Mannen die een blauwtje hebben gelopen

03-08-2021 23:39 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je leert mensen kennen, waaronder mannen. Leuke en gezellige gesprekken, interessante discussies, een paar hints die je voor de zekerheid negeert omdat je niet helemaal zeker bent of het wel echt zo bedoeld is. Maar blijkt wel zo te zijn, en man spreekt zich uit maar je geeft aan dat het op die manier niet wederzijds is, en dán, dan wordt het contact steeds afstandelijker, stroever tot op een gegeven moment bij sommigen zelfs bot :whip: Terwijl ik denk: ik probeer er zo luchtig mogelijk over te doen en gewoon er overheen stappen.

Oké, ik heb er echt begrip voor, en het lijkt me echt niet leuk om aan de andere kant te staan. Maar wat een kleine ego's als ze door zo'n relatief lichte afwijzing al helemaal beledigd zijn en sommige je zelfs willen terugpakken door gemeen te doen, wat ze daarvoor absoluut niet waren @(

Dít gebeurt zó váák, mijn hele leven al. Herkent iemand dit?
Sjulia schreef:
04-08-2021 07:40
Ja toevallig heb ik deze recentelijk nog meegemaakt. Er zat in de geparkeerde auto naast mij een neanderthaler kus mondjes en bef uitdrukkingen toe te seinen, en ik negeerde hem. Toen ik uiteindelijk uit stapte riep hij “hoertje!”Zijn moeder moest toch eens weten :"-(
Ernstig.. O_o
Ritmodelanoche schreef:
04-08-2021 08:14
Het is toch opzich niet raar als iemand afstand neemt?

Kennelijk is die man op zoek naar meer dan vriendschap, en jij gaat hem dat niet bieden. Nu hem dat duidelijk is geworden, gaat hij zijn energie ergens anders in steken.

Uiteraard mag hij nooit raar gaan doen, schelden o.i.d., maar simpelweg afstand nemen (wat jij als ''bot'' lijkt te ervaren) lijkt me niet zo gek.
Ja dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. En sommigen zijn hardnekkig. Ik krijg nog steeds eens in de zoveel tijd vreemde berichten van een oudcollega die ik 3 jaar geleden heb afgewezen. (Via wisselde emailadressen/accounts.) En dat terwijl hij en ik beiden een relatie hebben. Super frustrerend, ik dacht echt dat we een ontzettend leuke vriendschap hadden.

Ik doe het niet meer. Ik ga niet meer proberen een vriendschap op te bouwen met een man. Het is me tot nu toe werkelijk nog nooit gelukt en de ellende erna is verschrikkelijk. Wat zitten er een paar rare exemplaren tussen zeg. Ik heb er 1 gehad die ontzettend tegen me begon te schreeuwen in een winkel waar ik hem tegenkwam. 1 Die heel gemeen werd ( pijnlijke persoonlijke dingen die ik had verteld, tegen me gebruiken). 1 Die m'n ouders een brief heeft gestuurd om zijn zegje te doen (lees: mij ontzettend slecht neerzetten door te liegen). Ik kan zo nog wel even doorgaan.

Zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk, dus ergens maar goed dat het zo gegaan is en ik hun ware aard heb kunnen zien. Maar ik vind het zo vreemd dat iemand zo kan omslaan. Een beetje eng ook.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het argument ''tijdens dat we afspraken vond hij het zo gezellig, maar daarna wilde hij niet meer afspreken, dus hoe gezellig vond hij het nu echt'' een beetje een non-argument.

Zoiets zeg ik toch ook niet over een ex die een relatie uit maakt? ''Ze zei altijd dat ze van me hield en ze heeft me zelfs met valentijn een kaart geschreven dat ik haar hele wereld was, en nu maakt ze het uit. Dat is vast niet gemeend''.

Iemand meent zoiets echt wel op basis van hoe die persoon op het moment zich bij jou voelt. Maa als wederzijdse hoop/verwachtingen niet worden begroet, komen de kaarten simpelweg anders te liggen. Dat is toch niet gek?
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
04-08-2021 00:17
Wat Cauvechront zegt. Je zegt dat je er begrip voor hebt, echter lees ik vrij weinig inlevingsvermogen vanuit jouw kant. Jij wijst iemand af en vindt het raar dat diegene afstand neemt. Dat vind jij vervelend, want je snapt niet waarom de ander zo lichtgeraakt is.
Dat zit niet goed.

En ik heb het niet over gemene reacties uiteraard.
Dit. Logisch toch dat ze dan afstand nemen? Het is mannen zelden te doen om vriendschap wanneer ze een vrouw benaderen, als het niet lukt nemen ze afstand.
Reageer jij dan raar zodat ze boos worden? Heb al veel mannen afgewezen maar zelden problemen gehad nadien.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ervaringen lees ik hier. Ik heb zelf hele andere ervaringen met mannen. En ook een aantal leuke mannelijke vrienden waarbij het duidelijk is dat het bij een vriendschap blijft. De enige vervelende ervaringen die ik heb gehad zijn mannen bij wie de boodschap niet helemaal aan komt, die maar contact op blijven nemen en een soort verklaring eisten waarom ik niet geïnteresseerd in ze was. Trouwens zou ik zelf ook geen vriendschappelijk contact hoeven nadat ik iemand de liefde zou hebben verklaard. Dat blijft toch pijnlijk dan.
Alle reacties Link kopieren
Hij was gewoon in je geïnteresseerd voor meer. Nu jij daar niet in geïnteresseerd blijkt ben je niet meer interresant voor hem. Lijkt me niet heel onlogisch.

Ik heb eerder gehad dat afgewezen mannen erg bozig reageerde. Of de afwijzing niet accepteren en t als uitdaging zien. Dat vind ik veel irritanter.
Alle reacties Link kopieren
Met mannen volgens mij niet meegemaakt, met een vrouw wel. Die heeft me ruim een jaar lang gestalkt. Toen ik de deur nog open deed als ze bij mee aanbelde zei ze dingen als :,, Ik wil je en zal je krijgen, je bent zo lekker.,, Later deed ik de deur niet meer open en liet haar gewoon staan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, het is weleens gebeurd dat iemand mijn zwijgzaamheid aanzag voor verliefdheid. Ik begreep al niet waarom hij mij zijn levensgeschiedenis wou vertellen waar ik overigens braaf naar luisterde en soms ook iets vertelde. En ineens, toen ik met een ander mijn brood at in mijn pauzes was de sympathie over; helemaal voor niks mijn lunchpauzes opgeofferd. Ik was de verschrikkelijkste persoon ooit en wat ik hem had verteld (gelukkig niet al teveel) lag plotseling op straat.

Ik heb geen wraak genomen omdat ik hem gewoon niet interessant genoeg vond. Wonderlijk genoeg had hij kort daarna een ontzettend knap meisje opgeduikeld waar hij voortdurend uitdagend mee paradeerde. En dan kreeg ik weer een sneer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit alleen mannen zijn die dit doen. Ik ben een vrouw maar ik heb mezelf ook wel eens heel verlegen gedragen nadat ik van een man niet de bevestiging kreeg waar ik subtiel naar hengelde :P
Maar, het is wel moeilijk ja. Want soms kun je mensen niet volledig uit de weg gaan, in het geval van collega's bijv. En als er dan zulke ongemakkelijke situaties ontstaan is dat ook jammer.
Bij voorbaat iedereen vertellen dat ik een vriend heb voelt voor mij ook raar (vooral in een professionele setting) dus doe ik niet. Dan maar serieus, zakelijk en een beetje vaag doen. Alleen heb je altijd types die dat juist weer heel interessant lijken te vinden. Tja..
Overigens kan je als ontvangende partij ook weer de verkeerde inschatting maken, en bedoelt iemand het helemaal niet als flirten. Dan is het wel jammer als je zo iemand op een afstand moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet persé boosheid meegemaakt maar wel dat ze constant een visje opgooien, en als er 0 reactie op dat gebeid komt dan maar letterlijk zeggen 'je vindt mij lekker he'. En als ik dan reageerde dat ik iemand een leuk persoon vond qua vriendschap maar meer niet dat de ander reageerde met dat dat wederzijds was, maar dat het daarna wel stil bleef van de andere kant. Kortom: zichzelf indekken.

En dan doel ik niet op daten waarbij er geen verliefdheid bij komt kijken, maar vrienden en kennissen die je al een tijdje kent, je zelfs al een relatie hebt en/of deze na een paar jaar uit gaat terwijl je aldoor een vriendschap had opgebouwd met hen.
Macarinata schreef:
03-08-2021 23:44
Niet direct herkenning, maar je hoort het wel vaak, tot femicide aan toe. In mijn ogen de gemene deler: te veel mannen zijn niet mee-geëmancipeerd. Te vaak hebben of krijgen ze het idee dat ze meer waard zijn dan vrouwen en speelt misplaatste trots en eer een rol in rotgedrag van mannen t.o.v. vrouwen.
Wat een verzinsels...

Het heeft niets te maken met emancipatie. Ik denk zelf dat het vooral kwetsbare mensen treft met een laag zelfbeeld, die de afwijzing niet aankunnen en dan maar uithalen (hurt people hurt people).

Dat zal zich bij mannen vaker in agressief gedrag uiten, maar helaas: ook afgewezen vrouwen kunnen heel naar doen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
04-08-2021 10:03
Wat een verzinsels...

Het heeft niets te maken met emancipatie. Ik denk zelf dat het vooral kwetsbare mensen treft met een laag zelfbeeld, die de afwijzing niet aankunnen en dan maar uithalen (hurt people hurt people).

Dat zal zich bij mannen vaker in agressief gedrag uiten, maar helaas: ook afgewezen vrouwen kunnen heel naar doen.
de vrouw die mij stalkte was absoluut geen kwetsbaar persoon met een laag zelfbeeld.
ik denk achteraf dat haar zelfbeeld zo enorm was dat ze dacht overal recht op te hebben, kreeg waarschijnlijk altijd haar zin.

ik kende haar partner ook, een hele lieve vrouw.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
04-08-2021 11:18
de vrouw die mij stalkte was absoluut geen kwetsbaar persoon met een laag zelfbeeld.
ik denk achteraf dat haar zelfbeeld zo enorm was dat ze dacht overal recht op te hebben, kreeg waarschijnlijk altijd haar zin.

ik kende haar partner ook, een hele lieve vrouw.
Vergis je niet: heel veel mensen met een laag zelfbeeld gedragen zich alsof ze vinden dat ze geweldig zijn. Zie bv Donald Trump.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
04-08-2021 11:20
Vergis je niet: heel veel mensen met een laag zelfbeeld gedragen zich alsof ze vinden dat ze geweldig zijn. Zie bv Donald Trump.
Ja precies. Ik denk er hetzelfde over, dat het vanuit een diepe onzekerheid komt. En ik trek onzekere mannen aan met mijn gedrag, dus dat verklaart meteen waarom ik er zo vaak last van heb gehad. Je voelt het vaak ook wel aan die onzekerheid, waardoor je misschien wat langer wacht voor je iemand afwijst, wat het erger maakt.

Ik vergeet ook nooit die ene keer dat ik een man afwees en hij alleen zei; oké! En vervolgens gewoon aardig bleef doen. :-o vond ik zo bijzonder. Zelfvertrouwen noemen ze dat. :-D
Alle reacties Link kopieren
de vrouw in kwestie was al ruim 3 jaar mijn sportmaat.

onzeker was ze totaal niet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
04-08-2021 11:30
de vrouw in kwestie was al ruim 3 jaar mijn sportmaat.

onzeker was ze totaal niet.
Dat hoeft natuurlijk ook niet in elk geval zo te zijn, maar een zelfverzekerd persoon kan wel tegen een afwijzing. Het is geen schande om gekwetst te zijn, maar als je echt als een peuter je feces rond gooit omdat iemand je niet wou, dan ben je echt niet zelfverzekerd.

En soms is een arrogant persoon idd juist onzeker. Narcisme is ook een copingsmechanisme, bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-08-2021 11:33
Dat hoeft natuurlijk ook niet in elk geval zo te zijn, maar een zelfverzekerd persoon kan wel tegen een afwijzing. Het is geen schande om gekwetst te zijn, maar als je echt als een peuter je feces rond gooit omdat iemand je niet wou, dan ben je echt niet zelfverzekerd.

En soms is een arrogant persoon idd juist onzeker. Narcisme is ook een copingsmechanisme, bijvoorbeeld.
ik denk dat ze het een uitdaging vond om een hetero vrouw te versieren.

we hadden gezamenlijke interesses, hielden allebei wel van een uitdaging, was een hele leuke vriendschap.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-08-2021 11:28


Ik vergeet ook nooit die ene keer dat ik een man afwees en hij alleen zei; oké! En vervolgens gewoon aardig bleef doen. :-o vond ik zo bijzonder. Zelfvertrouwen noemen ze dat. :-D
Poeh, niet meer mannen die relaxt reageren bij een afwijzing?

Maar goed, als man zijnde zie ik dat ook wel. Andere mannen die vrij gepikeerd of zelfs ronduit onbeschoft reageren bij een afwijzing. Heeft met een gebrek aan volwassenheid te maken. En teveel ego.

Ik vind een afwijzing ook niet zo leuk, maar kan me er wel snel overheen zetten.
Vriendschap met een vrouw die me heeft afgewezen zou ik dan niet doen. Als ik romantische intenties had, doe ik mezelf daar alleen maar pijn mee. Natuurlijk betekent dat niet dat ik niet meer vriendelijk ben als ik haar nog eens tegen kom.
Sjulia schreef:
04-08-2021 11:28
[…] Ik vergeet ook nooit die ene keer dat ik een man afwees en hij alleen zei; oké! En vervolgens gewoon aardig bleef doen. :-o vond ik zo bijzonder. Zelfvertrouwen noemen ze dat. :-D
Dit doet me denken aan al die TikToks met: “A time you realized the bar is super low for men”, waarin vrouwen zich realiseren dat ze het al bewonderenswaardig vinden als een man normaal reageert op een afwijzing. Dit is precies hetzelfde. Dat je dat zo bijzonder vond.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 04-08-2021 12:07
28.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mannen in het algemeen te hard van stapel lopen, + veel vrouwen laten niet duidelijk kenbaar maken wat ze willen, mede omdat in het verleden mannen wel eens een afwijzing niet in dank namen.

De meeste mannen snappen niet dat zelfs met een afwijzing iemand zich soms alsnog bedenkt…
JvD94 schreef:
04-08-2021 12:06
Ik denk dat mannen in het algemeen te hard van stapel lopen, + veel vrouwen laten niet duidelijk kenbaar maken wat ze willen, mede omdat in het verleden mannen wel eens een afwijzing niet in dank namen.

De meeste mannen snappen niet dat zelfs met een afwijzing iemand zich soms alsnog bedenkt…
Sommige mannen gaan er juist vanuit dat de vrouw zich nog bedenkt, dus denken ze, de aanhouder wint. En dan blijven ze drammen.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
04-08-2021 12:08
Sommige mannen gaan er juist vanuit dat de vrouw zich nog bedenkt, dus denken ze, de aanhouder wint. En dan blijven ze drammen.
Op die manier bedoel ik niet, doordrammen of stalken is gewoon verkeerd!

Soms wijst iemand je af omdat het te snel gaat, je diegene geen ruimte geeft of omdat iemand zich bekneld voelt met de gedachten te daten… (bindingsangst.)
Macarinata schreef:
03-08-2021 23:44
Niet direct herkenning, maar je hoort het wel vaak, tot femicide aan toe. In mijn ogen de gemene deler: te veel mannen zijn niet mee-geëmancipeerd. Te vaak hebben of krijgen ze het idee dat ze meer waard zijn dan vrouwen en speelt misplaatste trots en eer een rol in rotgedrag van mannen t.o.v. vrouwen.
Dit. Maar ja dat is niet zo leuk om te zeggen. :-D
FeeLucifer01 schreef:
04-08-2021 12:37
Dit. Maar ja dat is niet zo leuk om te zeggen. :-D
Het is juist wel leuk als iemand dat zegt. Altijd lachen als er iemand feitenvrij wat in de groep gooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven