Geen overname forum bij Linda😪

18-06-2021 15:40 91 berichten
Hoi allemaal,

Ik maak er even een topic van, als een ter kennisname voor iedereen.
Ik heb namelijk de Linda gemaild met de vraag of ze ons evt willen overnemen of in gesprek wilden over mogelijkheden.

Dit is het antwoord ( helaas);

Hi .. .,

 

Dankjewel voor je mail. Wij vinden het erg spijtig voor het merk, de medewerkers en voor jou dat DPG Media besloten heeft dat VIVA zal ophouden te bestaan.  

VIVA was een iconisch blad en het forum een zeer toegankelijk platform waar vrouwen veel konden delen met elkaar. Ook is het voor de branche niet goed als er steeds meer tijdschriften verdwijnen.

Echter hebben wij als LINDA. geen interesse om het VIVA forum over te nemen. Wij focussen ons op ons eigen merk en platform.
Ik wens je veel succes met het vinden van een andere partij hiervoor.

 

Hartelijke groet,

 

Louise van Nispen

Managing Director
Wel fijn dat ze de moeite nemen om fatsoenlijk terug te mailen.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
18-06-2021 17:58
Wat fijn Julus, dat je dit hebt geprobeerd! Dankje!
Ik had het juist een hele goede combi gevonden, denk dat er hier véél meer forummers zijn met een LINDA-abonnement dan met een VIVA-abbo.
Dat denk ik ook wel ja.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
18-06-2021 17:25
Ouder online wil ons wel graag hebben, ze willen er zelfs een apart forum voor starten.

https://www.ouders.nl/forum/off-topic-d ... viva-leden
Ik heb even gespiekt daar, en het ziet er leuk uit. Aantrekkelijker en overzichtelijker dan Femme, waar ik gisteren even was. Ik hoop dat oudersonline ons wil adopteren.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
18-06-2021 15:49
Ja Julus, ik spreek af en toe wel eens mensen die werken of gewerkt hebben in de tijdschriften branch en ik kan je zeggen dat het viva forum geen beste reputatie heeft.
Hoezo niet?
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
18-06-2021 17:58
Wat fijn Julus, dat je dit hebt geprobeerd! Dankje!
Ik had het juist een hele goede combi gevonden, denk dat er hier véél meer forummers zijn met een LINDA-abonnement dan met een VIVA-abbo.
Dat laatste weet ik wel zeker. Ben er zelf een van. ;)
Alle reacties Link kopieren
Zou fijn zijn als ouders online iets kan bedenken voor 'ons' wat iets algemener is. Ik heb geen kinderen en het zou me toch tegenstaan dagelijks te schrijven bij iets wat 'ouders' heet.

Misschien stuur ik ze idd wel een mail met wat ideeën.
Je kunt méér.
iones schreef:
18-06-2021 18:14
Hoezo niet?

Ik heb er wel een mening over (zie rest van topic) maar het werd mij ook gewoon meegedeeld.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
18-06-2021 17:12
Het tijdschrift is zich ook altijd op jonge vrouwen blijven richten, terwijl het forum dezelfde leden hield en met de jaren steeds meer "insular" en in bepaalde zin best bekrompen werd. Nieuwelingen (jonge vrouwen) konden hier geen aansluiting meer vinden en hebben andere manieren voor online contacten gekregen.
Misschien had het tijdschrift vanaf een bepaald moment mee moeten gaan met hun ouder wordende (maar trouwe) lezers en niet meer moeten proberen nieuwe jonge vrouwen te interesseren. Net als dat Veronica nu een ouwe lullen zender is.
Daarom had ik Libelle een optie gevonden. Vroeger las ik Viva, nu Libelle. Maar de onderwerpen die op het forum aan de orde komen, kunnen zowel voor jongere als oudere generaties op gaan, want hier zitten allerlei leeftijden op. Vandaar dat dit forum bij de Libelle past. Deze had vroeger ook een forum maar daar was niet zoveel te doen. Ik las net ergens anders omdat het niet goed liep. Maar dit forum loopt redelijk, op de laatste paar dagen na.
iones schreef:
18-06-2021 18:18
Daarom had ik Libelle een optie gevonden. Vroeger las ik Viva, nu Libelle. Maar de onderwerpen die op het forum aan de orde komen, kunnen zowel voor jongere als oudere generaties op gaan, want hier zitten allerlei leeftijden op. Vandaar dat dit forum bij de Libelle past. Deze had vroeger ook een forum maar daar was niet zoveel te doen. Ik las net ergens anders omdat het niet goed liep. Maar dit forum loopt redelijk, op de laatste paar dagen na.

Ja maar heeft libelle niet een saai oma-imago bij jou? zie nu dat je libelle leest :D


Trouwens, beter nu dan nooit, heb jou altijd een hele fijne forummer gevonden!
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 18-06-2021 18:23
9.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
18-06-2021 18:20
Ja maar heeft libelle niet een saai oma-imago bij jou?
Nee. Absoluut niet. Ik vind het een heel leuk blad. Alleen komen er ALLE generaties vrouwen aan bod, dus ook oudere vrouwen. En bij Viva nagenoeg alleen jonge vrouwen, hooguit jonge moeders.

Ik vind de onderwerpen van Libelle een redelijke afspiegeling van de forummers hier.
iones schreef:
18-06-2021 18:22
Nee. Absoluut niet. Ik vind het een heel leuk blad. Alleen komen er ALLE generaties vrouwen aan bod, dus ook oudere vrouwen. En bij Viva nagenoeg alleen jonge vrouwen, hooguit jonge moeders.

Ik vind de onderwerpen van Libelle een redelijke afspiegeling van de forummers hier.

Ik ken het ook alleen van 30 jaar geleden (ging nooit over seks dus waarschijnlijk vond ik er toen daaro niks aan ;) )
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
18-06-2021 18:24
Ik ken het ook alleen van 30 jaar geleden (ging nooit over seks dus waarschijnlijk vond ik er toen daaro niks aan ;) )
Het blad bestaat al lang ja, en was vroeger anders omdat de tijd anders was. Maar het is wel met de tijd meegegaan hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het Viva forum stopt, boe.....hoe......
FeeLucifer01 schreef:
18-06-2021 16:03
Tuurlijk. Het is hier veel erger dan Fok en Geen Stijl bijvoorbeeld. :roll:

En bij Tweakers zijn ze ook al niet een tijdje ruzie aan het maken met de gebruikers over betaald forummen en hun moderatie. Uhuh.
Viva forummers staan bekend als zeikwijven. Inside info.
Julus schreef:
18-06-2021 16:49
Jeweetmaarnooit. Mail ook naar Chantals mensen gestuurd.
Gaat nooit gebeuren.
iones schreef:
18-06-2021 18:27
Het blad bestaat al lang ja, en was vroeger anders omdat de tijd anders was. Maar het is wel met de tijd meegegaan hoor.
Dat is dan wel weer goed van ze. Misschien dat viva dat te weinig heeft gedaan (of zich te veel door marketting figuren laten leiden)
Alle reacties Link kopieren
Haha weet je wat het probleem is met die hele Viva? De doelgroep is hetzelfde gebleven maar zoals je hier op het forum wel merkt, zijn wij inmiddels allemaal 20 jaar ouder.

Daar hadden ze wat mee kunnen doen ipv die puberale content in dat blad.
Want ik heb het idee dat de gemiddelde viva forumster echt geen Libelle type is en Linda met dr botox en dr pruik en hamsterwangen motten we ook massaal niet.
Ik vind Linda wél leuk!
Metallover schreef:
18-06-2021 17:58
Wat fijn Julus, dat je dit hebt geprobeerd! Dankje!
Ik had het juist een hele goede combi gevonden, denk dat er hier véél meer forummers zijn met een LINDA-abonnement dan met een VIVA-abbo.
(Ik wel in ieder geval!)
Dat misschien wel, maar dat is vanuit ons gedacht, niet vanuit de Linda. Feit is dat het merendeel van de mensen hier geen hol geeft om welk blad er dan ook maar achter zit. Men zoekt gewoon een platform om te forummen. Dat weet Linda dondersgoed. Die gaan daar hun huidige relaties met adverteerders echt niet voor op het spel zetten.
Alle reacties Link kopieren
Niet :woa: dit kan toch niet serieus stoppen? En waarom staat er niemand in de rij om dit over te nemen?!
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
18-06-2021 18:54
Niet :woa: dit kan toch niet serieus stoppen? En waarom staat er niemand in de rij om dit over te nemen?!
Waarschijnlijk omdat we allemaal forummen met adblockers?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil best zonder adblocker forummen alleen de ads zijn hier zo ruk. Het gaat overal door heen en maakt je forum ervaring vervelend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Vief74 schreef:
18-06-2021 18:29
Viva forummers staan bekend als zeikwijven. Inside info.
Nou, ik vind dit echt reuze meevallen hoor. Ik ben op meerdere fora geweest en ik vind het er hier leuk aan toe gaan.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
18-06-2021 18:33
Dat is dan wel weer goed van ze. Misschien dat viva dat te weinig heeft gedaan (of zich te veel door marketting figuren laten leiden)
Ik denk eerder dat Viva zich conform de tendens zich als blad uitsluitend is blijven richten op de jongere generaties. En Libelle richt zich op alle generaties. Ook de generaties die er niets voor voelen om zich slechts toe te spitsen op artikelen online. Libelle mikt op allemaal. Maar goed, dat is slechts mijn mening.

Ik las net trouwens ergens een topic van iemand die zelf een forum op wil zetten en of daar animo voor is.
iones schreef:
18-06-2021 19:06
Ik denk eerder dat Viva zich conform de tendens zich als blad uitsluitend is blijven richten op de jongere generaties. En Libelle richt zich op alle generaties. Ook de generaties die er niets voor voelen om zich slechts toe te spitsen op artikelen online. Libelle mikt op allemaal. Maar goed, dat is slechts mijn mening.

Ik las net trouwens ergens een topic van iemand die zelf een forum op wil zetten en of daar animo voor is.
Libelle richt zich misschien op alle generaties, maar wel op een ander type vrouw. In de marketing en qua advertenties maakt dat heel veel uit. Het is gewoon een andere doelgroep. Prima dat jij je in beide herkent, maar dat zal voor velen niet gelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven