Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wauw, Veranderling, van harte! Wat leuk!

Ik dank onze lieve heer nog maar eens op mijn blote knietjes dat viezigheid hier beperkt blijft tot water en modder, wat vanzelf opdroogt en weer van de vacht valt. Vloeren dweilen, meubels soppen en dekbedden en kleedjes wassen is soms best een klus, maar het is wel haalbaar, en dat is een bad of douche voor puberpup niet. :P
Hier een puber met zelfreinigende vacht en dat is een zegen!

En hij blijft zacht, onder alle weersomstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
Boef houdt niet van natte (modder)poten en dat is best fijn. ;)
Alle reacties Link kopieren
Witje heeft ook een zelfreinigende vacht.
Maar die gaat lekker liggen rollen als ze mest op het land gegooid hebben en dat stinkt
En ook als ze in die vieze modderpoel heeft gezeten.
Wij hebben helaas geen kraan buiten maar weg lopen dan wel in 1x door naar de douche voor een wasbeurt

En niet over dat land lopen is ook geen optie, want we moeten daar langs om bij het natuurgebied te komen.
Op het moment is het ook uitkijken op de weg want het zijn allemaal zware landbouwvoertuigen
Ze zijn druk aan het oogsten en dan loop ik liever in het natuurgebied dan langs de weg.
Witje is ook behoorlijk onder de indruk van die zware voertuigen.
Is ze totaal niet gewend
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Pietertje en Sokkie willen niet door de regen, en ook niet met de pootjes door de modder. Daar houden ze niet van. Maar Pippa kan het niet schelen.
Maar ze hebben het liefst wel allemaal mooi weer. Ik ken veel honden die niet van vies weer houden. Sokkie is vannacht niet goed geweest. Had binnen gepoept en volop geplast en was traag vandaag. Maar eten doet ze wel goed.
Nu is ze wat plassen betreft helaas allang niet zindelijk meer. Ze plast altijd in de gang en het maakt niet uit of ze net wel of niet buiten geweest is. Ze is heel gemakzuchtig helaas.

Vanmorgen kwam mijn vriendin aanzetten, en die zegt 'op de oprit zat een lapjeskatje". Ik zei dat die van de buren was, want die hebben er zo een. Wij de stallen uitmesten, en toen we klaar waren en een koffie wilden nemen, zei ze "zie ik dat nou goed en zit dat beestje daar nou nog?" Ik keek en het leek er inderdaad op. We liepen er langzaam naartoe. Het was een kitten, mager, vacht overeind en helemaal verkleumd zat ze daar op het asfalt op de vlakte waar ze de volle laag van de wind kreeg. Ze merkte ons amper op en het was te laat om weg te rennen toen ik haar oppakte. Daar was ze ook niet blij mee, en ze had nog kracht zat om me goed in mijn vinger te bijten. Die heb ik naderhand met betadine behandeld. Ze zat onder de zwarte diarree, vlooien en teken en we veegden haar af en deden haar in een reisbench op een matje en ik zette haar binnen voor de kachel. Ik gaf haar te eten en ze deed wel een poging maar kreeg niet zo veel binnen. Ik appte een foto naar de buren, maar die zeiden dat deze niet van hen was. Daarna naar de dierenarts gegaan. Die was er zelf niet maar de assistentes hebben mij geholpen. Ze kreeg een pipetje in haar nek tegen de wormen en het andere ongedierte en ze werd met een spuit gedwangvoerd met recovery en daarna onder een warmtelamp gelegd. We zijn met de honden gaan wandelen en we namen ook Wanda, de hond van de dierenarts mee. Die vond dat een onverwachte meevaller. Daarna brachten we Wanda terug, en namen we het katje mee naar een kennis van ons, vlakbij in de buurt. Die heeft een moederpoes (van een overleden manegehouder die hoewel onvolwassen, wél zwanger was), met drie kittens. Die worden dit weekend opgehaald door de nieuwe eigenaren en daar willen ze dan deze kitten bij zetten. Als ze bijgekomen is kan ze geadopteerd worden, en dan heb ik al een adres voor haar. Het kwam vanmiddag met bakken hier uit de hemel. Ik was heel blij dat ik haar daar weg had gehaald en dat ze nu lekker warm binnen zat.
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan Iones! En sterkte met Sokkie. Als ze steeds in de gang plast, zou zo’n pee pad niets zijn? Als ze een vast hoekje heeft.

@mama-inge: goed dat je daar alert op bent op die enorme voertuigen. Zat toeristen hier die je echt moet wijzen op het gevaar in deze tijd van het jaar. ‘Nee, die boer ziet uw hond/peuter op loopfiets/kleuter op miniatuurmountainbike niet, roep ‘m maar terug want dat gaat niet fijn aflopen’)
lemoos2 wijzigde dit bericht op 22-10-2021 18:28
52.82% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-10-2021 18:26
Goed gedaan Iones! En sterkte met Sokkie. Als ze steeds in de gang plast, zou zo’n pee pad niets zijn? Als ze een vast hoekje heeft.
waar haal ik die en wat kosten ze?
Ik doe het nu met kranten en daar doet ze het tegenwoordig wel op.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
22-10-2021 18:26
waar haal ik die en wat kosten ze?
Ik doe het nu met kranten en daar doet ze het tegenwoordig wel op.
Pets place heeft ze dus dan kun je ze bij Bol ook bestellen. Let wel op het formaat, soms noemen ze het trainingspads en dat zijn kleintjes voor een puppy.

Even gekeken naar het pak dat ik nog had liggen voor oude bes: het merk is Nobleza in maat L. Dat was geschikt voor een kanonskogeltje van 16,5 kg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En wat kost zo'n pak, en hoeveel zitten er dan in?
Alle reacties Link kopieren
In de L versie zaten er 10 in. Ik kocht ze via de dierenarts dan was het 3,99 per pak. Mijn oma maakte die eens zelf voor haar demente hondje. Bovenkant een flanellen luier, onderkant een zeemleer. Tussenin repen katoen van een oud laken. Daar had ze er twee van gemaakt, indien ‘gebruikt’ ging er eentje in een emmer weken in de Biotex en werd de andere neer gelegd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
22-10-2021 19:15
En wat kost zo'n pak, en hoeveel zitten er dan in?
Action. Puppy pads 60x60 cm.
7 st €1.34 en 100 st €14.95
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Iones, wat fijn dat jij je ontfermt hebt over kitten. Ze/hij had het heel zwaar. Ik vermoed dat jij de redding bent geweest.

Wij hanteerden PuppyPads toen Blijerd klein was. Heb je in twee formaten, kleiner en groter. Bij Action inderdaad te koop. Maar ook bij elke dierenspeciaalzaak of Bol.
Ik ga er van uit dat jij die net zo goed kunt gebruiken voor jouw hondje, ookal is die geen pup meer.
Ken iemand die ze ook legt in de caviakooi en in de kattenbak.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ze ook in het caviaverblijf.
Wat fijn dat jij je hebt ontfermd over het beestje, Iones.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
22-10-2021 00:15
Normaal, normaal… ik ben bang dat we nog nooit een normale hond hebben gehad. Op herderinnetje na dan :-)

Herderwitje moet natuurlijk wel een modder- en vieze poelen hond zijn met die vachtkleur. Hoe lichter de vachtkleur des te enthousiaster ze in de zooi springen :-D

Kleine zwarte hondjes rollen alleen graag in konijnenkeutels, koeienvlaaien en dode kikkers in mijn ervaring :sick:. Gelukkig stop je een formaatje als jongedame zo in de spoelbak van de bijkeuken voor een bad dat scheelt weer.
Mijn pa had een Fox, een echte viespeuk. Vooral dol op reigerpoep. Zag hij een reiger rende hij er op af. Reiger vliegt weg na eerst nog een flots achter te laten en dan maar rollllllen. :whip:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Dat katje had het daar geen dag meer uit gehouden, zeker niet ook nog eens met die regen erbij. Ik was net op tijd. En ik heb gebeld, het gaat al beter met haar, ze eet nu ook uit zichzelf en voelt zich al behaaglijker. Ze ligt op een elektrisch warmhoud matje dus voor haar geen koude meer. Ze is ook al begonnen met spinnen.

De action heeft die dingen dus in vast assortiment? Dan ga ik daar eens een keer kijken, want anders moet ik naar Almelo en daar heb ik geen zin in. Daar kom ik ook vrijwel nooit. Een flanellen luier was ook wel wat geweest ivm milieu, maar ik weet niet hoe ik daar aan zou moeten komen.
Online bestellen op de plek waar je ook de hondenbrokken koopt een optie? Dus aanvullend aan de grote bestelling.

Wij hebben geen pads meer, je had ze mogen hebben. Ik heb ze weggegeven aan de persoon die de kleinere bench overnam.

Fijn dat het goed gaat met kitten!
Op MP vind je ze ook……..
Alle reacties Link kopieren
Ik koop zo min mogelijk op internet, want ik heb geen zin in verzendkosten. Ik koop zoveel mogelijk in winkels en dat wat ik absoluut niet kan krijgen in de winkel, dat bestel ik pas op internet. En tweedehandse spullen op marktplaats. Ook brokken koop ik in de winkel. Of bij de dierenarts.
Wij hebben de puppypads toen via bol besteld. Dan heb je er 100 in een doos. We deden er aardig lang mee totdat Malimaatje het als speelgoed ging zien. Nu hebben we ze niet nodig. Vandaag was er maar 1 plasje in huis.

Wat fijn dat de kitten warm binnen zit nu, en dat hij of zij goed terecht gaat komen! Zo sneu als een beestje aan het lot overgelaten buiten ligt. Goed gehandeld Iones.

Vandaag met Malimaatje een flinke wandeling en zwemmen, en met Dragonite naar de markt geweest. Sinds vandaag zijn ze minder speelgoed van elkaar aan het jatten. Het gaat goed, maar het is ook intensief. Ze liggen nu allebei te slapen en ik ga dadelijk ook languit op de bank liggen denk ik. Onder een dekentje met een boek of netflix en misschien een glas wijn, al denk ik dat ik direct in slaap val als ik nu een paar slokken wijn neem.
Alle reacties Link kopieren
Ben stiekem wel jaloers Veranderling. Kreeg deze meme vandaag, past wel in dit topic:

Afbeelding
Nee heb je, ja kun je krijgen
Iones,

Ik heb nagezocht en ontdekt dat er ook herbruikbare wasbare pads bestaan.

Simpele Solutions:
Handige grote trainingpads die tien keer zoveel vocht absorberen dan de standaard pads. Ze zijn milieuvriendelijk doordat ze herbruikbaar zijn en zijn getest tot 300 wasbeurten.

Deze herbruikbare pads kunnen op verschillende manieren worden gebruikt:
- indoor training
- meubels en beddengoedbescherming
- deurmat in de kennel
- na een operatie
- onderlaag
- eten- en waterbak Placemat
- reiscomfort
- kattenbakmat

Inhoud: 2 pads
Formaat: 76x81 cm
lemoos2 schreef:
23-10-2021 21:23
Ben stiekem wel jaloers Veranderling. Kreeg deze meme vandaag, past wel in dit topic:

Afbeelding
Ze zijn zooooooooo cute! Ze zijn zo lief!
En ze slapen (weer). En ik ben moe want ik heb nog niet geslapen. Alleen geknuffeld met beiden.
:love:
En oh wat ben ik blij als we maanden verder zijn. :whistle: :clown:

Mag ik eerlijk bekennen dat ik de eerste paar dagen nog niet echt iets voelde voor Dragonite? Het enige wat hij deed was springen. Verbazingwekkend hoog. En bijten. Net een nietmachine. Maar toen gingen we samen op pad en hij vond onze tuinlamp spannend, dus zocht hij steun. Ik ging door mijn hurken en hij sprong op mij en drukte zijn zachte warme snuitje in mijn hals. Vanaf dat moment kon je me opvegen. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Het is altijd weer starten vanaf 0 met ieder beestje. Heb ik ook. Ze zitten pas echt ‘in mijn systeem’ als ik wat meer weet over voor- en afkeuren, ze beter kan ‘lezen’. Had ik vooral met Kareltje. Ik ben geen echt kattenmens dus daar ging wel een weekje of wat overheen want hoe vaak moet je ‘m aandacht geven, hoeveel moet je ermee spelen en wat voor spelletjes speel je dan.

Aan jongedame trouwens ook. Ons eerste hondje dat geen Napoleoncomplex/boss syndrome heeft of een grote waffel. Toch heel andere uitdagingen dan een hond die je eerder een beetje moet afremmen in de ontwikkeling van zijn zelfbeeld :-) (zoals oude bes).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nee, jaloers ben ik niet Veranderling.
Het lijkt me een gedurfde actie.
De een is goed en wel uit zijn luiers.

Maar gezellig lijkt het me wel om 2 honden te hebben.
Mijn stille fantasie is ooit een zoon of dochter van Blijerd, maar die fantasie zal fantasie blijven.
Ons kind is enig kind. Onze hond zal enig hond blijven.


Blijerd is zich gisteren te buiten gegaan aan suikerbiet. @(
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk zo'n puppy
Pittig maar je krijgt er zo veel voor terug.

Witje vind de maisplant heel interessant
Elke keer als ze wat tegenkomt word het vakkundig gesloopt
En op het moment is het veel, want ze zijn druk aan het oogsten
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven