Zon-en zomerliefhebbers kletstopic!

29-08-2021 14:29 3768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs?
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen... Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan straks naar een bbq feest. Nou hebben die mensen wel een tent in de tuin met heaters maar wat heb ik er geen zin in met dit pokkenweer.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Oh jullie vervolgtopic komt precies op het goede moment.

Wat een somber stom weer is het nu.

Wij hadden gisteren een BBQ. Helaas zonder heaters. Heb daarna echt op moeten warmen met een extra deken.

Ik wil terug naar Bonaire. NU!
Alle reacties Link kopieren
De zomer is alweer voorbij; het was een geweldig weekend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er naar uit dat we volgende week meer zon krijgen en warmer weer niet heet heet idd maar helaas altijd zo als de scholen weer beginnen en men weer gaat werken ik heb heb geen drol gehad aan mij vakantie in NL doodmoe nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet ook nog niet goed hoe ik de komende maanden door ga komen. Normaal is het opladen in de zomer en kom ik van mijn vermoeidheid af. Denk dat ik anders maar vast begin met de daglichtlamp. Eczeem is nu ook niet weg gegaan dus daar verwacht ik ook meer opleving van als het weer koud wordt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Door het slechte weer ben ik met de twee oudste dochters gaan stadten. Ik liep meteen tegen een spijkerbroek aan die me als gegoten zat. En..... hij was 75 procent afgeprijsd!!!! Ik ben dus toch wel blij met het slechte weer ;-).
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
29-08-2021 14:46
Het ziet er naar uit dat we volgende week meer zon krijgen en warmer weer niet heet heet idd maar helaas altijd zo als de scholen weer beginnen en men weer gaat werken ik heb heb geen drol gehad aan mij vakantie in NL doodmoe nog steeds.
IK heb het idee dat dat de hele zomer gezegd is. Vólgende week, dán wordt het mooi.

Nouja voor mij wel, want ik zit in Portugal :sun: (waar de voorspelling ook half bewolkt is, maar 10 graden warmer dan hier)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook iedere week dat het volgende week mooi wordt.

Ben nog geen week terug van vakantie en mijn energielevel is alweer nul door het grauwe grijze klote weer.

Wat mis ik de strak blauwe luchten en de heldere bijna warme zee, maar vooral de, de hele dag schijnende zon, vanaf heel vroeg in de ochtend al.

Kon ik maar gewoon nu al daar zijn voor altijd.

Beetje bewolkt met 10 graden meer dan hier Dreamer, is al zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Geweldig plaatje Male!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-08-2021 16:07
IK heb het idee dat dat de hele zomer gezegd is. Vólgende week, dán wordt het mooi.

Nouja voor mij wel, want ik zit in Portugal :sun: (waar de voorspelling ook half bewolkt is, maar 10 graden warmer dan hier)
Lekker dreamer! Buitenland zat er niet in dit jaar keihard blocken voor studie achterstand nieuwe baan zoeken en gevonden.

Geniet er van hopelijk heb ik volgend jaar meer geluk.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-08-2021 16:07
IK heb het idee dat dat de hele zomer gezegd is. Vólgende week, dán wordt het mooi.

Nouja voor mij wel, want ik zit in Portugal :sun: (waar de voorspelling ook half bewolkt is, maar 10 graden warmer dan hier)
Ja, precies. Een beetje als 'morgen gratis bier'. Ik geloof er intussen geen reet meer van. Godzijdank gaan we donderdag nog 10 dagen richting Italië waar het er voorlopig nog heel goed uitziet :sun: Anders werd ik gek denk ik.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel zeg.

Het is dat er bladeren aan de bomen zitten, anders krijg ik echt een algehele november-ervaring. Geen streepje zon en de hele dag miezer. Het is gewoon augustus, dat vergeet ik steeds.

Ik zie dat de ''twee weken droog en zon'' die ik vanmorgen aanhaalde alweer is teruggebracht naar 8 dagen zon. Het is altijd dit hé? Het is altijd zondagen in de voorspelling die worden vervangen door grijze wolkjes met regendruppels. Nooit dat er grijze regendruppels en wolkjes in de verwachting staan die opeens worden vervangen door stralende zon.

Nog negen weken de kaken op elkaar tot ik eindelijk naar de Canarische eilanden vlieg. Ik moet ook heel eerlijk zeggen : van mij hoeft het niet meer ook. Niet in NL tenminste. Ik ga in de wintermodus. Kaarsjes branden al. Morgen haal ik de zomerplanten van mijn balkon weg en vervang ik ze door wat leuk herfstspul ofzo. Als de knop eenmaal om is, is het ook makkelijker te accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha dit meen je toch niet. Nu is morgen ook opeens een grijs wolkje geworden. Het zou na vandaag zonovergoten weer worden. Er is een punt waarop het (bijna) lachwekkend begint te worden.

En van 14 zonnetjes in de 14 daagse gingen we naar 8 (vorige post), en nu naar 6. Ik insinueerde al dat de mooie voorspellingen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen, maar dit is wel heel rap.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha precies dat het veranderd per dag van een zonnetje naar dat eeuwige grijze wolkje op weeronline.

Ik begrijp je helemaal, ik heb dit jaar op wat snoeiwerk en onkruid trekken niks aan de tuin gedaan.
Normaal heb ik tig potten vol met zomerbloeiers staan.

Ik ga mijn kamerplanten ook aanvullen en vervangen ( ben 5 weken niet thuis geweest en dochterlief heeft er een paar dood laten gaan " oh shit sorry mam maar dat zat echt niet in mijn systeem "

En dan inderdaad de herfst maar in huis halen, mooie nieuwe planten dus en wat kaarsen enz.
De fleece dekens liggen er nog dus die hoeven niet de kast uit.

Over een paar weken een weekend gepland met vriend en mijn zoon en schoonzoon om de achtertuin leeg te halen en onderhoudsvrij en winterklaar te maken.

Met die late winteractie sneeuw en ijs is er ook wel eea kapot gevroren.

Met een beetje geluk blijft het droog vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Mijn halve oogst is mislukt door dat pokkeweer. Mijn tomatenplanten zijn rot geworden zonder dat er 1 tomaat aan gegroeid is en mijn paprika's blijven maar groen. Mag ik ze dan groen plukken denken jullie?

Vandaag herexamen, ik wilde met de fiets gaan. Ik ga het niet riskeren en de bus nemen, geen zin om natgeregend in de aula te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vannacht een lange pyjama broek aan moeten doen. Ik werd maar niet warm. Kun je nagaan, in Augustus. Ik ga 1 september de herfst in huis halen, dat doe ik altijd want 1 november moet het KERST zijn. Dan ga ik ook mijn airco en blower weghalen, ookal hebben die maar een paar dagen wat gedaan en hebben voor de rest voor niks in de kamer gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt zo down van weeronline.. echt voor mijn gevoel al een half jaar dat ze in de tweede week mooi weer aangeven en elke keer veranderd dat weer.. je weet het van tevoren maar toch blijf ik kijken. Toch stiekem nog de hoop op wat zon en een beetje mooie dagen.

Heerlijk alle mensen die nog naar de zon toe gaan! geniet van elke zonnestraal :sun: Willen jullie ook een beetje voor mij genieten? Wij gaan in de herfstvakantie nog een weekje met mijn ouders weg, maar we blijven in nederland. Mijn moeder is ziek en wordt niet meer beter dus buitenland durven we niet aan nu. ( ben zo bang voor alles wat komen gaat... en dan zou een zonnetje zo helpen om wat meer positief te blijven ipv dat eeuwige grijze gedoe.)
Alle reacties Link kopieren
https://www.weer.nl/nieuws/2021/klagen- ... -zomerweer

En wéér een artikel over mensen die klagen over het zomerweer en of dat al dan niet terecht is.

Wat is daar toch zo belangrijk aan? Dit is al het zoveelste artikel. Als er in 2021 veel mensen klagen, en in 2020 niet. Dan zegt dat toch al genoeg?
daanbanaaan schreef:
30-08-2021 09:14
https://www.weer.nl/nieuws/2021/klagen- ... -zomerweer

En wéér een artikel over mensen die klagen over het zomerweer en of dat al dan niet terecht is.

Wat is daar toch zo belangrijk aan? Dit is al het zoveelste artikel. Als er in 2021 veel mensen klagen, en in 2020 niet. Dan zegt dat toch al genoeg?
Er staat letterlijk dat het geklaag over een slechte zomer terecht is. En wat maakt het uit of wie dan ook het terecht vindt? Daar trek ik me echt niks van aan.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
30-08-2021 09:34
Er staat letterlijk dat het geklaag over een slechte zomer terecht is. En wat maakt het uit of wie dan ook het terecht vindt? Daar trek ik me echt niks van aan.
Ik vind het zo apart dat er opeens deze zomer meerdere artikelen hierover verschijnen. Hoezo zou je uberhaupt een artikel willen typen over of het geklaag terecht is?

Type gewoon, vooral als weersite/meteoroloog, iets interessants over de weersverwachting, hoe deze tot stand komt, wat de achterliggende systemen qua druk en straalstroom zijn en hoe dat tot stand komt. Maar hou eens op met artikelen over of mensen het wel of nou juist geen slechte zomer mogen vinden.

Als er geklaag is, zal er wel een reden voor zijn, waar rook is, is vuur, etc etc. Het is gewoon een waardeloze zomer, hoezo zou je dat nog ter discussie willen stellen? Of het uiteindelijke antwoord nou bevestigend of ontkennend is.
Alle reacties Link kopieren
“Daarbij moet wel worden opgemerkt dat de nachten een grotere positieve afwijking hadden, terwijl de gemiddelde maximumtemperatuur juist iets onder normaal lag.”

Dat zegt toch al genoeg. Kouder dan normaal was het dit jaar overdag dus, dus we hebben gewoon gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
30-08-2021 13:10
“Daarbij moet wel worden opgemerkt dat de nachten een grotere positieve afwijking hadden, terwijl de gemiddelde maximumtemperatuur juist iets onder normaal lag.”

Dat zegt toch al genoeg. Kouder dan normaal was het dit jaar overdag dus, dus we hebben gewoon gelijk.
Dat kan wel kloppen als er constant veel wolken zijn. Dan zakt de temperatuur 's nachts veel minder.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
daanbanaaan schreef:
30-08-2021 09:54
Ik vind het zo apart dat er opeens deze zomer meerdere artikelen hierover verschijnen. Hoezo zou je uberhaupt een artikel willen typen over of het geklaag terecht is?

Type gewoon, vooral als weersite/meteoroloog, iets interessants over de weersverwachting, hoe deze tot stand komt, wat de achterliggende systemen qua druk en straalstroom zijn en hoe dat tot stand komt. Maar hou eens op met artikelen over of mensen het wel of nou juist geen slechte zomer mogen vinden.

Als er geklaag is, zal er wel een reden voor zijn, waar rook is, is vuur, etc etc. Het is gewoon een waardeloze zomer, hoezo zou je dat nog ter discussie willen stellen? Of het uiteindelijke antwoord nou bevestigend of ontkennend is.
Nou inderdaad precies dat, kom op zeg alsof we achterlijk zijn zoveel regen er is gevallen is toch niet normaal te noemen?
Zulke buien die met bakken tegelijk kwamen, ik herken ze niet hoor van andere zomers, en ik denk zomaar de mensen die hard getroffen zijn met de overstromingen ook niet. Alleen naar hen toe is het al een belediging om te ontkennen dat het een kut zomer was, of om juist te roepen dat het een heerlijke zomer was.

Voor mij is de wisselvalligheid op een dag zwaar waardeloos, veel, heel veel regen, naast zon en dat op de meeste dagen, maakt dit een kut zomer.
Je kan amper iets plannen of je moet rekening houden met regen van hard tot miezer en terug, naast een harde koude wind.

Hier is het redelijk warm te noemen nu, maar je kan je toch amper kleden op dit weer. Enerzijds lijkt het lekker dus een jurk, anderzijds de dreiging van regen en wind, dus beter een broek? Er is geen pijl op te trekken en dat maakt het ook ronduit kut.

En dan boeit het mij niet zo hoor om wederom als verwend weggezet te worden omdat we de laatste jaren " verwend " zouden zijn met de zomers.

Nou wat een verwennerij zeg in je vakantie wat zon zekerheid te willen. Poeh.
Het is pas verwennerij als we dit tot en met maart 2022 houden. En daarna weer hoger en hoger die temperaturen laat NL eens gek doen ;-)
daanbanaaan schreef:
30-08-2021 09:54
Ik vind het zo apart dat er opeens deze zomer meerdere artikelen hierover verschijnen. Hoezo zou je uberhaupt een artikel willen typen over of het geklaag terecht is?

Type gewoon, vooral als weersite/meteoroloog, iets interessants over de weersverwachting, hoe deze tot stand komt, wat de achterliggende systemen qua druk en straalstroom zijn en hoe dat tot stand komt. Maar hou eens op met artikelen over of mensen het wel of nou juist geen slechte zomer mogen vinden.

Als er geklaag is, zal er wel een reden voor zijn, waar rook is, is vuur, etc etc. Het is gewoon een waardeloze zomer, hoezo zou je dat nog ter discussie willen stellen? Of het uiteindelijke antwoord nou bevestigend of ontkennend is.
Waar maak je je druk om denk ik dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven