Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Je suis wappie aussi

04-06-2021 17:33 4832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic van bloesem een tijdje gevolgd en nu dat gesloten is, besloten een eigen topic aan te maken.

Net als haar geloof ik dat Corona bestaat en dat mensen er erg ziek van kunnen worden, maar geloof ik op dit moment niet in de maatregelen en de vaccinaties voor de gezonde bevolkingsgroep. Ik heb vandaag de oproep voor vaccinatie op de mat ontvangen maar zal hem (voorlopig?) aan mij voorbij laten gaan.

Ik merk dat ik nu best wel tegen sterke meningen aanloop en dat ik vaak mijn mond maar hou, omdat de discussie gelijk zo heftig wordt. Daarom zou ik graag met gelijkgestemden bespreken waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie er mee omgaan.

Ik ben NIET op zoek naar mensen die mij een andere mening willen aanpraten. Die mening kan ik lezen op zo'n beetje alle andere corona topics die er op dit forum zijn. En net zo goed als ik daar mijn mening niet loop te verkondigen, hoop ik dat die mensen dat ook niet hier komen doen.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
04-06-2021 18:44
Dat geldt voor alles wat je in mond stopt of inademt en vrij nieuw is. Alle pesticiden, conserveringsmiddelen, kunstmatige zoetmiddelen, noem maar op. Overal aanwezig.

Ik snap dus niet waarom dat met deze vaccins opeens een argument is. Het is bangmakerij.
:applause:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 18:42
Sjees, ik dacht echt dat niemand ‘groepsimmuniteit’ nog serieus zou nemen in dit stadium. Zelfs Rutte heeft er geen actieve herinnering meer aan.

Ja, ik ben super blij met de impact van het vaccin op de IC’s en de risicogroepen! Dat is duidelijk aantoonbaar en ben ik ook onwijs dankbaar voor.
Maar wat is de impact van mij, jong en gezond, op dit geheel? Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. En gelukkig gloeit die plaat niet meer zo hard als een paar maanden gelden.

Ik sta mijn vaccin met liefde af aan iemand in een derdewereldland in de risicogroep. Corona bestrijd je niet per land (‘groepsimmuniteit in NL’) maar als wereld. Dat laatste gebeurt nu zeker niet.
Eigenlijk is dit een trieste ontwikkeling: mensen hebben niet meer het gevoel dat ze meetellen. Dat ze als individu geen impact hebben.

En dat is m.i. wel een gevolg van jarenlang individualisme-bevorderend beleid.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Zazamaenade schreef:
04-06-2021 18:44
Dat geldt voor alles wat je in mond stopt of inademt en vrij nieuw is. Alle pesticiden, conserveringsmiddelen, kunstmatige zoetmiddelen, noem maar op. Overal aanwezig.

Ik snap dus niet waarom dat met deze vaccins opeens een argument is. Het is bangmakerij.
En dus proberen we met zijn allen gezond te eten, onbewerkt etc.. zo min mogelijk van, de door jou bovengenoemde, producten.
Maar dan wel allemaal een vaccin nemen! Snap jij m nog?
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-06-2021 18:42
Roken werd 50 jaar geleden ook niet als oorzaak van kanker gezien.
Wie kan zeggen wat we over 50 jaar weten over zaken die we nu als onschuldig zien?
Ja, dat kan, maar daar kun je dus nu niks mee.
Nu heb je de kennis van nu.

En 50 jaar wachten om te kijken of dit vaccin mss als eerste in 200 jaar een bijwerking heeft die pas na jaren optreedt......
Nah, lamedamaarniedoen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
04-06-2021 18:44
Dat geldt voor alles wat je in mond stopt of inademt en vrij nieuw is. Alle pesticiden, conserveringsmiddelen, kunstmatige zoetmiddelen, noem maar op. Overal aanwezig.

Ik snap dus niet waarom dat met deze vaccins opeens een argument is. Het is bangmakerij.
Iemand die bewust bezig is met wat hij in zijn lichaam stopt wat eten en drinken betreft is volgens iedereen heel goed bezig maar als iemand die bewust bezig is met wat hij aan medicijnen slikt of aan vaccins in zijn lichaam laat spuiten is een wappie.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:47
En dus proberen we met zijn allen gezond te eten, onbewerkt etc.. zo min mogelijk van, de door jou bovengenoemde, producten.
Maar dan wel allemaal een vaccin nemen! Snap jij m nog?
Euh nee, daar denkt dus helemaal niemand over na. Ook niet over de medicijnen die de dokter je voorschrijft of de ibuprofen die je in je mond stopt, al ga jij natuurlijk nu zeggen dat jij dat uiteraard wel allemaal eerst uitgebreid wetenschappelijk onderzoekt.
Honey, you should see me in a crown
smulrol schreef:
04-06-2021 18:44
Je hebt een zwaar leven
En dit is dus wat topic starter bedoelt.
Mensen met een andere mening mogen er niet zijn. En zodra het niet meer lukt te overtuigen krijgen je dit soort reacties.

Iets wat alleen maar meer duidelijk maakt voor mij dat er een bekrompen denkwijze op wordt nagehouden wat mij betreft.
Het overtuigd mij in ieder geval niet om alsnog het vaccin te nemen
jo12345 schreef:
04-06-2021 17:35
Ga toch weg. Het is hetzelfde als het afraden van autogordels voor gezonde mensen.
Je hebt gewoon ongelijk.
pilatespas schreef:
04-06-2021 17:39
M.a.w. ik vind je een egoïst.
Ik vind dit echt extreme reacties, en net zo vervelend als echte wappies (daarbij denk ik meer aan de complotdenkers of virusontkenners).

Ik ga me wel laten vaccineren, kan zelfs niet wachten tot het zover is, maar als mensen dat niet willen vind ik dat ook prima. Als ze mij maar niet proberen te overtuigen of bang willen maken, dat doe ik ook niet bij hun. De vaccinatiebereidheid is toch groot in Nederland, heb ik begrepen, dus laat mensen lekker.

Het zou fijn zijn als we elkaars keuze gewoon respecteren. Ik vind het echt verschrikkelijk hoe er op andere meningen wordt gereageerd in deze crisis. Eerst met de maatregelen en nu met vaccineren. Alsof er alleen maar zwart en wit is. Je bent voor of tegen ons.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet op een normale manier in discussie kunt gaan met iemand die niet wil vaccineren, maar opmerkingen zoals hierboven zijn echt niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
04-06-2021 18:48
Iemand die bewust bezig is met wat hij in zijn lichaam stopt wat eten en drinken betreft is volgens iedereen heel goed bezig maar als iemand die bewust bezig is met wat hij aan medicijnen slikt of aan vaccins in zijn lichaam laat spuiten is een wappie.
:facepalm:
Wel als de keuze is: vaccin of virus.

Daarom gaat uiteindelijk de vergelijking met bijv gezond eten mank.

Corona blijft, dus op een bepaald moment kom je ermee in aanraking. En de lange-termijn-effecten van het virus zijn ook nog niet bekend, maar de korte-termijn-effecten zijn iig ernstiger dan van een vaccin.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:36
Klopt. Je basis is het immuunsysteem. Als daar iets mis mee is word je ziek.
Kun jij mij garanderen dat een vaccin je immuunsysteem niet aantast?
Ja. De DKTP-, Rubella-, gele koorts-, hepatitis-, griepvaccinaties door de jaren heen hebben in ieder geval mijn immuunsysteem niet aangetast.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
04-06-2021 18:44
Je hebt een zwaar leven
Nee hoor, ik heb een prima leven. Vermaak me elke dag weer.

Als jij je er beter bij voelt mag jij denken dat ik een zwaar leven heb en jij het helemaal voor elkaar hebt.
Maakt mij niets uit.
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:50
En dit is dus wat topic starter bedoelt.
Mensen met een andere mening mogen er niet zijn. En zodra het niet meer lukt te overtuigen krijgen je dit soort reacties.

Iets wat alleen maar meer duidelijk maakt voor mij dat er een bekrompen denkwijze op wordt nagehouden wat mij betreft.
Het overtuigd mij in ieder geval niet om alsnog het vaccin te nemen
En dit is dus waarom 'jullie' zo vermoeiend zijn.
Het gaat er niet om dat een andere mening er niet mag zijn, want dan zou dit topic gesloten worden.
Het gaat erom dat je je mening niet met feiten kunt onderbouwen, sterker nog: je baseert je mening op onjuiste aannames.

En op Viva zijn we dan altijd bereid om je even op die foute aannames te wijzen.
Daar mag je ons best voor bedanken.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:50
En dit is dus wat topic starter bedoelt.
Mensen met een andere mening mogen er niet zijn. En zodra het niet meer lukt te overtuigen krijgen je dit soort reacties.

Iets wat alleen maar meer duidelijk maakt voor mij dat er een bekrompen denkwijze op wordt nagehouden wat mij betreft.
Het overtuigd mij in ieder geval niet om alsnog het vaccin te nemen
Ik heb helemaal niet de moeite gedaan om die Granny te overtuigen. Maar als je bij alles om je heen bang bent voor de effecten over 50 jaar heb je volgens mij een heel zwaar leven.
Alle reacties Link kopieren
Hands_On schreef:
04-06-2021 18:42
Sjees, ik dacht echt dat niemand ‘groepsimmuniteit’ nog serieus zou nemen in dit stadium. Zelfs Rutte heeft er geen actieve herinnering meer aan.

Ja, ik ben super blij met de impact van het vaccin op de IC’s en de risicogroepen! Dat is duidelijk aantoonbaar en ben ik ook onwijs dankbaar voor.
Maar wat is de impact van mij, jong en gezond, op dit geheel? Nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat. En gelukkig gloeit die plaat niet meer zo hard als een paar maanden gelden.

Ik sta mijn vaccin met liefde af aan iemand in een derdewereldland in de risicogroep. Corona bestrijd je niet per land (‘groepsimmuniteit in NL’) maar als wereld. Dat laatste gebeurt nu zeker niet.
Oké, fijn dat je daar "superblij" mee bent.

De impact voor jou, jong en gezond, is nihil. Je krijgt een klein prikje, bent misschien een paar dagen wat minder te pas en je kunt weer vrolijk verder met je 'jonge en gezonde' leven. Niks aan de hand. Je draagt bij aan de maatschappij doordat je kwetsbare mensen in je omgeving in bescherming neemt.

Het is wel ontzettend veel "ikke ikke ikke" in jouw verhaal; maar je zou eens wat verder moeten kijken dan je eigen "ikke".

Wat zit er in voor mij? Word IK er wel beter van?

Ik zou zeggen: er zit voor jou niet zo heel veel in, maar als je in je leven iets verder kijkt dan je eigen 'ik', dan word je daar inderdaad wel een beter mens van.
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-06-2021 18:54
En dit is dus waarom 'jullie' zo vermoeiend zijn.
Het gaat er niet om dat een andere mening er niet mag zijn, want dan zou dit topic gesloten worden.
Het gaat erom dat je je mening niet met feiten kunt onderbouwen, sterker nog: je baseert je mening op onjuiste aannames.

En op Viva zijn we dan altijd bereid om je even op die foute aannames te wijzen.
Daar mag je ons best voor bedanken.
Dat is nou het mooie aan een mening. Die hoef ik niet te kunnen onderbouwen want het is mijn mening en niet mijn feit.

En zou je alsjeblieft nog een beetje neerbuigender kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik durf me niet goed te laten vaccineren.
Pure angst, door alle berichten en bangmakerij voor het vaccin. Liefst zou ik nog een halfjaartje extra wachten totdat er meer gegevens bekend zijn.
Was dit vaccin er al zo langs als alle andere , zou ik me gelijk laten prikken.
Ik heb een angststoornis en alle complotdenkers en fake news, maken bij mij toch wel iets los.
Alle reacties Link kopieren
Halo schreef:
04-06-2021 18:47
En dus proberen we met zijn allen gezond te eten, onbewerkt etc.. zo min mogelijk van, de door jou bovengenoemde, producten.
Maar dan wel allemaal een vaccin nemen! Snap jij m nog?

Ja, dat snap ik prima. Het alternatief (veel langer coronauitbraken, nieuwe agressievere varianten en maatregelen die de samenleving beperken) vind ik erger.
Bovendien, als je denkt dat je wat ik opsomde zomaar kunt vermijden, dan ben je erg naïef. Ik eet zelf deels biologisch, en vrij gezond naar Nederlandse maatstaven, maar ben niet in de illusie dat mensen die dat doen op een heilzaam eiland leven.
nounou
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
04-06-2021 18:54
Ik heb helemaal niet de moeite gedaan om die Granny te overtuigen. Maar als je bij alles om je heen bang bent voor de effecten over 50 jaar heb je volgens mij een heel zwaar leven.
Toch fijn dat ik weer even om de hoek kwam kijken he.
Kan je weer even fijn afgeven op dat domme mens.
Tip, zet me lekker op negeer als je zo bang bent voor mijn geestelijke gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Ano1978niem schreef:
04-06-2021 18:59
Ik durf me niet goed te laten vaccineren.
Pure angst, door alle berichten en bangmakerij voor het vaccin. Liefst zou ik nog een halfjaartje extra wachten totdat er meer gegevens bekend zijn.
Was dit vaccin er al zo langs als alle andere , zou ik me gelijk laten prikken.
Ik heb een angststoornis en alle complotdenkers en fake news, maken bij mij toch wel iets los.
Ik snap heel goed dat het een lastige tijd is met een angststoornis. Toegeven dat je bang bent is heel goed.
BTW De huidige vaccins worden al langer dan een half jaar gebruikt.
smulrol wijzigde dit bericht op 04-06-2021 19:11
0.32% gewijzigd
Maar wat ik mij nou oprecht afvraag hè.... al die mensen die zich niet laten vaccineren....
Corona staat ook niet stil en hoe langer het blijft bestaan, hoe groter de kans is dat het door muteert, met alle gevolgen van dien.... staan die wappies hier ook bij stil?
smulrol schreef:
04-06-2021 18:54
Ik heb helemaal niet de moeite gedaan om die Granny te overtuigen. Maar als je bij alles om je heen bang bent voor de effecten over 50 jaar heb je volgens mij een heel zwaar leven.
Ik ben juist niet bang. Omdat ik vertrouw op mijn lichaam en áls die mij een keer in de steek laat dat ik dat dan wel weer zie!
Heerlijk zorgeloos dus!!
En ik denk dat daar ook de kracht ligt.
Alles wat je aandacht geeft groeit.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
04-06-2021 19:04
Ik snap heel goed dat het een lastige tijd is met een angststoornis. Toegeven dat je bang bent is heel goed.
BTW De huidige vaccins worden al langer dan een half jaar gebruikt.
Dit is inderdaad een hele lastige tijd!
En ik denk echt niet dat ik een zombie word van het vaccin of een chip van Microsoft ingespoten ga krijgen.
Ik ben vooral bang voor langdurige bijwerkingen die nu nog niet bekend zijn.
Ik mankeer al zoveel, heb al zoveel behandelingen, medicaties en spuiten gehad. Ben moe van die polonaise. En het is heus egoïstisch van me omdat ik denk; hopelijk laten zoveel mogelijk mensen zich zo snel mogelijk vaccineren, des te minder risico loop ik. En ik probeer de maatregelen nog goed na te leven.
En het is ook een controle ding wellicht; de keuze om me vrijwillig iets te laten inspuiten of het risico op een besmetting met covid.
Een 3maanden of halfjaartje extra aankijken zou me wat geruster maken denk ik maar ik voel ook de druk vanuit mijn omgeving.
ano1978niem wijzigde dit bericht op 04-06-2021 19:31
0.05% gewijzigd
Weer een angstige wappie die een topic opent.
Heb toch eens wat vertrouwen in de gezondheidszorg.
Alle reacties Link kopieren
jerilla schreef:
04-06-2021 17:58
Maar dat is eigenlijk off topic, want dat ging over een medicijn
en 50 jaar geleden, er is echt wel het een en ander veranderd in al die tijd qua onderzoek en veiligheid.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ano1978niem schreef:
04-06-2021 18:59
Ik durf me niet goed te laten vaccineren.
Pure angst, door alle berichten en bangmakerij voor het vaccin. Liefst zou ik nog een halfjaartje extra wachten totdat er meer gegevens bekend zijn.
Was dit vaccin er al zo langs als alle andere , zou ik me gelijk laten prikken.
Ik heb een angststoornis en alle complotdenkers en fake news, maken bij mij toch wel iets los.
Je kan toch nog wachten met het vaccin. Denk er rustig over na en doe waar jij je goed bij voelt.
Laat je niet gek maken door mensen die dan beweren dat je egoïstisch bent of een aso, die lullen ook maar uit hun nek.
Sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven