Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad fijn dat border geen probleem met een broek heeft en het zo relatief makkelijk is opgelost.
Als border continu aan de broek had zitten plukken (zoals nakomertje zou doen :facepalm: ) was dat nog geen ramp geweest, dan was het een kwestie van vaker dweilen.
Niet iedereen begrijpt dat het voor mij (of mijn man) geen issue is dat mijn hond urine lekt, er zullen ook nu ongetwijfeld mensen meelezen die dit ranzig vinden.
Maar mijn vloer en huisraad zijn vervangbaar, mijn border niet.
Het was even zoeken naar welke broek het beste werkte.
Uiteindelijk heb ik nu een stoffen broek die met klittenband om haar buik sluit.
De bijbehorende inleggers vond ik niet prettig werken omdat die nat bleven en dat de kans op infectie weer verhoogd.
In plaats daarvan gebruik ik nu gewoon maandverband.
Mijn man vindt het wel erg onhandig dat ik zwarte broeken heb gekocht aangezien border ook zwart is.
Man doet meestal de ochtendronde met de senioren en het is al een paar keer voorgekomen dat hij tijdens de wandeling erachter komt dat border haar broek nog aan heeft :biggrin:
Speciaal voor hem heb ik nu een knalroze broek met spongebobgezichtjes bestelt :lol:
Afbeelding
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Tover-Feetje schreef:
09-07-2022 16:35
Het is inderdaad fijn dat border geen probleem met een broek heeft en het zo relatief makkelijk is opgelost.
Als border continu aan de broek had zitten plukken (zoals nakomertje zou doen :facepalm: ) was dat nog geen ramp geweest, dan was het een kwestie van vaker dweilen.
Niet iedereen begrijpt dat het voor mij (of mijn man) geen issue is dat mijn hond urine lekt, er zullen ook nu ongetwijfeld mensen meelezen die dit ranzig vinden.
Maar mijn vloer en huisraad zijn vervangbaar, mijn border niet.
Het was even zoeken naar welke broek het beste werkte.
Uiteindelijk heb ik nu een stoffen broek die met klittenband om haar buik sluit.
De bijbehorende inleggers vond ik niet prettig werken omdat die nat bleven en dat de kans op infectie weer verhoogd.
In plaats daarvan gebruik ik nu gewoon maandverband.
Mijn man vindt het wel erg onhandig dat ik zwarte broeken heb gekocht aangezien border ook zwart is.
Man doet meestal de ochtendronde met de senioren en het is al een paar keer voorgekomen dat hij tijdens de wandeling erachter komt dat border haar broek nog aan heeft :biggrin:
Speciaal voor hem heb ik nu een knalroze broek met spongebobgezichtjes bestelt :lol:
Afbeelding
:-)
Een hond is ook onvervangbaar. Misschien zijn cellenmatjes ook nog een optie als absorptie? Geen plastic/korreltjes zoals bij maandverband en goedkoop (en in bulk te koop)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Tover-Feetje schreef:
09-07-2022 16:35

Speciaal voor hem heb ik nu een knalroze broek met spongebobgezichtjes bestelt :lol:
Afbeelding

:rofl:

En mensen die vies zijn van een beetje urine kunnen maar beter niet aan een hond (of kind, of bejaarde ouders) beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Of cavia's. Het aantal keer dat ik door één van hen ben ondergeplast is niet op 2 handen te tellen.
Gelukkig is SpongeBob onderweg. ;)
Alle reacties Link kopieren
Zoon zojuist voor het eerst naar de middelbare met de fiets (kennismaking) vertrokken. Jongedame en ik liepen een stukje mee op en toen vertrok hij. Een klein mager prulletje van een jongen op zo’n belachelijk grote transportfiets en ik moest uit sentiment een beetje janken want einde van een tijdperk. Jongedame begon gelijk mee te huilen als een wolf.

Ze stopte er ook niet mee dus maar snel naar huis gevlucht met een jodelende jongedame op mijn hielen, steeds loerend met die oogjes vanonder haar kuif naar mij en dan nog eens een tandje harder jodelen. Wij zijn intussen echt de risee van de buurt geloof ik.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een kind die zijn kennismaking had op de middelbare school vanmorgen
Aangezien hij een rugzakje heeft en in een speciale klas komt erheen gebracht
Aan 1 kant zie je zo veel zin en aan de andere kant toch ook spanning voor het nieuwe

Witje vond het ook maar raar vanmorgen
Want jongste zoon was wel van bed en ging naar school en de oudste kwam maar niet.
Ze was hem al aan het zoeken
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Spannend mama-witje! Ik scharrel nu wat rond het huis in afwachting van thuiskomst zoon. Jongedame op mijn hielen want alles is anders vandaag maar de baas is weg dus het is geen weekend. Normaliter gaat ze altijd mee zoon ophalen dus ze loopt steeds naar de voordeur zo van ‘We komen te laahaaaaaaat!’

Ik ben zo benieuwd hoe hij het heeft gevonden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn inmiddels weer thuis van vakantie en ook de terugweg ging probleemloos in de autogordel. Dokus heeft er nu wel een probleempje bij. Hij is allergisch voor bijensteken.
Gelukkig zat er tegenover de camping een dierenarts (vrouw van de baas van de camping) 2 spuiten, 1 tegengif zeg maar en 1 tegen de koorts en na een half uur liep hij nog wat mank, maar was verder weer de oude.
Spuit 1 deed pijn, vertelde de dierenarts ook vooraf. Man had hem goed vast en inderdaad hij wilde happen, zag man en dacht, dat doe ik toch maar net niet, dus de kaken klapten dicht in de lucht.

Hier thuis moet hij weer even wennen en a.s. zondag komt er een logeerhond voor een week, waar dokus het heel goed mee kan vinden, dus gezellig ook voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook maar weer eens een keer.

Helaas met heel triest nieuws.

Gisteren hebben we onze oudste teckel Shorty moeten laten inslapen. Voor de mensen die de foto's nog herinneren, hij was de teckel met het "Zorro masker".

Ik voel me zo ontzettend beroerd nu. Ik zie nog steeds de blik in zijn ogen. Alsof hij wist wat er stond te gebeuren, en misschien was dat ook wel zo.
Na de eerste spuit kreeg hij wat stuiptrekkingen, niet veel gelukkig. Daarna de tweede spuit en toen was het vlug over.

We hebben hem mee naar huis genomen om te begraven.

Op advies van de dierenarts hebben we eerst Pepper laten ruiken aan het lichaampje.
Wat was dat ongelooflijk triest. Pepper bleef maar porren met zijn snuit, zo van " hey maatje, wordt eens wakker, kom op, spelen!"

Ik lig al de hele nacht wakker, ik blijf hem maar zien.

Ik weet dat dit de beste oplossing was voor Shorty, maar mijn gevoel is het daar nog niet mee eens. Dat gaat wel komen, maar ik heb daarvoor wel tijd nodig.

En straks heb ik een gesprek met een arbeidsdeskundige over hoe het nu verder moet gaan na mijn herseninfarcten. Ik ben nu al kapot.
Alle reacties Link kopieren
F1823 wat naar, sterkte :hug:

Hier sinds gisteravond ook een logeerhond
Blijft hier het weekend en word maandag of dinsdag weer opgehaald
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
F1823, veel sterkte met het verlies van Shorty. :hug: Dat is het enige nadeel van honden, dat ze niet zo oud worden en altijd te vroeg gaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte, F1823.
lexeflex wijzigde dit bericht op 15-07-2022 16:39
9.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shorty is niet overleden door ouderdom, maar aan de gevolgen van een aanval door een andere, veel grotere hond.
Dit is vorige week vrijdag gebeurd in een losloopgebied. Daarbij is hij vreselijk toegetakeld. Dezelfde dag is hij nog geopereerd.
Het leek echt goed te gaan, maar woensdagnacht/donderdagochtend is het steeds slechter geworden.
Op een gegeven moment is zijn huid naast de hechtingen open gescheurd. Hier was niets meer aan te doen omdat de huid aan het vergaan was, vandaar dat we hem moesten laten inslapen.
Ik kon echt naar binnen kijken bij hem. Hij had ook veel pijn. De dierenarts kon niet begrijpen dat hij überhaupt nog kon lopen.

Ik ben nog steeds overstuur en dan vooral omdat hij de laatste dag nog zoveel pijn heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd F1823 en heel veel sterkte gewenst. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ach, F1823, wat ontzettend verdrietig… :hug:
Alle reacties Link kopieren
Redhead en Mama-Inge, veel plezier met de logeerhondjes.
Alle reacties Link kopieren
O_O Wat erg F1823! Wat ontzettend heftig en verdrietig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een nachtmerrie om mee te moeten maken F1823.
Heel veel sterkte met dit grote verlies :hug:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor het medeleven.
Het zal wel slijten, maar op dit moment overheerst het verdriet en de verbittering over de manier waarop hij is overleden.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al voorzorgsmaatregelen getroffen voor de komende dagen? Ik heb toch maar het beruchte schelpje van zolder naar beneden gesleept. Van de buren kreeg ik een squish water toy (?). Volgens de instructie moet dat ding een kwartier in water liggen en dan twee uur in de diepvries. Ben benieuwd of jongedame het wat vindt. Waterpistooltjes (kleintjes, niet zo’n Supersoaker) vindt ze wel leuk
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Schelp heb ik hier ook al buiten staan.
Maar ik twijfel of ik er water in ga doen.
Witjes hebben een ondervacht die heel lang nat blijft en dan gaat broeien.

Ze zoekt zelf eigenlijk steeds al de koele plekjes op, in de schaduw en op zand onder een werktafel van man
En er staat voldoende water om te drinken.

Wat ik meer een uitdaging vind is het wandelen omdat het vrij uitgestrekt is hier, met geen bomen langs de weg.
Ze staat erg op haar wandelingen en begint tegen de tijd dat we gaan al heel erg aan te dringen dat ze er uit wil.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Niet speciaal Lemoos de senioren gaan altijd rond 7 uur in de ochtend voor de eerste ronde, rond half 8 volgt dan een rondje met nakomertje.
Ik heb een soort van uitlaatplaats in de tuin waar de hond hun behoefte mogen doen dus de rest van de dag kunnen ze daar plassen en/of poepen.
We gaan pas in de avond, als de zon weg is, voor een volgende wandeling.
Vorig jaar in heel het huis airco's laten plaatsen dus wij komen de hitte prima door ;)

Niet hond gerelateerd maar hoe hebben jullie kinderen de kennismaking ervaren mama Inge en Lemoos?

Wat vervelend redhead die allergie.
Gelukkig kon er snel gehandeld worden.
Veel plezier met de logeerpartijen.

Border haar roze spongebob broek is binnen, hij staat haar geweldig :A:
Ik acht het erg onwaarschijnlijk dat man deze over het hoofd gaat zien.

Nakomertje gaat inmiddels bijna iedere zondag mee naar de training waar ze braaf aan de kant wacht totdat ik tijd voor haar heb.
Iedereen is erg gecharmeerd van haar relaxte karakter, ik noem dat haar pomtiepompom houding, en kan zich niet voorstellen dat er ook een hysterica in haar schuilt.
Mocht de training morgen doorgaan, wat van de temperatuur afhangt, laat ik haar voor de zekerheid maar thuis.
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Kind laat zich er niet zo over uit, moet je echt eruit trekken.
Maar wat ik begreep was het wel leuk, ze hadden een speurtocht door de school gedaan met foto's van bepaalde plekken en daar moeten ze dan een selfie maken.
En iets over jezelf vertellen, plus leerkracht die zich voorstelde en het 1 en ander te vertellen had.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Boef houdt niet zo van water. Eerste rondje is sowieso vroeg, dus geen probleem. 2e rondje lukt ook nog wel, en dan de avondronde schuiven we wat op. Hij houdt zich verder rustig en zoekt zelf de koelere plekken op.

Expres vandaag naar het park gegaan, was bij vlagen zelfs frisjes. Hij had de tijd van z'n leven.
Alle reacties Link kopieren
@Toverfeetje:
Zoon beviel de kennismaking goed want het zou tot 16.00 zijn en om 15.00 was hij alweer thuis (‘Was eerder uit’) :facepalm:
Kreeg een appje van zijn grote nicht die al op die school zit met een foto van zoon, zoekend in dat gebouw (had de verkeerde ingang genomen, uiteraard weer mijn kind). “Tante… kijk wie ik vond bij de bovenbouw! Heb hem afgeleverd bij de leerlingcoordinator van de brugjes ha ha ha”

Hij heeft er verder wel zin in, hoor nog geen gemopper. Ook geen info verder dan ‘ging wel/goed/wel oké’. Van een huidig klasgenootje hoorde ik dat ze samen in de nieuwe klas zitten en dat zij in de ‘nerdsklas’ zitten (??zal wel zijn vanwege gemengd advies denk ik?). Zoon vindt het wel spannend (midden in de nacht ineens ‘Mama…vond jij het ook zo spannend zo’n nieuwe school?’)
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven