"Verplicht in een string sporten" breder trekken.

31-07-2021 01:31 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik de discussie "verplicht in een string sporten" welke gaat over de verplichte, ongemakkelijke en niets verhullende kleding van vrouwelijke topsporters breder willen trekken.

Zelf had ik lang de wens verpleegkundige te worden. Het feit dat ik in dat beroep een witte, strakke en doorschijnende outfit aan moet, heeft me hiervan vanwege mijn figuur weerhouden.

Ik ben stewardess geweest. Verplicht make-up, nagellak, panty's en hakken.
Echt super oncomfortabel, vooral die hakken want je loopt echt veel en instabiel.

En panty's moet je zowat iedere dag een nieuwe a 3 euro dat is toch 50,- pm wat je uit moet geven t.o van je mannelijke collega's.

"Mijn vriendin" is gevangenisbewaarder en moet iedere morgen haar bh uit doen omdat ze er niet pieploos mee door de detectiepoortjes kan.
Zonder afscherming en voor het oog van haar meestal mannelijke collega's.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/128 ... -te-kunnen

Misschien hebben hier vrouwen meer voorbeelden en kunnen we bewustwording creëren?
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
31-07-2021 10:13
Waarom is het wel geaccepteerd als je onder een net herenoverhemd de contouren van een hemd ziet, maar is het not done als je bh doorschijnt onder je blouse?
Is dat zo? Een serieuze man in een pak bij wie je z’n hemd onder z’n overhemd ziet, neem jij die net zo serieus? Ik niet hoor, ik zit dan vooral over dat hemd te fantaseren.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
31-07-2021 10:26
Daar waar mannen een pak en das moeten dragen, moeten vrouwen ook een jasje én een panty.
Niet per se hoor. Ik ben best op meetings geweest waar het bloedheet was (New Orleans) en waar mannen toch nog steeds in pak verwacht werden, terwijl een net zomerjurken voor vrouwen (zonder panty) prima geaccepteerd werd.

Maar goed, er zijn zeker bizarre voorbeelden, de ‘pantyline controle’ van sommige luchtvaartmaatschappijen, verplicht worden te sporten in bikini, uniformen met hele korte rokjes waar helemaal geen reden voor is.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
31-07-2021 10:41
Niet per se hoor. Ik ben best op meetings geweest waar het bloedheet was (New Orleans) en waar mannen toch nog steeds in pak verwacht werden, terwijl een net zomerjurken voor vrouwen (zonder panty) prima geaccepteerd werd.

Maar goed, er zijn zeker bizarre voorbeelden, de ‘pantyline controle’ van sommige luchtvaartmaatschappijen, verplicht worden te sporten in bikini, uniformen met hele korte rokjes waar helemaal geen reden voor is.
Ja, die wilde ik noemen, maar even vergeten:
De rokjes bij tennis (daar was afgelopen jaren toch iets over?, of ging het om de kleuren of zo? Iets met de Williams zusters) en hockey.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
31-07-2021 10:30
Representatieve comfortabele schoenen voor vrouwen zie je weinig.
Dat is een feit. Het lijkt ook wel of de hakken een halve meter hoger zijn dan vroeger, maar dat kan aan mij liggen.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
31-07-2021 10:38
Idem met schoenen. Mijn vriendin heeft een hele keurige smaak, toch moeten haar schoenen altijd extra onderzocht worden. Is al een soort grap, wat ze ook aan heeft. Ik loop ernaast als Sjaak Joggingpak en kan zo doorlopen, met achteraf nog per ongeluk een fles in mijn zak ofzo.
Ik heb gehoord dat het met je uitstraling te maken heeft. Mensen die kwaad in de zin hebben, zijn heel gesloten, zitten in een soort ‘bel’ (is mij verteld).
Mijn vriend wordt er ook geregeld uit gehaald, kan niet aan zijn kleur, uiterlijk of kleding liggen.
Alle reacties Link kopieren
xynix schreef:
31-07-2021 10:41
Is dat zo? Een serieuze man in een pak bij wie je z’n hemd onder z’n overhemd ziet, neem jij die net zo serieus? Ik niet hoor, ik zit dan vooral over dat hemd te fantaseren.
Het is toch best gek dat vrouwen er op moeten letten geen witte bh onder een witte blouse te dragen want dat schijnt door en dat bij mannen niemand het erg vindt als je het hemd ziet?
Ik vind hier dingen van.
Wat is een pantyline controle?
Niet alleen in sport en werk, maar ook in vrijetijdskleding worden vrouwen bekritiseerd. Hoe vaak ik wel niet op dit forum heb gelezen dat iets not done is als je de 30 bent gepasseerd.
Alle reacties Link kopieren
Borrelhap schreef:
31-07-2021 11:14
Niet alleen in sport en werk, maar ook in vrijetijdskleding worden vrouwen bekritiseerd. Hoe vaak ik wel niet op dit forum heb gelezen dat iets not done is als je de 30 bent gepasseerd.
Daar kun je je (hoe moeilijk iemand het ook vindt) nog niets van aantrekken. Een uniform is verplicht.
Alle reacties Link kopieren
Beetje overdreven, de OP.
Ik heb 34 jaar in een groot ziekenhuis gewerkt en de doorschijnende strakke verpleegkundigenkleding is me nog nooit opgevallen.
Als ze strak zijn, heb je een te kleine maat, zoals al eerder opgemerkt in dit topic.
En de jasjes vallen over de billen, je derriere is niet zichtbaar.
De stof is stevig, die schijnt zeker niet door.

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen, en zeker de Nederlandse, hoort een pantalon bij het uniform. Er is dus keuze.
Hoge hakken bij stewardessen heb ik al jaren niet meer gezien. Pumps met een stevige hak van een cm. of 4 lijken de standaard geworden te zijn.
Sterker nog, als ik zulke schoenen in de winkel zie, noem ik ze "stewardessschoenen".

Dat het vrouwelijke personeel in een PI in het bijzijn van het mannelijke personeel hun BH moest uittrekken, is een gerucht uit de social media.
En als je daartoe gedwongen wordt, stap je meteen naar HR. Zoiets neem je niet, klip en klaar.
Een beetje handige vrouw kan trouwens haar BH uittrekken zonder haar bovenlichaam te ontbloten. Cabaretier Ronald Goedemond noemt dat "breien met botten". Maar dit terzijde.... :-D
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
31-07-2021 10:43
Ja, die wilde ik noemen, maar even vergeten:
De rokjes bij tennis (daar was afgelopen jaren toch iets over?, of ging het om de kleuren of zo? Iets met de Williams zusters) en hockey.
Een van de Williamszusters had stollingsproblemen na haar bevalling en droeg daarom bij een toernooi een stevige aansluitende bodystocking.
Dit mocht niet van de organisatie. Achterlijke beslissing van die directie.
Mevrouw75 schreef:
31-07-2021 11:16
Daar kun je je (hoe moeilijk iemand het ook vindt) nog niets van aantrekken. Een uniform is verplicht.

Dat klopt. Ik merk dat er veel meer kritiek is voor het uiterlijk van vrouwen. Dat is iets wat me stoort.
Dit is wat vrouwen droegen tijdens sporten, 2000 jaar geleden:

Afbeelding

https://i.ibb.co/C7yNX6Y/image.png
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
31-07-2021 11:28
Dit is wat vrouwen droegen tijdens sporten, 2000 jaar geleden:

Afbeelding

https://i.ibb.co/C7yNX6Y/image.png
Ja en de mannen sportten naakt tijdens de eerste olympische spelen. Wat is je punt?
Alle reacties Link kopieren
Net als in de Oudheid moet er weer gewoon naakt gesport worden.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
ldp schreef:
31-07-2021 11:43
Ja en de mannen sportten naakt tijdens de eerste olympische spelen. Wat is je punt?
hoezo moet ik een punt hebben

het gaat over outfits van vrouwen tijdens sporten en bepaalde banen, dus ik plaats een afbeelding van hoe het was 2000 jaar geleden

waarom zou ik dan persé een punt moeten hebben, ik wilde alleen een leuke/interessant feitje plaatsen
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
31-07-2021 10:59
Het is toch best gek dat vrouwen er op moeten letten geen witte bh onder een witte blouse te dragen want dat schijnt door en dat bij mannen niemand het erg vindt als je het hemd ziet?
Is dat zo? Ik vind een wit hemd onder een overhemd bij mannen niet fraai, komt op mij een beetje shabby over. Maar zie dat eerlijk gezegd bijna nooit meer, alleen bij wat oudere mannen.

En een witte BH onder een blouse moet ieder zelf weten, maar in een werkomgeving zou ik dat zelf niet snel doen. Net zoals overige stoffen die zouden kunnen doorschijnen. Het legt onbedoeld toch het accent op het decolleté. Een rode of roze BH (tip!)onder een witte blouse zie je vaak niet.

Wbt de sportkleding: absurd dat daar nog steeds die richtlijnen voor gelden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Borrelhap schreef:
31-07-2021 11:24
Dat klopt. Ik merk dat er veel meer kritiek is voor het uiterlijk van vrouwen. Dat is iets wat me stoort.
Eens, maar eerlijk is eerlijk, die kritiek (kleding algemeen, niet werkomgeving) komt vaker van vrouwen over vrouwen.
Regels als: na je 30e kan ‘dit’ echt niet meer, of bij een bepaald gewicht ‘mag’ je dat niet dragen zijn toch dingen die vrouwen zichzelf en elkaar opleggen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
31-07-2021 11:46
Net als in de Oudheid moet er weer gewoon naakt gesport worden.
Ja hier pleit ik voor Lijkt me perfect




Mijn dochter van 8 trouwens neemt zelfs aanstoot aan blote standbeelden en dat heeft ze niet van mij. Ze vind het niet prettig om naar mannen hun piemel te kijken en vind dat ze een broekje aan moeten. (Toevallig gister een oude europese stad bezocht) Waar komt zoiets toch vandaag denk je dan
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
31-07-2021 11:20
Beetje overdreven, de OP.
Ik heb 34 jaar in een groot ziekenhuis gewerkt en de doorschijnende strakke verpleegkundigenkleding is me nog nooit opgevallen.
Als ze strak zijn, heb je een te kleine maat, zoals al eerder opgemerkt in dit topic.
En de jasjes vallen over de billen, je derriere is niet zichtbaar.
De stof is stevig, die schijnt zeker niet door.

Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen, en zeker de Nederlandse, hoort een pantalon bij het uniform. Er is dus keuze.
Hoge hakken bij stewardessen heb ik al jaren niet meer gezien. Pumps met een stevige hak van een cm. of 4 lijken de standaard geworden te zijn.
Sterker nog, als ik zulke schoenen in de winkel zie, noem ik ze "stewardessschoenen".

Dat het vrouwelijke personeel in een PI in het bijzijn van het mannelijke personeel hun BH moest uittrekken, is een gerucht uit de social media.
En als je daartoe gedwongen wordt, stap je meteen naar HR. Zoiets neem je niet, klip en klaar.
Een beetje handige vrouw kan trouwens haar BH uittrekken zonder haar bovenlichaam te ontbloten. Cabaretier Ronald Goedemond noemt dat "breien met botten". Maar dit terzijde.... :-D
Veel vrouwen zijn graag boos want dat is lekker feministisch enzo. Nuance is niet gewenst.

Wat je zegt over stewardessen klopt. Ik ben zelf stewardess geweest bij KLM en tijdens de vlucht droegen we ballerina's. Veiliger en comfortabeler. Was ook gewoon het advies. Buiten de vlucht om pumps, maar het was volledig aan jezelf hoe hoog de hak was.
Sabeltandcavia schreef:
31-07-2021 10:17
Hetzelfde geldt voor schoeisel. Je wordt als vrouw toch geacht om schoenen met een hak te dragen en je knieën naar de gallemiezen te helpen bij een representatieve baan. Mannen mogen fijn op platte schoenen met een dikke rubberen zool.
Dit is ook onzin hoor. Ik draag altijd laarzen zonder hak. Ook zijn er genoeg nette schoenen zonder hak.
Alle reacties Link kopieren
Wat anderen ook al zeggen, de OP klopt niet. Er worden dingen gelijk getrokken die niks met elkaar te maken hebben. Hygiëne en veiligheid zijn iets volstrekt anders dan je vrouwelijke vormen moeten benadrukken, zoals bij sommige sporten. Dat laatste is belachelijk. Maar door alles over 1 kam te scheren en er verontwaardigd over te zijn help je je eigen punt om zeep.
Ik heb een niet zorgende functie binnen een zorginstelling. Vrouwelijke en mannelijke verpleging draagt dezelfde uniformen, niks is strak of doorzichtig. Gericht op praktisch, comfort en hygiëne. Uniformen zijn er in alle maten dus voor elk lichaamstype.
Ik draag geen uniform maar heb zelf veel keus in kledingstijl. Als het maar representatief is. Ik loop nooit op hakken, dat trekken m'n enkels en knieën niet. Mag gelukkig een jurk of rok aan in de zomer, zonder panty, enige wat niet mag is slippers. Lijkt me logisch. Mogelijk ligt het aan het soort omgeving en is de zorg flexibeler in kledingstijl.
De sexy sportkleding ben ik het mee eens. Gelijke monniken gelijke kappen.. Of ook alle mannen in string of binnen grenzen van veiligheid vrije keus in kleding. Denk dat het dan heel snel dat laatste wordt.
Alle reacties Link kopieren
Airesopure schreef:
31-07-2021 14:08
Veel vrouwen zijn graag boos want dat is lekker feministisch enzo. Nuance is niet gewenst.

:pukey:
Alle reacties Link kopieren
Enige wat ik denk over het intro,

Als dit stukje werkelijk klopt
"Mijn vriendin" is gevangenisbewaarder en moet iedere morgen haar bh uit doen omdat ze er niet pieploos mee door de detectiepoortjes kan.
Zonder afscherming en voor het oog van haar meestal mannelijke collega's.

De enige reden waarom een BH niet door een detectie poortje zou kunnen is vanwege de metalen beugels. Volkomen terecht. Je wilt geen metalen objecten de gevangenis in hebben.

Als je dan na één dag niet besluit om te kiezen voor een ander type BH.

Dan zijn er een paar mogelijkheden.
1. je vriendin niet bijster intelligent.
Of

2 ze is exhibitionistisch ingesteld en vind het leuk om haar borsten te laten zien.
Of

3 ze hoopt dat ze ondanks dat de detectie af gaat door mag lopen zodat ze items naar binnen kan smokkelen.

Ik denk dat het dan optie 2 is.

Maar dit is een beetje off topic.
Alle reacties Link kopieren
Enige wat ik denk over het intro,
peter-frl wijzigde dit bericht op 31-07-2021 17:54
Reden: Dubbel
92.72% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven