Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Een man van 56 in mijn omgeving wil zich beslist niet laten vaccineren.
Want hij eet altijd gezond, sport dagelijks etc.
Zijn moeder (83) wilde ook geen prik.
Nu liggen ze beiden met Covid in het ziekenhuis.
Dom dom dom.....
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 17:45
Ik begrijp je wel. Alle mensen om mij heen die ouder zijn of in een risicogroep zitten zijn inmiddels ingeënt en hebben niks meer te vrezen. Heel veel zorgen over mijn gezondheid maakten ze ook niet, zodra zij ingeënt waren werd er opeens weer aan alle kanten geknuffeld.

Ik ben jong, gezond, krijg ook geen griepprik. Dus voor wie doe ik het dan? De mensen die wel risico lopen? Ja, die zijn dus al ingeënt 😋. Andere mensen zie ik toch vrijwel niet.
Er zit ook geen enkel voordeel aan om me te laten inenten. Ik ben ws een paar dagen niet lekker (net zoals mijn omgeving) en kan nog niet vrijuit gaan en staan waar ik wil na een vaccinatie zonder een PCR test van €89,- per keer te overleggen.

Ik ben geen wappie (of vind dat zelf iig niet), besef terdege dat Corona bestaat en ken ook vanuit dichtbij de gevolgen als
Het iemand bereikt uit een risicogroep (hou me sinds maart 2020 ook vol aan de regels voor mijn omgeving). Als ik de overtuiging zou hebben dat mijn inenting zou bijdragen aan de maatschappij zou ik het overwegen. Er zijn helaas geen feitelijke, data-gedreven modellen die bevestigen dat het laatste het geval is.

Ik zie het nut dus ook (nog) niet in.
Huh? Meen je dat nou serieus?
Dan heb je de laatste anderhalf jaar behoorlijk onder een steen geleefd.

Je bent dus op zoek naar "data gedreven modellen" die bevestigen dat je met een vaccin een bijdrage zou leven aan de maatschappij.

Heel simpel: niet alleen in Nederland, maar ook in de omliggende landen dalen de cijfers aanzienlijk nu er steeds meer mensen gevaccineerd zijn.
Minder mensen komen op de IC terecht, minder mensen hoeven zuurstof of aan de beademing en uiteindelijk gaan er gewoon minder mensen dood. Gelukkig dat we hier in Nederland nog in de luxe positie zitten dat een menswaardig einde met corona redelijk mogelijk is, maar bijvoorbeeld in Brazilië zijn mensen gewoon gestikt. Geen zuurstof meer, gewoon onder vreselijke omstandigheden gestikt, op straat en vervolgens begraven in omgetoverde voetbalvelden, omdat het aantal doden maar groeide en groeide.

Gelukkig is het hier in Nederland niet zover gekomen, maar we zaten niet ver af van code zwart. Dat is me nogal een maatschappelijk probleem. Daarbij niet te onderschatten hoeveel (kanker) patiënten de zorg niet geleverd kregen omdat we druk waren met Covid. Uitgestelde operaties, ook daar zijn ontelbaar veel slachtoffers gevallen, ook in Nederland. Het is een drama, dat wij als gezonde mensen misschien helemaal niet zo zien, maar een ramp die er wel degelijk is.

Godzijdank is er het laatste anderhalf jaar met man en macht gewerkt aan een vaccin. Het belang van een werkend vaccin was en is enorm groot; namelijk: onze hele maatschappij gaat eronder gebukt. Mensen gaan dood, bedrijven vallen met bosjes gelijk om.

Gelukkig zijn er op deze wereld een heleboel knappe koppen, met een goed stel hersens die voor ons dag en nacht in touw zijn geweest om een vaccin te ontwikkelen. Een vaccin waarmee de maatschappij weer een beetje open kan, waardoor we een heel klein beetje terug kunnen naar het 'oude normaal', waarmee we voorkomen dat mensen op de ic terecht komen, of - zoals op minder bedeelde plekken op de wereld, gewoon stikken aan Covid.

Het vaccin werkt! Dat lijkt steeds meer het geval, want heel langzaam gaat de maatschappij weer een beetje open.

Er is alleen één grote maar.
Als (te) veel mensen dat vaccin weigeren, dan komt er geen groepsimmuniteit en kunnen we wellicht over een jaar weer van voor af aan beginnen. Of het virus blijft maar rondwaren onder die mensen en gaat langzaam muteren. Dan zitten we over een jaar weer in dezelfde ellende als nu en kunnen we weer van voor af aan beginnen.
De gedachte dat wanneer een ander zich maar laat vaccineren en dat als voldoende te bestempelen gaat niet op.
Als jij covid krijgt en je hebt (ziekenhuis) zorg nodig, dan houd je zomaar het bed bezet van iemand anders, die wellicht al lange tijd op een wachtlijst staat voor een levensreddende operatie. Als jij een vaccin hebt gehad, is die ziekenhuis zorg in 99% van de gevallen niet meer nodig.

We hebben als maatschappij op dit moment een gezamenlijke verantwoordelijkheid, namelijk het nemen van een vaccin om Covid volledig te laten uitdoven. Daar heb je geen "data gedreven modellen" voor nodig; gewoon een paar intelligente koppen die weten waar het over gaat en een vaccin ontwikkelen en daarnaast als burger gewoon een beetje boerenverstand.
aanhettypen wijzigde dit bericht op 04-06-2021 18:36
Reden: .
0.11% gewijzigd
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
04-06-2021 18:20
Nou dat is makkelijk, die problemen en ziektes bestonden al eeuwen voordat het eerste vaccin werd uitgevonden.
Die problemen waren er ook al voordat de eerste sigaret, chroom6, asbest enz werd uitgevonden.
Toch zijn we het er nu wel allemaal over eens dat ze kanker veroorzaken.
Dus jouw stelling slaat helemaal nergens op.
Je kan nooit zeker weten wat de lange termijn uitwerking is.
Pas als die lange termijn voorbij is zou je daar uitspraken over kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:28
Klopt. En dat heeft uiteindelijk allemaal met ons immuunsysteem te maken.
En net zeg je nog dat het misschien wel met vaccinaties te maken heeft.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:28
Klopt. En dat heeft uiteindelijk allemaal met ons immuunsysteem te maken.
Wat kraam je onzin uit. Hormoonproblemen en kanker worden niet door je immuunsysteem veroorzaakt.
Kanker bestond al in de oudheid en wordt dus niet veroorzaakt door vaccins. Onvruchtbaarheid bestaat al zo lang als de mensheid bestaat en wordt ook niet veroorzaakt door vaccins
Ceruda schreef:
04-06-2021 17:41
Ik ben dan ook een 'wappie'. Zelf ontken ik ook niet dat er corona is en dat er (helaas) mensen aan overlijden. Ik hoef zelf de vaccinatie ook niet omdat ik het eerlijk gezegd niet eens durf. De lange termijn effecten zijn gewoon niet bekend, ik ben relatief jong en ben bang dat ik er later last van krijg. Ik geloof niet dat er bewust troep in is gestopt maar ze weten in mijn ogen gewoon te weinig.

Daarnaast heb ik zelf ook corona gehad en gelukkig niet heel ziek geweest. Ik geloof in mijn eigen lichaam en mijn afweersysteem. Ook veranderen de vaccinaties mij te veel: dan weer die leeftijdscategorie niet, dan weer wel, twee prikken, één prik. In mijn ogen weten ze vrij weinig.

Noem mij dan ook maar een wappie..
Lekker naïef blijven dan.
De eerste x merkte ik ook nauwelijks iets. De 2e x was ik 3 weken doodziek, en ik ben nog niet de oude.
Ik dacht ook, ik leef gezond, sport geregeld, met mijn weerstand zit het goed. Ik ben sowieso nooit ziek. Maar helaas, corona is wat anders, ben al weken moe. Het slaat ook op je hersenen.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 18:23
Maar de maatschappij bepaalt wel mede hoeveel gevaar je een ander mag aandoen.
Ennuh, neemt de maatschappij dan ook even in de berekeningen mee dat ik 100% thuis werk?
Onze maatschappij kan drankverslaafden of drugsverslaafden niet op laten nemen in 9 van de 10 gevallen. Waarom dan wel opdringen aan mijn - nu gezonde - lichaam? En idd, ik heb ook mensen echt flink ziek zien zijn na de inenting. Maar dat zou ik er echt voor over hebben als iemand mij enige feitelijke onderbouwing kan geven (data) dat ik een bijdrage zou leveren aan de maatschappij. Die onderbouwing mist.

En ik ben t met Halo eens: de farmaceutische industrie stinkt tot op t bot.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-06-2021 18:32
Die problemen waren er ook al voordat de eerste sigaret, chroom6, asbest enz werd uitgevonden.
Toch zijn we het er nu wel allemaal over eens dat ze kanker veroorzaken.
Dus jouw stelling slaat helemaal nergens op.
Je kan nooit zeker weten wat de lange termijn uitwerking is.
Pas als die lange termijn voorbij is zou je daar uitspraken over kunnen doen.
Nou ja dat juist wel, want een vaccin is heel snel uitgewerkt.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-06-2021 18:32
Die problemen waren er ook al voordat de eerste sigaret, chroom6, asbest enz werd uitgevonden.
Toch zijn we het er nu wel allemaal over eens dat ze kanker veroorzaken.
Dus jouw stelling slaat helemaal nergens op.
Je kan nooit zeker weten wat de lange termijn uitwerking is.
Pas als die lange termijn voorbij is zou je daar uitspraken over kunnen doen.
Oh god.
Dus omdat roken van invloed is op je kans op bepaalde kankersoorten zijn vaccins ook gelijk verdacht?
Tering. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
04-06-2021 18:32
Een man van 56 in mijn omgeving wil zich beslist niet laten vaccineren.
Want hij eet altijd gezond, sport dagelijks etc.
Zijn moeder (83) wilde ook geen prik.
Nu liggen ze beiden met Covid in het ziekenhuis.
Dom dom dom.....
Maar dat moeten we respecteren..... :pukey:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Eurus schreef:
04-06-2021 18:33
En net zeg je nog dat het misschien wel met vaccinaties te maken heeft.
Klopt. Je basis is het immuunsysteem. Als daar iets mis mee is word je ziek.
Kun jij mij garanderen dat een vaccin je immuunsysteem niet aantast?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 18:28
Maar de kans dat je het overdraagt is wel veel groter als je niet gevaccineerd bent. Daarom is vaccineren altijd beter.
Heb je daar een bron van?
Eurus schreef:
04-06-2021 18:35
Nou ja dat juist wel, want een vaccin is heel snel uitgewerkt.
Dat is helemaal niet bewezen.
Dat kan ook helemaal niet bewezen worden.
Weet je wel hoe complex het lichaam is?
De helft is nog niet eens bekend bij onderzoekers.
Misschien dat het vaccin wel is uitgewerkt, maar tegelijkertijd al belangrijke onderdelen heeft uitgeschakeld die later van invloed zijn op de gezondheid.
anoniem_243683 wijzigde dit bericht op 04-06-2021 18:39
20.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:36
Klopt. Je basis is het immuunsysteem. Als daar iets mis mee is word je ziek
Kun jij mij garanderen dat een vaccin je immuunsysteem niet aantast?
Sinds jaar en dag zo inderdaad. Wat probeer je nu te zeggen?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 18:35
Ennuh, neemt de maatschappij dan ook even in de berekeningen mee dat ik 100% thuis werk?
Onze maatschappij kan drankverslaafden of drugsverslaafden niet op laten nemen in 9 van de 10 gevallen. Waarom dan wel opdringen aan mijn - nu gezonde - lichaam? En idd, ik heb ook mensen echt flink ziek zien zijn na de inenting. Maar dat zou ik er echt voor over hebben als iemand mij enige feitelijke onderbouwing kan geven (data) dat ik een bijdrage zou leveren aan de maatschappij. Die onderbouwing mist.

En ik ben t met Halo eens: de farmaceutische industrie stinkt tot op t bot.
Hoeveel onderbouwing heb je nodig? De dalende cijfers momenteel, het belang van groepsimmuniteit?
Welke bijdrage wil je precies onderbouwd zien?
Wat heeft thuiswerken ermee te maken?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Halo schreef:
04-06-2021 18:38
Dat is helemaal niet bewezen.
Dat kan ook helemaal niet bewezen worden.
Weet je wel hoe complex het lichaam is?
De helft is nog niet eens bekend bij onderzoekers.
Misschien dat het vaccin wel is uitgewerkt, maar tegelijkertijd al belangrijke onderdelen heeft uitgeschakeld die later van invloed zijn op de gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben inmiddels 50, dus oud en moet toch ergens aan dood. Dan maar liever bijwerkingen van het vaccin dan naar adem happend op de ic.

Oh, mijn vader is ook gevaccineerd. Die ga ik straks toch eens even lekker knuffelen!!! Hebben we anderhalf jaar niet gedaan.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:36
Klopt. Je basis is het immuunsysteem. Als daar iets mis mee is word je ziek.
Kun jij mij garanderen dat een vaccin je immuunsysteem niet aantast?
Een vaccin is er juist voor bedoeld om je immuunsysteem 'aan te tasten', het moet namelijk aan het werk.
Punt is dat zo'n vaccin exact hetzelfde doet als het virus. Dus áls het vaccin je immuunsysteem al zou ondermijnen, dan doet het virus dat dus ook.

En er wordt bij alle ziektes onderzoek gedaan naar mogelijke oorzaken. Daarbij worden ook vaccinaties betrokken.
Als bijv bepaalde aandoeningen vaker voorkomen sinds de invoering van een bepaald vaccin wordt daar onderzoek naar gedaan.

Uiteraard.
solomio wijzigde dit bericht op 04-06-2021 18:42
11.54% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:38
Dat is helemaal niet bewezen.
Dat kan ook helemaal niet bewezen worden.
Weet je wel hoe complex het lichaam is?
De helft is nog niet eens bekend bij onderzoekers.
Misschien dat het vaccin wel is uitgewerkt, maar tegelijkertijd al belangrijke onderdelen heeft uitgeschakeld die later van invloed zijn op de gezondheid.
Zoek eens op hoe een vaccin werkt anders.

En daar reageerde ik dan ook op :lightbulb:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
04-06-2021 18:40
Nou, ik ben inmiddels 50, dus oud en moet toch ergens aan dood. Dan maar liever bijwerkingen van het vaccin dan naar adem happend op de ic.

Oh, mijn vader is ook gevaccineerd. Die ga ik straks toch eens even lekker knuffelen!!! Hebben we anderhalf jaar niet gedaan.
Geniet ervan :rose:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Aanhettypen schreef:
04-06-2021 18:32
Huh? Meen je dat nou serieus?
Dan heb je de laatste anderhalf jaar behoorlijk onder een steen geleefd.

Je bent dus op zoek naar "data gedreven modellen" die bevestigen dat je met een vaccin een bijdrage zou leven aan de maatschappij.

Heel simpel: niet alleen in Nederland, maar ook in de omliggende landen dalen de cijfers aanzienlijk nu er steeds meer mensen gevaccineerd zijn.
Minder mensen komen op de IC terecht, minder mensen hoeven zuurstof of aan de beademing en uiteindelijk gaan er gewoon minder mensen dood. Gelukkig dat we hier in Nederland nog in de luxe positie zitten dat een menswaardig einde met corona redelijk mogelijk is, maar bijvoorbeeld in Brazilië zijn mensen gewoon gestikt. Geen zuurstof meer, gewoon onder vreselijke omstandigheden gestikt, op straat en vervolgens begraven in omgetoverde voetbalvelden, omdat het aantal doden maar groeide en groeide.

Gelukkig is het hier in Nederland niet zover gekomen, maar we zaten niet ver af van code zwart. Dat is me nogal een maatschappelijk probleem. Daarbij niet te onderschatten hoeveel (kanker) patiënten de zorg niet geleverd kregen omdat we druk waren met Covid. Uitgestelde operaties, ook daar zijn ontelbaar veel slachtoffers gevallen, ook in Nederland. Het is een drama, dat wij als gezonde mensen misschien helemaal niet zo zien, maar een ramp die er wel degelijk is.

Godzijdank is er het laatste anderhalf jaar met man en macht gewerkt aan een vaccin. Het belang van een werkend vaccin was en is enorm groot; namelijk: onze hele maatschappij gaat eronder gebukt. Mensen gaan dood, bedrijven vallen met bosjes gelijk om.

Gelukkig zijn er op deze wereld een heleboel knappe koppen, met een goed stel hersens die voor ons dag en nacht in touw zijn geweest om een vaccin te ontwikkelen. Een vaccin waarmee de maatschappij weer een beetje open kan, waardoor we een heel klein beetje terug kunnen naar het 'oude normaal', waarmee we voorkomen dat mensen op de ic terecht komen, of - zoals op minder bedeelde plekken op de wereld, gewoon stikken aan Covid.

Het vaccin werkt! Dat lijkt steeds meer het geval, want heel langzaam gaat de maatschappij weer een beetje open.

Er is alleen één grote maar.
Als (te) veel mensen dat vaccin weigeren, dan komt er geen groepsimmuniteit en kunnen we wellicht over een jaar weer van voor af aan beginnen. Of het virus blijft maar rondwaren onder die mensen en gaat langzaam muteren. Dan zitten we over een jaar weer in dezelfde ellende als nu en kunnen we weer van voor af aan beginnen.
De gedachte dat wanneer een ander zich maar laat vaccineren en dat als voldoende te bestempelen gaat niet op.
Als jij covid krijgt en je hebt (ziekenhuis) zorg nodig, dan houd je zomaar het bed bezet van iemand anders, die wellicht al lange tijd op een wachtlijst staat voor een levensreddende operatie. Als jij een vaccin hebt gehad, is die ziekenhuis zorg in 99% van de gevallen niet meer nodig.

We hebben als maatschappij op dit moment een gezamenlijke verantwoordelijkheid, namelijk het nemen van een vaccin om Covid volledig te laten uitdoven. Daar heb je geen "data gedreven modellen" voor nodig; gewoon een paar intelligente koppen die weten waar het over gaat en een vaccin ontwikkelen en daarnaast als burger gewoon een beetje boerenverstand.
Sjees, ik dacht echt dat niemand ‘groepsimmuniteit’ nog serieus zou nemen in dit stadium. Zelfs Rutte heeft er geen actieve herinnering meer aan.

Ja, ik ben super blij met de impact van het vaccin op de IC’s en de risicogroepen! Dat is duidelijk aantoonbaar en ben ik ook onwijs dankbaar voor.
Maar wat is de impact van mij, jong en gezond, op dit geheel? Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. En gelukkig gloeit die plaat niet meer zo hard als een paar maanden gelden.

Ik sta mijn vaccin met liefde af aan iemand in een derdewereldland in de risicogroep. Corona bestrijd je niet per land (‘groepsimmuniteit in NL’) maar als wereld. Dat laatste gebeurt nu zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
04-06-2021 18:36
Oh god.
Dus omdat roken van invloed is op je kans op bepaalde kankersoorten zijn vaccins ook gelijk verdacht?
Tering. :rofl:
Roken werd 50 jaar geleden ook niet als oorzaak van kanker gezien.
Wie kan zeggen wat we over 50 jaar weten over zaken die we nu als onschuldig zien?
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:38
Dat is helemaal niet bewezen.
Dat kan ook helemaal niet bewezen worden.
Weet je wel hoe complex het lichaam is?
De helft is nog niet eens bekend bij onderzoekers.
Misschien dat het vaccin wel is uitgewerkt, maar tegelijkertijd al belangrijke onderdelen heeft uitgeschakeld die later van invloed zijn op de gezondheid.
Ja, dat kan. In wappieland.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-06-2021 18:32
Die problemen waren er ook al voordat de eerste sigaret, chroom6, asbest enz werd uitgevonden.
Toch zijn we het er nu wel allemaal over eens dat ze kanker veroorzaken.
Dus jouw stelling slaat helemaal nergens op.
Je kan nooit zeker weten wat de lange termijn uitwerking is.
Pas als die lange termijn voorbij is zou je daar uitspraken over kunnen doen.

Dat geldt voor alles wat je in mond stopt of inademt en vrij nieuw is. Alle pesticiden, conserveringsmiddelen, kunstmatige zoetmiddelen, noem maar op. Overal aanwezig.

Ik snap dus niet waarom dat met deze vaccins opeens een argument is. Het is bangmakerij.
nounou
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-06-2021 18:42
Roken werd 50 jaar geleden ook niet als oorzaak van kanker gezien.
Wie kan zeggen wat we over 50 jaar weten over zaken die we nu als onschuldig zien?
Je hebt een zwaar leven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven