Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
30-05-2021 21:54
:rofl: Gelukkig niet.
Er lagen 24 eieren netjes opengebroken op het laminaat. Hond zat schoon op de bank met de eierdoos.
Wist je dat je eieren het beste met handveger en blik kunt opvegen?

Ik snap een muilkorf ook niet. Dan ga je toch lekker niet met de skilift. Zijn skies dan ook verplicht voor de hond?
Oh gelukkig geconcentreerd op één plek.

Ik zat ook al een beetje vragend te kijken toen het verteld werd. Ik zei ook nog in vol vertrouwen dat jongedame dan wel een vrijstelling zou krijgen: ‘Maar wij gaan nooit op wintersport naar Oostenrijk’. Nee, ook in de zomer voor het wandelen! Ja toen dacht ik dat ik maar beter mijn mond kon houden en niet hardop gaan afvragen welke debiel een hondje van 5,5 kg mee gaat nemen op een hikingtocht door de Alpen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hier had ik dat met dozen: alle dozen moesten dood. Want daar zat mogelijk voer in. Dat gebruikte ik als hersenwerkje. Vooral leuk toen ik hondentraining had en de eerste les was ‘clicker je hond een doos in’....

Al die honden braaf de doos in. Ik zei nog: de mijne vreet hem op. Trainer: nou nou niet zo negatief we gaan eens kijken. Monster vrat de doos op.....
Trainer: oh je bedoelde echt dat hij de doos op vreet.....
anoniem_404742 wijzigde dit bericht op 30-05-2021 22:46
0.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thordîs schreef:
30-05-2021 22:34
Hier had ik dat met dozen: alle dozen moesten dood. Want daar zat mogelijk voer in. Dat gebruikte ik als hersenwerkje. Vooral leuk toen ik hondentraining had en de eerste les was ‘klikker je hond een doos in’....

Al die honden braaf de doos in. Ik zei nog: de mijne vreet hem op. Trainer: nou nou niet zo negatief we gaan eens kijken. Monster vrat de doos op.....
Trainer: oh je bedoelde echt dat hij de doos op vreet.....
:rofl:

Vandaag ook een heel klein vlinderhondje met een enorme personality. De meneer zei nog: ‘Dat doet ze echt niet hoor, kun je een uur erbij gaan staan, ga je niet winnen’.
Hulptrainer: ‘Maar daar maak je al een denkfout. Het gaat niet om macht maar om samenwerking. Geef mij eens de riem. Kijk, we gaan bla bla bla...’
Hondje: f*ck you all ik blijf mooi zitten
Hulptrainer: ‘al duurt het twee uur we wachten op een positieve ontwikkeling’

*one hour later... hondje nog steeds niet meewerkend en zittend op haar gat*
Nee heb je, ja kun je krijgen
Thordîs schreef:
30-05-2021 22:34
Hier had ik dat met dozen: alle dozen moesten dood. Want daar zat mogelijk voer in. Dat gebruikte ik als hersenwerkje. Vooral leuk toen ik hondentraining had en de eerste les was ‘clicker je hond een doos in’....

Al die honden braaf de doos in. Ik zei nog: de mijne vreet hem op. Trainer: nou nou niet zo negatief we gaan eens kijken. Monster vrat de doos op.....
Trainer: oh je bedoelde echt dat hij de doos op vreet.....
Herkenning alom. Al gebruik ik targets, opstapjes en pionnen niet als hersenwerkje en ook die worden vakkundig verplaatst in plaats van gebruikt voor een oefening.
En al die andere brave hondjes doen ondertussen precies wat ze moeten doen.
lemoos2 schreef:
30-05-2021 22:42
:rofl:

Vandaag ook een heel klein vlinderhondje met een enorme personality. De meneer zei nog: ‘Dat doet ze echt niet hoor, kun je een uur erbij gaan staan, ga je niet winnen’.
Hulptrainer: ‘Maar daar maak je al een denkfout. Het gaat niet om macht maar om samenwerking. Geef mij eens de riem. Kijk, we gaan bla bla bla...’
Hondje: f*ck you all ik blijf mooi zitten
Hulptrainer: ‘al duurt het twee uur we wachten op een positieve ontwikkeling’

*one hour later... hondje nog steeds niet meewerkend en zittend op haar gat*
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Puber ging vandaag uit Dr plaat toen een bepaalde meneer langskwam met 2 van z'n grote honden, dat is de enige persoon of honden, waar het ook aan ligt, waar ze ECHT naar blaft en ook door blijft blaffen, schaam me dood dan, die honden reageren niet op d,'r kijken er niet op of om van, gelukkig maar want dan is daar geen houden aan denk ik. maar waar het aan ligt en hoe ik het voorkom ik weet het even niet, probeerde dr al af te leiden aan de waterkant, maar nope.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
moonenz schreef:
30-05-2021 23:21
Puber ging vandaag uit Dr plaat toen een bepaalde meneer langskwam met 2 van z'n grote honden, dat is de enige persoon of honden, waar het ook aan ligt, waar ze ECHT naar blaft en ook door blijft blaffen, schaam me dood dan, die honden reageren niet op d,'r kijken er niet op of om van, gelukkig maar want dan is daar geen houden aan denk ik. maar waar het aan ligt en hoe ik het voorkom ik weet het even niet, probeerde dr al af te leiden aan de waterkant, maar nope.
Je puber mag die persoon of zijn honden echt niet. En omdat die honden nergens op reageren denk ik dat het om die man gaat. Ik zou me niet schamen maar de waarschuwing in het achterhoofd houden.
Alle reacties Link kopieren
Hey wat gek, ik was het oude topic kwijt.
Ben ik weer dan.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
30-05-2021 07:19
Hier in de buurt zijn helaas erg veel teken, dus ik heb er al honderden van de honden afgeplukt in de loop der jaren. Want zelfs al is de hond goed beschermd, met een beetje pech kiezen ze jou als alternatief omdat er bij de hond dan niets te halen valt. Ik check altijd de vacht al tijdens een wandeling langs groen (ze zitten vooral in hoog gras), en daarna thuis ook nog een keer heel grondig, en dan ben je 99 van de 100 keer op tijd en kun je ze er al uit plukken voordat ze zich vast gaan zetten.
Verhip, mijn hond heeft een anti teken band. Is het dan nog nodig om te controleren? Ik heb dat helemaal niet gedaan vandaag nadat we een keer in een bos waren.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Veranderling schreef:
30-05-2021 23:31
Je puber mag die persoon of zijn honden echt niet. En omdat die honden nergens op reageren denk ik dat het om die man gaat. Ik zou me niet schamen maar de waarschuwing in het achterhoofd houden.

Eens! Ik zou de man niet vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Apollos_Belt schreef:
30-05-2021 23:46
Verhip, mijn hond heeft een anti teken band. Is het dan nog nodig om te controleren? Ik heb dat helemaal niet gedaan vandaag nadat we een keer in een bos waren.
De kans dat de teek zich in de hond vastbijt is dan niet groot (al kan het incidenteel gebeuren), maar er kunnen wel nog steeds teken in de vacht meeliften. En die gaan dan weer op zoek naar een ander plekje. Niet fijn als jij dat plekje dan wordt! Dus ja, altijd liever even checken als de hond door groen heeft gewandeld.
Alle reacties Link kopieren
@lemoos, een muilkorf kan wel handig zijn om te oefenen voor als dat eens nodig is bij de dierenarts. Die van ons trapt er niet in, en dat betekent dat hij voor bepaalde behandelingen narcose nodig zal hebben als het erop aan komt. (Alhoewel je je natuurlijk af kunt vragen hoeveel een muilkorf nou echt helpt bij een woest met zijn poten maaiende hond van dit formaat).

@veranderling, dat oefenen met huis-, tuin en keukenvoorwerpen is inderdaad nooit zo slim, maar gelukkig zat het ei alleen op de vloer. Dat had echt nog veel erger gekund!. :rofl:

Ik prijs mezelf gelukkig dat het hier bij lege wc-rolletjes blijft, die kunnen niet zoveel kwaad als ze woest nagejaagd en vervolgens verscheurd worden. :P

Onze druif sloeg gister aan in de tuin. Eerst stond hij wild te snuffelen in de border, en vervolgens sprong hij 4 meter verder en begon hij daar woest te blaffen naar het groen in het hoekje van de tuin. Ik vermoed dat er een egeltje, muis, rat ofzo heeft gelopen, maar ik kon zelf niets zien.
Ach ach ach, die eieren. Maar toch, je kunt zeggen wat je wil...hondebeest blijkt kunstzinnig en teder tav de eieren.

Jullie ideeen voor de zelfgemaakte braintrainers vind ik wel heel leuk.
En ik realiseer me door Veranderling dat ik de pionnen hier eens van hun plek kan gaat trekken om een soort van parcours voor Blij Ei te maken. Doen we op de hondenschool ook en dat vindt ie leuk.

Zo had hij bij de fokker wc rollen en keukenrollen als speelgoed. Kon toen hij mini was nog. Eenmaal de overstap naar ons gezin gemaakt bleef die drive om rollen, alleen werden ze toen compleet versnipperd.

Die man met die honden, merk jij iets aan die man Moonenz? Iets dat anders is, bijvoorbeeld houding, blik/manier van oogcontact?
Ik vind het zo knap dat onze hondenbeesten daar zo duidelijk in zijn.
Hier ook een keer dat Blij Ei wegdook voor iemand.
Oh, en die vakanties......ik wist helemaal niet dat er landen zijn waar een muilkorf verplicht is.
Wel een inenting tegen hondsdolheid. En aan de lijn.
Blij Ei zal dit jaar zomer in een andere taal moeten gaan blaffen.
Alle reacties Link kopieren
Thordîs schreef:
30-05-2021 22:34
Hier had ik dat met dozen: alle dozen moesten dood. Want daar zat mogelijk voer in. Dat gebruikte ik als hersenwerkje. Vooral leuk toen ik hondentraining had en de eerste les was ‘clicker je hond een doos in’....

Al die honden braaf de doos in. Ik zei nog: de mijne vreet hem op. Trainer: nou nou niet zo negatief we gaan eens kijken. Monster vrat de doos op.....
Trainer: oh je bedoelde echt dat hij de doos op vreet.....
:rofl:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
31-05-2021 06:43
Oh, en die vakanties......ik wist helemaal niet dat er landen zijn waar een muilkorf verplicht is.
Wel een inenting tegen hondsdolheid. En aan de lijn.
Blij Ei zal dit jaar zomer in een andere taal moeten gaan blaffen.

Met sommige honden mag je helemaal niet in bepaalde landen komen. En in Frankrijk mogen ze honden “met de bouw van een Rottweiler” zelfs afschieten als ze los lopen. Het is dus echt wel belangrijk om alle landen waar je doorheen en/of naartoe reist vooraf te checken op de regels.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
31-05-2021 06:36

Zo had hij bij de fokker wc rollen en keukenrollen als speelgoed. Kon toen hij mini was nog. Eenmaal de overstap naar ons gezin gemaakt bleef die drive om rollen, alleen werden ze toen compleet versnipperd.

Dat doet de mijne ook, maar dat kost me lang niet zoveel werk (en geld) als alternatieven, dus ik ben er blij mee. Kan die hond toch een beetje in zijn sloopdrang worden voorzien. :P
Blij Ei had de aantekeningenblok ontdekt. De blok heeft buitenkant van soort van hetzelfde materiaal als keukenrollen en wcrollen. Dus hij dacht vast dat dat een nieuw model rol was. Was alleen voor ons even schrikken, want in de blok stonden dus heeeeeeeeeeeel veel werkaantekeningen. En die zijn nu opgegeten, versnipperd en de inkt is uitgelopen. Niets meer mee te beginnen dus.
Tja, hadden we maar moeten opruimen.

Ik ga de eisen en voorwaarden van het land inderdaad checken. Nou heeft hij geen bouw van een rottweiler en staat zijn hondenras niet bekend als gevechtshond. Maar je weet het nooit. Ander land, andere ideeën over hond en regels.
Enig idee waar ik hierover betrouwbare informatie kan vinden. Bestaat er een speciale site daarvoor?
Alle reacties Link kopieren
@Troeteltje

https://www.licg.nl/invoereisen-per-land-europa/
Alle reacties Link kopieren
Smousekousje zag vandaag voor het eerst de zee, en ze heeft er ook in gezwommen! Die golfjes vond ze wel wat spannend, maar later bleek het machtig mooi te zijn. Daarna droogde ze zich door in het mulle warme zand te rollen. Ze was alweer droog toen ze mee terug ging in het fietsmandje. Pietertje en Sokkie hielden het voor gezien, maar Pietertje zou ook niet droog in het mandje zijn gegaan en dan heeft ze het koud.

Ik vind Bergen heel hondvriendelijk. Je kunt hier overal heel mooi wandelen, en veel plekken waar honden het water in kunnen. Nergens, behalve in het duingebied geldt een aanlijngebod. Ook op de camping lopen honden los, maar dat is inherent op een pensionstal waar mensen vaak hun eigen hond meenemen naar hun paard.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk Iones!

Een fotootje van the little Lady. Of het de eerste keer voor jongedame was weten we niet, het blijft natuurlijk een Island girl. Maar haar eerste keer was eerst wegrennen voor de golfjes maar toen ze eenmaal een plens over zich heen kreeg ging ze als een zeehond tekeer in de zee. Die dertig meter lijn heb ik maar vastgepind want ze is razendsnel maar dobbert ook natuurlijk zo weg vanwege haar formaat. Zoon mocht niet voorbij haar zwemmen dan schreeuwde ze het hele strand bijeen.

Afbeelding
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hier vandaag navraag gedaan bij DA, voor vakantie een extra middel dat tevens anti hartworm is.

Wat leuk die eerste zeebezoekjes. En dan met Iones op de fiets, zie het helemaal voor me.

Jongedame ziet er op de foto veel groter uit. 5,5 kg en formaat small, maar op de foto ziet ze er uit als een mediumformaat.

😍
Alle reacties Link kopieren
Zoom in zoom in... :-D ik heb mijn voet eraf geknipt anders zou je het goed zien.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ttroeteltje schreef:
31-05-2021 21:32
Hier vandaag navraag gedaan bij DA, voor vakantie een extra middel dat tevens anti hartworm is.

/quote]

Ik gebruik NexGard kauwtablet, 1 per maand. Dat werkt tegen een heleboel nare dingen : oa. vlooien, teken, hartworm, schurft, demodex.
Wel duur en in verschillende maten, afhankelijk van het gewicht van de hond. Is inderdaad verkrijgbaar bij de dierenarts.
Alle reacties Link kopieren
Muilkorf moet je in bestveel landen bij je hebben...... Naar het strand in Italie ook.....Of in Praag...Beide landen waar we vroeger veel naartoe gingen...voor Corona.

Hier is dit jaar zoveel wild, dat als we buiten onze tuin komen de honden echt aan de lijn moeten........Kan even niet anders.

Geweldig honden aan het strand, onze honden genieten dat ook heel erg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven