Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ben niet echt fan van dierproeven, maar van de resultaten die nu worden behaald met de behandeling van (blaas)kanker bij honden word ik toch wel blij. Onderzoeker zit vanavond bij Khalid&Sophie.
Alle reacties Link kopieren
Jongedame heeft altijd tuigjes van Hunter (vindt man grappig, zo’n schoothondje en dan heel groot dat logo ‘HUNTER’ erop).

Moeder egel en het nestje is meegenomen, moeder egel was toch gewond. Ze waren wel blij dat moeder egel erbij was en zo te zien was ‘op te lappen’. Moeder gaan ze behandelen maar de man legde uit dat de kleintjes dan amper bemoeienis hebben met mensen en dus geen ‘wildrevalidatie’ hoeven te ondergaan.

Vandaag met jongedame en Kareltje terug naar de DA. Ze hadden beiden hun hechtingen eraf geknabbeld :-? . Nu hebben ze een geïmproviseerde sleeve over het getroffen gebied en ‘s avonds gewoon onverbiddelijk beiden een lampenkap om.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ocherm. De helden zijn altijd de sjaak. De dierenartskosten lopen zo wel op. Ben je verzekerd?
Alle reacties Link kopieren
Kareltje wel, jongedame niet. Maar het is geen probleem. Zolang de DA de pijnstilling en kosten blijft baseren op lichaamsgewicht :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Rodehond schreef:
19-05-2022 17:19
Jacht. Vader is trouwens een showhond.

Gezien je naam wilde ik al vragen of je een Toller hebt en toen je zei ‘werkras’ al helemaal.. klopt het?

Mijn (toller)pupje wordt als alles goed gaat over ongeveer 3,5 wkn geboren. :hyper:
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
24-05-2022 19:25

Moeder egel en het nestje is meegenomen, moeder egel was toch gewond. Ze waren wel blij dat moeder egel erbij was en zo te zien was ‘op te lappen’. Moeder gaan ze behandelen maar de man legde uit dat de kleintjes dan amper bemoeienis hebben met mensen en dus geen ‘wildrevalidatie’ hoeven te ondergaan.

Ach, wat sneu, moeder ook gewond. Fijn dat ze nu in goede handen zijn.

Vandaag met jongedame en Kareltje terug naar de DA. Ze hadden beiden hun hechtingen eraf geknabbeld :-? . Nu hebben ze een geïmproviseerde sleeve over het getroffen gebied en ‘s avonds gewoon onverbiddelijk beiden een lampenkap om.

Lekker stel zo. Misschien hebben ze elkaar wel geholpen me knabbelen en dat helpt zo’n lampenkap ook niks. @(
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn allebei klein, die bekjes komen niet voorbij de lampenkap. Alleen Kareltje zou hypothetisch gezien zijn poot in de lampenkap van jongedame kunnen steken om haar aan de boel te laten knabbelen maar ik zie jongedame nog niet haar staart in de lampenkap van Kareltje duwen.
Kareltje gaat best goed met de lampenkap om, jongedame blijft zielig doen in de hoop dat we het ding eraf halen. De stootbumpermethode (zoons ‘reiskussen’) wat zo goed bij oude bes werkte, werkt bij jongedame niet. Haar nekje is te dun en haar kopje te iel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ach gossie, arme beesten
Sterkte ermee Iemoos
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Het is ook gewoon sneu, zo’n lampenkap. Maar ja, niet genezende wonden zijn nog zieliger.
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat aardig wat mensen hier fan zijn van Hunter; ik vind het ook fijn spul en Heidebij heeft er meerdere lijnen van. Een aanrader is: wirliebenhunter.de, grote keus en snelle verzending.

@ Lemoos: beterschap voor de hondjes! Wij hadden pas ook een rat in de tuin, maar die was al een beetje halfzacht. Heidebij stond buiten wel te blaffen en dan op een manier dat je weet dat er iets mis is, maar ze is er niet aan geweest gelukkig. Wij zaten nog even te denken hoe we van dat vieze halfdode beest af gingen komen, maar later was de rat dood en al aangevreten door eksters dus dat werd een enkeltje groene container.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Hier Hurtta en Hunter fan.

Hunter heeft tot 29-5 10% korting op die site van schorpioentje.
Zooplus verkoopt trouwens ook Hunter.
Alle reacties Link kopieren
onze dokus is gewoon een rare hond geworden. Hij was 9 maanden toen corona begon. Gewend aan alleen zijn voor een aantal uur. Niet blaffend, buiten vriendelijk etc. Nu is het een beschermend beest geworden. Buiten wat dominant. Als ik weg ga, of eigenlijk als ik me omkleed al wegkruipen etc. Bij man heeft hij dit niet.

het is notabene een hond van niks. Kruising boomer in mini vorm. Dit is serieus de eerste hond waar ik mee moet gaan bouwen. Kan ook zijn dat andere hond is overleden en wij voor het eerst 1 hond hebben natuurlijk.

Voorgaande honden in koppels of met 3 dus altijd 2 honden willen hebben.

1 jack russel en husky adoptie hond tijdelijk, golden retriever. Via dierenarts.
2 jack russel en border collie
3 border collie jack russel en nog een russel
4jack russel bull mastiff
5 jack russel boomer
6 en nu alleen de boomer nog.
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
26-05-2022 21:04
Kan ook zijn dat andere hond is overleden en wij voor het eerst 1 hond hebben natuurlijk.

Honden ontlenen vaak veel stabiliteit aan hun broer of zus, dus dat kan best kloppen. Zeker als het andere dier ouder is. En oudere honden helpen meestal ook met opvoeden, dus als dat weg valt dan zul je meer zelf moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
26-05-2022 21:16
Honden ontlenen vaak veel stabiliteit aan hun broer of zus, dus dat kan best kloppen. Zeker als het andere dier ouder is. En oudere honden helpen meestal ook met opvoeden, dus als dat weg valt dan zul je meer zelf moeten doen.
Dat opvoeden was ook altijd onze reden voor overlap. Ook deze heeft dat weer prima gedaan. Het overlijden in combinatie met corona heeft denk ik getriggerd. Het gaat goed komen hoor, Hij gaat mee op vakantie, speelt in de kooi als het gaat met andere honden, maar het stukje van mijn vertrek blijft heel moeilijk. Zelfs als man thuis is. Man vertrekt naar werk en dat vindt hij prima. Ik vertrek en dan heeft iedereen zijn handen vol of hij verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar dat zo’n ‘hondje van niets’ toch erg aanwezig is met veranderend gedrag na overlijden van de oudere hond. Heb ik echt veel tijd in gestoken om jongedame weer een beetje op weg te helpen.

Is helemaal goed gekomen maar dat is inderdaad meer werk dan als er al een hond rondloopt die helemaal ‘af’ is qua opvoeding en wiens karakter al gevormd is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
redhead70 schreef:
26-05-2022 21:24
Ik vertrek en dan heeft iedereen zijn handen vol of hij verdwijnt.

Wat bij mij altijd werkt is een vast ritueel en vertellen wat je gaat doen, hoelang je wegblijft, en dat je weer terug komt.

Ik zeg dus dingen als:

“Jij moet even op het huis passen, want ik moet naar de fysio. Dat duurt niet lang, ik ben zo weer terug”.

Of

“Ik moet even werken en blijf wel even weg. Maar straks komt ‘Mr Zoveel’ thuis, dus je bent maar eventjes alleen. En als jij hebt gegeten kom ik weer thuis”.

Ze gaan op een gegeven moment de vaste teksten aan de vaste gebeurtenis linken en dat geeft ze houvast en dus ook rust.
Alle reacties Link kopieren
De kappen mogen af :yes:
Volgens mijn bron leeft de familie egel nog steeds en is de moeder goed aan het herstellen.

Ik heb alle vogelnesten (3 stuks) geprobeerd te beveiligen zodat ratten er minder makkelijk bij kunnen komen. Ik lok ook de buursenior wat meer in onze tuin want die heeft een afschrikkend effect op muizen en ratten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn goede berichten, Lemoos!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer terug.
En nu hopelijk blijvend.

Gisteren zijn we gaan wandelen in het bos, Pepper was als vanouds gestoord bezig, hij heeft zeker twee keer zoveel gerend als wij hebben gelopen. Hij wist ook elke modderpoel perfect te vinden.

Mijn dochter was er ook bij met haar Rottweiler. Pepper en de Rottweiler kunnen goed met elkaar overweg zolang de Rottweiler maar beseft en accepteert dat Pepper groter en sterker is.
Onze andere teckel heeft het niet zo op de Rottweiler, op z'n best tolereert hij hem.
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
30-05-2022 07:52
Pepper en de Rottweiler kunnen goed met elkaar overweg zolang de Rottweiler maar beseft en accepteert dat Pepper groter en sterker is.

:rofl:

Fijn dat je er weer bent!
Alle reacties Link kopieren
Fijn om je weer te lezen F1823!

Hebben jullie dat nieuws ook gelezen over die mafklapper met drie honden waarvan eentje een kat dood beet? Die eerst die hond keihard tegen zijn kop gaat staan trappen zodat ‘ie los moet laten om vervolgens gewoon door te lopen en die dode kat laat liggen.

Ik hoop dat ze hem pakken. Wat een l*l zeg. Joost mag weten waar hij die drie honden voor klaarstoomt maar veel goeds kan het niet zijn. Het is in ieder geval geen helder licht of hondenkenner.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
01-06-2022 13:53
Fijn om je weer te lezen F1823!

Hebben jullie dat nieuws ook gelezen over die mafklapper met drie honden waarvan eentje een kat dood beet? Die eerst die hond keihard tegen zijn kop gaat staan trappen zodat ‘ie los moet laten om vervolgens gewoon door te lopen en die dode kat laat liggen.

Ik hoop dat ze hem pakken. Wat een l*l zeg. Joost mag weten waar hij die drie honden voor klaarstoomt maar veel goeds kan het niet zijn. Het is in ieder geval geen helder licht of hondenkenner.

Tjezus! Nee, dat had ik niet gelezen, maar het maakt me heel erg boos! >:-( En het ergste vind ik nog dat de honden op dit soort tuig worden aangekeken!
Alle reacties Link kopieren
Dat bericht heb ik gemist, wat een idioten zeg.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
27-05-2022 20:55
Wat bij mij altijd werkt is een vast ritueel en vertellen wat je gaat doen, hoelang je wegblijft, en dat je weer terug komt.

Ik zeg dus dingen als:

“Jij moet even op het huis passen, want ik moet naar de fysio. Dat duurt niet lang, ik ben zo weer terug”.

Of

“Ik moet even werken en blijf wel even weg. Maar straks komt ‘Mr Zoveel’ thuis, dus je bent maar eventjes alleen. En als jij hebt gegeten kom ik weer thuis”.

Ze gaan op een gegeven moment de vaste teksten aan de vaste gebeurtenis linken en dat geeft ze houvast en dus ook rust.
Doe ik. Als ik zeg mooi opassen dan is hij beledigd. Loopt of naar de keuken en gaat onder het fornuis liggen, of bij mooi weer buiten, door kattenluik. Man negeert hij dan volkomen, terwijl dat zijn grootste vriend is als hij thuis is, idem met zoon, Het is een karakter zeg maar.

Wij gaan bijna op vakantie en zo'n hele bench sjouwen had ik geen zin meer in. Ik heb nu zo'n riem voor in de autogordel gekocht. Iemand ervaring mee? We gaan zowiezo oefenen zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven