de volgende dat ze wel wil :facepalm:

En thuis reageert ze op de altijd blaffende honden van de buren als ze in de tuin is en die beginnen weer. Lastige vind ik dat ik de buurvrouw dan hoor zeggen "ja ze horen de hond van de buren"... Maar als alles bij mij binnen is blaffen ze ook heeeeeel vaak vind het zo oneerlijk :|

Wat betreft plassen, eruit drinken ja, maar ze loopt er altijd omheen, dat ze dan door nat hoog gras gaat maakt niet uit, maar door de plassen no wayyy :proud:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de link eens bekijken @Thordis.
Hier verhuist binnen ook nog weleens alles in de gekke 5 min of met een zacht balletje gooien, rent ze niet recht achteraan nee met een omweg je stuiterend ze eerst over de poef heen :rolling:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
29-05-2021 11:45
Ik ga de link eens bekijken @Thordis.
Hier verhuist binnen ook nog weleens alles in de gekke 5 min of met een zacht balletje gooien, rent ze niet recht achteraan nee met een omweg je stuiterend ze eerst over de poef heen :rolling:
Daar moet je echt nog even mee oppassen op die leeftijd. Rare bewegingen kunnen in de groei fysieke problemen opleveren, en mogen daarom pas vanaf ca 1 jaar gemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
29-05-2021 11:43
Lastige vind ik dat ik de buurvrouw dan hoor zeggen "ja ze horen de hond van de buren"... Maar als alles bij mij binnen is blaffen ze ook heeeeeel vaak vind het zo oneerlijk :|

Kan het niet zijn dat de buuv het andersom bedoelt, dus dat jouw hond reageert op de honden van de andere buren?

Wat betreft plassen, eruit drinken ja, maar ze loopt er altijd omheen, dat ze dan door nat hoog gras gaat maakt niet uit, maar door de plassen no wayyy :proud:

Mijn eerste was ook zo. Liepen we beiden aan 1 kant van een plas, moesten we een meter of 30 teruglopen omdat zijn pad dood bleek te lopen en hij die laatste meter echt niet door die plas heen ging. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven