Buiten Europa nov/dec 2021: waar weinig reisbeperkingen?

26-09-2021 13:52 41 berichten
Ik ben aan het rondkijken naar een reisbestemming buiten Europa voor een week of drie.
Temperatuur minimaal een graad of 20 (liefst een stuk warmer). Ik heb al voor diverse landen bekeken wat de vereisten zijn i.v.m covid en bijvoorbeeld Chili valt af vanwege verplichte quarantaine van vijf dagen bij aankomst. Thailand wil nog geen toeristen hebben, lees ik.

Uiteraard ga ik dit voor nog meer landen bekijken, maar misschien dat hier iemand heel recent of heel binnenkort een land heeft bezocht dan wel gaat bezoeken waar geen quarantaineplicht geldt en overige eisen die het lastig maken erheen te gaan?

Hoor graag tips wat wel mogelijk is en wat niet. Voor de duidelijkheid: ik zoek géén all inclusive en zou het liefst rondreizen. Maar als dat niet mogelijk is wil ik ook wel genoegen nemen met drie weken doorbrengen op maar twee of drie locaties.
Alle reacties Link kopieren
Aruba, Curaçao en Bonaire zijn open. Je kunt ook eilandhoppen.
Ja, moet ik ook maar eens naar kijken. In alledrie nog niet geweest, dus wat dat betreft een optie.
Alle reacties Link kopieren
US is weer open. Hawaii en Maui en nog wat eilanden iets?
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel gevaccineerd zijn anders kom je er niet in
Thailand heeft al een sandbox programma

https://www.straitstimes.com/asia/se-as ... in-october

Al begreep ik dat die datum van 1 oktober vertraagd wordt:

UPDATE: Starting November 2021, there is a proposal for a Sandbox Program for Bangkok, Chiang Mai, Chonburi (Pattaya), and Hua Hin. The details and the official guidelines are yet to be announced in the coming days.

https://www.thaiembassy.com/travel-to-t ... strictions
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 26-09-2021 14:10
61.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rondreis florida?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg dit topic even! Ik zit ook met dezelfde vraag. Ik ben gevaccineerd en wil graag in dezelfde periode 2 of 3 weken wat verder weg, als dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
26-09-2021 14:03
Rondreis florida?
Florida is te koud in december. Dan is het hooguit 15 graden en echt geen strand weer. Ondanks dat is een rondreis door Florida wel erg leuk en veel te zien.
puntillita schreef:
26-09-2021 14:02
Thailand

https://www.straitstimes.com/asia/se-as ... in-october

Al begreep ik dat die datum van 1 oktober vertraagd wordt.

Dat biedt perspectieven! Hou ik in de gaten..
VS heeft niet echt mijn voorkeur, maar misschien ook maar eens in verdiepen.
En ik hoef niet te bakken op het strand hoor, maar houd wel van warm weer.
Maar een week of twee-drie ‘maar’ 20 graden wil ik best voor een keertje :P
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
26-09-2021 14:10
VS heeft niet echt mijn voorkeur, maar misschien ook maar eens in verdiepen.
En ik hoef niet te bakken op het strand hoor, maar houd wel van warm weer.
Maar een week of twee-drie ‘maar’ 20 graden wil ik best voor een keertje :P
Mexico dan?
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
26-09-2021 14:07
Dat biedt perspectieven! Hou ik in de gaten..
O nee joh! Je wilt geen sandbox trip 😱
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
26-09-2021 14:10
O nee joh! Je wilt geen sandbox trip 😱
Wilt? :cry:
Alle reacties Link kopieren
Zuid afrika, met antigen test, verder niks
annie2 schreef:
26-09-2021 14:15
Zuid afrika, met antigen test, verder niks

Maar wel buiten je hotelkamer een mondkapje dragen, lees ik. Dat is dan bijna altijd ;-D
Nee, dank je.
yasmijn schreef:
26-09-2021 14:10
O nee joh! Je wilt geen sandbox trip 😱

Wanneer ben jij eigenlijk voor het laatst geweest? Heb het Thailandtopic niet bijgelezen, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
26-09-2021 14:13
Wilt? :cry:
Slip of the iPhone 🤨
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
26-09-2021 14:20
Wanneer ben jij eigenlijk voor het laatst geweest? Heb het Thailandtopic niet bijgelezen, sorry.
Febr 2020. We waren net op tijd thuis voor de pleuris uitbrak.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Star⁴ schreef:
26-09-2021 14:10
Mexico dan?

Mexico-City redelijk vrij qua reizen, Quintana Roo veel dicht, lees ik.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 26-09-2021 20:18
10.23% gewijzigd
Vanwege die sandbox houd ik het zelf ook nog even in de gaten. Maar als het zo wordt dat je 7 dagen op een vaste plek (Bangkok, Chang Mai, Krabi,..) moet verblijven maar zonder quarantaine / verplicht binnenblijven, en dan los kunt als volledig gevaccineerde, dan zie ik wel mogelijkheden.

Er is altijd risico dat je alsnog besmet wordt, zeker in een gebied met een lage vaccinatiegraad. Dat is wel iets om rekening mee te houden. (Ook omdat de basisverzekering zorgkosten maar maximaal tot NL tarief vergoedt en de kosten van een privékliniek in Thailand kunnen oplopen).
@Puntillka: Gezien dat Allianz nu wel een reisverzekering biedt met dekking medische kosten voor oranje landen?
Alle reacties Link kopieren
Zou je je op je gemak voelen in een land met code oranje en/of waar nog bijna niemand is gevaccineerd? Wij wilden volgend jaar naar Zuid-Afrika, maar zolang daar de bevolking nog niet grotendeels is ingeënt vind ik het toch geen fijn idee. Je wilt er ook niet in een ziekenhuis belanden.
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
26-09-2021 14:06
Florida is te koud in december. Dan is het hooguit 15 graden en echt geen strand weer. Ondanks dat is een rondreis door Florida wel erg leuk en veel te zien.
Nee joh,
Twee keer eind december geweest. Beide keren alle dagen eind 20 tot 34 graden gehad. Het kan dus zeker.
KamilleT schreef:
26-09-2021 14:45
Zou je je op je gemak voelen in een land met code oranje en/of waar nog bijna niemand is gevaccineerd? Wij wilden volgend jaar naar Zuid-Afrika, maar zolang daar de bevolking nog niet grotendeels is ingeënt vind ik het toch geen fijn idee. Je wilt er ook niet in een ziekenhuis belanden.

Dat ligt eraan hoe je er kun reizen. Als het alleen kan in overvolle bussen dan is dat een ander risico dan in een minder dichtbevolkt land met bussen met alleen zitplaatsen bijvoorbeeld.

In Zuid-Afrika is huren de meeste toeristen een auto, dus speelt dat nauweliks.
En eerlijk gezegd vond ik het in Zuid-Afrika juist zo opvallend dat je als blanke toerist toch heel weinig met de gekleurde bevolking in aanraking komt, als je dat niet wilt.
De segregatie daar is echt nog niet weg. Vond ik best een schok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven