Het Grote Viva Katten Topic deel 4

18-09-2021 00:22 1826 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is ie dan, deel 4 van het Grote Viva Katten Topic! Waar iedereen die dol is op katten lekker mee kan komen kletsen over het wel en wee van onze lieve poezels 🐈❤️ en waar we ook weleens afdwalen om het over andere zaken te hebben. Een fijn kletstopic dus!

Afbeelding

Welkom!!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dames, ik weet niet of het hier mag maar… een vriendin van mij heeft een kater die niet happy is bij hun…. Hij mist een speelkameraadje en/of het naar buiten kunnen. Ze hebben al een aantal opties bekeken maar kunnen eigenlijk niet anders dan tot de conclusie komen dat het beter is om hem te herplaatsen naar een thuis waar hij wel naar buiten kan of een andere kat heeft waarmee het hopelijk klikt. Het is nog een heel jong beestje, dacht ongeveer 1 jaar.
Mochten jullie iemand weten die nog een leuke kat zoekt (want dat is het echt) zouden jullie het mij dan willen laten weten? Ik zou hem zelf ook wel willen maar 5 katten is echt teveel en we hebben zo’n fijne energie nu onderling met alle dieren, ik durf dat nu niet overhoop te gooien…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat verdrietig… Een kitten erbij is dus ook geen optie? Ik kan je helaas niet helpen, ik hoop dat kater een fijn nieuw huisje krijgt.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
MockTurtle schreef:
28-09-2021 21:44
Wat verdrietig… Een kitten erbij is dus ook geen optie? Ik kan je helaas niet helpen, ik hoop dat kater een fijn nieuw huisje krijgt.
Nee dat willen ze niet. Ze zijn bang dat de twee misschien niet met elkaar kunnen opschieten en ze dan met twee ongelukkige katten zitten die ze moeten herplaatsen.
Ikzelf denk dat het goed komt met een kitten erbij omdat deze nog zo jong is maar ja, helaas kan ik niet voor hen beslissen….
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ughl, vanmiddag na noodkreet aan dierenarts katten onvlooid met een wat sterker middel; we lijken er maar niet vanaf te komen en ze zitten onder de vlooienpoepjes. Nu zijn er twee van de drie extreem onrustig, hebben duidelijk erg veel jeuk. Ik vind het vreselijk om te zien, maar is dit misschien een goed teken, dat de vlooien evacueren? Of moet ik me meer zorgen gaan maken?
Alle reacties Link kopieren Quote
mittensz schreef:
29-09-2021 01:55
Ughl, vanmiddag na noodkreet aan dierenarts katten onvlooid met een wat sterker middel; we lijken er maar niet vanaf te komen en ze zitten onder de vlooienpoepjes. Nu zijn er twee van de drie extreem onrustig, hebben duidelijk erg veel jeuk. Ik vind het vreselijk om te zien, maar is dit misschien een goed teken, dat de vlooien evacueren? Of moet ik me meer zorgen gaan maken?
Wat vervelend!

Ik heb er geen ervaring mee. Wij hebben 1 keer 1 vlo ontdekt gehad op de rode kater. Allemaal een pipetje in de nek en elke dag stofzuigen en toen was het over (thank god).

Ik denk dat het misschien inderdaad een reactie van de vlooien op het middel is.
Ik zou mij pas echt zorgen gaan maken als de katten ziek zouden worden, kwijlen/overgeven/lusteloos etc óf als de jeuk vandaag nog de hele dag aanhoudt.

Doe je naast de pipetjes in de nek nog aan andere bestrijding? Elke dag goed stofzuigen, de ligplekken behandelen met omgevingsspray? Dat is ook belangrijk om te zorgen dat de eitjes niet steeds opnieuw uitkomen. Het kan een hardnekkig probleem zijn heb ik gelezen, heel rot voor je!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
29-09-2021 06:24
Wat vervelend!

Ik heb er geen ervaring mee. Wij hebben 1 keer 1 vlo ontdekt gehad op de rode kater. Allemaal een pipetje in de nek en elke dag stofzuigen en toen was het over (thank god).

Ik denk dat het misschien inderdaad een reactie van de vlooien op het middel is.
Ik zou mij pas echt zorgen gaan maken als de katten ziek zouden worden, kwijlen/overgeven/lusteloos etc óf als de jeuk vandaag nog de hele dag aanhoudt.

Doe je naast de pipetjes in de nek nog aan andere bestrijding? Elke dag goed stofzuigen, de ligplekken behandelen met omgevingsspray? Dat is ook belangrijk om te zorgen dat de eitjes niet steeds opnieuw uitkomen. Het kan een hardnekkig probleem zijn heb ik gelezen, heel rot voor je!
Ze lijken nu weer rustiger, wel nog wat chagrijnig maar dat snap ik wel na zo’n kriebelnacht. Gelukkig maar.

Ja, zeker. Ik stofzuig elke dag en heb ook een robotstofzuiger aangeschaft wegens dit probleem. Daarnaast ging ik wekelijks met de stoomreiniger door het huis maar dat schroeven we nu op maar om de dag. Ik heb ook een fles chemische bestrijding voor in huis meegekregen, maar durf dat eigenlijk niet aan. Ik heb niet de mogelijkheid om de katten tijdelijk uit huis te halen en ben als de dood dat ze ook maar iets van dat spul binnenkrijgen. Voorlopig even proberen met een mengsel van gedestilleerde azijn en water.
mittensz schreef:
29-09-2021 01:55
Ughl, vanmiddag na noodkreet aan dierenarts katten onvlooid met een wat sterker middel; we lijken er maar niet vanaf te komen en ze zitten onder de vlooienpoepjes. Nu zijn er twee van de drie extreem onrustig, hebben duidelijk erg veel jeuk. Ik vind het vreselijk om te zien, maar is dit misschien een goed teken, dat de vlooien evacueren? Of moet ik me meer zorgen gaan maken?
Stronghold? Ja de vlooien rennen voor hun leven. De jeuk is dus goed verklaarbaar.
Hendrikje, hopelijk lukt het een fijne plek te vinden. Ik heb een keer moeten herplaatsen en dat via een asiel gedaan een paar jaar geleden. Niet zo leuk maar het leek mij veiliger.
Deze kater had ik overgenomen maar hij joeg de eigen katten ver van huis.

Zojuist ben ik met KC naar de dierenarts geweest. Toen ik gisteravond thuis kwam kon ik hem nergens vinden, uiteindelijk aangetroffen achter het huis op een tuinstoel, kon ik het derde ooglid zien, had hij megapupillen en was koud en stijf. Inmiddels was het al 1.00 in de nacht, heb ik hem novacam gegeven en warm drinken met een spuitje. Ik heb hem lekker warm ingestopt en ben er nog uit geweest vannacht om te kijken hoe het ging. Vanmorgen oogde hij beter maar bij de dierenarts bleek dat hij nog 40.7 had. Ze gaan uit van een virusinfectie en heeft ab gekregen voor evt bijkomende infecties en een koortsremmer.

Hij was ook nog aan het wisselen, schattig :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
29-09-2021 09:33
Stronghold? Ja de vlooien rennen voor hun leven. De jeuk is dus goed verklaarbaar.
Nee geen stronghold, weer een andere. Behoorlijk aan de prijs maar wel 3 maanden werkzaam.

Ach, ziet er naar uit dat jij ook geen fijne nacht hebt gehad. Wat vervelend! Ik hoop dat hij snel opknapt.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
29-09-2021 09:46
Hendrikje, hopelijk lukt het een fijne plek te vinden. Ik heb een keer moeten herplaatsen en dat via een asiel gedaan een paar jaar geleden. Niet zo leuk maar het leek mij veiliger.
Deze kater had ik overgenomen maar hij joeg de eigen katten ver van huis.

Zojuist ben ik met KC naar de dierenarts geweest. Toen ik gisteravond thuis kwam kon ik hem nergens vinden, uiteindelijk aangetroffen achter het huis op een tuinstoel, kon ik het derde ooglid zien, had hij megapupillen en was koud en stijf. Inmiddels was het al 1.00 in de nacht, heb ik hem novacam gegeven en warm drinken met een spuitje. Ik heb hem lekker warm ingestopt en ben er nog uit geweest vannacht om te kijken hoe het ging. Vanmorgen oogde hij beter maar bij de dierenarts bleek dat hij nog 40.7 had. Ze gaan uit van een virusinfectie en heeft ab gekregen voor evt bijkomende infecties en een koortsremmer.

Hij was ook nog aan het wisselen, schattig :heart:
Ach gossie, wat zielig voor KC! Hopelijk helpt de medicatie snel….
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hij heeft een beetje gegeten en gedronken en moet het uitzieken. Daar is het dan ook prima weer voor.
mittensz schreef:
29-09-2021 10:20
Nee geen stronghold, weer een andere. Behoorlijk aan de prijs maar wel 3 maanden werkzaam.

Ach, ziet er naar uit dat jij ook geen fijne nacht hebt gehad. Wat vervelend! Ik hoop dat hij snel opknapt.
Bravecto? Als dat het is hoor ik graag de resultatenwant ik heb ook een pipetje liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
29-09-2021 12:46
Bravecto? Als dat het is hoor ik graag de resultatenwant ik heb ook een pipetje liggen.

Ja, die! Vooralsnog lijkt het goed te werken, ik heb ze vandaag niet meer zien krabben en kammen geeft enkel wat dode vlooien.
Maaar ik kwam een artikel van het ad tegen over veel zieke en dode honden en katten na Bravecto, natuurlijk net nadat ik het had aangebracht. Dus weet niet of ik het nog eens aan zou durven.
mittensz schreef:
29-09-2021 18:51
Ja, die! Vooralsnog lijkt het goed te werken, ik heb ze vandaag niet meer zien krabben en kammen geeft enkel wat dode vlooien.
Maaar ik kwam een artikel van het ad tegen over veel zieke en dode honden en katten na Bravecto, natuurlijk net nadat ik het had aangebracht. Dus weet niet of ik het nog eens aan zou durven.
Voor zover ik weet gaat het om orale inname, dus om tabletvorm.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
29-09-2021 21:08
Voor zover ik weet gaat het om orale inname, dus om tabletvorm.
Ja volgens mij heb je daar gelijk in, ik had er ook al eens over gelezen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
29-09-2021 23:44
Ja volgens mij heb je daar gelijk in, ik had er ook al eens over gelezen.
Ik moet de hele club weer behandelen, evenals de kippen.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
30-09-2021 12:47
Ik moet de hele club weer behandelen, evenals de kippen.
Wij hebben geluk met de katten dat ze niet buiten komen maar alleen in de ren dus ik behandel ze ook nooit preventief. 1 keer heeft waarschijnlijk 1 van de honden het mee naar binnen gewandeld maar dat was een verdwaalde vlo die op de rooie kater is beland. Toen heb ik ze allemaal een pipetje in de nek gedaan, even elke dag gestofzuigd en de ligplekken eenmalig behandeld met omgevingsspray. Daarna godzijdank geen vlo meer gezien!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Hendrikje106 schreef:
30-09-2021 14:22
Wij hebben geluk met de katten dat ze niet buiten komen maar alleen in de ren dus ik behandel ze ook nooit preventief. 1 keer heeft waarschijnlijk 1 van de honden het mee naar binnen gewandeld maar dat was een verdwaalde vlo die op de rooie kater is beland. Toen heb ik ze allemaal een pipetje in de nek gedaan, even elke dag gestofzuigd en de ligplekken eenmalig behandeld met omgevingsspray. Daarna godzijdank geen vlo meer gezien!
De kans lijkt me niet zo groot alleen egels kunnen het prima overbrengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
30-09-2021 20:17
De kans lijkt me niet zo groot alleen egels kunnen het prima overbrengen.
Ja klopt, de katten mogen nu ook alleen nog maar in de grote ren want bij de kleine ren komen heel vaak egels langs scharrelen in de winter 🤗 daar laten we dan het blad ook liggen.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Brrr… 1 keer vlooien gehad, ik had een zwervertje opgevangen voor een dag. Volgende dag naar Kittenopvang Moederloos gebracht. En binnen no time zag ik die krengen zo tussen de witte snorharen van mijn ene kat lopen. En over haar koppie. En in mijn bed. Ik was er gelukkig ook weer heel snel vanaf, dat wel. Maar gadverdegadver!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
30-09-2021 21:58
Brrr… 1 keer vlooien gehad, ik had een zwervertje opgevangen voor een dag. Volgende dag naar Kittenopvang Moederloos gebracht. En binnen no time zag ik die krengen zo tussen de witte snorharen van mijn ene kat lopen. En over haar koppie. En in mijn bed. Ik was er gelukkig ook weer heel snel vanaf, dat wel. Maar gadverdegadver!
Het voordeel van vlooien is dat je ze ziet, mijten niet of amper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, dat is wel waar. Sta je dan toch minder bij stil he?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
miekemv schreef:
30-09-2021 22:07
Het voordeel van vlooien is dat je ze ziet, mijten niet of amper.
Klopt Mieke, heb wel gelezen dat ze bij oormijten veel aan de oren kunnen krabben. Voor jeuk klachten met mijten als verdenking nemen ze dan een huisafschraapsel, hebben ze bij 1 van onze vorige poezen een keer gedaan. Heel zielig vond ik dat…
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
1 van onze meiden (2 zusjes) is nogal een apart geval. Zo komt ze je wel eens halen omdat ze wil dat je ergens naar kijkt of iets doet.

Een paar weken geleden nam ze mijn man mee richting de schuur waar onze tweede vriezer staat. Ze vond dat het weer eens tijd werd voor een ééndagskuiken. Had ze helemaal gelijk in, dat was al een tijd geleden.

Zojuist kwam ze mij halen, ik moest met haar mee naar boven, naar de badkamer. Om haar te laten zien dat de kraan in de wasbak het nog doet. Denk ik. Na wat gespetter in het straaltje water mocht de kraan weer uit. "Mrraau!" Yup, hij doet het nog.

:rofl:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach wat lief :love:
...

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven