Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zit gewoon met een cocktail aan het zwembad in Toscane over drie weken :cheer2:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in Nederland op vakantie, ik ga er op zich wel vanuit dat dat door kan gaan, al zouden de regels op het park wel weer aangescherpt kunnen worden, bijvoorbeeld in het zwembad, maar door omstandigheden buiten corona om kunnen we momenteel sowieso al niet onbezorgd zwemmen, dus we zijn toch al op zoek naar alternatieven.

Het enige waar ik me een klein beetje zorgen om maak is om de theaterweek van mijn dochter, al verwacht ik op zich niet dat die afgelast wordt, volgens mij moeten ze wel heel veel versoepelingen terugdraaien eer de cultuurlessen voor kinderen onder de 12 weer verboden worden. Maar ik ben van nature een nogal zorgelijk type, dus ik zit er wel mee in mijn hoofd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:13
Nee, ik zit gewoon met een cocktail aan het zwembad in Toscane over drie weken :cheer2:

Heerlijk :cheers: . Ga je met vliegtuig? Volledig gevaccineerd iedereen?
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
06-07-2021 17:15
Heerlijk :cheers: . Ga je met vliegtuig? Volledig gevaccineerd iedereen?
Auto, vandaar dat ik me (nog, kop in zand enzo ;-)) niet teveel zorgen maak. Man en ik volledig gevaccineerd, kinderen hebben pech en zullen aan de wattenstaaf moeten :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Hier 2 huisgenoten die half augustus naar Portugal respectievelijk Scandinavie willen. Ze weten welk risico ze hebben genomen, en als het niet mag, tja, helaas, dan zijn ze hun geld (deels) kwijt. Tegen die tijd zijn zewel volledig gevaccineerd, dus ik hoop dat ze geluk hebben.

Ikzelf blijf voor het tweede jaar op rij thuis, naar volle tevredenheid. Er staan wat grotere klussen op het programma en verder ga ik op mooie dagen lekker in Nederland wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb erop gegokt dat het buitenland gedoe zou zijn, dus ik fiets in augustus met de bakfiets vol met tent en witte wijn naar de camping, 35 kilometer verderop.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:16
Auto, vandaar dat ik me (nog, kop in zand enzo ;-)) niet teveel zorgen maak. Man en ik volledig gevaccineerd, kinderen hebben pech en zullen aan de wattenstaaf moeten :mrgreen:

Haha, ach je kunt er toch weinig aan doen nu dus dan nog maar even de rust van kop in het zand. Wel fijn dat jij en man dan volledig gevaccineerd zijn, scheelt een hoop. Wel even een gedoetje met door meerdere landen rijden.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
06-07-2021 17:21
Haha, ach je kunt er toch weinig aan doen nu dus dan nog maar even de rust van kop in het zand. Wel fijn dat jij en man dan volledig gevaccineerd zijn, scheelt een hoop. Wel even een gedoetje met door meerdere landen rijden.
Vol gas door Duitsland, komt goed :mrgreen:

Ga jij nog weg?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Auto, we gaan naar Italie. 1 kind moet aan de staaf. Ik heb er wel vertrouwen in. Anders, tja, anders zie ik wel weer. Hard werken om de kosten terug te winnen dan maar :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gewoon over +/- 6 weken naar Zwitserland :cheer2:
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Wij willen begin september naar Noord-Italië, met de auto. Via airbnb een appartement geboekt dat we tot eind augustus kosteloos kunnen annuleren, dus dat is het probleem niet. Maar ik zou er wel erg van balen als het niet doorgaat. Ik ben volledig gevaccineerd, vriend nog niet (helaas). Dus dat kan ook nog eens roet in het eten gooien. Goh, dit had ik serieus echt niet verwacht, dat we ons hier nog zorgen over zouden moeten maken. Ik dacht echt dat het een relatief zorgeloze zomer zou worden, ook met buitenlandse vakanties en al helemaal met de auto :(
Nothing happens for a reason
Ik ben in juni al met eigen auto naar Duitsland/Luxemburg geweest en wil dat in september weer doen maar dan richting Zwitserland. Ik boek nog niks en kijk hoe 't er eind augustus bij staat. Zal sowieso accommodatie via booking.com boeken die gratis te annuleren is.
Alle reacties Link kopieren
Is je vriend in september ook nog niet volledig gevaccineerd?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
06-07-2021 17:20
Ik heb erop gegokt dat het buitenland gedoe zou zijn, dus ik fiets in augustus met de bakfiets vol met tent en witte wijn naar de camping, 35 kilometer verderop.
Hier ook die gok genomen. Wij gaan wel met de auto, sleurhut mee en op naar Drenthe! :) ik maak me daar geen zorgen over. Vorig jaar in de zomer ook een prima vakantie gehad in nederland.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-07-2021 17:26
Is je vriend in september ook nog niet volledig gevaccineerd?
Hm, dat hangt er een beetje van af. Hij was (helaas, best een 'ding' tussen ons) nogal een twijfelaar, maar begint nu langzamerhand toch in te zien dat het wel zal moeten/zinvol is. Ik probeer maar met 'm in discussie te blijven ipv boos te worden en dat lijkt nu te helpen :proud: dus als ik nog een weekje zachtjes druk blijf uitoefenen gaat ie misschien wel overstag en zou het begin september gelukt moeten zijn...
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanaf volgende week in Nederland zullen kamperen, maar de weersvoorspellingen zijn me te slecht. Naar het buitenland wil ik nog niet, omdat de situatie nog te wiebelig is.
Dit jaar blijf ik dus lekker thuis en maak van daaruit wel leuke uitstapjes.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
06-07-2021 17:27
Hier ook die gok genomen. Wij gaan wel met de auto, sleurhut mee en op naar Drenthe! :) ik maak me daar geen zorgen over. Vorig jaar in de zomer ook een prima vakantie gehad in nederland.
Wij ook. Sleurhut en naar Drenthe.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 20 kilometer van huis op vakantie met de caravan. Komt goed!
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
06-07-2021 17:29
Hm, dat hangt er een beetje van af. Hij was (helaas, best een 'ding' tussen ons) nogal een twijfelaar, maar begint nu langzamerhand toch in te zien dat het wel zal moeten/zinvol is. Ik probeer maar met 'm in discussie te blijven ipv boos te worden en dat lijkt nu te helpen :proud: dus als ik nog een weekje zachtjes druk blijf uitoefenen gaat ie misschien wel overstag en zou het begin september gelukt moeten zijn...
Misschien Janssen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kinderen hun langbeloofde Harry Potter trip naar Londen gepland voor begin augustus, uche-uche.... Ik ga er niet vanuit dat dat door gaat, al zou die gekke Engelse regering ook wel ineens kunnen zeggen: wij doen niet meer aan reisbeperkingen, alle gevaccineerde volwassenen zijn welkom,

Het alternatief voor Londen is Parijs, maar dat is óók een stad waar de besmettingen snel toe kunnen nemen.

Daarnaast gelukkig ook een week in Nederland gepland maar die kinderen (jonge tieners) gaan echt dood van ellende als ze voor de 3e keer weer niet naar Londen kunnen..
rosadebree wijzigde dit bericht op 06-07-2021 17:32
3.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik knijp hem wel een beetje ja, naar Portugal. Daar is nu ook alweer avondklok terug ingevoerd.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan pas in september, volledig gevaccineerd en met de auto dus ik heb wel hoop dat het goed komt.
Maar we hebben nog niet geboekt dus we kunnen nog wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
Zou volgende week naar Curacao vliegen. Sinds twee dagen beroerd morgen testen. Bij positieve test gaat het niet door helaas :( geen stress erom het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
cilly2 schreef:
06-07-2021 17:32
Zou volgende week naar Curacao vliegen. Sinds twee dagen beroerd morgen testen. Bij positieve test gaat het niet door helaas :( geen stress erom het is zoals het is
O maar lijkt me wel ontzettend balen. Hopelijk negatief!
Honey, you should see me in a crown

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven