Reizen
alle pijlers
Inchecken KLM recente ervaringen
zondag 26 september 2021 12:13
Ik heb afgelopen week twee keer gevlogen met KLM. Beide keren kon ik niet zelf een boarding pass printen vanwege de Corona checks. Er stonden bij de balies dus enorme rijen omdat dat kennelijk voor alle vluchten gold. Voor mijn terugreis uit Edinburgh stond er iemand achter me in de rij die haar vlucht heeft gemist omdat het allemaal zo lang duurde. Zelf stond ik ruim twee uur voor de vlucht in de rij en ik was maar 10 minuten voor boarding bij de gate (ik heb dus ook niet mijn plek in de rij aan haar afgestaan).
Zijn er nog meer mensen met recente KLM-ervaring? Had ik twee keer pech of duurt het op alle dagen en alle tijdstippen zo lang? Over een week moet ik weer, weer een vroege vlucht, dus drie uur van tevoren aanwezig zijn, wordt dan wel een nachtelijke onderneming.
Zijn er nog meer mensen met recente KLM-ervaring? Had ik twee keer pech of duurt het op alle dagen en alle tijdstippen zo lang? Over een week moet ik weer, weer een vroege vlucht, dus drie uur van tevoren aanwezig zijn, wordt dan wel een nachtelijke onderneming.
zondag 26 september 2021 12:37
Nee, samen klagen wil ik
zondag 26 september 2021 12:50
Mijn man vliegt zakelijk vaak met klm en er is momenteel geen pijl op te trekken. Soms is ie binnen een halfuur over doorheen en soms 2 uur. Hij is tegenwoordig dus standaard ruim op tijd. Dus minimaal ! 2 1/2 uur van te voren voor Europa en 4 uur voor intercontinentaal. Het is echt niet te voorspellen
zondag 26 september 2021 12:51
Hier wisselende ervaring heenreis vanaf Schiphol online inchecken en verklaring invullen boarding pass via mail en app. Zo geregeld. Terug vanuit nice wel kunnen online inchecken maar geen eigen stoel kunnen kiezen en mega lang in de rij bij de incheck balies. Ruim 2 uur vanaf aankomst tot aan boarding ook 10 minuten speling. Bij ons werden er steeds mensen voor gelaten die dan moesten in checken. Schoot niet erg op
zondag 26 september 2021 13:03
Ik ook. Hoe vaak ik niet mensen hoor die tot op de minuut willen uitrekenen hoeveel tijd ze van tevoren op het vliegveld ze moeten zijn, zodat ze er absoluut niet veel te vroeg zijn. Wat maakt dat half uurtje of uurtje uit op een vlucht? Het scheelt je onwijs veel stress en mocht je dan toch na de checks moeten wachten, dan ga je toch gewoon een bakkie doen, boekje lezen of in de winkels snuffelen?Florientjes schreef: ↑26-09-2021 12:42Ik vind dit altijd zo’n gezeur. Is je het de stress waard? Ik zou liever eerder opstaan dan stressen op het vliegveld. In het vliegtuig kun je dan verder uitrusten. Op de hele reis maken die drie uurtjes natuurlijk weinig uit.
zondag 26 september 2021 13:06
Naar Portugal heen en weer gevlogen. Ik was ruim op tijd op Schiphol en kwam duidelijk in een soort 'namiddag-dip' want ik was echt binnen 15 minuten achter de security.
Terugweg heel even in de rij gestaan (10 minuten of zo) en verder ook geen problemen.
Vlieg binnenkort weer dus ben benieuwd.
Ik heb meer te klagen over het feit dat ze mijn heenreis zonder enig bericht (!!!) zomaar 9 uur vervroegd hadden. Kwam ik achter bij het online inchecken (ging voor de heenreis wel, voor de terugreis trouwens niet). Echt super slordig en raar. Gelukkig wel weer (na lang bellen) teruggezet naar de originele vlucht. Vraag me wel af hoeveel mensen op deze manier hun vlucht missen. Ik moest het echt lezen op de boarding pass, dat ik dacht 'huh, ik vlieg toch 's avonds?!?!'.
En de communicatie vind ik ook raar. Kreeg een bericht over een vlucht in november, dat deze geannuleerd zou zijn. Technisch gezien klopt dat wel, maar in de praktijk vlieg ik gewoon twee uur eerder op een andere vlucht nu. Zeg dat dan anders, denk ik dan.
Terugweg heel even in de rij gestaan (10 minuten of zo) en verder ook geen problemen.
Vlieg binnenkort weer dus ben benieuwd.
Ik heb meer te klagen over het feit dat ze mijn heenreis zonder enig bericht (!!!) zomaar 9 uur vervroegd hadden. Kwam ik achter bij het online inchecken (ging voor de heenreis wel, voor de terugreis trouwens niet). Echt super slordig en raar. Gelukkig wel weer (na lang bellen) teruggezet naar de originele vlucht. Vraag me wel af hoeveel mensen op deze manier hun vlucht missen. Ik moest het echt lezen op de boarding pass, dat ik dacht 'huh, ik vlieg toch 's avonds?!?!'.
En de communicatie vind ik ook raar. Kreeg een bericht over een vlucht in november, dat deze geannuleerd zou zijn. Technisch gezien klopt dat wel, maar in de praktijk vlieg ik gewoon twee uur eerder op een andere vlucht nu. Zeg dat dan anders, denk ik dan.
zondag 26 september 2021 13:21
Recent met transavia gevlogen, dus budget airline. Heen een uur ongeveer in de rij, terug 15 minuten.
Denk dat het niet echt afhangt van de vliegmaatschappij eigenlijk.
Meer hoe groot en vol het vliegtuig is, hoeveel balies ze open hebben en hoe meewerkend de mensen zijn (op de heenweg echt behoorlijk wat mensen die hun papier niet op orde hadden )
Denk dat het niet echt afhangt van de vliegmaatschappij eigenlijk.
Meer hoe groot en vol het vliegtuig is, hoeveel balies ze open hebben en hoe meewerkend de mensen zijn (op de heenweg echt behoorlijk wat mensen die hun papier niet op orde hadden )
zondag 26 september 2021 13:29
zondag 26 september 2021 14:00
zondag 26 september 2021 14:12
zondag 26 september 2021 14:17
Ja. Vorige week maandag was die niet open. Iedereen met hele bergen koffers moest gewoon via de persoonlijke balies.motorbloemetje schreef: ↑26-09-2021 14:12Bedoel je met de self service om zelf je koffer in te checken? Die is open.
zondag 26 september 2021 14:50
Volgens mij ligt het eraan of je vooraf online kunt inchecken.
Ik ben deze zomer twee keer naar Italie gevlogen en de ene keer kon ik niet online inchecken en duurde het heel lang. De tweede keer kon ik mijn paspoort al uploaden en hoefde ik dus niet via de balie.
Ik zou dus, als je online ingecheckt bent en een boradingpass hebt, rekenen op een korte periode en als je geen boardingpass hebt heel ruim rekenen.
Ik ben deze zomer twee keer naar Italie gevlogen en de ene keer kon ik niet online inchecken en duurde het heel lang. De tweede keer kon ik mijn paspoort al uploaden en hoefde ik dus niet via de balie.
Ik zou dus, als je online ingecheckt bent en een boradingpass hebt, rekenen op een korte periode en als je geen boardingpass hebt heel ruim rekenen.
zondag 26 september 2021 16:31
Ik zou het er op wagen als de self service balie gewoon open is. Gewoon 2 uur dus.
star⁴ wijzigde dit bericht op 26-09-2021 16:41
2.13% gewijzigd