Slagroomtaarten

11-06-2021 09:03 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een onzintopic, want ik zie ze weer voor bij vliegen op Linkedin foto's.

Slagroomtaarten, wie vindt die dingen nou eigenlijk lekker??? Op een kinderfeestje is het tot daar en toe, dan zal ik ook nog wel een beleefdheidsstukje nemen. Maar in een professionele setting, bij een jubileum of wat voor mijlpaal dan ook....Ik snap dat ze praktisch/goedkoop zijn. Maar gruwelt niet iedereen er van als er weer zo'n ding wordt binnengedragen inclusief de stukjes mandarijn en kiwi op die eindeloze laag slagroom die zo stijf is dat je er bijna op moet kauwen??

Ik ben oprecht benieuwd :mrgreen:

Slagroomtaart, lekker??

Totaal aantal stemmen: 199

Heeeeerlijk (57%)
Walgelijk vies bah! (31%)
Anders??? (12%)
Het zit ‘m voor mij vooral in de slagroom, ik zal ook nooit slagroom in warme choco of koffie doen, of bij ijs.

Vlaai vind ik ook niet echt lekker. Multivlaai of echte vlaai, nee, ik geef er niets om.

Ik ben sowieso wel moeilijk met zoete traktaties, want chocolade eet ik ook niet echt graag.
Madrid87 schreef:
11-06-2021 11:07
Ik vind de chocolade op de echte Bossche bollen uit die regio niet lekkeren heb het liefst de Bossche bollen van de AH. Raar kind zal ik wel zijn.
Vlaaien zijn wel het lekkerst uit Limburg ja.

Ooh ik vind de èchte juist wel lekker. Een soort fondant lijkt het, die chocolade.
LadyL0101 schreef:
11-06-2021 10:40
Niet mijn absolute favoriet, maar ik vind eigenlijk alle soorten taart lekker, dus kom maar door met die slagroomtaart. Fruit, chocola, nougatine, amandelschaafsel, ook allemaal prima. Net zoals lekker dikke slagroom.

Ik snap niet zo goed wat je met dit topic wilt, behalve aantonen dat smaken verschillen?

Wat geeft dat nou? Ze zegt toch dat het een onzintopic is..gewoon even lekker ouwehoeren over gebak.
LadyL0101 schreef:
11-06-2021 10:40
[…]

Ik snap niet zo goed wat je met dit topic wilt, behalve aantonen dat smaken verschillen?
Nou ja, in heb het me ook vaak afgevraagd. Eten mensen dit nu omdat ze dit écht lekker vinden, of gewoon omdat een taart met bedrijfslogo, foto van de jarige, Paw Patrol of een taart van 80x80cm nou eenmaal vaak alleen als slagroomtaart te krijgen is?
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
11-06-2021 11:09
Ooh ik vind de èchte juist wel lekker. Een soort fondant lijkt het, die chocolade.
Dat klopt ook:

"soes gevuld met slagroom en gedompeld in de chocoladefondant"

https://www.banketbakkerijboheemen.nl/a ... ossche-bol
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
11-06-2021 11:12
Dat klopt ook:

"soes gevuld met slagroom en gedompeld in de chocoladefondant"

https://www.banketbakkerijboheemen.nl/a ... ossche-bol
Ja dat is ook het grootste verschil met een moorkop, die zijn echt geglazuurd in chocolade.
Susan schreef:
11-06-2021 11:12
Dat klopt ook:

"soes gevuld met slagroom en gedompeld in de chocoladefondant"

https://www.banketbakkerijboheemen.nl/a ... ossche-bol

Aha, dank voor de info!
Madrid87 schreef:
11-06-2021 09:37
Mwah, weet ik niet. Bij ons in het dorp zit een echte bakker en ik vind het gebak van de AH dus tien keer lekkerder (en goedkoper ) dan hun gebak. Mijn broer was afgelopen week jarig en had een appeltaartje gehaald van de duurste bakker uit de stad. Ik vond er niet veel aan. Die van de AH is lekkerder. Bij een andere bakker in Haarlem had ik laatst wel een echt goddelijk taartje. Witte chocolade, een soort yoghurtvulling, heerlijke bodem. Die was echt super lekker. Maar mijn ervaring is wel dat bakker echt niet standaard beter is dan de supermarkt.

Eens! Net als de aardbeienslof, meer dan 10,- bij de alom geprezen warme bakker maar wij vinden die van de AH veel lekkerder voor de helft van de prijs. En ik ben echt wel heel kritisch op eten. De appeltaarten ook. Ze zijn gewoon goed van de AH.
Alle reacties Link kopieren
mukske schreef:
11-06-2021 11:00
Op een echte Limburgse vlaai hoort, officieel, sowieso geen slagroom.
Een vlaai kun je dus niet vergelijken met een taart.



Ook het meeste gebak van Multivlaai heeft met vlaaien überhaupt niets te maken. Noem het dan Multitaart of zo :wtf:

Oh.... en slagroomtaart vind ik echt heuuul vies.... :pukey:

Ugli maakte dan ook geen vergelijking tussen een vlaai en een taart. En op die abrikozen/kersenvlaaien zit helemaal geen slagroom, dus ik snap je reactie niet helemaal.
Here am I in my little bubble
Mmmm :kwijl: , slagroomtaart heerlijk ja! Of ouderwetse mokkataart :kwijl:

Maar ik ben een zoetekauw, je kunt me bijna alles voorzetten. Alleen kwarktaart en schuimgebak zijn niet favoriet.

Nu wil ik dus taart.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
11-06-2021 11:10
Wat geeft dat nou? Ze zegt toch dat het een onzintopic is..gewoon even lekker ouwehoeren over gebak.
Precies, en dan nu denken: eet ik straks een boterham voor de lunch, of fiets ik even naar de bakker..... :-$
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bijna alles lekker wat onder taart valt, alleen mokka niet.

Als er keuze is zal ik misschien eerder kiezen voor cheesecake, eigen gebakken appeltaart of iets met kersen en chocolade maar een stukje slagroomgebak gaat er ook zeker wel in!
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
11-06-2021 11:12
Nou ja, in heb het me ook vaak afgevraagd. Eten mensen dit nu omdat ze dit écht lekker vinden, of gewoon omdat een taart met bedrijfslogo, foto van de jarige, Paw Patrol of een taart van 80x80cm nou eenmaal vaak alleen als slagroomtaart te krijgen is?

Misschien heb ik een enorm gat in de markt ontdekt en moet ik deze dingen in andere taartvorm gaan aanbieden :idee:

Mijn tv-commercial zal beginnen met: word jij ook zo misselijk van die gore slagroomtaarten :twisted: ?
herfstappeltaart schreef:
11-06-2021 11:09
Ooh ik vind de èchte juist wel lekker. Een soort fondant lijkt het, die chocolade.
Wat is het verschil eigenlijk tussen fondant en marsepein? Nou ja, smaken verschillen gelukkig.
Ik ga straks de stad in en dan moet ik langs de Dunkin Donuts lopen. Die heb ik tien jaar geleden ontdekt toen ik in Amerika was met mijn moeder en nu hebben ze ze hier ook. Ik vind dat de lekkerste donuts ever. Wij hebben daar een week lang ontbeten met donuts en koffiebroodjes. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
11-06-2021 11:45
Wat is het verschil eigenlijk tussen fondant en marsepein? Nou ja, smaken verschillen gelukkig.
Ik ga straks de stad in en dan moet ik langs de Dunkin Donuts lopen. Die heb ik tien jaar geleden ontdekt toen ik in Amerika was met mijn moeder en nu hebben ze ze hier ook. Ik vind dat de lekkerste donuts ever. Wij hebben daar een week lang ontbeten met donuts en koffiebroodjes. :heart:
Fondant is harder en echt puur suiker, marsepein is zachter en op basis van amandelen.
Marsepein vind ik wel lekker, fondant niet.


Rolfondant bedoel ik dan, niet chocoladefondant, dat is wel lekker.
anappleaday wijzigde dit bericht op 11-06-2021 11:47
5.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind slagroomtaart super lekker.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik pak vaak liever geen taart dan slagroomtaart. Ik vind het niet vies maar ook niet echt super lekker en het de calorieën dan niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
11-06-2021 11:45
Wat is het verschil eigenlijk tussen fondant en marsepein? Nou ja, smaken verschillen gelukkig.
Ik ga straks de stad in en dan moet ik langs de Dunkin Donuts lopen. Die heb ik tien jaar geleden ontdekt toen ik in Amerika was met mijn moeder en nu hebben ze ze hier ook. Ik vind dat de lekkerste donuts ever. Wij hebben daar een week lang ontbeten met donuts en koffiebroodjes. :heart:
Fondant is een suikeroplossing, marsepein bestaat voor 50% uit amandelen en is veel lekkerder.
Madrid87 schreef:
11-06-2021 11:45
Wat is het verschil eigenlijk tussen fondant en marsepein? Nou ja, smaken verschillen gelukkig.
Ik ga straks de stad in en dan moet ik langs de Dunkin Donuts lopen. Die heb ik tien jaar geleden ontdekt toen ik in Amerika was met mijn moeder en nu hebben ze ze hier ook. Ik vind dat de lekkerste donuts ever. Wij hebben daar een week lang ontbeten met donuts en koffiebroodjes. :heart:
Ik heb een hier een Dunkin’ Donuts om de hoek, maar de paar keer dat ik daar donuts heb gehaald waren ze steeds gortdroog van binnen. Misschien waren het oude donuts ofzo.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 11-06-2021 11:51
3.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk juist, slagroomtaart! :-D
Patatje15 schreef:
11-06-2021 11:43
Misschien heb ik een enorm gat in de markt ontdekt en moet ik deze dingen in andere taartvorm gaan aanbieden :idee:

Mijn tv-commercial zal beginnen met: word jij ook zo misselijk van die gore slagroomtaarten :twisted: ?

Geen slecht idee. Ik heb lang gezocht naar iets anders dan een slagroomtaart voor de verjaardag van mijn dochter, maar niets kunnen vinden dat voldeed aan de standaard kinderverjaardag-eisen: rechthoekig, groot en de mogelijkheid er een eetbare foto op te plaatsen en wat spikkelversiering enzo.
Er was 1 bakker die kindertaarten bood van chocoladetaart, maar die was zo duur, dat vond ik overdreven.
emmalou schreef:
11-06-2021 11:48
Ik heb een hier een Dunkin’ Donuts om de hoek, maar de paar keer dat ik daar donuts heb gehaald waren ze steeds gortdroog van binnen. Misschien waren het oude donuts ofzo.
Ik heb er ook eentje om de hoek. Smaakloos, of ze nou wel of niet gevuld zijn.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
11-06-2021 11:56
Geen slecht idee. Ik heb lang gezocht naar iets anders dan een standaard slagroomtaart voor de verjaardag van mijn dochter, maar niets kunnen vinden dat voldeed aan de standaard kinderverjaardag-eisen: rechthoekig, groot en de mogelijkheid er een eetbare foto op te plaatsen en wat spikkelversiering enzo.
Er was 1 bakker die kindertaarten bood van chocoladetaart, maar die was zo duur, dat vond ik overdreven.
Bij een bakker zou je moeten kunnen laten maken wat je wilt. Ze kunnen het stuk suiker met de afbeelding ook op een vruchtenslof plakken, lijkt me. Hier doe ik al jaren geen slagroomtaart meer voor verjaardagen. Ik haal liever voor iedereen zijn favoriete gebakje, dat vind ik zelf ook lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Sherry750106 schreef:
11-06-2021 11:41
Ik vind bijna alles lekker wat onder taart valt, alleen mokka niet.

Als er keuze is zal ik misschien eerder kiezen voor cheesecake, eigen gebakken appeltaart of iets met kersen en chocolade maar een stukje slagroomgebak gaat er ook zeker wel in!
Ik sluit me hier 100% bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
11-06-2021 11:59
Ik heb er ook eentje om de hoek. Smaakloos, of ze nou wel of niet gevuld zijn.
Hier zit nergens een Dunkin Donuts dus toen ik een keer in Almere was, meteen een doos mee naar huis genomen. Vol verwachting op de bank met vriend.
En toen de teleurstelling. Echt niet lekker!

Inmiddels liggen ze ook bij de Jumbo, maar ze zijn absoluut hun geld niet waard. Die van Jumbo of AH zelf met coating (5 in een doosje) zijn veel lekkerder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven