Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ga toch weg. Het is hetzelfde als het afraden van autogordels voor gezonde mensen.
Je hebt gewoon ongelijk.
Oude nick afgestoft?
:-D
Als je gezondheid scheidt van politiek dan is alles een stuk duidelijker.
jo12345 schreef:
04-06-2021 17:35
Ga toch weg. Het is hetzelfde als het afraden van autogordels voor gezonde mensen.
Je hebt gewoon ongelijk.

Ga lekker zelf weg.
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Maar wat vind je dan van de IC's die vol liggen, en dat er nu eenmaal een zo laag mogelijk R-getal moet zijn, zodat de zwakkeren niet besmet worden en massaal in het ziekenhuis komen?

Oprechte vraag dit. Want wat je verder ook van corona en de maatregelen vindt, volgens mij is dat de kern. En is het dus wel belangrijk dat veel mensen zich laten vaccineren, ook als ze zelf niet ziek zouden worden.
anoniem_403036 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 17:38
3.23% gewijzigd
Ik doe het ook uit solariditeit. Als we allemaal zo gaan denken...hebben we over een paar maanden weer een lockdown, gaat ons land failliet, onze kinderen geen toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Kussensloop schreef:
04-06-2021 17:35
Oude nick afgestoft?
:-D
Eens in het bantopic spieken :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ausi.
Bij een aussi denk ik aan iemand uit Australië of een lelijk trainingspak.

Een nu zie ik een walibi voor me in een trainingspak.
Wanna grow up to be
Be a debaser
M.a.w. ik vind je een egoïst.
Om antwoord te geven op je vraag TO: in de praktijk loop ik niet tegen heftige meningen aan en ken het verschil tussen een forum waar mensen zich dapperder wanen en de werkelijkheid waar men over het algemeen een stuk genuanceerder is. Hoe dan ook, ik ga niet in discussie over lichamelijke integriteit. Voor mij echt een non issue.
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
04-06-2021 17:35
Als je gezondheid scheidt van politiek dan is alles een stuk duidelijker.
Vraag maar aan Sywert van Lienden :)
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
04-06-2021 17:35
Ga toch weg. Het is hetzelfde als het afraden van autogordels voor gezonde mensen.
Je hebt gewoon ongelijk.
Exact.

Slotje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
04-06-2021 17:38
Ausi.
Bij een aussi denk ik aan iemand uit Australië of een lelijk trainingspak.

Een nu zie ik een walibi voor me in een trainingspak.
Nee.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dan ook een 'wappie'. Zelf ontken ik ook niet dat er corona is en dat er (helaas) mensen aan overlijden. Ik hoef zelf de vaccinatie ook niet omdat ik het eerlijk gezegd niet eens durf. De lange termijn effecten zijn gewoon niet bekend, ik ben relatief jong en ben bang dat ik er later last van krijg. Ik geloof niet dat er bewust troep in is gestopt maar ze weten in mijn ogen gewoon te weinig.

Daarnaast heb ik zelf ook corona gehad en gelukkig niet heel ziek geweest. Ik geloof in mijn eigen lichaam en mijn afweersysteem. Ook veranderen de vaccinaties mij te veel: dan weer die leeftijdscategorie niet, dan weer wel, twee prikken, één prik. In mijn ogen weten ze vrij weinig.

Noem mij dan ook maar een wappie..
Alle reacties Link kopieren
Mijn lichaam zit helemaal vol met vaccinaties, altijd leuk als ik weer naar de GGD kan om wat te vernieuwen. Mijn gelel boekje is lekker vol met tich stempels en stickers. Geeft altijd leuke gesprekken met de prikkers, want ook al zijn er veel zeevarenden toch komt men die niet veel tegen. Dus ook voor Covid, rammel hem er maar in. Alsof ik weet wat er in al die andere zit. Gele Koorts, DTP, Tetanus, Hep A, Hep B, komt die voor Hep C bij en voor Aids, rammel er maar in dat is vioor mij voor Covid niet anders.
fietsen varen vrouwelijk doen
Eurus schreef:
04-06-2021 17:38
Eens in het bantopic spieken :mrgreen:
Ik ben zelf een hele tijd weggeweest, dus ben bang dat ik de banners niet ken. :-D
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
04-06-2021 17:38
Ausi.
Bij een aussi denk ik aan iemand uit Australië of een lelijk trainingspak.

Een nu zie ik een walibi voor me in een trainingspak.
Excuus, ik ben abuis. Maar dank voor de vrolijke gedachte.
Wanna grow up to be
Be a debaser
jerilla schreef:
04-06-2021 17:40
Vraag maar aan Sywert van Lienden :)

Ik verbaas op eigen houtje al veertig jaar over wat men "normaal" noemt.

Sywert kende ik nog niet. Ga ik even zoeken,😁
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 17:33

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Je mening mag je natuurlijk gewoon hebben, maar zoals op al die andere topics krijg je commentaar op je onderbouwing.

Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar niet op eigen feiten.

Dus 'we' gaan ons er toch weer tegenaan bemoeien.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je wel. Alle mensen om mij heen die ouder zijn of in een risicogroep zitten zijn inmiddels ingeënt en hebben niks meer te vrezen. Heel veel zorgen over mijn gezondheid maakten ze ook niet, zodra zij ingeënt waren werd er opeens weer aan alle kanten geknuffeld.

Ik ben jong, gezond, krijg ook geen griepprik. Dus voor wie doe ik het dan? De mensen die wel risico lopen? Ja, die zijn dus al ingeënt 😋. Andere mensen zie ik toch vrijwel niet.
Er zit ook geen enkel voordeel aan om me te laten inenten. Ik ben ws een paar dagen niet lekker (net zoals mijn omgeving) en kan nog niet vrijuit gaan en staan waar ik wil na een vaccinatie zonder een PCR test van €89,- per keer te overleggen.

Ik ben geen wappie (of vind dat zelf iig niet), besef terdege dat Corona bestaat en ken ook vanuit dichtbij de gevolgen als
Het iemand bereikt uit een risicogroep (hou me sinds maart 2020 ook vol aan de regels voor mijn omgeving). Als ik de overtuiging zou hebben dat mijn inenting zou bijdragen aan de maatschappij zou ik het overwegen. Er zijn helaas geen feitelijke, data-gedreven modellen die bevestigen dat het laatste het geval is.

Ik zie het nut dus ook (nog) niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:41
Ik ben dan ook een 'wappie'. Zelf ontken ik ook niet dat er corona is en dat er (helaas) mensen aan overlijden. Ik hoef zelf de vaccinatie ook niet omdat ik het eerlijk gezegd niet eens durf. De lange termijn effecten zijn gewoon niet bekend, ik ben relatief jong en ben bang dat ik er later last van krijg. Ik geloof niet dat er bewust troep in is gestopt maar ze weten in mijn ogen gewoon te weinig.

Daarnaast heb ik zelf ook corona gehad en gelukkig niet heel ziek geweest. Ik geloof in mijn eigen lichaam en mijn afweersysteem. Ook veranderen de vaccinaties mij te veel: dan weer die leeftijdscategorie niet, dan weer wel, twee prikken, één prik. In mijn ogen weten ze vrij weinig.

Noem mij dan ook maar een wappie..
Ja, wappie.

Lange-termijn-gevolgen zijn gewoon niet te verwachten, maar niemand zal je garanties geven.
Daarin blijven hangen is idd vooral angst, maar ook slecht geïnformeerd zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:41
Ik ben dan ook een 'wappie'. Zelf ontken ik ook niet dat er corona is en dat er (helaas) mensen aan overlijden. Ik hoef zelf de vaccinatie ook niet omdat ik het eerlijk gezegd niet eens durf. De lange termijn effecten zijn gewoon niet bekend, ik ben relatief jong en ben bang dat ik er later last van krijg. Ik geloof niet dat er bewust troep in is gestopt maar ze weten in mijn ogen gewoon te weinig.

Daarnaast heb ik zelf ook corona gehad en gelukkig niet heel ziek geweest. Ik geloof in mijn eigen lichaam en mijn afweersysteem. Ook veranderen de vaccinaties mij te veel: dan weer die leeftijdscategorie niet, dan weer wel, twee prikken, één prik. In mijn ogen weten ze vrij weinig.

Noem mij dan ook maar een wappie..
Ben je ook al een wappie als je geen vaccin wil (om een beetje normale redenen) dan?
Alle reacties Link kopieren
Over de lange termijn effecten van de vaccinaties bestaan nog geen feiten. Ik laat mij trouwens wel vaccineren maar wel met twee prikken en dus niet met Janssen. Ik wil graag weer wat meer vrijheid en in het contact met kwetsbare niet de hele tijd de angst om een ander misschien te besmetten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven