Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Ja heel balen. Ik heb echt hoop gehad dat het door kon gaan. Maar goed, het is niet anders. Ik ga kijken of er een last minute naar een geel of groen land te boeken is als ik vakantie heb en anders vermaak ik me hier ook wel.

Hopelijk hebben jullie meer geluk met reizen!
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 13:02
[...]
Aaah, ik dacht al, waar blijft Godwin nou, maar daar is-ie, hoor!

Geheel niet verrassend aangezwengeld door een wappie.

Succes met in Nederland blijven, enne, krijgen de gevaccineerden nog een bedankje van jou omdat ze ervoor zorgen dat de ziekenhuizen niet zo vol liggen en jij dus ook minder hebt te lijden onder maatregelen? Of werkt dat niet zo onder wappies?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:31
Reden: quote verwijderd
19.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd of mijn vakantie door kan gaan! Krijg 3 augustus mijn 2e prik.
Vertrek de 13e naar Italië. Zou de 21e naar Spanje gaan, weet alleen niet of dat nu verstandig is. Italië is op dit moment nog groen en hoop dat dat zo blijft! Ben bang dat als ik naar een oranje gebied ga ik iets oploop en vgm ben ik dan ook niet verzekerd als ik mijn been breek :(
Tsja even afwachten hoe het allemaal gaat lopen. Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
En ohja moet dus ook een pcr test en je weet niet of ie negatief of positief is dus blijft de vakantie echt nog verrassing of het door kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn uit quarantaine en negatief getest en gaan morgen een weekje naar een huisje op het platteland in Duitsland. Toch er even uit en net op tijd voor de strengere maatregelen ingaan.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
23-07-2021 14:29
Wij zijn uit quarantaine en negatief getest en gaan morgen een weekje naar een huisje op het platteland in Duitsland. Toch er even uit en net op tijd voor de strengere maatregelen ingaan.
Het is jullie van harte gegund, geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Sun.lover: geniet ervan.

Mijn dochter gaat morgen waarschijnlijk toch mee op scoutingkamp. Ze mogen zoals het er nu naar uitziet toch met 2 in een tentje ipv met een grote groep in een grote tent. Ze hebben vorige week allemaal een zelftest meegekregen, maar een aantal mensen heeft iets van 'ik test mooi niet, want als ik positief test kan ik niet mee'.
Waardeloze instelling, maar goed.
Ik ga de komende week duimen dat ze de week besmettingsloos doorkomt, zodat haar andere vakantie plannen door kunnen gaan. Daar heeft ze op zich veel meer zin in, dus ik snap ergens niet dat ze nu toch wel mee wil gaan. Maar goed, ze is 17, dus ik vind dat ze zelf de knoop moet doorhakken.

Man en ik gaan lekker een weekend naar een hotel.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-07-2021 13:16
Ja heel balen. Ik heb echt hoop gehad dat het door kon gaan. Maar goed, het is niet anders. Ik ga kijken of er een last minute naar een geel of groen land te boeken is als ik vakantie heb en anders vermaak ik me hier ook wel.

Hopelijk hebben jullie meer geluk met reizen!
Ik denk niet dat Schotland dit jaar nog gaat lukken. Ze hebben al vanaf vorige zomer quarantaineplicht. Mijn dochter woont er en gaat komende week weer terug. Dan moet je hier een PCR-test en vooraf twee testen boeken voor dag 2 en dag 8 na aankomst. Zelfs als die testen beide negatief zijn, moet je de volledige 10 dagen in quarantaine. Op die manier kun je er dus niet gewoon op vakantie.
Ik boek pas zodra die quarantaine eraf is, tig keer testen vind ik geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
23-07-2021 14:29
Wij zijn uit quarantaine en negatief getest en gaan morgen een weekje naar een huisje op het platteland in Duitsland. Toch er even uit en net op tijd voor de strengere maatregelen ingaan.
Wat fijn! Ook dat je man (neem ik aan) niet heel ziek geworden is. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
23-07-2021 14:29
Wij zijn uit quarantaine en negatief getest en gaan morgen een weekje naar een huisje op het platteland in Duitsland. Toch er even uit en net op tijd voor de strengere maatregelen ingaan.
O wat fijn dat het toch nog lukt even weg. Fijne vakantie!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
CharlotteCcc schreef:
23-07-2021 14:58
Wat fijn! Ook dat je man (neem ik aan) niet heel ziek geworden is. Veel plezier!
Nee, hij heeft niets gemerkt. En pas vandaag, dus een week later, belt de GGD voor bco. Krijg ik een Ping van de Corona-app dat ik vandaag in contact ben geweest met een positief getest persoon. Dat loop dus echt behoorlijk achter.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
23-07-2021 14:29
Wij zijn uit quarantaine en negatief getest en gaan morgen een weekje naar een huisje op het platteland in Duitsland. Toch er even uit en net op tijd voor de strengere maatregelen ingaan.
Fijne vakantie!
Mijn vakantie naar de Azoren lijkt ook steeds meer te wankelen.

Ben nu bezig aan een plan B in Kroatië en heb ook een semi plan C voor in Duitsland.

Ik ben niet zo van op de bonnefooi, maar vakanties plannen die misschien niet doorgaan....argh! Ellende.
Adelaar81 schreef:
23-07-2021 09:59
Ik heb oprecht spijt dat ik onze Costa Rica vakantie die vorig jaar niet door kon gaan niet naar deze zomer geschoven heb. Daar kun je momenteel probleemloos heen vliegen en rondreizen terwijl ik hier in Europa, wat een “makkelijkere” optie leek nu continu de regelen van landen waar we doorheen gaan rijden in de gaten moet houden en kind moet testen enzo. Maar goed, ik zal blij zijn om na 1.5 jaar thuis werken weer eens een andere omgeving te zien en er op uit te kunnen trekken als we zondag vertrekken.

Ik zou daar niet zo'n spijt van hebben. Je hoeft geen test-bewijs of vaccinatiebewijs te overleggen voor Costa Rica. Met het gevolg dat je tussen allemaal ongeteste en mogelijk ongevaccineerde mensen urenlang in het vliegtuig zit (of hebben maatschappijen dan hun eigen testbeleid?). En dan vóór terugkomst naar Nederland moet je wél een negatieve test kunnen laten zien. Dus die moet je op vakantie regelen. En daarna moet je in thuisquarantaine. Oh en dan heb je ook nog een speciale reisverzekering nodig.... Ik zou het al te veel gedoe vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond voor de herfstvakantie geboekt. Hier pas de laatste week van oktober en dan lekker een week zon.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-07-2021 15:22
Mijn vakantie naar de Azoren lijkt ook steeds meer te wankelen.

Ben nu bezig aan een plan B in Kroatië en heb ook een semi plan C voor in Duitsland.

Ik ben niet zo van op de bonnefooi, maar vakanties plannen die misschien niet doorgaan....argh! Ellende.
Plan B klinkt goed, Kroatie is leuk!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vannacht tussen 0.00 en 1.00 ertrokken vanuit.Noord Holland en om 14.30 aangekomen voor een tussenstop bij het Comomeer. Morgen de laatste paar uurtjes naar Toscane. Nul controle onderweg.

Vanaf 6 augustus scherpt Italië de regels aan, maar ik ga 7 augustus weg.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
tascha schreef:
23-07-2021 07:34
Kun je daarover terecht bij een reisbureau? Heb online geboekt.
Ja, gewoon afspraak maken. Ik had ook online pakketreis en heb een afspraak gemaakt reisbureau.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
23-07-2021 15:22
Mijn vakantie naar de Azoren lijkt ook steeds meer te wankelen.

Ben nu bezig aan een plan B in Kroatië en heb ook een semi plan C voor in Duitsland.

Ik ben niet zo van op de bonnefooi, maar vakanties plannen die misschien niet doorgaan....argh! Ellende.
Hou je voor plan C even de regels voor Duitsland in de gaten? Duitsland gaat met ingang van dinsdag weer extra maatregelen nemen voor reizigers uit Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
23-07-2021 14:29
Wij zijn uit quarantaine en negatief getest en gaan morgen een weekje naar een huisje op het platteland in Duitsland. Toch er even uit en net op tijd voor de strengere maatregelen ingaan.
Lekker, geniet ervan!

Ik ben met jongste 3 dagen in Zeeland geweest.
Helaas onze vakantie naar Spanje geannuleerd.

Was even heerlijk, maar veel te kort. Helaas alles bomvol en niets meer bij de boeken (voor een beetje redelijke prijs).
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-07-2021 15:27
Ik heb gisteravond voor de herfstvakantie geboekt. Hier pas de laatste week van oktober en dan lekker een week zon.
Dat ben ik nu ook aan het overwegen. Waar ga je heen? Prijzen beetje 'normaal'?

Nu ik weer thuis ben uit Zeeland komt de teleurstelling van geannuleerde vakantie weer even binnen. Bah, wat baal ik zeg.
pennetje80 schreef:
23-07-2021 07:17
Ik ga eind aug naar Curaçao moet ook iedereen getest worden wat ik niet zo’n probleem vind
Maar je moet daar ook nog op dag 3 getest worden en dat vind ik wat minder

Dat is op Bonaire en Aruba ook niet

Op Bonaire is een verplichte test op dag 5.

Wij gaan hopelijk maandag heen
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden.
Prijzen zeker wel normaal, vond het zelfs nog meevallen.

Ik kan me voorstellen dat je baalt.

Vooralsnog gaan onze plannen nog gewoon door.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag aangekomen in Frankrijk met de trein, bij aankomst op het station werd iedereen gecontroleerd op de pas sanitaire.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
23-07-2021 17:10
Vandaag aangekomen in Frankrijk met de trein, bij aankomst op het station werd iedereen gecontroleerd op de pas sanitaire.

Heb je gewoon de QR code uit ‘onze’ app getoond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven