"Verplicht in een string sporten" breder trekken.

31-07-2021 01:31 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik de discussie "verplicht in een string sporten" welke gaat over de verplichte, ongemakkelijke en niets verhullende kleding van vrouwelijke topsporters breder willen trekken.

Zelf had ik lang de wens verpleegkundige te worden. Het feit dat ik in dat beroep een witte, strakke en doorschijnende outfit aan moet, heeft me hiervan vanwege mijn figuur weerhouden.

Ik ben stewardess geweest. Verplicht make-up, nagellak, panty's en hakken.
Echt super oncomfortabel, vooral die hakken want je loopt echt veel en instabiel.

En panty's moet je zowat iedere dag een nieuwe a 3 euro dat is toch 50,- pm wat je uit moet geven t.o van je mannelijke collega's.

"Mijn vriendin" is gevangenisbewaarder en moet iedere morgen haar bh uit doen omdat ze er niet pieploos mee door de detectiepoortjes kan.
Zonder afscherming en voor het oog van haar meestal mannelijke collega's.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/128 ... -te-kunnen

Misschien hebben hier vrouwen meer voorbeelden en kunnen we bewustwording creëren?
Is seksualiseren fout of niet fout? Want als het fout is dan ben je net zo fout door te roepen dat mannen in kleine broekjes moeten. Welk punt wil je daarmee maken?

Dat is net zoiets als je kind slaan om hem te leren dat hij niet mag slaan. Het is fout als jij het doet maar niet als ik het doe.

Je mag niet stelen maar als iemand anders het doet mag jij het ook?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
01-08-2021 18:03
Mannen zouden het alleen maar leuk vinden als wij hen ook zo hyper seksualiseren.
Dat denk ik ook. Hm.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Solveig schreef:
01-08-2021 18:16
Is seksualiseren fout of niet fout? Want als het fout is dan ben je net zo fout door te roepen dat mannen in kleine broekjes moeten. Welk punt wil je daarmee maken?
Nou was ik niet geheel serieus. Maar op zich vind ik seksualiseren niet fout. Mensen doen dat, vooral bij vrouwen.

Bij het sporten onnodig seksualiserende kleding (moeten) aantrekken, vind ik wel fout, het gaat om de sport. En ok, bij turnen of kunstschaatsen kan ik me nog voorstellen dat mooie kleding nuttig is voor die sport. Maar erg bloot hoeft het dan nog steeds niet te zijn. En al helemaal niet als het bij vrouwen wel erg bloot is en bij mannen niet. En nog veel minder als vrouwen ook bij sporten die helemaal niks met een mooie uitvoering te maken hebben ook sexy kledij moeten dragen.

Maar als het dan toch gebeurt van die seksualiserende kleding, dan bij vrouwen en mannen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
01-08-2021 18:37
Dat denk ik ook. Hm.
Tot het moment dat ze merken dat ze hierdoor niet meer serieus worden genomen als professional.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
01-08-2021 18:03
Mannen zouden het alleen maar leuk vinden als wij hen ook zo hyper seksualiseren.
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Ik denk dat de meesten zich er niet behaaglijk bij zouden voelen. Net zo min als vrouwen. Maar als mannen zouden beseffen hoe het is, dan krijgen de vrouwen meer steun.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 18:14
Damesvoetballers hebben toch een heel keurig pak aan?
Je begrijpt de strekking dus niet.
Solveig schreef:
01-08-2021 18:16
Is seksualiseren fout of niet fout? Want als het fout is dan ben je net zo fout door te roepen dat mannen in kleine broekjes moeten. Welk punt wil je daarmee maken?
Begrip. Als mannen er over zouden gaan klagen, worden ze wel degelijk serieus genomen. En dan kan men er niet meer omheen om ook vrouwen serieus te nemen in dezelfde klacht.
iones schreef:
01-08-2021 20:26
Je begrijpt de strekking dus niet.



Begrip. Als mannen er over zouden gaan klagen, worden ze wel degelijk serieus genomen. En dan kan men er niet meer omheen om ook vrouwen serieus te nemen in dezelfde klacht.
Maar als ze het prima vinden mogen vrouwen dus niet klagen?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-08-2021 20:26
Je begrijpt de strekking dus niet.



Begrip. Als mannen er over zouden gaan klagen, worden ze wel degelijk serieus genomen. En dan kan men er niet meer omheen om ook vrouwen serieus te nemen in dezelfde klacht.
Ik begrijp de strekking prima. Je had even een ander voorbeeld moeten geven.
Alle reacties Link kopieren
Solveig schreef:
01-08-2021 20:28
Maar als ze het prima vinden mogen vrouwen dus niet klagen?
Ik denk het wel maar ik kan me echt niet voorstellen dat mannen het prima vinden als ze geseksualiseerd worden tijdens het serieus uitoefenen van hun sport Ik denk echt dat de meesten daar niet van gediend zijn
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 20:36
Ik begrijp de strekking prima. Je had even een ander voorbeeld moeten geven.
Ik noemde alleen maar voetbal omdat deze sport het meeste door mannen wordt uitgeoefend. Het had een willekeurige andere sport geweest kunnen zijn.

In dit geval was volleybal misschien het meest passend geweest.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-08-2021 20:25
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Ik denk dat de meesten zich er niet behaaglijk bij zouden voelen. Net zo min als vrouwen. Maar als mannen zouden beseffen hoe het is, dan krijgen de vrouwen meer steun.
Zolang de vrouwen die ze zo bekijken zelf maar mooi/sexy genoeg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
01-08-2021 20:47
Zolang de vrouwen die ze zo bekijken zelf maar mooi/sexy genoeg zijn.
Waarom? In wiens belang is dat?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-08-2021 20:48
Waarom? In wiens belang is dat?
In hun ego? Hun seksuele fantasie/beleving? Ik denk echt dat mannen het alleen maar leuk zouden vinden als wij ons zouden gedroegen zoals zij zich gedroegen. Alleen als hele onaantrekkelijke vrouwen zich zouden opdringen aan hen zouden ze het vervelend vinden denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
01-08-2021 20:50
In hun ego? Hun seksuele fantasie/beleving? Ik denk echt dat mannen het alleen maar leuk zouden vinden als wij ons zouden gedroegen zoals zij zich gedroegen. Alleen als hele onaantrekkelijke vrouwen zich zouden opdringen aan hen zouden ze het vervelend vinden denk ik.
Ik weet het niet. Die topsporters zijn gefocust op hun sport, en niet om sexy eruit te zien .
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
01-08-2021 20:50
In hun ego? Hun seksuele fantasie/beleving? Ik denk echt dat mannen het alleen maar leuk zouden vinden als wij ons zouden gedroegen zoals zij zich gedroegen. Alleen als hele onaantrekkelijke vrouwen zich zouden opdringen aan hen zouden ze het vervelend vinden denk ik.
Ik weet het niet. Die topsporters zijn gefocust op hun sport, en niet om sexy eruit te zien .
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-08-2021 20:45
Ik denk het wel maar ik kan me echt niet voorstellen dat mannen het prima vinden als ze geseksualiseerd worden tijdens het serieus uitoefenen van hun sport Ik denk echt dat de meesten daar niet van gediend zijn



Ik noemde alleen maar voetbal omdat deze sport het meeste door mannen wordt uitgeoefend. Het had een willekeurige andere sport geweest kunnen zijn.

In dit geval was volleybal misschien het meest passend geweest.
beachvolleybal bedoel je dan?

Er is trouwens een tijd geweest dat vrouwelijke sprintsters extra hun best deden om er zo vrouwelijk mogelijk eruit te zien, want explosieve sporters met veel spier, dat was vooral mannelijk. Zij lieten zien dat vrouwelijke vrouwen ook echt wel wat konden. De tijd van Florence Griffith Joyner die behoorlijk flamboyant de baan op ging.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 20:54
beachvolleybal bedoel je dan?

Er is trouwens een tijd geweest dat vrouwelijke sprintsters extra hun best deden om er zo vrouwelijk mogelijk eruit te zien, want explosieve sporters met veel spier, dat was vooral mannelijk. Zij lieten zien dat vrouwelijke vrouwen ook echt wel wat konden. De tijd van Florence Griffith Joyner die behoorlijk flamboyant de baan op ging.
Het gaat over de boete die de volleybalsters is opgelegd van 1500 euro omdat ze een niet sexy outfit droegen. De popzangeres Pink zou trouwens de boete betalen. Vind ik heel mooi van haar. Is toch al een intelligente vrouw met een mening. Maar dat was in beachvolleybal? Dan bedoel ik dat als voorbeeld ja.

Florence, met die lange nagels. Een mooie vrouw. Dit was ergens back in de eighties. Ik herinner me haar nog. Kon verrekte hard rennen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-08-2021 20:58
Het gaat over de boete die de volleybalsters is opgelegd van 1500 euro omdat ze een niet sexy outfit droegen. De popzangeres Pink zou trouwens de boete betalen. Vind ik heel mooi van haar. Is toch al een intelligente vrouw met een mening. Maar dat was in beachvolleybal? Dan bedoel ik dat als voorbeeld ja.

Florence, met die lange nagels. Een mooie vrouw. Dit was ergens back in de eighties. Ik herinner me haar nog. Kon verrekte hard rennen.
Die ja.

Het is wel een cruciaal verschil dat ze die boete kregen omdat ze zich niet aan het tenue hielden ipv 'een niet sexy outfit'.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 21:00
Die ja.

Het is wel een cruciaal verschil dat ze die boete kregen omdat ze zich niet aan het tenue hielden ipv 'een niet sexy outfit'.
Het tenue was een sexy outfit.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-08-2021 21:01
Het tenue was een sexy outfit.
Nee, het tenue was niet 'een sexy outfit'.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 21:05
Nee, het tenue was niet 'een sexy outfit'.
Het oorspronkelijke dat ze aan moesten wel. Degene die ze nu droegen was niet zo sexy. Kennelijk voelden ze zich daar prettiger in.
iones schreef:
01-08-2021 20:48
Waarom? In wiens belang is dat?
Omdat men graag geseksualiseerd wordt door mensen die men zelf aantrekkelijk vindt. Dus de meeste mannen die ‘het hoort nou eenmaal bij de sport niet zeuren’ roepen zouden het in hun verbeelding prima vinden om met hun eigen blik bekeken te worden door een tribune van hitsigelekkere wijven.

Als je ze dan in een dergelijke outfit in een homobar neerzet snappen ze opeens het punt want diezelfde aandacht en blik van een stel hitsige homo’s is toch net ff anders
Alle reacties Link kopieren
Solveig schreef:
01-08-2021 21:07
Omdat men graag geseksualiseerd wordt door mensen die men zelf aantrekkelijk vindt. Dus de meeste mannen die ‘het hoort nou eenmaal bij de sport niet zeuren’ roepen zouden het in hun verbeelding prima vinden om met hun eigen blik bekeken te worden door een tribune van hitsigelekkere wijven.

Als je ze dan in een dergelijke outfit in een homobar neerzet snappen ze opeens het punt want diezelfde aandacht en blik van een stel hitsige homo’s is toch net ff anders
Maar realiteit is anders dan verbeelding. En daar komen ze alleen achter bij ondervinding.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu dat ik beachhandbal en beachvolleybal door elkaar heb gehaald. Bij beachhandbal kregen de Noorse speelsters een boete omdat ze in een strakke short speelden en in bikini moesten, bij beach volleybal hebben (wilden) Duitse sportsters het toernooi in quatar geboycot omdat ze juist niet in bikini mochten.
Aan de reacties te lezen is deze discussie erg nodig! Ik lees met grote verbazing dat er geïmpliceerd word dat vrouwen zich dan maar aan moeten passen ander soort bh of een broek onder verpleegbroek dragen.

Het feit dat wij vrouwen zelf zeggen dat het aanstelleritis is en of zelf dingen aan gaan passen, zodat het wel draagbaar wordt! Nee, het beleid en de kleding(svoorschriften) moeten aangepast worden zodat vrouwen zich niet meer in bochten hoeven te wringen.

TO; Goed bezig!! Ik ben het met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Hetiswat schreef:
01-08-2021 22:04
Aan de reacties te lezen is deze discussie erg nodig! Ik lees met grote verbazing dat er geïmpliceerd word dat vrouwen zich dan maar aan moeten passen ander soort bh of een broek onder verpleegbroek dragen.

Het feit dat wij vrouwen zelf zeggen dat het aanstelleritis is en of zelf dingen aan gaan passen, zodat het wel draagbaar wordt! Nee, het beleid en de kleding(svoorschriften) moeten aangepast worden zodat vrouwen zich niet meer in bochten hoeven te wringen.

TO; Goed bezig!! Ik ben het met je eens!
Ik denk dat jij e.e.a nog eens moet lezen, je snapt het niet helemaal....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven