Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een middeltje gehaald tegen dementie voor Sokkie. Nu maar hopen dat het aanslaat. Nu ligt ze lekker in haar stoeltje, maar vanavond zal ze wel weer even een rusteloze bui hebben.
Iones, mijn vorige hond dementeerde ook. Een van de manieren waarop zich dat uitte was inderdaad onrust.
Ik kocht toen Adaptil. Een vloeistof die in een verdamper in het stopcontact een stofje verspreidde die kalmerend werkte. Het werkte een tijd lang prima.
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik er nog bij kunnen doen, maar ik heb nog twee honden en die moeten niet rustig worden. Die moeten blijven spelen met mij. Als ik de stal uitmest, komen ze iedere keer met hun balletje. Dat moet ik voor ze weggooien, of wegslaan met mijn eigen racket dat speciaal voor dat doel daar staat.
Ik had Adaptil in het stopcontact in de buurt van zijn mand waar hij sliep. Liggen ze bij jou allemaal steeds bij en op en onder elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
29-10-2021 19:25
Ik had Adaptil in het stopcontact in de buurt van zijn mand waar hij sliep. Liggen ze bij jou allemaal steeds bij en op en onder elkaar?
Yep, en ook vaak tegen elkaar.
Wat lief.
Alle reacties Link kopieren
Voor oude bes werkte Adaptil helaas niet. Ik heb toen een fortuin uitgegeven aan Bach bloesem therapie :hyper:. Of het ècht effect had, daar lopen de meningen nog over uiteen. Voor jongedame had ik destijds ook Bach bloesem ‘angstige hond’ gekocht maar madame stond na drie keer druppelen al te kokhalzen als ze het flesje zag.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Het is inderdaad uitproberen wat werkt.
Adaptil kalmeerde, maar na verloop van tijd was de werking daarvan minder.
We hebben toen ook zitten dokteren. Tabletjes ook gehad via DA, weet niet meer wat dat was. Maar ik was blij met elke mogelijkheid.

Ook lampjes en geluidjes werkten een tijd goed.
Hoe gaat het Iones?
Hondje wat rust teruggevonden?
Alle reacties Link kopieren
Nog niet. Doorgaans in de avond dat ze rusteloos wordt en rond gaat lopen. En alles onder pist in de gang. Ben er af en toe goed zat van. Maar ze meldt zich nog steeds als we gaan wandelen, wil er graag bij zijn. En daarna krijgen ze een hapkluifje en dan gaat ze liggen tot het avond eten. Vanmiddag hebben we weer een nieuw mooi wandelgebied ontdekt, net hier over de grens. Pippa was er weer tussenuit en kwam niet meer. Ik ben gewoon doorgelopen naar de auto, wel blijven fluiten, dat wel. Maar ze kwam niet. Toen ben ik met de auto een stukje terug gereden naar de plek waar ik haar het laatst gezien heb. Ik reed een klein stuk het bospad aan en in de verte kwam ze als een gek aanrennen. Ze was me dus aan het zoeken. Zo nu en dan flikt ze dit nog steeds. En daar heb ik wel een schurft hekel aan. Ik blijf niet staan wachten. Dat verdom ik. Moet ze maar bij me blijven.
Hahaha, lieve Iones.
Je woordgebruik maakt me aan het lachen.
Pist, flikt, schurfthekel, verdom……. :moon:


Weet je, hondjes houden hun vrouwtjes vaak een spiegel voor. Lijkt Pippa misschien een beetje op jou?
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 02-11-2021 17:08
2.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet ik niet. Het grote verschil is dat mijn honden van mensen houden. Ik hou beduidend meer van honden. Sokkie is een en al lieflijkheid en zachtmoedigheid, daar kun je mij ook bepaald niet van betichten. Pietertje is lekker vinnig, misschien lijkt ze wat meer op mij. En Pippa, dat is een allemansvriend. Ben ik ook niet.

Ik heb er vaak over nagedacht welke van mijn honden het meest op mij lijken. Maar ik weet het niet. Pietertje lijkt precies op mijn man. Twee dezelfden, zelfs qua postuur. Mals rond buikje, korter pootjes. En verrekte eigenzinnig en volhouden, ook als het onbegonnen is. Gewoon stoicijns volhouden en doorgaan. Pietertje was dan ook oorspronkelijk het hondje van mijn man, maar nu meer van mij omdat ze meer naar mij toe trekt.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
02-11-2021 16:49
Weet ik niet. Het grote verschil is dat mijn honden van mensen houden. Ik hou beduidend meer van honden. Sokkie is een en al lieflijkheid en zachtmoedigheid, daar kun je mij ook bepaald niet van betichten. Pietertje is lekker vinnig, misschien lijkt ze wat meer op mij. En Pippa, dat is een allemansvriend. Ben ik ook niet.

Ik heb er vaak over nagedacht welke van mijn honden het meest op mij lijken. Maar ik weet het niet. Pietertje lijkt precies op mijn man. Twee dezelfden, zelfs qua postuur. Mals rond buikje, korter pootjes. En verrekte eigenzinnig en volhouden, ook als het onbegonnen is. Gewoon stoicijns volhouden en doorgaan. Pietertje was dan ook oorspronkelijk het hondje van mijn man, maar nu meer van mij omdat ze meer naar mij toe trekt.
:HA: ik heb beeld
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik plaag mijn man daar heel veel mee. Als ik zijn spijkerbroek aan heb, loop ik op hoog water. Ondanks dat hij ietsje groter is dan ik. :-D

Maar let wel, Pietertje is ubercharmant hoor! Met heel veel expressie!
Alle reacties Link kopieren
Iones, wat beschrijf je het leuk, hoe Pietertje op je man lijkt :HA:

Lemoos, wij leggen tegenwoordig alles op de kast, want niets is veilig voor ons knaagdier, boeken, afstandsbedieningen, pennen, telefoons, brillen.... als hij de kans krijgt zit hij er op te knagen :roll:

Korte update over Monster, hij slaapt nu bijna elke nacht door, ontlasting is zoals het hoort en het bijten wordt ook steeds minder en is bijna altijd te herleiden naar de momenten dat er een tand of kies door komt. Iedereen nog bedankt voor de tips en bemoedigende woorden!

Wel grappig, Monster gaat iedere dag mee naar mijn werk, dus is overdag eigenlijk nooit thuis. Hij is dan de hele dag rustig, en zodra we 's avonds thuis zijn wordt hij druk. Vriend dacht dat druk Monster aan hem lag, tot afgelopen vrijdag. Monster moest een dagje thuis blijven dus vriend ging beneden op de bank zitten werken ipv op zijn werkkamer. En was helemaal verbaasd dat Monster de hele tijd tegen hem aan lag te slapen op de bank.... Vriend was helemaal verbaasd en vroeg of ik stiekem Monster had omgeruild voor een dubbelganger :lol:

Echt vervelend is hij nog amper, alleen het laatste stukje van de wandelingen hangt hij nog bijna altijd in de riem, maar dat probeer ik hem ook af te leren door hem dan af te leiden met wat lekkers. Heb ook geen idee waar het aan ligt, hij heeft het bij korte en lange wandelingen, of hij nu wel of niet met andere honden heeft kunnen spelen, het lijkt niet uit te maken. Maar goed, ook dit zal wel weer over gaan....
Alle reacties Link kopieren
@Moondream: dat laatste is idd een kwestie van een nieuwe ‘traditie’ aanleren. Een wat positievere :-)

Vandaag was ik zo trots op jongedame. We mochten het ‘voorbeeldduo’ zijn voor de rest van ons hondenschoolgroepje. Ik dacht: ‘En nu gaat het dus helemaal naar de gallemiezen’ maar jongedame ging als een trein. Echt ieder commando per direct, geen aarzeling, alle obstakels en hindernissen vloeiend genomen.

En met dat we joggend in een drafje terug keren (dat moet, even voor de duidelijkheid) struikelde ik over mijn groeiende ego en ging ik plat op mijn plaat. Hele kin open en bloeden als een rund (want bloedverdunners). En jongedame gelijk in stickerstand en steeds piepend zichzelf tegen mij aandrukken :facepalm:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
06-11-2021 21:43


En met dat we joggend in een drafje terug keren (dat moet, even voor de duidelijkheid) struikelde ik over mijn groeiende ego en ging ik plat op mijn plaat. Hele kin open en bloeden als een rund (want bloedverdunners). En jongedame gelijk in stickerstand en steeds piepend zichzelf tegen mij aandrukken :facepalm:
Weet je, mensen zoals jij worden ook wel eens "Handige Harry" genoemd..... :facepalm:
Ik hoop wel dat je een tetanusprik hebt gehad, in ieder geval in de laatste 10 jaar.


De anti dementie pillen werken nog niet. Sterker, het wordt langzaamaan erger. Tegelijkertijd is ze niet ongelukkig. Soms lijkt ze verloren, maar als ik dan zie hoe monter ze mee liep vanmiddag toen we aan het wandelen waren, fysiek is er gewoon helemaal NIKS aan de hand. Ze is topfit voor een ouwetje. Fitter dan menig veel jongere hond, ook al is het niet meer wat het geweest is. Ik heb net weer een drol opgeruimd in de gang.
Alle reacties Link kopieren
Tetanusprik hebben ze erin gezet nadat mijn kin was gelijmd.

Balen dat de pillen nog niet aanslaan. Oude bes was gebaat bij de volgende dingen:
- de ‘sterrenlamp met muziekje’ (uit voormalige babykamer zoon) en dan op ‘kabbelende zee geluid’
- een oude badjas, met de geur van man erin (als hij verdwaasd rondjes ging lopen maar zelf niet leek te weten wat te doen dan ging hij wel op die badjas liggen)
- op het laatst: kamerdeur van zoon dicht. Als hij dan ging spoken dan ontdekte hij zoon wel snurkend in bed, snuffelde eraan en ging dan verder slapen. En stond hij niet ineens midden op de trap te blaffen
- drinkbak vaak ‘aanbieden’. Viel mij op dat hij veel minder dronk, leek de bak de helft van de tijd niet te kunnen vinden
- speeltjes besprenkelen met Bach bloesem druppels (daar zijn de meningen nog over verdeeld of dat geholpen heeft)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Shit Lemoos.
Wat doe jij allemaal?
Inmiddels is de rust terug?

Iones, rot dat Sokkerdesok onrustig blijft.
Probeer Adaptil toch eens uit. Hier hielp ook de voortdurende klank van zachte radio, een schemerlamp aan en inderdaad een kledingstuk met onze geur. Daarnaast veel regelmaat en rust.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Lemoos, wat een pech! Beterschap met je kin :hug:

Wat sneu, Iones, dat het pilletje niet echt wat doet. Je hebt al goede tips gekregen, ik hoop dat je daar nog wat mee kunt.
Alle reacties Link kopieren
Au Iemoos, beterschap.

Iones sterkte met sokkie
Ik zie veel tips.
Geen ervaring ermee.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Hoi allemaal, niet meer meegeschreven maar welaf en toe meegelezen.

Iones, wat sneu voor Sokkie. Hopelijk vind je iets dat hem rustig maakt.
Lemoos, gevallen over je groeiende ego :rofl: Wanneer ga jij een boek schrijven?
Iones, ik was vandaag bij een dierenspeciaalzaak om voor Blijerd iets te halen en ik heb daar meteen gekeken en navraag gedaan voor het Ouwe Sokje van je.

Er schijnt inmiddels ook Adaptil aan een halsband te bestaan. Misschien is dat iets voor Sokkie. Zodat zij er profijt van heeft en niet de hele ruimte erdoor beïnvloed zal worden.
Alle reacties Link kopieren
Daar zou ik eens een keer naar kunnen kijken, want ze draagt een halsband.
Op zich komt ze me momenteel niet ongelukkig over. Ze slaapt veel, is 's avonds bij periodes onrustig. Maar fysiek is ze gewoon 100% en fitter dan menig hond die een paar jaar jonger is. Ze kan het wandelen goed bijhouden, meldt zich ook als we naar buiten gaan want dan wil ze mee wandelen.
Ze kan ook vrolijk zijn en stuiteren, maar soms is ze gewoon van het padje. Ik weet dat veel mensen haar in zouden laten slapen, al is het alleen maar omdat je stapel gek wordt van dat dweilen, vaak drie x op een avond. Ofwel plassen ofwel een drol gelegd. En je loopt haar achterna als ze gaat rondsjouwen, maar dan gaat ze alleen maar drinken en keert ze terug. Dus ga je weer zitten. Maar dan gaat ze wéér naar de gang. Dus je loopt haar weer achterna. En dan gaat ze een tien minuten lang voor zich uit staan staren. Dan ga je maar weer zitten, en dan gaat ze weer rondsjouwen, en dan plast ze. Dus je wilt de mogelijkheid bieden om het buiten te doen, maar ze blijft staan en gaat niet naar buiten.
Lastig Iones! Een vriendin heeft haar dementerende hond laten inslapen op het moment dat ze naast onrustig ook angstig werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven