Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
04-06-2021 17:35
Ga toch weg. Het is hetzelfde als het afraden van autogordels voor gezonde mensen.
Je hebt gewoon ongelijk.
Kijk, dit is nu zo’n uitermate goed onderbouwde en feitelijke mening 😉
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 17:45
Ja, wappie.

Lange-termijn-gevolgen zijn gewoon niet te verwachten, maar niemand zal je garanties geven.
Daarin blijven hangen is idd vooral angst, maar ook slecht geïnformeerd zijn.
Klopt, de kans is misschien heel klein maar hij is er wel. Het zal niet het eerste medicijn zijn die onverwachts toch verschrikkelijke bijwerkingen heeft op de lange termijn.

Ik heb het ook zelf al doorgemaakt, dus ook antistoffen. Dat zou toch het beste moeten werken?
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 17:45
Ik begrijp je wel. Alle mensen om mij heen die ouder zijn of in een risicogroep zitten zijn inmiddels ingeënt en hebben niks meer te vrezen. Heel veel zorgen over mijn gezondheid maakten ze ook niet, zodra zij ingeënt waren werd er opeens weer aan alle kanten geknuffeld.

Ik ben jong, gezond, krijg ook geen griepprik. Dus voor wie doe ik het dan? De mensen die wel risico lopen? Ja, die zijn dus al ingeënt 😋. Andere mensen zie ik toch vrijwel niet.
Er zit ook geen enkel voordeel aan om me te laten inenten. Ik ben ws een paar dagen niet lekker (net zoals mijn omgeving) en kan nog niet vrijuit gaan en staan waar ik wil na een vaccinatie zonder een PCR test van €89,- per keer te overleggen.

Ik ben geen wappie (of vind dat zelf iig niet), besef terdege dat Corona bestaat en ken ook vanuit dichtbij de gevolgen als
Het iemand bereikt uit een risicogroep (hou me sinds maart 2020 ook vol aan de regels voor mijn omgeving). Als ik de overtuiging zou hebben dat mijn inenting zou bijdragen aan de maatschappij zou ik het overwegen. Er zijn helaas geen feitelijke, data-gedreven modellen die bevestigen dat het laatste het geval is.

Ik zie het nut dus ook (nog) niet in.
Pas als genoeg mensen gevaccineerd zijn zul je geen test meer hoeven doen.
Dus door je niet te laten vaccineren werk je zelf mee aan het (langer) in stand houden van datgene wat je niet wilt.

En: niet iedereen heeft een goede immuunrespons na vaccinatie, dus niet alle kwetsbaren zijn volledig beschermd.
Mede daarom is het gewoon sociaal als ook jij je laat vaccineren.

Om nog maar niet te spreken over het nergens op gestoelde vertrouwen dat jouw lichaam dat virus wel aankan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
04-06-2021 17:37
Maar wat vind je dan van de IC's die vol liggen, en dat er nu eenmaal een zo laag mogelijk R-getal moet zijn, zodat de zwakkeren niet besmet worden en massaal in het ziekenhuis komen?

Oprechte vraag dit. Want wat je verder ook van corona en de maatregelen vindt, volgens mij is dat de kern. En is het dus wel belangrijk dat veel mensen zich laten vaccineren, ook als ze zelf niet ziek zouden worden.

Dat neemt toch allemaal al af nu kwetsbaren gevaccineerd zijn?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-06-2021 17:46
Over de lange termijn effecten van de vaccinaties bestaan nog geen feiten. Ik laat mij trouwens wel vaccineren maar wel met twee prikken en dus niet met Janssen. Ik wil graag weer wat meer vrijheid en in het contact met kwetsbare niet de hele tijd de angst om een ander misschien te besmetten.
De lange-termijn-effecten zijn een smoes van anti-vaxxers.

In de ruim 200 jaar dat er gevaccineerd wordt is er nog nooit een ongewenst lange-termijn-effect opgetreden.
Het vaccin is binnen een paar weken uit je lichaam en dat is het dan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
ChagrijnigPrinsesje schreef:
04-06-2021 17:46
Ben je ook al een wappie als je geen vaccin wil (om een beetje normale redenen) dan?
Tegenwoordig wel toch? Mensen die geen vaccinatie willen, worden weggezet als wappies. Terwijl ik helemaal niet ontken dat er corona is. Ik vind alleen dat ik het zelf niet nodig heb en ik vind dat iedereen hier in vrij moet zijn om te kunnen kiezen. Ik snap ook als mensen het wél nemen..
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:49
Klopt, de kans is misschien heel klein maar hij is er wel. Het zal niet het eerste medicijn zijn die onverwachts toch verschrikkelijke bijwerkingen heeft op de lange termijn.

Ik heb het ook zelf al doorgemaakt, dus ook antistoffen. Dat zou toch het beste moeten werken?
Een vaccin is geen medicijn.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 17:51
De lange-termijn-effecten zijn een smoes van anti-vaxxers.

In de ruim 200 jaar dat er gevaccineerd wordt is er nog nooit een ongewenst lange-termijn-effect opgetreden.
Het vaccin is binnen een paar weken uit je lichaam en dat is het dan.
Wel eens gehoord van narcolepsie na vaccinatie van de mexicaanse griep?
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
04-06-2021 17:53
Een vaccin is geen medicijn.
Je snapt wat ik bedoel..
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:49
Klopt, de kans is misschien heel klein maar hij is er wel. Het zal niet het eerste medicijn zijn die onverwachts toch verschrikkelijke bijwerkingen heeft op de lange termijn.

Ik heb het ook zelf al doorgemaakt, dus ook antistoffen. Dat zou toch het beste moeten werken?
Eigenlijk is de kans nul, maar geen enkele goede wetenschapper zal dat zo stellig zeggen.
Daarbij is een vaccin iets wezenlijk anders dan een medicijn.

Overigens vraag ik me serieus af welke verschrikkelijke lange-termijn-effecten je kent van medicijnen.
En dan bedoel ik na jaren.

Want ook bij medicijnen is dat zeldzaam.
Althans: effecten die pas na jaren ontstaan zijn zeldzaam.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 17:45
Ik begrijp je wel. Alle mensen om mij heen die ouder zijn of in een risicogroep zitten zijn inmiddels ingeënt en hebben niks meer te vrezen. Heel veel zorgen over mijn gezondheid maakten ze ook niet, zodra zij ingeënt waren werd er opeens weer aan alle kanten geknuffeld.

Ik ben jong, gezond, krijg ook geen griepprik. Dus voor wie doe ik het dan? De mensen die wel risico lopen? Ja, die zijn dus al ingeënt 😋. Andere mensen zie ik toch vrijwel niet.
Er zit ook geen enkel voordeel aan om me te laten inenten. Ik ben ws een paar dagen niet lekker (net zoals mijn omgeving) en kan nog niet vrijuit gaan en staan waar ik wil na een vaccinatie zonder een PCR test van €89,- per keer te overleggen.

Ik ben geen wappie (of vind dat zelf iig niet), besef terdege dat Corona bestaat en ken ook vanuit dichtbij de gevolgen als
Het iemand bereikt uit een risicogroep (hou me sinds maart 2020 ook vol aan de regels voor mijn omgeving). Als ik de overtuiging zou hebben dat mijn inenting zou bijdragen aan de maatschappij zou ik het overwegen. Er zijn helaas geen feitelijke, data-gedreven modellen die bevestigen dat het laatste het geval is.

Ik zie het nut dus ook (nog) niet in.
Hoi Hands On,

Fijn om jouw mening te lezen. Eigenlijk is dat precies zoals ik er ook in sta. Ik heb me ook keurig aaan de maatregelen gehouden (ook al vind ik ze met zeer grote regelmaat vreemd en zie ik dat veel mensen zich daar niet aan hielden, zoals 1 bezoeker per dag...), maar zie ook het nut niet van inenten voor mijn omgeving, zoals veel mensen wel suggereren. Staat zelfs ook op de site van het RIVM dat er geen bewijs is dat je Covid niet kunt overdragen als je bent ingeënt. En toch blijven mensen daar mee schermen. Dat stoort me in de praktijk wel eens.

Maar krijg jij van die oudere mensen weleens de vraag of je je gaat laten inenten? Ik krijg hem wel regelmatig en vind het dan lastig om daar antwoord op te geven. Ik heb inmiddels ervaren dat, als ik daar eerlijk over ben, er nog wel eens een discussie wil losbarsten, maar ik wil er natuurlijk ook niet over liegen. Nu ontwijk ik het maar een beetje...
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:54
Je snapt wat ik bedoel..
Als je nou wil overkomen alsof je weet waar je het over hebt, schrijf dan wat je bedoelt.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:51
Tegenwoordig wel toch? Mensen die geen vaccinatie willen, worden weggezet als wappies. Terwijl ik helemaal niet ontken dat er corona is. Ik vind alleen dat ik het zelf niet nodig heb en ik vind dat iedereen hier in vrij moet zijn om te kunnen kiezen. Ik snap ook als mensen het wél nemen..
Ik vind je dan idd een wappie, want je baseert je mening niet op wetenschap, maar op gevoel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:53
Wel eens gehoord van narcolepsie na vaccinatie van de mexicaanse griep?
Nog immer niet bewezen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:53
Wel eens gehoord van narcolepsie na vaccinatie van de mexicaanse griep?
Ja, en dat trad snel na de vaccinatie op.
Dus niet pas na jaren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
04-06-2021 17:55
Nog immer niet bewezen.
En trad vrijwel direct op, dus niks lange termijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 17:54
Eigenlijk is de kans nul, maar geen enkele goede wetenschapper zal dat zo stellig zeggen.
Daarbij is een vaccin iets wezenlijk anders dan een medicijn.

Overigens vraag ik me serieus af welke verschrikkelijke lange-termijn-effecten je kent van medicijnen.
En dan bedoel ik na jaren.

Want ook bij medicijnen is dat zeldzaam.
Althans: effecten die pas na jaren ontstaan zijn zeldzaam.
DES...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 17:56
Ja, en dat trad snel na de vaccinatie op.
Dus niet pas na jaren.
Korte termijneffect nog enger!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 17:57
DES...
Dat is er wel eentje.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 17:57
DES...
Ja, klopt.

Maar die effecten treden niet pas na jaren op, die treden direct op. Alleen werd dat bij DES pas duidelijk na jaren.

En mede daardoor wordt er nu veel beter gemonitord.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 17:57
DES...
Maar dat is eigenlijk off topic, want dat ging over een medicijn
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 17:58
Maar dat is eigenlijk off topic, want dat ging over een medicijn
En dit idd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
04-06-2021 17:57
Korte termijneffect nog enger!
Er zijn ook genoeg korte termijneffecten hoor. De bijwerkingen van deze vaccinaties zijn best wel heftig in vergelijking met bijvoorbeeld de griepprik. Ik werk in de zorg, en ik heb echt nare bijwerkingen gezien na vaccinaties.. Tuurlijk is er met alles een risico maar waarom zou ik mij laten vaccineren als mijn eigen lichaam zelf antistoffen heeft aangemaakt?
jerilla schreef:
04-06-2021 17:57
DES...
DES is geen vaccin. De stoffen in een vaccin worden door je lichaam afgebroken in een week of 6. Van een vaccin is zolang als vaccins bestaan nog nooit een effect opgetreden na die periode. Dus DES vergelijken met een Corona vaccin is appels vergelijken met olifanten.

Dat mensen die al bewezen Corona gehad hebben zich niet laten vaccineren is niet zo’n prik, die dragen al bij aan de groepsimmunteit. Maar als je geen Corona hebt gehad en geen vaccin wilt, dan draag je er dus aan bij aan het nog niet kunnen afschaffen van al die irritante maatregelen. Vaccineren is de snelste weg terug naar normaal, ook als je denkt dat jij niet heel ziek wordt van Corona.
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 18:05
36.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 18:00
Er zijn ook genoeg korte termijneffecten hoor. De bijwerkingen van deze vaccinaties zijn best wel heftig in vergelijking met bijvoorbeeld de griepprik. Ik werk in de zorg, en ik heb echt nare bijwerkingen gezien na vaccinaties.. Tuurlijk is er met alles een risico maar waarom zou ik mij laten vaccineren als mijn eigen lichaam zelf antistoffen heeft aangemaakt?
Ceruda, ik ben wel benieuwd welke reacties jij krijgt, ook ivm. je werk, nu je je niet laat vaccineren. Of gaat het daar nooit over?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven