Mag ik nog wel vrouw zijn?

01-08-2021 21:49 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het circulerende artikel over moedermelk/mensenmelk vroeg ik mij af of ik nog wél een vrouw mag zijn.

Mag een trotse vrouw zijn nog wel? Is het erg als ik in bepaalde situaties juist níet over 1 kam geschoren wil worden met een man juist omdat ik een vrouw ben?

Ik wil een vrouw blijven!


https://www.telegraaf.nl/vrouw/56700203 ... m-aandacht
Alle reacties Link kopieren
Tja, woke zijn is hip hé. Hou mn hart vast voor wat nog komen gaat.

Misschien kunnen we nog wat leren van de smurfen, die noemen alles smurf, smurft of gesmurfd.

Meteen einde discussie met die wokewaanzin en "kwetsende" woorden.

Ze hebben vaak het einde van de wereld voorspeld voor de afgelopen jaren. Ze hadden gelijk. De gewone wereld zoals we die kenden is idd vergaan....
Alle reacties Link kopieren
Blomke82 schreef:
25-08-2021 23:46
Tja, woke zijn is hip hé. Hou mn hart vast voor wat nog komen gaat.

Misschien kunnen we nog wat leren van de smurfen, die noemen alles smurf, smurft of gesmurfd.

Meteen einde discussie met die wokewaanzin en "kwetsende" woorden.

Ze hebben vaak het einde van de wereld voorspeld voor de afgelopen jaren. Ze hadden gelijk. De gewone wereld zoals we die kenden is idd vergaan....
Zoals voor iedereen geldt als ie 30 (ofzo) wordt.

Je doet net alsof de wereld al eeuwenlang hetzelfde was en nu ineens totaal veranderd.

Dramatische nonsens wat mij betreft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Zoals een vriend van me laatst voor de grap zei: je gewoon maar laten uitschelden is relaxter dan dat genante gedraai aan te moeten zien.

Plus dat gegoochel met woorden, woke is een heel positief begrip eigenlijk, maar het wordt nu door niet-betrokkenen zo belachelijk mogelijk gemaakt, want sommige mensen moeten nou eenmaal andere mensen kost wat kost belachelijk maken.
Alle reacties Link kopieren
Precies, het is en blijft gejank. Noem mij één privilege dat je op hebt moeten geven sinds er zoiets als woke is, op het onbekommerd uitschelden en discrimineren van een ander na. Nou nou, wat een verlies.
Vind deze theorie leuk:

Als je jezelf als non-binair omschrijft, categoriseer je de wereld in binair en non-binair, waarmee je feitelijk een binair systeem creëert waarvan je zelf deel uitmaakt, wat je automatisch weer binair maakt......
Ik stem voor tepelvoeding.... Ook unisex.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
27-08-2021 23:38
Vind deze theorie leuk:

Als je jezelf als non-binair omschrijft, categoriseer je de wereld in binair en non-binair, waarmee je feitelijk een binair systeem creëert waarvan je zelf deel uitmaakt, wat je automatisch weer binair maakt......
Klopt. Want de wereld zit zo in elkaar. Eye tracking onderzoek (en ander onderzoek) onderschrijft dat de eerste primaire, ongecontroleerde reactie van mensen is om te kijken of mensen man of vrouw zijn. Zo niet, dan raakt ons brein in verwarring en zoeken we naar andere aanknopingspunten. Dat op zichzelf zou niet zo ingewikkeld zijn. Maar we hangen een normatief oordeel aan deze objectieve kwalificaties. En dan wordt het ingewikkeld.

TLDR; de wereld binair indelen zit in mensen. Dat kun je mensen die zich daar tegen verzetten niet in de schoenen schuiven.

Laat genderqueers gewoon lekker genderqueer zijn. Ze schaden jou niet en nemen jou niets af. Je mag nog steeds vrouw zijn en je binair identificeren. Geen probleem.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
Ik ben happy in mijn leven als geboren en getogen vrouw.

Ik ben ook happy dat ik sinds kort staande kan plassen (boom, urinoir) met mijn herbruikbare plastuit.
De weggooiversies vond ik niets, maar deze is fantastisch.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Reageren op een telegraaf artikel?
Blomke82 schreef:
25-08-2021 23:46
Tja, woke zijn is hip hé. Hou mn hart vast voor wat nog komen gaat.

Misschien kunnen we nog wat leren van de smurfen, die noemen alles smurf, smurft of gesmurfd.

Meteen einde discussie met die wokewaanzin en "kwetsende" woorden.

Ze hebben vaak het einde van de wereld voorspeld voor de afgelopen jaren. Ze hadden gelijk. De gewone wereld zoals we die kenden is idd vergaan....

Dat woke zijn wordt alleen maar erger. Is vooral de media die erop inspelen, in het dagelijks leven merk ik er niets van.
Alle reacties Link kopieren
Moeten woorden als lesbiennes, homo's, transgenders dan ook maar verdwijnen en gewoon enkel mensen noemen, wel zo logisch? mocht het in toekomst wenselijk onzijdig worden of die kant op gaan..

Over met name het woke gebeuren of mensen die zich niet kunnen vinden in de benaming moedermelk etc, hoe wordt er dan gedacht over bv een man die zich vrouwelijk voelt en daar al dan wel of geen diverse behandelingen voor ondergaat om een mens met een vagina en borsten te worden.
Waarom geen man blijven en al die moeite doen als er geen verschil zou zijn.
Of moet het dan een transformatie van het ene in het andere mens genoemd worden of zo terwijl we allemaal mensen zijn op de verschillen na die tijdens het transformatie proces plaatsvinden?
En is het dan wel goed als zij zich dan eenmaal op en top vrouw voelt met de vrouwelijke clichés?
En hoe zit het dan als een geboren typisch ongeëmancipeerde huisvrouw wordt weg gezet als muts dan is dat toch ook niet erg aardig?

Testosteren en oestrogeen hebben daarnaast invloed op het brein, teveel of te weinig ook maar over het algemeen hebben mannen 10x zoveel van 1e hormoon en dat daar dan bepaald gedrag uit voort komt of kan komen zoals machogedrag ff plat, maakt toch geen hol uit.
T is wat het is.

Wil niet zeggen dat er wordt beweerd dat er geen verschillen zijn maar het ligt zo gevoelig.
Mensen kunnen niet opnieuw worden uitgevonden.
Maar zo lijkt het wel af en toe.

Ben overigens gek op mensen in allerlei vormen en maten.
En wil niemand kwetsen, ben al 2 dagen wakker door een slaapstoornis dus begin wat te filosoferen.
Alle reacties Link kopieren
Donna2 schreef:
11-09-2021 07:24
Moeten woorden als lesbiennes, homo's, transgenders dan ook maar verdwijnen en gewoon enkel mensen noemen, wel zo logisch? mocht het in toekomst wenselijk onzijdig worden of die kant op gaan..

Over met name het woke gebeuren of mensen die zich niet kunnen vinden in de benaming moedermelk etc, hoe wordt er dan gedacht over bv een man die zich vrouwelijk voelt en daar al dan wel of geen diverse behandelingen voor ondergaat om een mens met een vagina en borsten te worden.
Waarom geen man blijven en al die moeite doen als er geen verschil zou zijn.
Of moet het dan een transformatie van het ene in het andere mens genoemd worden of zo terwijl we allemaal mensen zijn op de verschillen na die tijdens het transformatie proces plaatsvinden?
En is het dan wel goed als zij zich dan eenmaal op en top vrouw voelt met de vrouwelijke clichés?
En hoe zit het dan als een geboren typisch ongeëmancipeerde huisvrouw wordt weg gezet als muts dan is dat toch ook niet erg aardig?

Testosteren en oestrogeen hebben daarnaast invloed op het brein, teveel of te weinig ook maar over het algemeen hebben mannen 10x zoveel van 1e hormoon en dat daar dan bepaald gedrag uit voort komt of kan komen zoals machogedrag ff plat, maakt toch geen hol uit.
T is wat het is.

Wil niet zeggen dat er wordt beweerd dat er geen verschillen zijn maar het ligt zo gevoelig.
Mensen kunnen niet opnieuw worden uitgevonden.
Maar zo lijkt het wel af en toe.

Het gaat niet om opnieuw uitvinden, maar om het inzicht dat het anders zit.
Alle reacties Link kopieren
‘hoe zit het dan als een geboren typisch ongeëmancipeerde huisvrouw wordt weg gezet als muts dan is dat toch ook niet erg aardig?’

:rofl:

Nou geloof ik niet dat ongeëmancipeerde huisvrouw zijn aangeboren is. Ook denk ik dat er maar weinig transgenders zijn die dat ambiëren. Maar het kan een niche zijn natuurlijk, verzin er een naam voor zou ik zeggen, dit bekt niet zo lekker.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou, aangeboren of niet, al zij zo is en er happy mee is, dan wordt deze cliché vrouw vaak als getsie neergezet en dat vind ik sneu.
Alle reacties Link kopieren
Bedoelde eigenlijk ook een geboren vrouw die..
Alle reacties Link kopieren
Donna2 schreef:
11-09-2021 07:46
Chienandalou, aangeboren of niet, al zij zo is en er happy mee is, dan wordt deze cliché vrouw vaak als getsie neergezet en dat vind ik sneu.
Dat kan, maar heeft weinig met genderrollen en aanspreekvormen te maken.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Yosemite555 schreef:
29-08-2021 17:03
Dat woke zijn wordt alleen maar erger. Is vooral de media die erop inspelen, in het dagelijks leven merk ik er niets van.
Ik hoor er in de media eigenlijk niet zoveel over. Op dit forum is er veel meer aandacht voor. Kennelijk dan toch iets dat leeft bij een deel van de doelgroep, anders zouden de topics al lang onderaan de lijst staan.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
11-09-2021 09:51
Ik hoor er in de media eigenlijk niet zoveel over. Op dit forum is er veel meer aandacht voor. Kennelijk dan toch iets dat leeft bij een deel van de doelgroep, anders zouden de topics al lang onderaan de lijst staan.
Het leeft volgens mij vooral bij behoudende en tamelijk onverdraagzame mensen die bang zijn dat zij iets moeten opgeven. Terwijl het er alleen maar om gaat dat de ander ook mag zijn wie hij/zij/hen is.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
11-09-2021 09:51
Ik hoor er in de media eigenlijk niet zoveel over. Op dit forum is er veel meer aandacht voor. Kennelijk dan toch iets dat leeft bij een deel van de doelgroep, anders zouden de topics al lang onderaan de lijst staan.
ik heb in mijn omgeving, meerdere jonge mensen, die bezig zijn met de vraag, of al in het proces zitten
In mijn bubbel leeft het
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2021 12:03
ik heb in mijn omgeving, meerdere jonge mensen, die bezig zijn met de vraag, of al in het proces zitten
In mijn bubbel leeft het
Zijn die jonge mensen dan bezig met hun eigen identiteit of hoe dat gecategoriseerd wordt?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 12:43
Zijn die jonge mensen dan bezig met hun eigen identiteit of hoe dat gecategoriseerd wordt?
van alles
ben ik een jongen of een meisje? waar ligt het verschil?
is het een schaal? waar pas ik op de schaal?
zou ik eigenlijk jongen willen zijn?

en daarna degenen die door de keus heen zijn, dus inderdaad het traject tot en met de operatie
Operatie nu 3x in mijn omgeving, het zal vast bovengemiddeld zijn.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-09-2021 12:46
van alles
ben ik een jongen of een meisje? waar ligt het verschil?
is het een schaal? waar pas ik op de schaal?
zou ik eigenlijk jongen willen zijn?

en daarna degenen die door de keus heen zijn, dus inderdaad het traject tot en met de operatie
Operatie nu 3x in mijn omgeving, het zal vast bovengemiddeld zijn.
Ja, dat is een behoorlijk aantal voor zo maar een bubbel ergens in het land.

Wat ik me afvraag is of al deze aandacht het juist niet lastiger maakt om jezelf te accepteren.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
palanja schreef:
11-09-2021 12:56
Ja, dat is een behoorlijk aantal voor zo maar een bubbel ergens in het land.

Wat ik me afvraag is of al deze aandacht het juist niet lastiger maakt om jezelf te accepteren.
Jezelf accepteren is niet genoeg, daar is het leven te kort voor. Jezelf waarderen.
Alle reacties Link kopieren
ludwina schreef:
11-09-2021 13:01
Jezelf accepteren is niet genoeg, daar is het leven te kort voor. Jezelf waarderen.
Ik snap wat je bedoelt maar dat doet niets af aan de vraag die ik stel, toch?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
11-09-2021 12:56
Ja, dat is een behoorlijk aantal voor zo maar een bubbel ergens in het land.

Wat ik me afvraag is of al deze aandacht het juist niet lastiger maakt om jezelf te accepteren.
Juist niet lijkt me. Aandacht zorgt ervoor dat je niet gek of abnormaal bent en laat ook anderen zien of leren dat het niet gek of abnormaal is.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven