Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 18:00
Er zijn ook genoeg korte termijneffecten hoor. De bijwerkingen van deze vaccinaties zijn best wel heftig in vergelijking met bijvoorbeeld de griepprik. Ik werk in de zorg, en ik heb echt nare bijwerkingen gezien na vaccinaties.. Tuurlijk is er met alles een risico maar waarom zou ik mij laten vaccineren als mijn eigen lichaam zelf antistoffen heeft aangemaakt?
Heb je een schoteltje of een dweil?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
forumfossiel schreef:
04-06-2021 18:01
DES is geen vaccin. De stoffen in een vaccin worden door je lichaam afgebroken in een week of 6. Van een vaccin is zolang als vaccins bestaan nog nooit een effect opgetreden na die periode. Dus DES vergelijken met een Corona vaccin is appels vergelijken met olifanten.
Ik ga er maar vanuit dat je mijn laatste reactie daarop nog niet gelezen hebt...
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 18:00
Er zijn ook genoeg korte termijneffecten hoor. De bijwerkingen van deze vaccinaties zijn best wel heftig in vergelijking met bijvoorbeeld de griepprik. Ik werk in de zorg, en ik heb echt nare bijwerkingen gezien na vaccinaties.. Tuurlijk is er met alles een risico maar waarom zou ik mij laten vaccineren als mijn eigen lichaam zelf antistoffen heeft aangemaakt?
Ja, waarom zou je doen wat deskundigen adviseren?
Je werkt in de zorg, dus jij weet er uiteraard meer van dan de experts. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 18:02
Ceruda, ik ben wel benieuwd welke reacties jij krijgt, ook ivm. je werk, nu je je niet laat vaccineren. Of gaat het daar nooit over?
Ja, natuurlijk wel. Er zijn met mij nog een aantal andere collega's die zich niet hebben laten vaccineren. Onderling maken wij er maar grapjes over. Gelukkig laten mijn collega's ieder in zijn waarde. Ook mijn werkgever respecteert mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 18:03
Ja, waarom zou je doen wat deskundigen adviseren?
Je werkt in de zorg, dus jij weet er uiteraard meer van dan de experts. :roll:
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat ik ook hele nare bijwerkingen zie, ook op korte termijn.
Alle reacties Link kopieren
ik geloof wel in coronavaccinaties maar niet in geesten.

mag allemaal; voor mij hoeft niet iedereen dezelfde mening te hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 18:05
Ja, natuurlijk wel. Er zijn met mij nog een aantal andere collega's die zich niet hebben laten vaccineren. Onderling maken wij er maar grapjes over. Gelukkig laten mijn collega's ieder in zijn waarde. Ook mijn werkgever respecteert mijn keuze.
Fijn dat het zo kan en dat jullie er grapjes over kunnen maken. Ik merk bij mij op het werk dat er eigenlijk geen anderen zijn (voor zover ik weet) die zich niet laten inenten (er waren wel veel twijfelaars, maar die gaan nu toch). Daardoor krijg ik al snel het gevoel dat het een hele groep tegen eentje is als we het er over hebben, terwijl ik helemaal niemand wil overtuigen. Nu zeg ik er dus maar niets meer over, maar eigenlijk vind ik dat wel triest in een vrij land, waar vaccineren ook een vrije keuze is.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 17:54
Eigenlijk is de kans nul, maar geen enkele goede wetenschapper zal dat zo stellig zeggen.
\

Dat is geen feit maar een mening. Bij eerdere proeven met Sars vaccins was het risico op lange termijn een soort super reactie op het virus. Een overreactie van het immuunsysteem, waardoor je direct heel ziek wordt (IC waardig). Daarom zijn de vaccins ook nooit eerdergoedgekeurd en nu alleen op basis van proef.

Het risico is echt niet O, maar de voordelen wegen op dit moment op tegen de nadelen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik sta er hetzelfde in en vind dat iedereen het zelf moet weten zonder verder veroordeeld te worden.
Ik zelf neem geen vaccin, omdat ik gezond ben en geen risico wil nemen dat dat verandert.

Wat betreft lange termijn effecten die niet bewezen zijn.. hoe kunnen we dat nu weten? Als iemand na 20 jaar bij de dokter komt met wat voor problemen dan ook dan zullen er weinig mensen zijn die dat wijden aan een vaccinatie wat ze ooit hebben gehad.

Kanker, onvruchtbaarheid, problemen met/ door hormonen en onverklaarbare aandoeningen.... wie zegt dat dat niet door vaccinaties komt?

De wetenschap is goed, ik vertrouw ook op de wetenschap. Maar wel op wat ze weten. Niet op wat ze niet weten!

En er zijn wat mij betreft teveel belangen bij de farmaceutische industrie die hiermee gemoeid zijn. Ook de vreemde keuzes die gemaakt worden rondom de maatregelen.
En daar kan een verklaring voor zijn. Maar daar kunnen ook tien andere verklaringen voor zijn.
Het is maar net of je er in wilt mee gaan of niet. Daarom hebben alle pro’s te beste argumenten om er wel in mee te gaan, maar ik kan niet ontkennen dat de contra’s vaak ook zeer sterke argumenten/ bewijzen hebben.

Deze padstelling maakt dat mijn keuze is om het bij mijzelf te laten zoals het nu is: ik ben gezond. Dus laat ik mij geen middel inspuiten.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 17:49

Om nog maar niet te spreken over het nergens op gestoelde vertrouwen dat jouw lichaam dat virus wel aankan.
Oh, dat heb ik niet noodzakelijk. Ik zie idd wel een risico voor mijn eigen gezondheid maar dat is het risico wat ik neem. Het zou dan ook fijn zijn als gevaccineerde mensen niet ineens wel
met mij willen knuffelen nu zij ingeënt zijn. Dat vind ik pas asociaal. Ik ben baas over mijn eigen lijf, niet de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:12
Ik sta er hetzelfde in en vind dat iedereen het zelf moet weten zonder verder veroordeeld te worden.
Ik zelf neem geen vaccin, omdat ik gezond ben en geen risico wil nemen dat dat verandert.

Wat betreft lange termijn effecten die niet bewezen zijn.. hoe kunnen we dat nu weten? Als iemand na 20 jaar bij de dokter komt met wat voor problemen dan ook dan zullen er weinig mensen zijn die dat wijden aan een vaccinatie wat ze ooit hebben gehad.

Kanker, onvruchtbaarheid, problemen met/ door hormonen en onverklaarbare aandoeningen.... wie zegt dat dat niet door vaccinaties komt?

De wetenschap is goed, ik vertrouw ook op de wetenschap. Maar wel op wat ze weten. Niet op wat ze niet weten!

En er zijn wat mij betreft teveel belangen bij de farmaceutische industrie die hiermee gemoeid zijn. Ook de vreemde keuzes die gemaakt worden rondom de maatregelen.
En daar kan een verklaring voor zijn. Maar daar kunnen ook tien andere verklaringen voor zijn.
Het is maar net of je er in wilt mee gaan of niet. Daarom hebben alle pro’s te beste argumenten om er wel in mee te gaan, maar ik kan niet ontkennen dat de contra’s vaak ook zeer sterke argumenten/ bewijzen hebben.

Deze padstelling maakt dat mijn keuze is om het bij mijzelf te laten zoals het nu is: ik ben gezond. Dus laat ik mij geen middel inspuiten.
Afbeelding
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 17:54

Maar krijg jij van die oudere mensen weleens de vraag of je je gaat laten inenten? Ik krijg hem wel regelmatig en vind het dan lastig om daar antwoord op te geven. Ik heb inmiddels ervaren dat, als ik daar eerlijk over ben, er nog wel eens een discussie wil losbarsten, maar ik wil er natuurlijk ook niet over liegen. Nu ontwijk ik het maar een beetje...
Jazeker, ook oudere mensen in mijn omgeving die stelden dat een vaccinatie verplicht moet worden. Ik heb ze er fijntjes op geduid dat we gelukkig in een democratie leven waar mensen de beschikking hebben over hun eigen lichaam ipv een communistisch systeem.

Het blijft lastig. Het liefst ga ik de discussie uit de weg (heeft toch geen zin) en zeg ik dat ik er over na aan het denken ben. En dat wel op een toon die aangeeft dat ik er niet met hun over na wil denken.

Ouderen die dichterbij staan hebben soms ook die mening. Ik leg het ze uit en in ongeveer 50% van de gevallen snappen ze t dan ook. En anders vinden we het ok om van mening te verschillen.

Wie ben ik om hun het vaccin aan te praten of af te raden? En wie zijn zij om hetzelfde bij mij te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 18:06
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat ik ook hele nare bijwerkingen zie, ook op korte termijn.
Ja, die bijwerkingen kunnen idd rottig zijn.
Maar de bijwerkingen van corona kunnen nog veel rottiger zijn en dáár gaat het om.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-06-2021 17:46
Over de lange termijn effecten van de vaccinaties bestaan nog geen feiten. Ik laat mij trouwens wel vaccineren maar wel met twee prikken en dus niet met Janssen. Ik wil graag weer wat meer vrijheid en in het contact met kwetsbare niet de hele tijd de angst om een ander misschien te besmetten.
Dit snap ik dus niet, je kunt toch nog steeds mensen besmetten ook als je gevaccineerd bent? Dus als jijzelf een gezonde 30+ bent, Corona hebt gehad en daar niet echt ziek van geworden bent, wat voegt een vaccinatie dan toe?
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:12

Kanker, onvruchtbaarheid, problemen met/ door hormonen en onverklaarbare aandoeningen.... wie zegt dat dat niet door vaccinaties komt?
Nou dat is makkelijk, die problemen en ziektes bestonden al eeuwen voordat het eerste vaccin werd uitgevonden.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
04-06-2021 18:11
Maar dat was dus geen lange-termijn-effect, maar een direct effect.
De effecten die er voor zorgen dat zo'n vaccin al niet eens op de markt komt bijvoorbeeld.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 18:13
Oh, dat heb ik niet noodzakelijk. Ik zie idd wel een risico voor mijn eigen gezondheid maar dat is het risico wat ik neem. Het zou dan ook fijn zijn als gevaccineerde mensen niet ineens wel
met mij willen knuffelen nu zij ingeënt zijn. Dat vind ik pas asociaal. Ik ben baas over mijn eigen lijf, niet de maatschappij.
Maar de maatschappij bepaalt wel mede hoeveel gevaar je een ander mag aandoen.
En als ongevaccineerde ben je nu eenmaal een groter gevaar dan als gevaccineerde.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 18:19
Ja, die bijwerkingen kunnen idd rottig zijn.
Maar de bijwerkingen van corona kunnen nog veel rottiger zijn en dáár gaat het om.
Dat klopt, maar zoals ik al zei ontken ik ook helemaal niet dat er geen corona is. Ik vind het oprecht heel erg voor de mensen die er heel ziek van zijn, ernstige bijwerkingen hebben of zelfs overlijden. Ik snap ook echt dat mensen het vaccin wel nemen, ik zal er nooit over oordelen maar ook als iemand hem dus niet neemt. Ik vind niet dat je dan een wappie bent. Een wappie is iemand die denkt dat er gif ingespoten wordt, of denkt dat hij/zij dan te volgen is, of iemand die nog idioter denkt. Dat vind ik iets heel anders dan iemand die er serieus heel veel over nagedacht heeft om het wel/niet te nemen.
Alle reacties Link kopieren
k.middleton schreef:
04-06-2021 18:20
Dit snap ik dus niet, je kunt toch nog steeds mensen besmetten ook als je gevaccineerd bent? Dus als jijzelf een gezonde 30+ bent, Corona hebt gehad en daar niet echt ziek van geworden bent, wat voegt een vaccinatie dan toe?
Na een vaccinatie is de immuunrespons veel stabieler dan na een infectie.

De ene persoon heeft na een infectie veel minder antistoffen dan een ander.
Na vaccinatie zijn die verschillen kleiner en dus voegt een vaccinatie ook wat toe als je corona hebt gehad.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 18:23
Maar de maatschappij bepaalt wel mede hoeveel gevaar je een ander mag aandoen.
En als ongevaccineerde ben je nu eenmaal een groter gevaar dan als gevaccineerde.
Dat laatste is helemaal niet waar. Ook als gevaccineerde kun je prima Corona krijgen én het gezellig overdragen. Vandaar mijn aversie tegen gevaccineerde mensen die nu ineens wel willen knuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Ceruda schreef:
04-06-2021 18:25
Dat klopt, maar zoals ik al zei ontken ik ook helemaal niet dat er geen corona is. Ik vind het oprecht heel erg voor de mensen die er heel ziek van zijn, ernstige bijwerkingen hebben of zelfs overlijden. Ik snap ook echt dat mensen het vaccin wel nemen, ik zal er nooit over oordelen maar ook als iemand hem dus niet neemt. Ik vind niet dat je dan een wappie bent. Een wappie is iemand die denkt dat er gif ingespoten wordt, of denkt dat hij/zij dan te volgen is, of iemand die nog idioter denkt. Dat vind ik iets heel anders dan iemand die er serieus heel veel over nagedacht heeft om het wel/niet te nemen.
Wat mij betreft ben je dus ook een wappie als je het belang van een vaccin niet inziet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 18:17
.

Wie ben ik om hun het vaccin aan te praten of af te raden? En wie zijn zij om hetzelfde bij mij te doen?

Ben je je ervan bewust dat als veel mensen zo zouden denken we voorlopig niet van de uitbraken en maatregelen af zouden zijn?
M.a.w. je kunt kiezen je niet te laten vaccineren zonder veel consequenties omdat niet veel anderen dat doen.
Hoe meer mensen doen zoals jij hoe groter de negatieve gevolgen.
nounou
smulrol schreef:
04-06-2021 18:20
Nou dat is makkelijk, die problemen en ziektes bestonden al eeuwen voordat het eerste vaccin werd uitgevonden.
Klopt. En dat heeft uiteindelijk allemaal met ons immuunsysteem te maken.
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 18:27
Dat laatste is helemaal niet waar. Ook als gevaccineerde kun je prima Corona krijgen én het gezellig overdragen. Vandaar mijn aversie tegen gevaccineerde mensen die nu ineens wel willen knuffelen.
Maar de kans dat je het overdraagt is wel veel groter als je niet gevaccineerd bent. Daarom is vaccineren altijd beter.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Eurus schreef:
04-06-2021 18:14
:-D
anoniem_405006 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 18:38
3.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven