Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:49
Er waren natuurlijk wel andere cijfers beschikbaar vorig jaar waarop al dan niet beslissingen genomen konden worden. Ik denk gewoon echt dat het zo'n vaart niet zal lopen. Want besmettingen lopen op, in het ziekenhuis neemt het af:

In totaal liggen nu 212 covidpatiënten in het ziekenhuis, van wie 103 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Ik denk niet dat er overhaast beslissingen genomen gaan worden in bijvoorbeeld Italie omdat er in Nederland 212 mensen in het ziekenhuis liggen.
Ik hoop het ook niet, maar er is al wel gedurende de hele coronacrisis zo'n Nederland-is-het-slechtste-jongetje-van-de-klas-achtige tendens in het buitenland. Ik vermoed dat we dat nu dus ook weer gaan krijgen, ook al loopt het overal op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over 2 weken op vakantie, en ik verwacht dat dan een verplichte negatieve test weer nodig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:49
Er waren natuurlijk wel andere cijfers beschikbaar vorig jaar waarop al dan niet beslissingen genomen konden worden. Ik denk gewoon echt dat het zo'n vaart niet zal lopen. Want besmettingen lopen op, in het ziekenhuis neemt het af:

In totaal liggen nu 212 covidpatiënten in het ziekenhuis, van wie 103 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Ik denk niet dat er overhaast beslissingen genomen gaan worden in bijvoorbeeld Italie omdat er in Nederland 212 mensen in het ziekenhuis liggen.
In het VK stijgen de ziekenhuisopnames weer.
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:51
Gaat om Europese regelgeving, is sinds een aantal maanden ingevoerd.

https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement
Advies lijkt me? Volgens mij is het dan nog aan een land zelf wat voor regels ze al dan niet invoeren.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-07-2021 17:51
Ik hoop het ook niet, maar er is al wel gedurende de hele coronacrisis zo'n Nederland-is-het-slechtste-jongetje-van-de-klas-achtige tendens in het buitenland. Ik vermoed dat we dat nu dus ook weer gaan krijgen, ook al loopt het overal op.
Ja overal loopt het op.
Een land als Italië kan het zich niet veroorloven om buitenlands toerisme niet toe te laten.
VK staat al op rood, wij binnenkort ook en als Duitsland volgt (zal ook over enkele weken zijn) dan heeft Italië een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat je ook rekening moet gaan houden, als je gaat vliegen, dat je in een quarantaine hotel opgesloten kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
06-07-2021 17:52
In het VK stijgen de ziekenhuisopnames weer.
Minimaal.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-07-2021 17:53
Ja overal loopt het op.
Een land als Italië kan het zich niet veroorloven om buitenlands toerisme niet toe te laten.
VK staat al op rood, wij binnenkort ook en als Duitsland volgt (zal ook over enkele weken zijn) dan heeft Italië een probleem.
Ze kunnen wel weer mondkapjes en verplichte testen invoeren.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
06-07-2021 17:54
Ze kunnen wel weer mondkapjes en verplichte testen invoeren.
Dat kan wel, maar dat lijkt me geen issue voor vakantie.
Vorig jaar moest je ook mondkapjes op in Italië.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:49
Er waren natuurlijk wel andere cijfers beschikbaar vorig jaar waarop al dan niet beslissingen genomen konden worden. Ik denk gewoon echt dat het zo'n vaart niet zal lopen. Want besmettingen lopen op, in het ziekenhuis neemt het af:

In totaal liggen nu 212 covidpatiënten in het ziekenhuis, van wie 103 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Ik denk niet dat er overhaast beslissingen genomen gaan worden in bijvoorbeeld Italie omdat er in Nederland 212 mensen in het ziekenhuis liggen.
ECDC kijkt naar besmettingen, niet naar zh opnames.

Ik gun iedereen positiviteit maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er geen gevolgen gaan zitten aan de rode kleurcode donderdag.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
wij stappen gewoon op onze zeilboot en gaan richting Duitsland en de Oostzee (Denemarken en misschien wel Zweden).

Mocht het allemaal anders worden, dan blijven we in Nederland, wadden en Zeeland.

We hebben onze eigen bubbel en gaan gewoon zeilen, weg van alle regeltjes.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-07-2021 17:54
Minimaal.
Klopt maar wel een stijgende lijn.
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:55
ECDC kijkt naar besmettingen, niet naar zh opnames.

Ik gun iedereen positiviteit maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er geen gevolgen gaan zitten aan de rode kleurcode donderdag.

Italië gaat failliet als ze een zomer hebben zonder Nederlandse, Engelse of Duitse toeristen. Dus die beslissing wordt echt niet zomaar even genomen hoor.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-07-2021 17:55
Dat kan wel, maar dat lijkt me geen issue voor vakantie.
Vorig jaar moest je ook mondkapjes op in Italië.
Ik denk dat veel mensen daar niet meer op gerekend hebben. Ik vind het ook prima. Ik vind een land met maatregelen zelfs fijner. Wij hebben al een lading FFP2 maskers besteld voor onze vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:53
Advies lijkt me? Volgens mij is het dan nog aan een land zelf wat voor regels ze al dan niet invoeren.
Ja, dat is de onzekerheidsfactor wat mij betreft. Wat doet een land met reizigers afkomstig uit een rood land.
Testen moet sowieso al. Dus lijkt me quarantaine (wat een aantal landen ook voor vk en Portugal deden) niet onrealistisch.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Zorgen niet echt. We hebben half augustus een week Kreta geboekt bij TUI. Kan dat niet, dan kiezen we wat anders. Eind van de week wordt mijn jongste gevaccineerd dus die internationale QR code gaan we redden.
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:55
ECDC kijkt naar besmettingen, niet naar zh opnames.

Ik gun iedereen positiviteit maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat er geen gevolgen gaan zitten aan de rode kleurcode donderdag.
En toch is het zo. Spanje is bijvoorbeeld rood en je kan met een passenger locator form / green pass / negatieve test gewoon Italie in.
Is gewoon te checken.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan lekker kamperen in Nederland en dat komt vast goed.
Maar ik hang al drie dagen met m’n vinger boven de ‘boek nu’ knop voor de kerstvakantie. Durf ik dat aan of niet?
Ik vond het ook totaal geen issue om mondkapjes te moeten dragen als je ergens naar binnen liep in Luxemburg en Duitsland. En dat bedienend personeel ook gewoon mondkapjes droeg! Daarvan is in Nederland al geen sprake meer helaas, ondanks dat het vaak jongeren zijn die serveren.
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:59
Ja, dat is de onzekerheidsfactor wat mij betreft. Wat doet een land met reizigers afkomstig uit een rood land.
Testen moet sowieso al. Dus lijkt me quarantaine (wat een aantal landen ook voor vk en Portugal deden) niet onrealistisch.

Portugal zelf laat dan weer iedereen binnen die maar wil komen. Ze moeten wel, want ze kunnen gewoon niet zonder toeristen. Dat soort belangen wegen ook mee in de beslissingen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
06-07-2021 18:00
Wij gaan lekker kamperen in Nederland en dat komt vast goed.
Maar ik hang al drie dagen met m’n vinger boven de ‘boek nu’ knop voor de kerstvakantie. Durf ik dat aan of niet?
Tuurlijk! En dan lekker naar de sneeuw ergens in Lapland, enige rood daar is de neus van Rudolf ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
06-07-2021 17:30
Wij ook. Sleurhut en naar Drenthe.
Leuk! Waar gaan jullie heen? Wij zitten in Ruinen :) camping waar we al eerder geweest zijn en die toen goed is bevallen. Tussendoor gaan we ook nog een nacht naar de pop up camping van Toverland. Hebben we vorige zomer ook gedaan met vrienden, was zo gezellig dus dat blijft een jaarlijkse terugkomer nu :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
06-07-2021 18:00
Wij gaan lekker kamperen in Nederland en dat komt vast goed.
Maar ik hang al drie dagen met m’n vinger boven de ‘boek nu’ knop voor de kerstvakantie. Durf ik dat aan of niet?
Dat heb ik met de herfst. We krijgen nog geld terug van landal van onze boeking vorig jaar. De voucher verloopt dan. We hebben besloten niet opnieuw te boeken, maar naar mijn ouders te gaan in Duitsland. We willen dan een paar dagen naar Europapark ook. Maar vind het zo lastig! Wil liever niets boeken nog, maar ja. Straks is het weer vol of heel duur ofzo. En het park zelf moet je ook reserveren…
Alle reacties Link kopieren
Geen plannen om naar het buitenland te gaan dit jaar. Volgend jaar wellicht weer. Maar ook in NL wacht ik even af. Vorig jaar een midweek op Vlieland gezeten met slecht weer en alle horeca dicht. Dat was zeg maar niet de meest leuke vakantie. Ik verwacht niet dat de horeca weer dicht gaat maar goed, je weet het niet. Ik ben flexibel w.b. vakanties, ik kan gaan wanneer ik wil.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik maak me zorgen. 18 juli gaan we naar Slovenië. Als we volledig gevaccineerd zouden zijn geen probleem.
Maar ik krijg de 16de pas mijn 2de. En 2 pubers deze week pas de eerste.
We mogen überhaupt pas sinds afgelopen zaterdag Slovenië in zonder eerst in quarantaine te moeten. Dus als Nederland rood wordt, ben ik er van overtuigd, dat dat weer gebeurt.

Dan willen we omboeken naar Oostenrijk (mits er dan nog plek is). In Oostenrijk zelf, zal dan wel veel getest moeten worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven