Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
29-05-2021 08:26
Klopt, dat gescheld is niet leuk. Ik geloof wel dat het heel moeilijk is om dat af te leren.
Ik kan het een stuk beter hebben van baasjes die dat minstens proberen en erop corrigeren, dan van baasjes die net doen alsof dat allemaal heel normaal is.

En zelf kies ik bewust voor een ras dat nauwelijks blaft. Lekker rustig! :proud:
Ik kom ook regelmatig 'scheldende' chiwafwafs tegen.
Mijn hond reageert daar helemaal niet op en die hondjes en hun bazinnetjes negeren we volkomen.

Ik heb niet de indruk dat er veel aan gedaan wordt.
Hier ook zo’n chiwafwaf in de buurt. Vrouwtje heeft echt al heel veel geprobeerd om het af te leren. Laatste redmiddel waar ze het nu over had......een consult bij een handoplegging voor honden. Schijnt heel duur en ze overweegt het, hoewel het een rib uit haar lijf is. Ze wil zo graag dat hondebeest eindelijk stop met dat gekef. Lijkt me heel erg naar.
Blij ei negeert keffende hondjes vooralsnog ook. Hij gaat er vaak zelfs met zijn rug naar zitten of staan, alsof hij letterlijk wil duidelijk maken dat hij het maar sneu vind.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag kwam ik een hele oude meneer in scootmobiel tegen. Hij had in het mandje van de scootmobiel een stokoud klein hondje liggen op een dekentje, afgetopt met een schapenvachtje.

En daarover had hij een soort zonneschermpje geknutseld van een kinderparapluutje, “Ja mevrouw, hij geniet van het mooie weer maar te lang in de zon is ook niet goed voor hem” :heart:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ah gos :heart:

Zo snoezig
Alle reacties Link kopieren
Ja hè, toen hij verder ‘zoemde’ hoorde ik gewoon dat liedje in mijn hoofd ‘Just the two of us, we Can make it If we try just the two of us, you and I’ :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Oh ik voel me slecht. Ik had hier al beschreven dat er op 5 minuten loopafstand twee veldjes liggen; een groot en druk veld en een kleine waar niemand komt.

Ik was vanavond laat op pad en zag dat er niemand op het grote veld was. Ha, fijn, kan herder daar even rennen. Lekker bezig maar na een paar minuten staat er uit het niets een labrador bij herder. Het ging prima. Herder was rustig en ze snuffelden gewoon samen, al kwispelend. Maar ik kreeg toch een beetje stress en pakte herder vast en trok haar (niet met een ruk maar zo rustig mogelijk) weg bij de andere hond. Bang dat ze die andere hond toch ineens zou aanvliegen. En precies daarom begon herder natuurlijk toch te grommen en te blaffen naar labrador.

Ik excuses stamelen naar het bijbehornde baasje, dat ik ze niet had zien/horen binnen komen, dacht dat ik alleen was, dat ik het niet zo goed aandurf de hond los te laten bij andere honden, dat......
De beste man zei niks, keek me alleen meewarend aan en liep verder. Dan voel je je zo'n kluns :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hier had hond van de week een teek, had ik nog niet eerder meegemaakt eigenlijk.
Geef ook iedere maand anti vlooien en teken spul.
Gelukkig had de teek zich nog niet vol gezogen en was hij makkelijk te verwijderen.

@AbsoFabso: Tja, misschien kon die man helemaal niet praten, zou ook nog kunnen. ;)
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-05-2021 23:25
Vandaag kwam ik een hele oude meneer in scootmobiel tegen. Hij had in het mandje van de scootmobiel een stokoud klein hondje liggen op een dekentje, afgetopt met een schapenvachtje.

En daarover had hij een soort zonneschermpje geknutseld van een kinderparapluutje, “Ja mevrouw, hij geniet van het mooie weer maar te lang in de zon is ook niet goed voor hem” :heart:
Ach, wat schattig!
lemoos2 schreef:
29-05-2021 23:25
Vandaag kwam ik een hele oude meneer in scootmobiel tegen. Hij had in het mandje van de scootmobiel een stokoud klein hondje liggen op een dekentje, afgetopt met een schapenvachtje.

En daarover had hij een soort zonneschermpje geknutseld van een kinderparapluutje, “Ja mevrouw, hij geniet van het mooie weer maar te lang in de zon is ook niet goed voor hem” :heart:
Wat lief. Dat is nou liefde. Die twee zorgen voor elkaar.
AbsoFabso schreef:
30-05-2021 00:16
Oh ik voel me slecht. Ik had hier al beschreven dat er op 5 minuten loopafstand twee veldjes liggen; een groot en druk veld en een kleine waar niemand komt.

Ik was vanavond laat op pad en zag dat er niemand op het grote veld was. Ha, fijn, kan herder daar even rennen. Lekker bezig maar na een paar minuten staat er uit het niets een labrador bij herder. Het ging prima. Herder was rustig en ze snuffelden gewoon samen, al kwispelend. Maar ik kreeg toch een beetje stress en pakte herder vast en trok haar (niet met een ruk maar zo rustig mogelijk) weg bij de andere hond. Bang dat ze die andere hond toch ineens zou aanvliegen. En precies daarom begon herder natuurlijk toch te grommen en te blaffen naar labrador.

Ik excuses stamelen naar het bijbehornde baasje, dat ik ze niet had zien/horen binnen komen, dacht dat ik alleen was, dat ik het niet zo goed aandurf de hond los te laten bij andere honden, dat......
De beste man zei niks, keek me alleen meewarend aan en liep verder. Dan voel je je zo'n kluns :facepalm:
Wat had ik je gegunt dat dit een succes was geweest. Goed voor jullie beider zelfvertrouwen. Ze deed het dus goed, maar ik begrijp jouw onzekerheid ook.
Ik denk dat in deze situatie hond jouw onzekerheid aanvoelde en daarop reageerde?

De reactie van de man zou ik even laten voor wat het is. In jouw hoofd ben je daarmee bezig, terwijl die man jullie alweer vergeten is. Het zou ander verhaal zijn wanneer het tot een vechterij was gekomen, nu is het met een sisser afgelopen.
Autofan schreef:
30-05-2021 01:32
Hier had hond van de week een teek, had ik nog niet eerder meegemaakt eigenlijk.
Geef ook iedere maand anti vlooien en teken spul.
Gelukkig had de teek zich nog niet vol gezogen en was hij makkelijk te verwijderen.

@AbsoFabso: Tja, misschien kon die man helemaal niet praten, zou ook nog kunnen. ;)
Teken, brrrrr. Ik gebruik preventieve middelen, echter weet dat dat geen garantie is.

Ik hoorde van iemand die gebruikte geen pipet of tablet en ook geen tekenhalsband, maar die gebruikte een penning tegen teken. Hond reageerde altijd heftig op alles. En dit scheen voor die hond heel goed te werken. Nooit eerder van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
30-05-2021 00:16
De beste man zei niks, keek me alleen meewarend aan en liep verder. Dan voel je je zo'n kluns :facepalm:

Misschien sprak de man helemaal geen Nederlands?

Als je dat nog spannend vindt, dan is er niets mis mee om haar gedoseerd aan andere honden te laten wennen, en om dus na een snuffelgroet weer verder te lopen. Maar probeer de volgende keer eens om de hond te roepen of fluiten ipv haar “mee te trekken”. Daarmee kun je niet alleen jullie vertrouwen in elkaar trainen, maar breng je ook jouw angst / schrik minder snel op haar over.
Alle reacties Link kopieren
Autofan schreef:
30-05-2021 01:32
Hier had hond van de week een teek, had ik nog niet eerder meegemaakt eigenlijk.
Geef ook iedere maand anti vlooien en teken spul.
Gelukkig had de teek zich nog niet vol gezogen en was hij makkelijk te verwijderen.

Hier in de buurt zijn helaas erg veel teken, dus ik heb er al honderden van de honden afgeplukt in de loop der jaren. Want zelfs al is de hond goed beschermd, met een beetje pech kiezen ze jou als alternatief omdat er bij de hond dan niets te halen valt. Ik check altijd de vacht al tijdens een wandeling langs groen (ze zitten vooral in hoog gras), en daarna thuis ook nog een keer heel grondig, en dan ben je 99 van de 100 keer op tijd en kun je ze er al uit plukken voordat ze zich vast gaan zetten.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-05-2021 23:25
Vandaag kwam ik een hele oude meneer in scootmobiel tegen. Hij had in het mandje van de scootmobiel een stokoud klein hondje liggen op een dekentje, afgetopt met een schapenvachtje.

En daarover had hij een soort zonneschermpje geknutseld van een kinderparapluutje, “Ja mevrouw, hij geniet van het mooie weer maar te lang in de zon is ook niet goed voor hem” :heart:
:heart:

Achter mij zit een voormalig bejaardenflat, de oude bewoners die er nog zitten, soms moeilijk te been en dan met een oud hondje dat even langzaam loopt, zo vertederend
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Kwam gister een wat zweverige mevrouw tegen, erg aardig hoor, heel verhaal over dr hondje, en ze merkte op dat ze kon zien dat puber en ik een erg sterke band hebben en dat dat heel bijzonder is.... Als ik dan vanochtend opsta na man en puber me door het raam ziet terwijl ze buiten aan het chillen is en meteen een rot sprint naar de deur neemt, heeft ze misschien toch een punt :heart:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Wat blij ei en ik nu toch hebben meegemaakt.

Kind was een sleutelhanger kwijt. Al dagen zoek.
Vanochtend tijdens het wandelen op een pad waar we al dagen niet geweest waren staat hij ineens in de struiken. Alleen zijn staart was nog zichtbaar. Komt ie die struiken uit gelopen met in zijn mond.....die sleutelhanger!

Is dit nou toeval, of is dat zijn jachthondenneus?
Wat gaaf Troeteltje. Ik denk dat het inderdaad de neus van knap ei is geweest die het werk deed.

Nummerzoveel, wat naar dat er zoveel teken zitten. Wij controleren eigenlijk ook al tijdens het wandelen. Gelukkig heb ik nog geen teek op Malimaat gevonden. Ik geef hem altijd schapenvet/knoflookbonbons. En volgens mij zitten wij niet in ernstig tekengebied.

Absofabso, ben je van de schrik bekomen? Je moet je niets van die blik aantrekken hoor. Je maakt het alleen vervelender voor jezelf en die man is je, zoals iemand al zei, vast al helemaal vergeten.

Hier lijkt de rust wat te zijn teruggekeerd. Ik denk nu dat het toch die verbouwing van de buren en de onrust die dat opleverde waren die maligator de grens over drukte. Zelf voel ik me ook een stuk meer ontspannen en uitgeruster nu dat lawaai en eeuwige heen en weer geloop voorbij de deur is gestopt, en dat straal ik ook uit. Wat een wereld van verschil, en vooral: wat een indrukwekkende wisselwerking.
Hahaha, knap ei....ja dat is hij ook!

Vandaag heerlijk met hem gewandeld in veld en bos. Kwalitytime.
Waterfles, drinkbakje en snackjes mee. En thuis een koeldekentje over hem heen gelegd. Ik merk dat hij enorm moet wennen aan warmte. Dat ga ik de komende dagen extra aandacht geven ivm opbouwen van het in warmte lopen. Hoe meer de temperatuur oploopt hoe moeilijker dat anders zal zijn.

Vanavond was het feest!
Man was naar de snackbar geweest en had patat met snacks gehaald. Ik was bezig met een gesprek met hem, keek even weg, had een broodje hamburger in mijn hand en uit het niets (zoals in een Jaws-film) dook blij ei aan de linkerkant op dat broodje hamburger en verdween aan de rechterkant met broodje hamburger in zijn bek en verslond het geheel binnen no time.
Echt, ik wist niet hoe ik het had, zo snel ging alles.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje troelteltje, hoop dat hij er niet ziek van wordt!

Wat betreft teken, even een praktische opmerking. Wij knippen oude bank/klanten pasjes in een scherpe V vorm. Daarmee kan je een teek veel makkelijker mee verwijderen dan met zo'n raar tekenpincet.

Ik ben alleen, hond is mee met ouders in de camper, en ik vind dit zeer grote huis zonder hond toch wel erg leeg. De afgelopen dagen waren hond en ik samen alleen, en we hadden het zo knus samen. Maar vandaag is hond opgehaald door broer en schoonzus om hem naar de camping van ouders te brengen. Ik werk de hele komende week dus kan hem niet genoeg uitlaten, vandaar. Maar het is wel erg saai zeg!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Lemoos, wat een lief uitzicht moet dat geweest zijn. Dat oude mannetje met hond.

Mama Inge, geniet van je vakantie.

Troeteltje, ik heb vandaag het woord ei vaker in mijn mond gehad dan de bedoeling was. Ik had gewild dat er hier een hamburger vandoor was gegaan. Dat was vast makkelijker op te ruimen dan de eieren die maligator te pakken kreeg. Hij gaat dan voor de doos, niet voor de eieren. Misschien moet ik toch wat meer echt hersenwerk-speelgoed kopen en niet zo gierig zijn door amateuristisch eierdozen in te zetten.

Bladora, wat zal het stil zijn bij je. Helemaal na een paar knusse dagen. Waarschijnlijk heeft hond een geweldige tijd op de camping.

moonenz, als een hond zo enthousiast komt aangesprint is er geen zweverigheid nodig. Maar ik kan me voorstellen dat je er de ene keer meer bewust van bent dan de andere keer.
Alle reacties Link kopieren
Veranderling, ik heb geen vakantie (lijkt me heerlijk, maar helaas)

Wat betreft hersenwerk speelgoed, ik heb puber witje wel eens een doos met proppen kranten gegeven.
Daarna waren mijn kranten niet meer veilig, al lagen ze op de tafel.
Ze gingen stuk, want stel je voor dat er eens een snoepje in kon zitten.
Sindsdien alleen nog maar echt hersenwerk speelgoed
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
30-05-2021 19:33
Lemoos, wat een lief uitzicht moet dat geweest zijn. Dat oude mannetje met hond.

Mama Inge, geniet van je vakantie.

Troeteltje, ik heb vandaag het woord ei vaker in mijn mond gehad dan de bedoeling was. Ik had gewild dat er hier een hamburger vandoor was gegaan. Dat was vast makkelijker op te ruimen dan de eieren die maligator te pakken kreeg. Hij gaat dan voor de doos, niet voor de eieren. Misschien moet ik toch wat meer echt hersenwerk-speelgoed kopen en niet zo gierig zijn door amateuristisch eierdozen in te zetten.

Bladora, wat zal het stil zijn bij je. Helemaal na een paar knusse dagen. Waarschijnlijk heeft hond een geweldige tijd op de camping.

moonenz, als een hond zo enthousiast komt aangesprint is er geen zweverigheid nodig. Maar ik kan me voorstellen dat je er de ene keer meer bewust van bent dan de andere keer.
:HA: Sorry, ik heb beeld. Zie nu een keuken vol met slierten rauw ei overal. Vloer, kasten, ramen, hond...

Jongedame koop ik geen braintrainers meer. Binnen een paar seconden heeft ze het truukje door. Zit ik weer met een ding van 25,-. Die dingen met schuifjes is nog wel iets voor Kareltje de kater maar die met klepjes en draaidingetjes ga ik maar doneren aan het asiel.
Voor jongedame heb ik nu zelf iets geknutseld. Allemaal verschillende plastic drinkbekertjes van zoons peutertijd. En die in zo’n ouderwets melkflessenkratje geklemd. Dit is ook om het commando ‘in’ te oefenen. Voor haar tweede examen moet ze ook netjes haar neus in een muilkorfje duwen en dat ding rustig laten vastmaken. Want ja, ze zou zomaar eens niet in een liftgondel in Oostenrijk mee omhoog mogen O_o. De noodband snapte ik nog (voor bij de dierenarts of bij pijn) maar die muilkorf...

Er werden een paar landen opgenoemd waar ze zogenaamd in het openbaar gemuilkorfd moeten zijn waar ik nog nooit maar dan ook nog nooit aangesproken ben op het niet laten dragen van een muilkorf door mijn hond(en). Alleen in Frankrijk werd ik gecontroleerd in natuurgebieden of Herderinnetje wel aan een looplijn zat. In Zwitserland vertrok niemand ook maar één spiertje over het terriërgehalte van oude bes. En wat kind of hond ook uitspookten in Italië, alles was altijd ‘tutti bene’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
30-05-2021 21:32
:HA: Sorry, ik heb beeld. Zie nu een keuken vol met slierten rauw ei overal. Vloer, kasten, ramen, hond...
:rofl: Gelukkig niet.
Er lagen 24 eieren netjes opengebroken op het laminaat. Hond zat schoon op de bank met de eierdoos.
Wist je dat je eieren het beste met handveger en blik kunt opvegen?

Ik snap een muilkorf ook niet. Dan ga je toch lekker niet met de skilift. Zijn skies dan ook verplicht voor de hond?
mama-inge schreef:
30-05-2021 21:09
Veranderling, ik heb geen vakantie (lijkt me heerlijk, maar helaas)

Wat betreft hersenwerk speelgoed, ik heb puber witje wel eens een doos met proppen kranten gegeven.
Daarna waren mijn kranten niet meer veilig, al lagen ze op de tafel.
Ze gingen stuk, want stel je voor dat er eens een snoepje in kon zitten.
Sindsdien alleen nog maar echt hersenwerk speelgoed
Oeps, ik heb je verward met Iones denk ik.
Wel al rond aan het kijken voor een boeking en wat voorpret, of dat ook niet?

Kranten in een doos doen wij ook. Dan gaat het om huis-aan-huisbladen en maligator laat die verder met rust. Al moet ik zeggen dat ze beter verstopt liggen dan de eieren. :whistle:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven