Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ja, maïs, suikerbiet, en nog iets waarvan ik niet precies weet wat het is……

Het schijnt lekker te zijn. En als hij zo’n biet tijdens het wandelen in zijn mond houdt loopt hij keurig mee. Niet trekken, sleuren, links en rechts in eenzelfde sliding bespeuren. Lekker rustig, recht vooruit, geconcentreerd en uitermate trots met zijn kop omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-10-2021 21:40
Iones,

Ik heb nagezocht en ontdekt dat er ook herbruikbare wasbare pads bestaan.

Simpele Solutions:
Handige grote trainingpads die tien keer zoveel vocht absorberen dan de standaard pads. Ze zijn milieuvriendelijk doordat ze herbruikbaar zijn en zijn getest tot 300 wasbeurten.

Deze herbruikbare pads kunnen op verschillende manieren worden gebruikt:
- indoor training
- meubels en beddengoedbescherming
- deurmat in de kennel
- na een operatie
- onderlaag
- eten- en waterbak Placemat
- reiscomfort
- kattenbakmat

Inhoud: 2 pads
Formaat: 76x81 cm
ik zou er dan meerdere moeten hebben want we draaien niet elke dag de wasmachine. Maar dit lijkt me wel een heel goede optie. Zijn deze in de winkel te verkrijgen?

Ik ben gek op puppies, vooral als het nietmachines zijn. Die grijp ik in de houdgreep bij hun onderkaakje en dan knuffel ik ze helemaal plat. Ik hou ervan als er streken in zitten. Dan kan ik er mee klooien.
Iones, Bol verkoopt ze. Daar bestellen is morgen in huis zonder verzendkosten. Ze zijn wel aan de prijs. 31,36 euro per 2.
iones schreef:
24-10-2021 15:06
ik zou er dan meerdere moeten hebben want we draaien niet elke dag de wasmachine. Maar dit lijkt me wel een heel goede optie. Zijn deze in de winkel te verkrijgen?

Ik ben gek op puppies, vooral als het nietmachines zijn. Die grijp ik in de houdgreep bij hun onderkaakje en dan knuffel ik ze helemaal plat. Ik hou ervan als er streken in zitten. Dan kan ik er mee klooien.
Hij beet me vandaag in mijn billen. En hard!
Terwijl ik zo lief was om alle ballen onder de bank uit te halen. Daarom kon hij er bij. Ik hou ook wel van pit, al probeer ik de bijtrem er toch maar snel op te krijgen. We zijn ook druk bezig met het oefenen in lossen en wachten. Lijkt me zo fijn als hij mijn billen lost en wacht tot ik de ballen onder de bank vandaan heb.

Malimaatje en ik zijn aangemeld voor een combi gehoorzaamheid & behendigheid. Ben erg benieuwd en heb er zin in!
Hij vindt het heerlijk om samen te werken. We zijn aan het oefenen met het opbergen van de boodschappen. Dat gaat nog niet zo goed, dus ik vond een pakje maandverband in de tuin :clown:

We maken wat mee op een dag. En ik zou zoveel kunnen schrijven. Wat een heerlijke beessies zijn het.
Alle reacties Link kopieren
Een billenbijter :-D

Vandaag zag ik een man driftig heen en weer bewegen met een hondje bij de vijver. Ik denk: ‘Zie ik dat nou goed?! Is die gek een hond aan het verzuipen?!’. Ik dus in verhoogde draf met jongedame op mijn hielen er op af. Met mijn ‘Hallo…hallo…wat bent u aan het doen?’ :facepalm:

Staat die vent daar met een teckel in de handen die aan het ‘planken’ was alsof het een opgezet dier was. Die man super pissig: ‘Waar ziet het naar uit dan? Wat denkt u dat ik doe?’. Daar moest ik even over nadenken want je kunt moeilijk zeggen: ‘Ik denk dat je je hond aan het verzuipen bent’. Het was gelukkig een retorische vraag want hij zei toen: ‘Ze is in glasscherven gesprongen dus ik week haar zooltjes even’. Glasscherven in alle vier de pootjes. Echt zielig. Heb mijn linnen tasje maar gegeven zodat hij het dier een beetje naar huis kon dragen door de zijkanten open te scheuren. Leek wel een knakworstje op zijn buik hangend in die tas.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een rotvolk dat ze daar glas neergooien!

Ik zal eens kijken op bol.com. Nu gebruik ik kranten en ze heeft inmiddels wel geleerd dat ze het daarop moet doen. Ik vind het wel duur hoor, 32 euro voor twee van die doeken. Want twee doeken is eigenlijk niet genoeg.


Het gaat een beetje op en af met Sokkie. Gisteren was ze niet oke, en ze ging ook niet mee lopen. Van mij mocht ze thuis blijven. En vandaag was ze bijna niet wakker te krijgen. Ging ook niet naar buiten om te plassen, en het duurde een tijdje voordat ik haar pilletjes (met paté) bij haar kon leggen en ze wakker genoeg was om ze op te eten. Maar haar frolic rondjes die ze normaal gesproken altijd graag eet, liet ze liggen.

Het middag voer at ze na lange aarzeling, omdat pippa en Pietertje wel enthousiast aan het eten waren. Maar het ging een beetje met lange tanden. Ze wilde echter wel mee lopen, maar het ging in laag tempo.
Het avond eten is ze echter wel heel gefixeerd op. Maar toen ik gisterenmiddag binnen kwam naar weg te zijn geweest, hoorde ik haar meende ik huilen. Ze lag op de bank voor zich uit te staren. Toen ik voor haar stond reageerde ze opgelucht en blij en dartelde ze naar buiten. Ik denk dat ze er niet heel lang meer is. Ze gaat gewoon achteruit.
Alle reacties Link kopieren
Iones :'( . Doet mij zo denken aan oude bes. Meer dan hen comfortabel houden kun je niet op dit punt. Maar veel sterkte hoor, dit is toch steeds hartverscheurend.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ze wordt in november 16 jaar en dat zal ze wel halen. Maar 17 is ook wel heel oud. Dat gaat ze echt niet meer redden. Ik had nooit gedacht dat ze zo oud zou worden, want ze kwam bij mij als een kuchende zak met botten. Ik kreeg er het eerste jaar ook geen vlees op omdat ze iedere keer ziek werd. Maar daarna werd ze heel vitaal. Onze Beatle , de eerste hond in mijn leven is ook zo oud geworden als Sokkie.


Ik heb trouwens een idee, maar eerst gaat daar een vraag aan vooraf: Wie kan er hier foto's plaatsen, en wie niet?
Anders kunnen we een facebookgroep beginnen met de titel "viva's hondenveldje the sequel".

Iedere keer dat je een foto wilt laten zien van je honden, kun je hier een link plaatsen daarnaartoe.
iones wijzigde dit bericht op 26-10-2021 20:57
27.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oude bes heeft de 16 net niet aangetikt. Mijn allereerste hondje, een onherleidbaar bastaardje genaamd Reneetje, werd 17,5. Reneetje werd alleen heel stram en traag de laatste twee jaar maar qua joie de vivre en eten was ze tot de laatste minuut nog helemaal bij. Net als oude bes op een ochtend dood in haar mandje aangetroffen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
26-10-2021 20:56
Oude bes heeft de 16 net niet aangetikt. Mijn allereerste hondje, een onherleidbaar bastaardje genaamd Reneetje, werd 17,5. Reneetje werd alleen heel stram en traag de laatste twee jaar maar qua joie de vivre en eten was ze tot de laatste minuut nog helemaal bij. Net als oude bes op een ochtend dood in haar mandje aangetroffen.
Daar hoop ik ook op! Maar meestal gaat het niet zo en moet je de zware beslissing nemen, altijd in twijfel of je er goed aan doet.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
26-10-2021 20:57
Daar hoop ik ook op! Maar meestal gaat het niet zo en moet je de zware beslissing nemen, altijd in twijfel of je er goed aan doet.
Ja helaas ook ervaring mee (herderinnetje, Berner sennen). En weet je, als ze dood in hun mandje liggen heb je eigenlijk precies hetzelfde: ‘had ik niet moeten ingrijpen, heeft hij/zij niet geleden, heb ik iets gemist, wilde ik er blind voor zijn, etc. Versus: was het niet te vroeg, waren er geen andere opties, etc. Het blijft hoe dan ook k-u-t en je meer dan je best kun je niet doen. Achteraf ben ik wel ‘blij’ dat ik naar eer en geweten heb geprobeerd hen zo comfortabel mogelijk te houden en met de intentie lijden zoveel mogelijk te voorkomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik kan nog geen foto's plaatsen en heb geen FB.

Iones, wat een leeftijd. Maar het liefst wil je toch dat huisdieren 100 worden, helaas is dat onmogelijk.
Boef is onze 1e hond, maar ikzelf heb al jaren cavia's. Sommigen daarvan heb ik laten inslapen, 1tje stierf er op de röntgentafel en 1 in m'n handen. Het is hoe dan ook kut, precies om wat Lemoos2 zegt.
Alle reacties Link kopieren
Het is een moelijk besluit.
Doe ik er goed aan of niet
Lijd de hond, is het nog waardig om zo door te gaan.
Ook wij hebben dit mee gemaakt met onze vorige hond.
Daar hebben wij de keuze gemaakt, maar wat voelden we ons rot op het moment dat we hem hebben laten inslapen.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Ik kan hier foto's plaatsen
En ja ik heb Facebook
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Hier geen Facebook.
Afscheid nemen van je geliefde en allerliefste kameraadje is K U T!!!!
Iones, wat moeilijk!
Alle reacties Link kopieren
Oh de vraag vergeten: ik heb geen FB wel insta
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hm, dat schiet niet op. De een wel, de ander iets anders.... Dan is het geen interessante optie om een facebookpagina te openen.

Bobbes is uit zichzelf ingeslapen. En zoals dat gegaan is, daar had ik vrede mee want zo was het het beste, zowel voor haar als voor mij.
Zij was 14 en drie maanden. En lang niet oud genoeg naar mijn zin. Ik kon niet zonder haar.
Iones, zijn de hondjes op de foto jouw hondjes?
Moeilijk te zien, want klein, maar 4 hondjes staan daar op.
Ik ken, vanuit de tijd dat ik overwoog een buitenlandse rescuedog in huis te nemen, een dame die woont in Griekenland en die nu zelf een stichting is gestart. Ze werkte toen samen met een andere Stichting. Ik bewonderde haar inzet en volharding, haar hart voor de dieren. Ze is geweldig!

Ik zat vandaag vol verwondering haar site te bekijken nadat ik hoorde dat ze het nu zelf op poten heeft gezet.

Zo’n mens verdiend een enorme pluim.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
27-10-2021 21:05
Iones, zijn de hondjes op de foto jouw hondjes?
Moeilijk te zien, want klein, maar 4 hondjes staan daar op.
Dat is een hele oude foto en de honden die er op staan, zijn er niet meer. De helemaal linkse is hond van een vriendin, daarnaast, het zwarte hondje is mijn lieve trouwe Polleke, overleden in 2005. Daarnaast het gevlekte is het stalhondje Tommie, niet mijn hond dus. Maar wél mijn vriendje dat me altijd blij kwam begroeten en graag mee ging wandelen. Is ook alweer een paar jaar dood. En de zwarte met de witte bef en witte poten dat is Bobbesje als pup. Toen nog pup, nu alweer 3 jaar overleden.

Tsja, honden worden niet oud.
Alle reacties Link kopieren
Awww. Zolang als ik al op dit forum kom, herken ik jou aan je ava Iones. Vind het een hele gezellige ava. Weet jij trouwens wat er met Viva’s hondengoeroe is gebeurd? Ze heette geloof ik Spij-ker. Heb van haar toen het adres gekregen van de personal trainer voor oude bes, toen hij dacht dat zoon zijn puppy was.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Stalhondje niet jouw hond? Jij hebt toch een stal? Van wie was Tommie dan?
Polletje en Bobbes…lieverds. Als Bobbes daar een pup was is hij ook groter geworden dan de andere hondjes?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
27-10-2021 21:15
Stalhondje niet jouw hond? Jij hebt toch een stal? Van wie was Tommie dan?
Polletje en Bobbes…lieverds. Als Bobbes daar een pup was is hij ook groter geworden dan de andere hondjes?
Ja, maar toen had ik nog geen stal. Ik woonde namelijk in het afschuwelijke Eindhoven. En ik had mijn paarden in pensionstalling. En die mensen hadden dus Tommie en ik kwam daar elke dag en ik zag Tommie ook. Toen ik mijn paarden daar heen verhuisde, was Tommie nog puppie, en na het rijden gingen we altijd een koffie drinken en dan kwam Tommie bij mij op schoot want dan ging ik met hem spelen. En dat vond hij mooi en zo werd hij mijn vriendje. En als ik ging wandelen, dan mocht hij ook vaak mee. En toen kwam Bobbes erbij, en zij en Tommie gingen daar rondrennen en spelen. Ze waren maatjes, totdat ze natuurlijk met mij mee verhuisde. Het waren allemaal kleine hondjes, alleen Bobbes niet. Die werd middelgroot, maatje friese stabij, want ze was namelijk voor de helft friese stabij.
Soms zie ik een Bobbespuppie voorbij komen, een die precies op haar lijkt. Die zou ik zo willen, maar ja. Dan is het natuurlijk nog geen Bobbes.

Toen ik vanuit Eindhoven naar Twente kwam, kreeg ik een eigen stal. Polleke overleed er na een jaar op bijna 15 jarige leeftijd. Ik moest haar in laten slapen vanwege epilepsie. En toen kwam Sokkie erbij, en later ook Peppie, een jack russel die van jongs af aan eenzaam haar tijd in een donkere vochtige schuur doorbracht. En die wetenschap vrat aan mij. Peppie heeft daardoor schade opgelopen aan de gewrichten (geen ontwikkeling, geen licht, vocht...) en aan het hart. Maar ik heb haar tóch nog 14 jaar kunnen laten worden, met behulp van medicatie, dat wel. Maar ze was gelukkig. Wilde heel graag mee wandelen, ook al moest ze dan de laatste jaren wel mee in het rugzakje.
Twee jaar geleden moest ik haar ook laten euthanaseren. En toen kwam Pippa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven