Gezondheid alle pijlers

Keel klikt tijdens eten slikken

24-09-2021 13:23 436 berichten
Gisteravond besloot ik een lekkere kop Cup A Soup Champignon te drinken. Poeder in kop, water erbij, 5 minuten laten staan, en drinken maar!

Helaas leek er een gedroogde champignon nog niet goed geweekt te zijn en deze ging langzaam naar binnen. Kon het helaas niet meer naar boven slikken, nu zit het vast, en inmiddels heb ik jeuk in mijn keel.

Hoort dit niet zelf te verteren? Ook al is het gedroogd? In een kop warm water hoort het wel zacht te worden. Waarom in mijn keel dan niet?

UPDATE: Inmiddels heb ik ook een klik geluid/gevoel als ik eet en iets slik. Heb ik soms iets kapot gemaakt toen ik gisteren enthousiast probeerde het vastzittende gedroogde groente weg te slikken?
Goed water drinken + brood met aardappelpuree is gelukt....

Nu nog wat gezonders proberen met zalm.

Ik stop meteen als ik een klik hoor
Alle reacties Link kopieren
Wow. Dus jij gaat van een verkeerde slikbeweging met wat napijn naar levenslang en een operatie? Wow.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Kattentuintje schreef:
26-09-2021 18:01
Wow. Dus jij gaat van een verkeerde slikbeweging met wat napijn naar levenslang en een operatie? Wow.
Meer een trol met teveel tijx
Alle reacties Link kopieren
Rocking schreef:
26-09-2021 18:48
Meer een trol met teveel tijx

Nou, inderdaad, dat moet haast wel.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe je reageert als je wel eens iets hebt met veel pijn.
aikidoka schreef:
26-09-2021 23:00
Ik ben benieuwd hoe je reageert als je wel eens iets hebt met veel pijn.
ETEN

Maar dat is juist nu iets dat niet leuk is.
Alle reacties Link kopieren
Dus eten is jouw manier om met stress en ongemak om te gaan? Dan snap ik beter dat je zo heftig reageert. Wel een ongezond copingmechanisme overigens. Maar je lijkt nog steeds niet te begrijpen dat je wel ontzettend overreageert op de situatie. Je hebt geen pijn, je ervaart een klik in je keel en daarom stop je met eten en je bent ervan overtuigd dat het alleen met een operatie opgelost kan worden. Je kunt eten, het doet geen pijn. Heb je altijd heel veel moeite met verandering?
pareesagabol schreef:
27-09-2021 00:35
ETEN

Maar dat is juist nu iets dat niet leuk is.
De kosmos probeert je iets duidelijk te maken.
En….zit je hoofd er nog aan?
Is er al nieuws?
UPDATE: Vanochtend werd ik wakker. Eerst ontbijten, daarna huisarts bellen, dacht ik. Maar geen klik tijdens eten. HET IS VOORBIJ!!! Gelijk flink ontbeten en gedronken. Tussendoor zelfs zoete popcorn gegeten en al.

Helaas juichte ik te vroeg, net krieltjes aan het eten, en de ellende is weer terug. Ik voel het aan dr zijkant en in het midden klikken. Iets is dus goed mis.

Morgen bel ik gewoon direct, dit gaat namelijk niet weg. En als het al weg lijkt, is het even.

Zo irritant. Nu maar gestopt met eten. Ben ieder geval blij dat ik goed ontbeten heb vanochtend.
Popcorn. Logisch.
Moiren schreef:
27-09-2021 19:26
Popcorn. Logisch.
Ja, maar heel voorzichtig, en vooral velletjes uitspoelend.

Ik vind dit trouwens niet grappig.

Wat zou jij denken als je morgen wakker wordt en lekker gaat ontbijten, maar bij elke slikbeweging je keel voelt klikken/poppen? Alsof je voortdurend je nek kraakt? Zou je dat leuk vinden?
pareesagabol schreef:
27-09-2021 19:32
Ja, maar heel voorzichtig, en vooral velletjes uitspoelend.

Ik vind dit trouwens niet grappig.

Wat zou jij denken als je morgen wakker wordt en lekker gaat ontbijten, maar bij elke slikbeweging je keel voelt klikken/poppen? Alsof je voortdurend je nek kraakt? Zou je dat leuk vinden?
Zou naar de EH gaan.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
27-09-2021 19:10
UPDATE: Vanochtend werd ik wakker. Eerst ontbijten, daarna huisarts bellen, dacht ik. Maar geen klik tijdens eten. HET IS VOORBIJ!!! Gelijk flink ontbeten en gedronken. Tussendoor zelfs zoete popcorn gegeten en al.

Helaas juichte ik te vroeg, net krieltjes aan het eten, en de ellende is weer terug. Ik voel het aan dr zijkant en in het midden klikken. Iets is dus goed mis.

Morgen bel ik gewoon direct, dit gaat namelijk niet weg. En als het al weg lijkt, is het even.

Zo irritant. Nu maar gestopt met eten. Ben ieder geval blij dat ik goed ontbeten heb vanochtend.

Misschien is het een goed teken dat het na een nachtje rust even wegtrekt? Zou het niet kunnen zijn dat het elke dag iets minder wordt als je rustig aan doet? Net als een verstuikte enkel of zo, dat is ook niet van de ene op de andere minuut over, maar het wordt gedurende een aantal dagen steeds wat beter. Of speelt weer even op als je even wat intensiever bezig bent. Bellen als je je zorgen maakt kan natuurlijk altijd, maar het zou ook kunnen dat je nog even geduld moet hebben.

Ik heb een paar jaar geleden wekenlang met een verstopt oor gelopen. Vocht aan de binnenkant, volgens de huisarts ging het vanzelf over. En dat deed het ook, maar het duurde best lang en al die tijd vond ik het heel irritant. Maar hoe meer je je zorgen maakt, hoe meer het de aandacht trekt.
Ben boos, ik dacht nog even: Had die assistente van vrijdag toch gelijk, dat er waarschijnlijk een zwelling oid was in mijn keel, en dat het vanzelf over gaat. 4 dagen verder en het is er nog steeds.

Nu dus toch naar de huisarts en ik vermoed naar de KNO, want zo'n huisarts kan niet diep ik je keel kijken.

Lekker dan, zit ik nog een tijdje in onzekerheid met die stomme klik.
Misschien kan je beroeps klikspaan worden.
Foechoer schreef:
27-09-2021 19:41
Misschien is het een goed teken dat het na een nachtje rust even wegtrekt? Zou het niet kunnen zijn dat het elke dag iets minder wordt als je rustig aan doet? Net als een verstuikte enkel of zo, dat is ook niet van de ene op de andere minuut over, maar het wordt gedurende een aantal dagen steeds wat beter. Of speelt weer even op als je even wat intensiever bezig bent. Bellen als je je zorgen maakt kan natuurlijk altijd, maar het zou ook kunnen dat je nog even geduld moet hebben.

Ik heb een paar jaar geleden wekenlang met een verstopt oor gelopen. Vocht aan de binnenkant, volgens de huisarts ging het vanzelf over. En dat deed het ook, maar het duurde best lang en al die tijd vond ik het heel irritant. Maar hoe meer je je zorgen maakt, hoe meer het de aandacht trekt.
Ja, dat zegt mijn zus net ook, dat het vast wel wegtrekt.

Maar ik ben bezorgd, ik word bang van die klik, want ik weet niet wat het is. Stel ik eet vrolijk door, kan er dan iets scheuren of kapot gaan. Het is dus beter voor mij om toch morgen te bellen naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
:facepalm:
Oh help.

Door een stukje gedroogde champignon valt je keel nu spontaan uit elkaar. Het is wat.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
27-09-2021 19:48
:facepalm:
Oh help.

Door een stukje gedroogde champignon valt je keel nu spontaan uit elkaar. Het is wat.
Begrijpend lezen cursusje.

Door zo hard mogelijk volkorenbrood gedrenkt in olijfolie wegslikken, zodat gedroogde champignon niet meer vastzit. Deed pijn! En daar voel ik sindsdien een klik als ik slik. Dus kan best een scheur/wond zitten. En ik begrijp best dat dit mogelijk tijd nodig heeft om uit zichzelf te helen, maar ja is dat het echt of iets anders?

Wil dus gewoon weten:

1. Wat is die klik?
2. Wordt dit beter?
3. Kan het kwaad als ik zo'n klik heb en het negeer en verder eet, zodra het weer begint?

Daarvoor moet ik naar de huisarts/KNO lijkt me, in plaats van in onzekerheid/angst te zitten. Spijt dat ik vanochtend niet gewoon had gebeld. Was zo blij dat het even weg was, het leven werd weer leuk.
Alle reacties Link kopieren
meisje85 schreef:
26-09-2021 12:31
Je angsten en gedachten ('nooit meer vrolijk eten') zijn wel wat buitenproportioneel voor de situatie waarin je zit. Er lijkt meer achter te zitten. Dat is niet erg, maar ik zou je wel aanraden daarover met iemand in gesprek te gaan want dit gaat niet vanzelf over.
Mooi moment om mezelf nog even te herhalen.
meisje85 schreef:
27-09-2021 19:56
Mooi moment om mezelf nog even te herhalen.
Wat zou jij denken als je morgen wakker wordt en lekker gaat ontbijten, maar bij elke slikbeweging je keel voelt klikken/poppen? Alsof je voortdurend je nek kraakt? Zou je dat leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
27-09-2021 20:03
Wat zou jij denken als je morgen wakker wordt en lekker gaat ontbijten, maar bij elke slikbeweging je keel voelt klikken/poppen? Alsof je voortdurend je nek kraakt? Zou je dat leuk vinden?

Het is niet leuk, maar als ik nog kon slikken en ademen en er bij de huisarts geen alarmbellen zouden afgaan dan zou ik me voorbereiden op een paar vervelende dagen en ervan uitgaan dat het langzaam wegtrekt. Bij jou wordt het trouwens ook al beter, want je hebt vandaag al zonder problemen kunnen ontbijten. Door al die activiteit is de iriitatie waarschijnlijk weer een beetje terug, waardoor je merkt dat het nog wat gevoelig is allemaal. Je zult zien dat het na nog een nachtje slapen weer een beetje beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Het is een soort van: ik heb onwijze spierpijn, dus ik ontzie mijn been een beetje. Oh hoera, na een nachtje rust is het weer over! Nou dan ren ik maar 26 keer de trap hard op en af, als het niet meer zeer doet. Oh shit, nou heb ik toch weer pijn. Zie je wel, er is van alles mis, ik moet geopereerd worden, het is een hernia en ik heb ook mijn knie gebroken!

Zoiets.
We're just two lost souls
pareesagabol schreef:
27-09-2021 20:03
Wat zou jij denken als je morgen wakker wordt en lekker gaat ontbijten, maar bij elke slikbeweging je keel voelt klikken/poppen? Alsof je voortdurend je nek kraakt? Zou je dat leuk vinden?
Als je het zo naar vindt eet je ijs en geen popcorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven