"Verplicht in een string sporten" breder trekken.

31-07-2021 01:31 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik de discussie "verplicht in een string sporten" welke gaat over de verplichte, ongemakkelijke en niets verhullende kleding van vrouwelijke topsporters breder willen trekken.

Zelf had ik lang de wens verpleegkundige te worden. Het feit dat ik in dat beroep een witte, strakke en doorschijnende outfit aan moet, heeft me hiervan vanwege mijn figuur weerhouden.

Ik ben stewardess geweest. Verplicht make-up, nagellak, panty's en hakken.
Echt super oncomfortabel, vooral die hakken want je loopt echt veel en instabiel.

En panty's moet je zowat iedere dag een nieuwe a 3 euro dat is toch 50,- pm wat je uit moet geven t.o van je mannelijke collega's.

"Mijn vriendin" is gevangenisbewaarder en moet iedere morgen haar bh uit doen omdat ze er niet pieploos mee door de detectiepoortjes kan.
Zonder afscherming en voor het oog van haar meestal mannelijke collega's.

https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/128 ... -te-kunnen

Misschien hebben hier vrouwen meer voorbeelden en kunnen we bewustwording creëren?
Hetiswat schreef:
01-08-2021 22:04
Aan de reacties te lezen is deze discussie erg nodig! Ik lees met grote verbazing dat er geïmpliceerd word dat vrouwen zich dan maar aan moeten passen ander soort bh of een broek onder verpleegbroek dragen.

Het feit dat wij vrouwen zelf zeggen dat het aanstelleritis is en of zelf dingen aan gaan passen, zodat het wel draagbaar wordt! Nee, het beleid en de kleding(svoorschriften) moeten aangepast worden zodat vrouwen zich niet meer in bochten hoeven te wringen.

TO; Goed bezig!! Ik ben het met je eens!
Je snapt het verschil tussen seksisme en veiligheid niet?
Alle reacties Link kopieren
Hetiswat schreef:
01-08-2021 22:04
Aan de reacties te lezen is deze discussie erg nodig! Ik lees met grote verbazing dat er geïmpliceerd word dat vrouwen zich dan maar aan moeten passen ander soort bh of een broek onder verpleegbroek dragen.

Het feit dat wij vrouwen zelf zeggen dat het aanstelleritis is en of zelf dingen aan gaan passen, zodat het wel draagbaar wordt! Nee, het beleid en de kleding(svoorschriften) moeten aangepast worden zodat vrouwen zich niet meer in bochten hoeven te wringen.

TO; Goed bezig!! Ik ben het met je eens!
Yes hear hear, en dan kan het nog steeds veilig gemaakt worden of zijn....
feniks02 schreef:
01-08-2021 23:02
Yes hear hear, en dan kan het nog steeds veilig gemaakt worden of zijn....
Maken ze een bh zonder beugel onderdeel van het uniform. Dan is het wel goed?
iones schreef:
01-08-2021 20:45
Ik denk het wel maar ik kan me echt niet voorstellen dat mannen het prima vinden als ze geseksualiseerd worden tijdens het serieus uitoefenen van hun sport Ik denk echt dat de meesten daar niet van gediend zijn
Eens gevraagd aan manlief hier (basket en roeien) - he couldn't care less en hij zou het hoogstens alleen maar lollig vinden..
Alle reacties Link kopieren
Interessant artikel + filmpje op nos.nl: https://nos.nl/op3/artikel/2392962-zo-b ... che-spelen
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Surebaby schreef:
31-07-2021 10:38
Bij mij gaat het nooit af, vriendin met beugelbh (een keer zelfs zelfde merk) is altijd de Sjaak. Heel raar.
Idem met schoenen. Mijn vriendin heeft een hele keurige smaak, toch moeten haar schoenen altijd extra onderzocht worden. Is al een soort grap, wat ze ook aan heeft. Ik loop ernaast als Sjaak Joggingpak en kan zo doorlopen, met achteraf nog per ongeluk een fles in mijn zak ofzo.
Bij mij gaat het alarm altijd af. Laatste keer had ik maar een sport-bh aangetrokken. Werd ik er nog uitgepikt, dit keer omdat er een verwassen tissue in mijn broekzak zat. Man lachen, en we ontdekten achteraf dat er een grote fles deo in het zijvak van zijn tas zat die al zeker 2x eerder zo oo reis is geweest.
tonkje schreef:
07-08-2021 09:15
Interessant artikel + filmpje op nos.nl: https://nos.nl/op3/artikel/2392962-zo-b ... che-spelen
Zeker interessant.
Dit is het vergelijk van blootheid in de praktijk; nu nog het vergelijk van de voorgeschreven (verplichte) blootheid of bedektheid.
Alle reacties Link kopieren
Het verschil in kleding tussen het mannelijke en vrouwelijke beachvolley in Tokio slaat echt nergens op!

De mannen een lang shirt, broek tot halverwege de dij en daaronder een strakke lange onderbroek
En de vrouwen een bikiniachtig topje en een minislipje.

Volkomen belachelijk!

Er wordt overduidelijk met 2 maten gemeten!!!
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
07-08-2021 13:22
Het verschil in kleding tussen het mannelijke en vrouwelijke beachvolley in Tokio slaat echt nergens op!
Dat is inderdaad wel de sport met het meest extreme verschil. :(

Wie verzint er zoiets?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
https://www.ad.nl/sport/bikini-niet-mee ... ~a984c3c0/

Beachvolleybalster zijn helemaal niet verplicht om in bikini te sporten, maar de meesten kiezen er zelf voor.
Alle reacties Link kopieren
Xena schreef:
07-08-2021 17:04
https://www.ad.nl/sport/bikini-niet-mee ... ~a984c3c0/

Beachvolleybalster zijn helemaal niet verplicht om in bikini te sporten, maar de meesten kiezen er zelf voor.
Het is niet meer verplicht. Ik ben benieuwd wat de volleybalsters gaan aantrekken nu deze compleet idiote regel om in een mini bikini te sporten is afgeschaft.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Xena schreef:
07-08-2021 17:04
https://www.ad.nl/sport/bikini-niet-mee ... ~a984c3c0/

Beachvolleybalster zijn helemaal niet verplicht om in bikini te sporten, maar de meesten kiezen er zelf voor.
If you've got it, flaunt it.
(Als je daar zin in hebt)

Bij volleybal is dit punt zo'n 10 jaar geleden gelukkig al afgekaart. Turnen is ook goed bezig.
De bikini is bij beachvolleybal al bijna 10 jaar niet meer verplicht (sinds 2012). Dus het is vreemd dat er nu opeens zoveel ophef over is.
tonkje schreef:
07-08-2021 17:10
Het is niet meer verplicht. Ik ben benieuwd wat de volleybalsters gaan aantrekken nu deze compleet idiote regel om in een mini bikini te sporten is afgeschaft.
De bikini is bij beachvolleybal al bijna 10 jaar niet meer verplicht (sinds 2012). Dus het is vreemd dat er nu opeens zoveel ophef over is.
Ceder schreef:
07-08-2021 17:11
If you've got it, flaunt it.
(Als je daar zin in hebt)

Bij volleybal is dit punt zo'n 10 jaar geleden gelukkig al afgekaart. Turnen is ook goed bezig.
Klopt, de Duitse turnster droegen dit jaar een bodysuit en dat was gewoon toegestaan. Maar in het turnen waren wel echt belachelijke regels: als een turnster haar broekje uit haar bilnaad trok kreeg ze minder punten... Dat soort dingen...
Alle reacties Link kopieren
Xena schreef:
07-08-2021 17:19
Klopt, de Duitse turnster droegen dit jaar een bodysuit en dat was gewoon toegestaan. Maar in het turnen waren wel echt belachelijke regels: als een turnster haar broekje uit haar bilnaad trok kreeg ze minder punten... Dat soort dingen...
Turnen was sowieso heel raar daarin. Ze moesten wel in een knetter strak hoog opgesneden pakje, maar als dat inderdaad in je bilnaad belandde, of als je een bh bandje zag, kregen ze aftrek. Want als je ergens halverwege een driedubbele salto-schroef-koprol ondersteboven in de lucht hangt, is dat heel erg belangrijk natuurlijk.
Overigens snap ik dan wel weer dat je bij sommige soorten (bv turnen) gewoon iets straks aan wilt, omdat het je anders behoorlijk in de weg kan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Xena schreef:
07-08-2021 17:16
De bikini is bij beachvolleybal al bijna 10 jaar niet meer verplicht (sinds 2012). Dus het is vreemd dat er nu opeens zoveel ophef over is.
Sorry, ik had niet gezien dat je verwijzing naar een artikel van 9 jaar geleden verwees! Ik ging er klakkeloos van uit dat het recent was.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Xena schreef:
07-08-2021 17:16
De bikini is bij beachvolleybal al bijna 10 jaar niet meer verplicht (sinds 2012). Dus het is vreemd dat er nu opeens zoveel ophef over is.
De ophef gaat dan ook om beach handbal.
Ik maakte dezelfe fout.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
07-08-2021 18:37
De ophef gaat dan ook om beach handbal.
Ik maakte dezelfe fout.
Ik ook dus.
Maar ook een strand-/zandsport. Waarom daar dan wel verplichte bikinibroekjes?
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
07-08-2021 17:10
Het is niet meer verplicht. Ik ben benieuwd wat de volleybalsters gaan aantrekken nu deze compleet idiote regel om in een mini bikini te sporten is afgeschaft.
Sifan Hassan was volgens mij de enige die voor een legging koos deze spelen, de rest van de Nederlandse vrouwen liep in een ‘bikini’.

Andere sport, maar zelfde issue. Waarom kiezen hardlopende vrouwen voor een veel blotere bikini terwijl de mannen (en Sifan) in legging en shirt lopen? Tillen we hier niet veel te zwaar aan? Zijn de hardloopsters onbewust seksistisch?
Fairway schreef:
07-08-2021 21:01
Tillen we hier niet veel te zwaar aan?
Simpelweg: Ja, uiteraard.

Bij de beachvolley vrouwen waar ze volgens de regels (zie wat eerder) ook al 10 jaar gerust voor iets anders mogen kiezen, zie je ook simpelweg nog steeds de bikini's (gewone bikini's, geen strings, dat is gewoon clickbait in de titel van OP). Geschoffeerd zijn, bij voorkeur in andermans plaats, is dan ook een trend.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
07-08-2021 21:16
Simpelweg: Ja, uiteraard.

Bij de beachvolley vrouwen waar ze volgens de regels (zie wat eerder) ook al 10 jaar gerust voor iets anders mogen kiezen, zie je ook simpelweg nog steeds de bikini's (gewone bikini's, geen strings, dat is gewoon clickbait in de titel van OP). Geschoffeerd zijn, bij voorkeur in andermans plaats, is dan ook een trend.
Ik snap dat dus echt niet. Waarom zou je in vredesnaam in een mini-bikini - want ja, ik vind ze behoorlijk mini - gaan sporten als je ook een normale outfit zou kunnen aantrekken? Ik las iets over minder last hebben van zand? Maar als dat echt een reden is, waarom hebben de mannelijke beachvolleyballers dan dit aan?

Afbeelding
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
07-08-2021 21:45
Ik snap dat dus echt niet. Waarom zou je in vredesnaam in een mini-bikini - want ja, ik vind ze behoorlijk mini - gaan sporten als je ook een normale outfit zou kunnen aantrekken? Ik las iets over minder last hebben van zand? Maar als dat echt een reden is, waarom hebben de mannelijke beachvolleyballers dan dit aan?
Bikini is de (vrijwillige) norm bij vrouwen.
Waarom mannen geen bikini aan doen weet ik niet zeker; shirtless zie je bij hen buiten officiële wedstrijden ook vaak en ik kan me voorstellen dat een bikini broekje bij mannen wat meer knelt.
Alle reacties Link kopieren
Ceder schreef:
07-08-2021 21:52
Bikini is de (vrijwillige) norm bij vrouwen.
Waarom mannen geen bikini aan doen weet ik niet zeker; shirtless zie je bij hen buiten officiële wedstrijden ook vaak en ik kan me voorstellen dat een bikini broekje bij mannen wat meer knelt.
Tja, misschien zit zo'n mini broekje wel een stuk comfortabeler dan ik denk.

En lossere kleding kan je ook hinderen bij het sporten, kan ik me iets bij voorstellen, maar wel weer raar dat dit dan alleen lijkt te gelden voor vrouwen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
07-08-2021 21:45
Ik snap dat dus echt niet. Waarom zou je in vredesnaam in een mini-bikini - want ja, ik vind ze behoorlijk mini - gaan sporten als je ook een normale outfit zou kunnen aantrekken? Ik las iets over minder last hebben van zand? Maar als dat echt een reden is, waarom hebben de mannelijke beachvolleyballers dan dit aan?

Afbeelding

Om even terug te gaan naar de handballers, de mannen wíllen juist een korter tenue maar dat mag ook niet van de bond.


Ik vind dat vrouwen, én mannen altijd enige keuze of inspraak moeten hebben in wat ze aantrekken. Daarentegen is het duidelijk dat heel wat vrouwen in Tokyo het meer dan prima vinden om te sporten in bikini, ook wanneer ze de vrije keuze hebben om iets minder bloots aan te trekken. Zelfs nu Sifan in legging fenomenaal loopt blijven de andere Hollandse dames in bikini rennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven