Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Meer mensen die naar Italië gaan? Ik heb vanochtend alles ingevuld voor het benodigde inreisdocument en heb op de website bevestigd gehad dat het gelukt was en ik mail zou krijgen. Tot nu toe nog geen mail. Zit zelf al te denken aan opnieuw invullen, maar misschien ben ik te ongeduldig?
Alle reacties Link kopieren
Ikkin89 schreef:
24-07-2021 20:02
Meer mensen die naar Italië gaan? Ik heb vanochtend alles ingevuld voor het benodigde inreisdocument en heb op de website bevestigd gehad dat het gelukt was en ik mail zou krijgen. Tot nu toe nog geen mail. Zit zelf al te denken aan opnieuw invullen, maar misschien ben ik te ongeduldig?
De passenger locator form bedoel je? Duurde paar minuten, maar kreeg wel al direct een link waar je kon downloaden op de site zelf.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ikkin89 schreef:
24-07-2021 20:02
Meer mensen die naar Italië gaan? Ik heb vanochtend alles ingevuld voor het benodigde inreisdocument en heb op de website bevestigd gehad dat het gelukt was en ik mail zou krijgen. Tot nu toe nog geen mail. Zit zelf al te denken aan opnieuw invullen, maar misschien ben ik te ongeduldig?
Hmm, dat klopt niet. Ik had het best snel in mijn mailbox. Paar minuten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, was even druk met van alles hier. Zelfs het hotel wist niet te vertellen of we een overnachting konden nemen zonder gevolgen. Ik lees het nog steeds als geen quarantaine bij
doorreis óf minder dan 24 uur in Duitsland. Maargoed mij teveel gedoe allemaal al die verschillende interpretaties.

Ik heb nu maar geannuleerd en we gaan de overnachting een half uurtje verder doen meteen over de grens in Zwitserland.

Morgen het passenger locator form in orde maken.

Maandag vignet ophalen bij Anwb en tol online regelen voor de Italiaanse snelweg. Pffff als er nu iemand een positieve test terug krijgt dan word ik echt niet goed zoveel gedoe leveren die voorbereidingen allemaal op. Hopelijk niet voor niks allemaal :'(
carrie-bradshaw wijzigde dit bericht op 24-07-2021 21:42
1.47% gewijzigd
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-07-2021 14:50
Ik denk niet dat Schotland dit jaar nog gaat lukken. Ze hebben al vanaf vorige zomer quarantaineplicht. Mijn dochter woont er en gaat komende week weer terug. Dan moet je hier een PCR-test en vooraf twee testen boeken voor dag 2 en dag 8 na aankomst. Zelfs als die testen beide negatief zijn, moet je de volledige 10 dagen in quarantaine. Op die manier kun je er dus niet gewoon op vakantie.
Ik boek pas zodra die quarantaine eraf is, tig keer testen vind ik geen probleem.
Nee, mijn reis eind augustus is dus al geannuleerd door de organisatie. Jammer maar helaas, so be it.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen donderdag vertrokken. Doorreis door Duitsland, twee overnachtingen in Denemarken. Nu net in Zweden aangekomen.

In Duitsland was veel politie op de weg. Paar keer gezien dat ze auto’s / campers / vrachtwagens aanhielden op de snelweg. Ook bij veel tankstations en “air stops” stond minimaal 1 politiewagen. Wij zelf zijn niet aangehouden. (Vond het toch een beetje spannend omdat onze pcr testuitslagen wat op zich lieten wachten en we dus voor een deel in Duitsland reden zonder uitslag).

Bij de grens in Denemarken was een fuik. Ongeveer 1 op de 3 voertuigen werd bij de douane eruit gelicht. Ook wij dit keer niet. Bij de camping bestond corona niet. Werd weinig afstand gehouden en heb niemand met een mondkapje gezien.. Ook in de winkels was alles heel losjes. Scheelt natuurlijk wel dat het sowieso allemaal wat ruimtelijker is.

Bij de grens bij Zweden werden na de brug ook steeksproefgewijs voertuigen geselecteerd. Maar dat was alleen maar af en toe. Verder nog te weinig gezien van het land om iets te kunnen zeggen over de maatregelen en hoe erg het hier allemaal leeft. (Wel heerlijk mooi weer en erg relaxte sfeer, in mooie natuur. Vooralsnog blij dat we zijn gegaan. Wij houden afstand, willen af en aan gaan wildkamperen. Geloof dat het risico thuis groter is).
Alle reacties Link kopieren
Voor mij ook nog een beetje onduidelijk, wij de ouders beide volledig gevaccineerd en we hebben een kind van 11 jaar. Moet ze nu wel of niet getest worden? Is voor vakantie in Frankrijk.
Alle reacties Link kopieren
Blikje2018 schreef:
24-07-2021 22:47
Voor mij ook nog een beetje onduidelijk, wij de ouders beide volledig gevaccineerd en we hebben een kind van 11 jaar. Moet ze nu wel of niet getest worden? Is voor vakantie in Frankrijk.
Nee dat hoeft niet. Testen om Frankrijk in te komen is vanaf 12 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ons is bij de camping in Frankrijk gevraagd om onze testbewijzen/vaccinatiebewijzen te laten zien. CoronaCheckApp deed het goed, ondanks dat we een overnachting een Frankrijk hebben gehad. Ze vroeg mij, ik moest testen, niet waarom het bewijs ouder dan 24 uur was.

Hier werd gisteren wel op de camping een coronatest afgenomen bij iemand achter de bar. Beetje vreemd…
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment in Kroatie. Wij vliegen over 2 weken weer terug. hier gaat alle burocratie tergend langzaam dus ik dacht laat ik vast kijken wat de regels zijn. We vliegen terug naar een duits vliegveld. Ik heb net opgezocht: Van Kroatie naar DL vliegen betekent; testen, ook voor de kinderen voorafgaand aan vertrek ook kunnen aantonen. Van Kroatie naar NL vliegen betekent; helemaal niets…. geen test, geen quarantaine en doe eventueel maar een thuistestje 😂
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
misschien kan ik nog omboeken naar NL… maar ik vind het bizar. juist nu nl rood is zouden ze toch strenger moeten toezien op wat ze binnenlaten? En ik breng hetzelfde risico mee, of ik nou NL binnenkom of DL…
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
25-07-2021 10:47
misschien kan ik nog omboeken naar NL… maar ik vind het bizar. juist nu nl rood is zouden ze toch strenger moeten toezien op wat ze binnenlaten? En ik breng hetzelfde risico mee, of ik nou NL binnenkom of DL…
Eh nee, zo werkt het dus niet.
Duitsland is sowieso altijd strenger geweest dan NL.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
25-07-2021 10:45
Ik ben op dit moment in Kroatie. Wij vliegen over 2 weken weer terug. hier gaat alle burocratie tergend langzaam dus ik dacht laat ik vast kijken wat de regels zijn. We vliegen terug naar een duits vliegveld. Ik heb net opgezocht: Van Kroatie naar DL vliegen betekent; testen, ook voor de kinderen voorafgaand aan vertrek ook kunnen aantonen. Van Kroatie naar NL vliegen betekent; helemaal niets…. geen test, geen quarantaine en doe eventueel maar een thuistestje 😂
Telt jouw reis via een Duits vliegveld niet als doorreis?
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het zit met testen in Belgie als buitenlander? Een vriendin van me is nu in Belgie en wil doorreizen naar Frankrijk. Ze spreekt niet zo goed nederlands (is Brits), is al heel lang aan het rondbellen maar ze krijgt het niet voor elkaar. Wil bijna terug naar huis gaan. Ik kan me niet voorstellen dat het zo moeilijk is?
In Noorwegen gelden vanaf morgen strengere regels voor Nederlanders die het land in willen. Reizigers die niet volledig zijn gevaccineerd, moeten bij aankomst in het land tien dagen in quarantaine. De eerste drie dagen moeten ze doorbrengen in een door de Noorse overheid toegewezen 'quarantainehotel'. Wie op de vierde dag negatief test op corona (met een PCR-test) kan zijn quarantaine op een andere locatie afmaken.
NOS live blog
Alle reacties Link kopieren
Met de cijfers zoals ze nu zijn gaan we hopelijk snel weer uit het rode gebied toch? Wie heeft daar enig zicht op? Volgende week moet het toch alweer zover zijn dat we oranje kleuren als de huidige trend zich voortzet?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nu in Italië. Twee weken geleden heengegaan en zijn nergens gecontroleerd. In Italië zelf ook geen controles. Wel overal de mondkapjes op. Merk dat ook geen verschil met toen we aankwamen
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand wat de regels zijn voor Duitsland en Oostenrijk als je terug reist vanuit Italië? Dat is nog een groen gebied. Gelden dan nog steeds dezelfde regels, namelijk dat je je niet hoeft aan te melden en geen negatieve test nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
25-07-2021 13:58
Met de cijfers zoals ze nu zijn gaan we hopelijk snel weer uit het rode gebied toch? Wie heeft daar enig zicht op? Volgende week moet het toch alweer zover zijn dat we oranje kleuren als de huidige trend zich voortzet?

Hangt ervan af wat je met 'uit het rode gebied' bedoelt. Oranje als in Frankrijk of Denemarken op de ECDC-kaart, daar zijn we nog lang niet.
Het is een gemiddelde over twee weken.
Hier kun je zien wat er nodig is om van kleur te wisselen, naar lichtrood moeten we onder de 500 per 100.000 komen. We zitten nu op meer dan 700.
Voor oranjegeel moeten we met ons percentage positieve testen (meer dan 4%) onder de 75 per 100.000 komen.
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement

Hier vind je de aantallen per miljoen over twee weken, en zie je dat we nog maar net de piek achter de rug hebben:
https://ourworldindata.org/grapher/biwe ... untry=~NLD
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-07-2021 14:33
Hangt ervan af wat je met 'uit het rode gebied' bedoelt. Oranje als in Frankrijk of Denemarken op de ECDC-kaart, daar zijn we nog lang niet.
Het is een gemiddelde over twee weken.
Hier kun je zien wat er nodig is om van kleur te wisselen, naar lichtrood moeten we onder de 500 per 100.000 komen. We zitten nu op meer dan 700.
Voor oranjegeel moeten we met ons percentage positieve testen (meer dan 4%) onder de 75 per 100.000 komen.
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement

Hier vind je de aantallen per miljoen over twee weken, en zie je dat we nog maar net de piek achter de rug hebben:
https://ourworldindata.org/grapher/biwe ... untry=~NLD
F@ck, ik zag (licht) rood voor oranje aan. Never mind ;)
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-07-2021 14:33
Hangt ervan af wat je met 'uit het rode gebied' bedoelt. Oranje als in Frankrijk of Denemarken op de ECDC-kaart, daar zijn we nog lang niet.
Het is een gemiddelde over twee weken.
Hier kun je zien wat er nodig is om van kleur te wisselen, naar lichtrood moeten we onder de 500 per 100.000 komen. We zitten nu op meer dan 700.
Voor oranjegeel moeten we met ons percentage positieve testen (meer dan 4%) onder de 75 per 100.000 komen.
https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement

Hier vind je de aantallen per miljoen over twee weken, en zie je dat we nog maar net de piek achter de rug hebben:
https://ourworldindata.org/grapher/biwe ... untry=~NLD
650 inmiddels ;-)
En als de trend doorzet zitten we komende donderdag rond de 500, dus in ieder geval gaan we zo gauw terug naar lichtrood.
Alle reacties Link kopieren
wild-flower2 schreef:
25-07-2021 12:49
NOS live blog
Dat is geen nieuws, is al weken zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een paar dagen in een hotel in NL. Vandaag een behoorlijke route gefietst. Echt overal Duitsers; die laten zich bepaald niet tegenhouden om
hier naartoe af te reizen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
25-07-2021 16:06
650 inmiddels ;-)
En als de trend doorzet zitten we komende donderdag rond de 500, dus in ieder geval gaan we zo gauw terug naar lichtrood.

Haha, dat is een voordeel van net voor drie uur, en net erna tellen, dan gaat het even heel snel ;)

Komen we, ook als we een paar duizend besmettingen per dag houden (dat we donderdag al onder de 2000 zitten lijkt me niet waarschijnlijk) toch al rond de 500 tweewekelijks, denk je? Dat zou mooi zijn.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
25-07-2021 16:32
Haha, dat is een voordeel van net voor drie uur, en net erna tellen, dan gaat het even heel snel ;)

Komen we, ook als we een paar duizend besmettingen per dag houden (dat we donderdag al onder de 2000 zitten lijkt me niet waarschijnlijk) toch al onder de 500, denk je? Dat zou mooi zijn.
Ik denk dat het wel krap wordt, grotere kans dat we er pas vrijdag onder zitten. Aan de andere kant, ECDC rekent volgens mij niet met de cijfers van vr-do dus dan maakt het niet zoveel uit.

Dus als ik zo nog eens denk dan verwacht ik komende donderdag nog donkerrood maar de week erna zeker lichtrood

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven