Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore ik woon in het zuiden van het land, vlakbij de Duitse grens.

Heel herkenbaar Ttroeteltje. Ik heb nog geen kinderen, maar ik hou mijn hart vast. Ik maak me al ontzettend veel zorgen om Floof laat staan als ik kinderen zou hebben.

Ik probeer me er zo min mogelijk van aan te trekken. Vooral van vreemde mensen met hun goedbedoelde adviezen.
Lemoos, ik til Blijerd niet op. Dat deed ik toen hij mini was. Maar nu…..dat gaat niet.
Ik zou het wel willen hoor, maar meneer is te zwaar voor me. Ik denk dat je me verward met Vinanomore die schreef dat ze Dabbertje de eerste weken optilde. Ik denk dat Dabbertje en Blijerd ongeveer gelijk zullen zijn vwb postuur, Blijerd nog iets zwaarder.
Als het zou kunnen zou ik hem optillen op sommige momenten en dan zou ik me inderdaad niets aantrekken van anderen.

Maex, ik heb er vast overheen gelezen, wat heb jij voor hondje en hoe oud?
Alle reacties Link kopieren
ik zou in eerste instantie gaan kijken bij een Tibetaanse Terrier fokker, maar door omstandigheden is dat niks geworden. Rond diezelfde tijd hadden kennissen een nestje Jack Russels x Boerenfox. Het voelde een beetje alsof het zo had moeten zijn. Ik kon bijna elke week langskomen en floof zocht mij steeds als meeste op. Ik heb het idee dat we hierdoor al een goeie hechte band hebben kunnen ontwikkelen. ze is nu 9 weekjes.
Alle reacties Link kopieren
@Maex: Dat zijn leuke hondjes, boerenfoxjes. Mijn moeder heeft een Jack Russel naast twee Herders. Zo goed als de herders luisteren, zo eigenwijs is Sjakie (Sjaak Russel, vond mijn broer grappig). Echt zo’n ‘zero woefs given’ beessie.

Volgens mij woon jij bij mij in de buurt (046 regio). Kunnen we ook een besloten playdate organiseren :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-01-2022 10:05
Ttroeteltje, het is maar tot een bepaalde hoogte ‘handig’ of ‘bruikbaar’ hoe je zelf naar andere honden kijkt. Anders zou jongedame niet zo bang en schichtig zijn. Dat oude bes onverschrokken was lag niet aan mij maar aan zijn karakter (het typische terriër Napoleoncomplex).

Ik snap wat je bedoelt, maar negatieve emotie lijkt wel wat makkelijker over te brengen dan positieve (waarschijnlijk omdat een hond in negatieve emotie zoals angst minder ontvankelijk is voor de omgeving). Bijvoorbeeld een ongemerkt rukje aan de lijn omdat jij schrikt, dat voelen ze gewoon, en geeft ze dan toch minstens reden om even te checken wat er aan de hand zou kunnen zijn. En angst kunnen ze volgens mij zelfs ruiken.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-01-2022 13:40
@Maex: Dat zijn leuke hondjes, boerenfoxjes. Mijn moeder heeft een Jack Russel naast twee Herders. Zo goed als de herders luisteren, zo eigenwijs is Sjakie (Sjaak Russel, vond mijn broer grappig). Echt zo’n ‘zero woefs given’ beessie.

Volgens mij woon jij bij mij in de buurt (046 regio). Kunnen we ook een besloten playdate organiseren :-)
De Jacks in mijn omgeving zijn ook zo idd. Als ze het zouden kunnen steken ze de middelvinger naar je op. Dus ik heb al een idee wat ik kan verwachten. Tot nu toe is ze heel rustig en meegaand, maar schijn bedriegt zullen we maar zeggen :-P

Dan woon je inderdaad in de buurt! Ik woon in regio 045. :-)
Alle reacties Link kopieren
Jongedame heeft een andere kleur, ze is nu midden-bruin I.p.v. zwart. Eerste dag in de dagopvang, gelijk door een berg ‘bouw modder’ gerold (echte löss grond, lekkere kleefklei) dus die gaat dadelijk in bad. Ze had wel leuk gespeeld en heeft vriendschap gesloten met een Beagle waarmee ze per se op één matrasje wilde liggen. De beagle had daar niet echt inspraak in, vriendschap komt van één kant zo te zien op de foto’s :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jongedame het naar haar zin heeft gehad Lemoos.
Dan laat je haar een volgende keer toch met een gerust hart achter.
Misschien groeit de liefde van de beagle wel als hij haar beter leert kennen ;)

Maex, een Jack Russels x Boerenfox kan zomaar een pittig hondje zijn.
Klein van stuk maar een groot ego :lol:

Afgelopen week de laatste training op de hondenschool gelopen.
Ik heb aangegeven waarom ik er mee stopte maar ben niet in de veronderstelling dat de trainer daarvan onder de indruk was.
Hij ziet mij waarschijnlijk als een watje die te flauw voor haar honden is.
Maar ik ben echt van mening dat fysiek straffen/corrigeren gebrek aan kennis of frustratie is en zo wil ik niet met mijn honden omgaan.
Nu maar weer eens rondkijken of ik een andere hondentraining kan vinden waar ik me wel prettig bij voel.
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Zit jij ook in mijn regio Tover-Feetje? Dan weet ik wel wat hondenscholen die niet doen aan die onzin
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-01-2022 21:18
Zit jij ook in mijn regio Tover-Feetje? Dan weet ik wel wat hondenscholen die niet doen aan die onzin
Kijkend naar het netnummer zit ik een beetje uit de buurt...zo'n 170 kilometer ;)
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Tover-Feetje schreef:
17-01-2022 21:29
Kijkend naar het netnummer zit ik een beetje uit de buurt...zo'n 170 kilometer ;)
8-) Dan heb ik niets gezegd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Tover-Feetje schreef:
17-01-2022 21:29
Kijkend naar het netnummer zit ik een beetje uit de buurt...zo'n 170 kilometer ;)
Kan de fokker je geen tips geven over goede hondenscholen in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
17-01-2022 22:35
Kan de fokker je geen tips geven over goede hondenscholen in de buurt?
Ik heb een herplaats-, een asiel- en een straathond dus in principe geen contact met de fokkers ;)
Punt is waarschijnlijk dat ik nogal kritisch ben.
Ik wijs niet op voorhand alle hondenscholen af als er dingen gebeuren die mij niet bevallen, dat heb ik met de laatste hondenschool tenslotte ook niet gedaan.
Zolang ik het zelf maar niet toe hoef te passen.
Wat ik in het algemeen gewoon vervelend vind is dat veel hondenscholen pretenderen positief te werken maar dat dat in de praktijk niet zo is.
Ik ken ook wel goede hondenscholen maar die trainen dan op dagen en tijden dat ik niet kan.
Maar ik heb geen haast, er komt vast wel weer iets op mijn pad.

Er was geloof ik nog gevraagd hoe ik het lachen van nakomertje had aangeleerd.
Dat was in haar geval niet heel moeilijk aangezien zij (net als veel dalmaten) uit zichzelf "lacht".
Ik ben toen die lach uit gaan lokken en op het moment dat ze haar grijns liet zien ben ik er een commando aan gaan koppelen.
Ik heb dus simpelweg een commando gekoppeld aan gedrag wat ze zelf aanbood.
Op het moment dat ik nu "lachen" roep, krijg ik een grijns van nakomertje :proud:
Dit commando zou ik trouwens nooit aan border of Spaanse aangeleerd krijgen, die bieden dit gedrag niet aan en ik krijg het ook niet uitgelokt.
Nakomertje is een bijzonder hondje :biggrin:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Wat grappig, een hond die lacht. Filmpje aub!

Een mix JR en boerenfox, lijkt me een leukerd. Inderdaad een pittig meisje, hoewel ze dus blijkbaar nog easy is.

Hier vandaag weinig fut, heel stom, ik ruik soms rook. Alsof er iemand naast me zit te roken of heeft gerookt, terwijl dat niet zo is. Nu dus ook, ik heb die geur in mijn neus. Partner ruikt niets. Ik ben volgens mij gek aan het worden. Had ik afgelopen week ook al 2 keer. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof Jongedame een leuke dag op de opvang heeft gehad Lemoos!

Ze is nog nog erg easy idd. Ze was ook de rustigste uit het nestje. Wel is ze ontzettend ongeduldig dus ik denk dat er nog veel pit in zit. Ik ben me ook bewust dat ik daar mee om moet leren gaan. Al denk ik wel dat het op een andere manier kan dan de hondenschool mij aanraadde.

Beterschap Ttroeteltje :rose:

Ik wil ook wel een filmpje zien van nakomertje die lacht!
Ttroeteltje schreef:
18-01-2022 07:06

Hier vandaag weinig fut, heel stom, ik ruik soms rook. Alsof er iemand naast me zit te roken of heeft gerookt, terwijl dat niet zo is. Nu dus ook, ik heb die geur in mijn neus. Partner ruikt niets. Ik ben volgens mij gek aan het worden. Had ik afgelopen week ook al 2 keer. :bonk:
Zou even testen Troetel :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje en Maex, ik heb alleen wat filmpjes van het aanleren.
Ik zal van de week eens een filmpje proberen te maken hoe het er nu uit ziet.

Bijzonder Ttroeteltje dat je rook ruikt :-o
Heb je een berichtje gestuurd.
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
18-01-2022 13:23
Zou even testen Troetel :hug:
Ja dat zou ik ook doen.
Bij man was die ‘rare metaalsmaak’ het eerste teken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Dames, test is negatief.
Op jullie advies ben ik die gaan doen, was toch wel een beetje nerveus nu.
De geur zit nog steeds in mijn neus en achtervolgt mij al de hele dag. Echt heel raar.

Het PB is gelezen Tover-Feetje. Geweldig!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Ttroeteltje. Heb er zelf ook maar een test in gegooid want zoon zit weer eens in quarantaine
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lk denk dat het het beste is als we allemaal corona krijgen. Deze zal mild zijn en dan komen we niet in het ziekenhuis terecht.

We moeten weer terug naar het normale leven, anders moeten we voor altijd op deze manier door en dat kan niet.

Sokkie heeft net weer een vette plas gedaan op het parket, en dat deed ze gisterne ook al. Helaas zien we het haar niet doen. Ik zat net in bad trouwens.
Vandaag een kleine ronde gedaan omdat Sokkie wederom mee was gegaan, maar Pippa was een rondje wezen stappen met het paard buiten. Ze ging lekker de hazen en de konijnen achterna dus ze heeft haar beweging wel gehad.
Ttroeteltje schreef:
18-01-2022 16:51
Dames, test is negatief.
Op jullie advies ben ik die gaan doen, was toch wel een beetje nerveus nu.
De geur zit nog steeds in mijn neus en achtervolgt mij al de hele dag. Echt heel raar.

Het PB is gelezen Tover-Feetje. Geweldig!
Fijn zo!
Geurverandering kan ook het gevolg zijn van een eerdere besmetting.

https://www.gezondheidsnet.nl/coronavir ... brandlucht

Houd het maar even in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
wat leuk Maex ik ben ook 045!

Beterschap Ttroeteltje. Ben nu al weken ziek (geen corona) en vind er niets meer aan. Daarom ook wat stiller hier.

Vanmorgen met uitlaten klapt er een Bordeaux dog op Wolfje. Zegt die vrouw ook nog : "ja hij zal wel voelen dat ze zwak is". Echt tief op mens dit was al de tweede keer.
...
Lief dames, verder prima hoor. Ik ruik alleen die gekke geur. Maar als ik die link van Vivanomore bekijk dan kan het zijn dat ik niet al te gek ben. Stel je voor dat ik Corona heb gehad zonder het te weten. You never know.

En Quaintrelle, vind ik heel erg moeilijk. Dergelijke gedachtengang kan ik niet begrijpen. In de mensenwereld ben ik iemand die juist zwakkeren met rust laat en probeer te ondersteunen. Dus die hond van haar is een eikel of een eikelin.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
19-01-2022 14:19
wat leuk Maex ik ben ook 045!

Beterschap Ttroeteltje. Ben nu al weken ziek (geen corona) en vind er niets meer aan. Daarom ook wat stiller hier.

Vanmorgen met uitlaten klapt er een Bordeaux dog op Wolfje. Zegt die vrouw ook nog : "ja hij zal wel voelen dat ze zwak is". Echt tief op mens dit was al de tweede keer.
“Jammer dat ‘ie niet kan voelen wat ik nu met je smoel zou willen doen”. Zou ik willen zeggen dan (maar niet doen). Arm Wolfje.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven