Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wij hebben die keuze ook gemaakt toen hond duidelijk maakte niet meer happy te zijn. Het rondsjouwen en het staren, het zoekende zijn en het bij tijd en wijle de weg kwijt zijn waren voortekenen. Toen ik hem op gegeven moment op zijn lievelingsplek vond, rondjes draaien en tegelijkertijd piepen en panisch bewegen en kijken was voor mij het moment daar om te schakelen met DA. De combi van dat gedrag op zijn meest dierbare plek maakten dat ik wist dat het moment gekomen was hij zich zelfs daar niet meer fijn voelde. En dat deed pijn.

We hebben hem trouwens ook tabletjes gegeven tegen dementie. Op gegeven moment kwam daar Adaptil bij.
(Of andersom, weet het niet meer). Adaptil kan geen kwaad voor jou en de andere dieren.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 09-11-2021 13:03
3.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg echt tranen in mijn ogen van de verhalen over honden die ingeslapen zijn.
Ik heb zelf ook twee keer een teckel laten inslapen, ik word er zelfs nu nog (laatste keer is 4 jaar geleden) emo van.
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren middag bij het uitlaten is sokkie spontaan ziek geworden. Ze had die nacht al in haar slaap gepoept, en toen ze uit de auto kwam verstijfde ze en werd ze traag. Gisteren ochtend at ze nog niet maar op de vroege avond was ze weer de oude. Goed eten en blij. Vandaag ook weer. Ze is weer hongerig en wat vlotter. Net ging ze tevreden op haar rug rollen op het kleed. Voor inslapen is het bij haar nog veel te vroeg, ook al is ze soms van het padje.
iones wijzigde dit bericht op 12-11-2021 17:56
2.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze nog eten en plezier hebben (en geen pijn), maakte ik ook nog geen plannen. Behalve dan heel vaak knuffelen en lekker samen op de bank liggen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar vanmiddag niet meegenomen met wandelen. Ze liet zichzelf snel uit in de tuin maar ik merkte dat ze er niet zo'n fiducie er in had. Ze mocht van mij weer fijn naar binnen. Sokkie hoeft niets meer. Ze mag alleen nog maar.
Iones, eerlijk gezegd ben ik elke keer bang iets van je te lezen waar ik om van zal moeten huilen.
Niet dat je het dus dan maar niet moet schrijven he, dat bedoel ik niet. Maar ik merk dat ik bezorgd ben om Sokkie. Die ouwe sok weet mij bezig te houden.
Jij doet het goed. Ze heeft het fijn bij je.
Alle reacties Link kopieren
Ze is gewoon oud. En net als wij worden ook honden beperkt. Maar dat is niet direct reden tot euthanasie, maar je moet ze wel een beetje comfort proberen te bieden. Net heeft ze lekker kip met rijst gegeten en daarna mee naar buiten geweest toen ik de dieren ging voeren. Nu ligt ze tevreden opgerold in het groene stoeltje, waarin de eerste hond in mijn leven al sliep, onze poedel Beatle. Mijn man wou dat stoeltje niet hebben, maar ik stond erop dat het hier kwam te staan. Vele van mijn honden hebben er al in liggen slapen.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n stoeltje heb ik ook. Inmiddels niet meer om aan te zien (ook niet met de decoratieve nep-schapenvacht) maar ook jongedame soezelt daar heerlijk in. Heeft ook gewoon de ideale hoogte en door de armleuningen is het een beschut plekje. Terwijl ze maar minimaal hoeven te bewegen om alles uit te kunnen loeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een hondenkussen tussen twee meubels liggen. Hierdoor liggen ze zacht en "beschermd".
Alleen is de jongste teckel er niet van overtuigd dat het kussen vrij is van kwade geesten.
Regelmatig stort hij zich vol overgave op het kussen om dan middels een paar rake beten de demonen te verjagen. Als dit gelukt is kan hij echt heel tevreden zitten/liggen, totdat de boze geesten weer tevoorschijn komen en hij ze moet verjagen. Hij is er maar druk mee.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een hondenwasstraat gehad in mijn garage. Zou een middagje oppassen op buurlab en buursenior. Alledrie de beessies vonden de schapenkeutels en hoppa, er doorheen voordat ik ‘hier’ kon blèren :sick:

Stinken! Gelukkig liet de buurlab het wassen gelaten over zich heen komen want ik heb geen idee wat ik dan had kunnen doen als 30 kg in verzet gaat. Jongedame kun je in een gootsteentje wassen. En toen senior, zeg een maatje grote Jack Russel. Uiteindelijk met twee volwassenen zitten worstelen om ‘m te kunnen wassen. Was dan wel weer de enige hond die föhnen geen probleem vond. De overige twee hebben als Wookies uit StarWars rondgelopen met oude badcapes van zoon om.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Een stoel, kussen of deken hebben we hier niet. Ook in de bench ligt niets dan de blote kale bodem. Niet omdat wij Blijerd dat niet gunnen, maar omdat hij het niet accepteert.
Ik heb mooie kussens, hondendekens en een mooie mand op poten. Ik wil hem graag een lekker zacht, knus en relaxt plekje maken. Maar hij kan het niet waarderen.
Hij trekt en rukt en hapt tot dat kussen in 100 stukken ligt, de deken boordevol gaten ligt en de mand sleept hij luidruchtig door de kamer. Liggen wil hij op de kale bodem.
Compleet gestoord die hond.
Alle reacties Link kopieren
Lemoos2 Ik zie het voor me :popcorn:

Boef heeft 2 kussens (1 voor binnen en 1 voor in de tuin) en een mand waar hij vaak op/in ligt. Ook een stretcher die ik kocht voor in de zomer, daar doet hij helemaal niks mee. Dan ligt hij liever op de vloer.

's Nachts slaapt hij op bed.
Alle reacties Link kopieren
Hier een mand met kussen, waar witje toch wel veel in ligt.
Maar de bank of gewoon op de vloer heeft haar voorkeur
Ook ligt ze buiten op de tegels of in het zand
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Onze puberpup heeft een kussen, maar ligt er weinig op. Alleen als we visite krijgen ofzo, dan ligt dat kussen op een strategische plek om de voordeur in de gaten te kunnen houden. Verder ligt hij het liefst op mij bed of bank, en waar dat niet kan op een vloerkleed, deurmat of handdoek (badkamer). Alleen als het heel erg warm is, gaat hij op de kale vloer liggen, en dan nog maar voor eventjes.
Alle reacties Link kopieren
In de serre staan 2 hondenmanden, eentje onder de theetafel en de andere onder de werkbank. En dan is er nog een kussen en nog ene klein mandje, en een grote oude stoel. Ze kunnen kiezen waar ze willen liggen.
En in de woonkamer ligt een kussen voor de open haard, en dan is daar het groene stoeltje nog, een lederen stoel met een schapenbontje, en de bank en nog een relaxfateuil. Ook daar kunnen ze kiezen waar ze willen liggen.

Sokkie heeft een beetje een off day. Een beetje maar. Ze heeft nagenoeg alleen maar geslapen en heeft net pas een rondje om het huis gelopen. Ik ben vandaag op deze saaie grijze dag nog niet eens wezen wandelen.

Ook hier zijn er wel eens vieze varkentjes die gewassen moeten worden. En die laten dat over zich heen gaan omdat ze weten dat ze dat moeten en er toch niet onder uit komen. Het afdrogen vinden ze daarna altijd wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is onze puber jarig. Al weer 2. Hij ligt nu uitgeteld in zijn mand.... want we hebben een grote wandeling gemaakt met alle honden, en met vrienden, die 2 bergamaskers hebben. Morgen treffen we de moeder en zus van puber.....
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
14-11-2021 15:14
Vandaag is onze puber jarig. Al weer 2. Hij ligt nu uitgeteld in zijn mand.... want we hebben een grote wandeling gemaakt met alle honden, en met vrienden, die 2 bergamaskers hebben. Morgen treffen we de moeder en zus van puber.....

Van harte, JobEva! :gift:
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
14-11-2021 15:06
Ook hier zijn er wel eens vieze varkentjes die gewassen moeten worden. En die laten dat over zich heen gaan omdat ze weten dat ze dat moeten en er toch niet onder uit komen. Het afdrogen vinden ze daarna altijd wel fijn.

Hier lukt het alleen op kleine stukjes met een sponsje, en alleen als hij een hele goede bui heeft. Tsja… wat kan ik doen?
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
14-11-2021 15:14
Vandaag is onze puber jarig. Al weer 2. Hij ligt nu uitgeteld in zijn mand.... want we hebben een grote wandeling gemaakt met alle honden, en met vrienden, die 2 bergamaskers hebben. Morgen treffen we de moeder en zus van puber.....
Gefeliciteerd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-11-2021 15:46
Hier lukt het alleen op kleine stukjes met een sponsje, en alleen als hij een hele goede bui heeft. Tsja… wat kan ik doen?
Ik berisp ze als ze spartelen of weg willen komen. Dan is het "UH" of "NEE!". Ik ben wel bereid om ze harder aan te pakken als het nodig is. Wat moet dat moet. En dat weten ze.

2 jaar alweer Jobeva. Gaat snel he. Pippa is afgelopen augustus ook 2 geworden.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
14-11-2021 18:14
2 jaar alweer Jobeva. Gaat snel he. Pippa is afgelopen augustus ook 2 geworden.
Ons witje is in juli 2 geworden
De tijd vliegt
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Daar kom je vooral achter als ze oud zijn, en je herinnert je nog als gisteren dat ze pup waren.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, Iones, We praten nog bijna iedere week over de eerste Labi die we hadden, En over Prins Bernard, de bernardiner,die bij ons huis hoorde....
What the f*ck!! :steam:

Ik wandel met herder aangelijnd - zoals altijd - en zie een stel met hond, model Samson van Samson en Gert. De man ging even achter een boom, de vrouw ging even zitten en Samson kwam blaffend en grommend op herder af. Vrouw blijft gewoon rustig zitten kijken terwijl haar hond de mijne probeert te bijten en ik probeer te voorkomen dat herder terug bijt en haar probeer mee te sleuren.

Goed, ik wandel verder, loop verkeerd en ga terug. Het stel en Samson lopen me tegemoet, zijn nog op een meter of vijftien afstand. Nu houden ze Samsom vast wel bij zich, denk ik hoopvol. Maar nee, Samson sprint naar voren en probeert nogmaals herder te bijten. Deze keer doe ik niks en ik blijf gewoon rustig staan wachten totdat man of vrouw in actie komen. Ze maken echter geen aanstalten en op dat moment besluit ik de riem van herder even te laten vieren en meteen terug te strekken, genoeg om op Samson te springen en verder geen schade aan te richten. Dan valt het kwartje en beginnen ze Samson eens terug te roepen. Ik was zo boos dat ze niet eens probéérden hun hond bij zich te houden, dat ik ze als een tokkie heb toegeschreeuwd: Dit is de tweede keer dat jullie hond de mijne aanvalt, misschien moet je hem aangelijnd houden als hij zo met andere honden doet. Als ik jullie nog een keer tegen kom laat ik mijn hond los en dan is het klaar met jullie hond!
Het maakte geen indruk want ze liepen gewoon rustig verder met Samson in hun kielzog.
Man man man. Overigens zou ik mijn hond niet hebben los gelaten hoor, ik was gewoon Erg Boos.
Een keer is genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven