Mag ik nog wel vrouw zijn?

01-08-2021 21:49 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het circulerende artikel over moedermelk/mensenmelk vroeg ik mij af of ik nog wél een vrouw mag zijn.

Mag een trotse vrouw zijn nog wel? Is het erg als ik in bepaalde situaties juist níet over 1 kam geschoren wil worden met een man juist omdat ik een vrouw ben?

Ik wil een vrouw blijven!


https://www.telegraaf.nl/vrouw/56700203 ... m-aandacht
Nee. Jij mag geen vrouw meer zijn. Je bent vanaf nu krulandijvie. Wen er maar aan.
Prachtig dat alles kan en mag. Maar sommige dingen gaan wel te ver vind ik, mensenmelk waarom nou?
anoniem_64de93b26e0d0 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 21:52
19.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
01-08-2021 21:50
Nee. Jij mag geen vrouw meer zijn. Je bent vanaf nu krulandijvie. Wen er maar aan.
Wel geschoren, mag ik hopen?
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
01-08-2021 21:50
Nee. Jij mag geen vrouw meer zijn. Je bent vanaf nu krulandijvie. Wen er maar aan.
Dan heb ik liever dat je het frisée noemt.
Alle reacties Link kopieren
Mensen zijn erg aan het doorslaan, momenteel. Melk komt van de moeder, niks geks aan. Zijn er werkelijk mensen die zich hieraan storen?

Het artikel kan ik niet lezen. Kan het hier geplakt worden?
Alle reacties Link kopieren
Whut? Mensenmelk? Serieus?!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Je hebt borstvoeding omdat je moeder bent geworden. Heel logisch, toch?
Vind je het aanstootgevend, dan heb je zelf gewoon een probleem.
Ik kan het artikel ook niet lezen, maar.. het is de Telegraaf he? Dat 'nieuws' moet je sowieso met een hele grote korrel zout nemen.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
01-08-2021 21:50
Nee. Jij mag geen vrouw meer zijn. Je bent vanaf nu krulandijvie. Wen er maar aan.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Creatieveling schreef:
01-08-2021 21:54
Mensen zijn erg aan het doorslaan, momenteel. Melk komt van de moeder, niks geks aan. Zijn er werkelijk mensen die zich hieraan storen?

Het artikel kan ik niet lezen. Kan het hier geplakt worden?
Gaat dus niet goed. Via de link wordt het opeens een premium artikel maar via google kan ik het gewoon lezen. Weet niet of ik het artikel (deels) mag kopiëren?

Als je googelt op Hester Zitvast (schrijfster van artikel) i.c.m. mensenmelk moet je het kunnen lezen.
sierkussentje wijzigde dit bericht op 01-08-2021 21:59
Reden: Link werkt niet goed.
35.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 21:57
https://www.telegraaf.nl/vrouw/5670020 ... m-aandacht

Gaat het zo wel goed?
Nee nog steeds betaalmuur . Is het dezelfde strekking als dit artikel? : https://www.ad.nl/gezin/brits-ziekenhui ... ~a8e35663/
https://www.ad.nl/gezin/brits-ziekenhui ... ~a8e35663/

Kan wel een leesbaar ouder artikel van het AD hierover vinden. Daarin gaat het erover dat ze bij een Brits ziekenhuis genderneutrale termen hebben bedacht en willen gebruiken voor de mensen die daar behoefte aan hebben. Alle anderen worden gewoon nog kraamvrouw en moeder genoemd, voor hen verandert er niks.
Zal wel zo'n beetje hetzelfde zijn.

O, ben al mosterd met artikel zie ik ;-)
anoniem_63b803c326420 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 22:02
7.26% gewijzigd
Dat was toen ook met JK Rowling, die zei vrouwen menstrueren.
Alle reacties Link kopieren
Tekst van artikel weggehaald.
sierkussentje wijzigde dit bericht op 01-08-2021 22:32
99.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
01-08-2021 21:55
:HA:
Ja, dat was leuk inderdaad :proud:

TO, wat is dit? Waarom een artikel dat bijna niemand kan lezen? En waarom uit de Telegraaaaf? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
ch86 schreef:
01-08-2021 21:59
Nee nog steeds betaalmuur . Is het dezelfde strekking als dit artikel? : https://www.ad.nl/gezin/brits-ziekenhui ... ~a8e35663/
Ja, zelfde verhaal maar de tekst die Hester Zitvast schrijft (columnist van Telegraaf) n.a.v. dat artikel, beschrijft zoals ik het ook zie maar dan veel beter verwoord :-D
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk omdat ook mannen melk kunnen geven, net als dat ze kunnen menstrueren. Ik begin er langzaam aan te wennen, maar er is nog een lange weg te gaan.
Ik begin me inmiddels ook danig te storen aan het hele woke gebeuren. Kijk, ieder mens verdient respect maar als je het hebt over transseksuelen of mensen die zich niet man of vrouw voelen dan heb je het wel over een minderheid. Die minderheid heeft rechten en uiteraard behandel je die met respect, maar een hele grote groep het gevoel geven dat zij niet meer mogen zijn wat ze zijn gaat daarin te ver. Wanneer je een transseksueel, iemand met beide genders of genderloos iemand in de praktijk krijgt anticipeer je daarop, maar om dan in de regel maar te spreken over mensenmelk en dat soort ongein gaat me te ver.

Het hele woke gebeuren gaat me te ver, het lijkt niet meer de draaien om wederzijds respect, integendeel zelfs. Ik vind het vervelende vormen aannemen.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
01-08-2021 22:02
Ja, dat was leuk inderdaad :proud:

TO, wat is dit? Waarom een artikel dat bijna niemand kan lezen? En waarom uit de Telegraaaaf? :facepalm:
Nou, dit is een artikel waarvan ik niet wist dat bijna niemand het kan lezen. Niets geks aan hoor, rustig maar ;-) En sommige columnisten van de Telegraaf kunnen ook gewoon leuk schrijven. Ook al zo apart, ik weet het :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag iedereen zichzelf zijn, prima, doen. Ik hoef niets steeds ongevraagd geconfronteerd te worden met waar iemand die ik niet eens ken, zich wel- of niet bevindt op de denkbeeldige lijn tussen mannelijke en vrouwelijke identiteit. En iemands seksualiteit interesseert me ook niet, noem het wat je wilt, maar leg mij niets op. I don't care.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
01-08-2021 22:04
Waarschijnlijk omdat ook mannen melk kunnen geven, net als dat ze kunnen menstrueren. Ik begin er langzaam aan te wennen, maar er is nog een lange weg te gaan.
Biologisch gezien kunnen mannen dat niet.
Alle reacties Link kopieren
De meeste patiënten, zegt het ziekenhuis, hebben er geen behoefte aan om met mens in plaats van met moeder aangesproken te worden en dus verandert er voor hen niets. Het gaat om de groep die er wél om vraagt.
Hoe wordt jouw vrouw-zijn hierdoor beperkt?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
01-08-2021 22:08
Hoe wordt jouw vrouw-zijn hierdoor beperkt?
Wat niet is, kan nog komen. Het slaat door.
Ik zat eerder vandaag op Fok! te lezen en daar kwam een soortgelijk topic voorbij.

Dat ging over een professor van Harvard die weigert ’zwangere mensen’ te zeggen in plaats van ’zwangere vrouwen’


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1787474 ... re-vrouwen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven