De Ideale Buren

16-10-2021 12:42 66 berichten
N.a.v. dit topic: actueel/3-zonen-geen-koopwoning-ondanks ... ges/483100

Beschrijf je ideale buren.
Mijn ideale buren hebben een leuke hond waar ik mee mag wandelen op de momenten dat het mij uitkomt.

Mijn ideale buren kunnen heel goed koken en bakken en ze koken en bakken vaak te veel en dat brengen ze dan langs bij ons. Natuurlijk ook weer op momenten dat dat heel goed uitkomt.
Mijn ideale buren spelen een muziekinstrument en als ik in de tuin zit kan ik ze horen spelen en ze spelen dan muziek waar ik van houd.
Gewoon geen buren.

Of zoals in Australië, dat je een half uur met de auto moet om je buren te bezoeken.
Mijn ideale buren zijn stil en rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn ideale buren aan één kant. We hebben dezelfde leeftijd, veel overeenkomstige interesses en hobbies dus we zijn vrienden geworden. Bevalt super, spreken elkaar meerdere keren per week en vinden het ook over en weer ongezellig als een stel weg is. Ben daar zo blij mee.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-10-2021 12:47
Gewoon geen buren.

Of zoals in Australië, dat je een half uur met de auto moet om je buren te bezoeken.
+1
Alle reacties Link kopieren
Mijn ideale buren zijn van het type 'leven en laten leven'. We hebben respect voor elkaar, houden rekening met elkaar en we gaan niet op elke slak zout leggen. Maar we hoeven ook geen vrienden voor het leven te worden.

Ik heb op 11 verschillende adressen gewoond altijd met buren dichtbij en gelukkig nooit gedoe gehad. Maar ook nooit buren gehad bij wie ik regelmatig over de vloer kwam.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze. De andere helft van mijn tweekapper wordt bewoond door een alleenstaande man die de helft van het jaar in het buitenland zit. Andere buren een gezin met twee pubers, een pre-puber en twee honden. Hele leuke mensen, we helpen elkaar uit met kinderen en huisdieren. Huizen zijn ook fijn, als je niemand wil horen ga je naar binnen en doe je de deur dicht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Een paar schapen.. ( weilanden)
Alle reacties Link kopieren
Mijn ideale buren:
Zijn rustige mensen, dwz draaien geen harde muziek, houden geen luidruchtige feestjes.
Klossen niet met hakken op de vloer.
Roken niet.
Houden niet van klussen. ;-D
Houden wel van katten, zodat ze indien nodig die van mij kunnen verzorgen wanneer ik bijv. een weekendje weg ben.
Dringen zich niet op.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Mijn ideale buren houden rekening met het feit dat deze huizen nogal gehorig zijn, en wij niet doof.

Ze hebben een vergelijkbaar ritme als wij. Doen hun huishoudelijke lawaaierige klusjes gewoon overdag en niet tussen 19:00 en 23:30 uur. Hopelijk zijn ze niet slechthorend zodat ze zelf ook horen hoeveel geluid er door de muren en vloeren wordt overgedragen.

Ze doen op zondagmorgen rustig aan en sluiten deuren en ramen zachtjes als ze om of voor 7:30 weg moeten op zondag. En liever later ook nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh die hadden we voor kort, ze waren er nooit...

Verder laten we elkaar vooral met rust, af en toe een babbeltje in de straat als ik net met de hond ga en zij zijn toevallig buiten.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-10-2021 12:47
Gewoon geen buren.

Of zoals in Australië, dat je een half uur met de auto moet om je buren te bezoeken.
Precies dit. Wij zijn dan ook al een poosje op zoek naar een huis in het buitengebied. Ben zo klaar met onze buren.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik, aan beide kanten een alleenstaande buurvrouw die zich keurig rustig gedragen, waardoor ik me soms de lawaaimaker voel door de kinderen 😬 ik zeg wel regelmatig dat als ze last van ons hebben, het moeten zeggen, maar dan is het antwoord dat ze het alleen maar gezellig vinden en er zeker geen last van hebben. Kinderen mogen van mij dan ook niet stampen, teveel lawaai maken, schreeuwen etc, maar ik ben daar dus wel gespitst op.
Ik hoop dat beide buurvrouwen nog lang naast ons blijven wonen.
Mijn ideale buren zitten op minimaal 500 m afstand en veroorzaken geen overlast en zijn soms in voor een prietpraatje en een geintje.
Ik zou het ook geweldig vinden als mijn buren pony's en paarden hadden en ik mocht helpen met verzorgen.
Alle reacties Link kopieren
Een zwarte kousen gezin. Maakt niet uit hoeveel kinderen die hebben, je hoort ze nooit.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de ideale buur...... Links bos: nu langzaam weer veel wild, en af en toe een vosje. Rechts op 50 meter een lieve buuf met kinderen die de leeftijd van onze kinderen hebben..... En schuin tegen over,ca 70 meter een gezin metkleinere kinderen....Prima buren...
Madeliefjees schreef:
16-10-2021 13:26
Een zwarte kousen gezin. Maakt niet uit hoeveel kinderen die hebben, je hoort ze nooit.

Droom lekker verder, dat had ik in mijn vorige huis. Hun huis en ons huis waren gescheiden door een poortje. Jong stel, ruzies over de afwas en huishouden etc. Toen kwamen er kinderen, elk jaar een, en je kunt er maar één tegelijk troosten. Het waren geen nare mensen en op zondag was het er echt stil maar de rest van de week...
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 16-10-2021 14:52
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn ideale buren zijn net verhuisd en van plan hun huis leeg te laten staan.. of.. wonen 10 minuten (met de auto) verderop en willen altijd hun kookkunsten delen.
Stoutehond schreef:
16-10-2021 13:47
Mijn ideale buren zijn net verhuisd en van plan hun huis leeg te laten staan..
..en je mag hun huis als opslagruimte gebruiken? En je mag een kantoortje inrichten in hun huis voor als je thuis werkt?
Alle reacties Link kopieren
Zoals Boannan al zei Mijn ideale buren zijn van het type 'leven en laten leven'. We hebben respect voor elkaar, houden rekening met elkaar en we gaan niet op elke slak zout leggen.

De buren aan de ene kant zijn zo. Heel fijn en we kunnen goed met ze opschieten. Ook de anderen buren achter en tegenover ons zijn zo. We kunnen ook altijd wat lenen bij elkaar.

De buurvrouw aan de andere kant was vreselijk (was want ze is sinds kort eindelijk weg). Ze was een enorme zeikerd en kon tegen geen enkel geluid en dat gaat niet samen met jaren '20 woningen. Ze belde ook elke keer de politie als we bezoek hadden of we gebruik maakte van onze tuin want dan hoorde ze ons praten of als ze onze peuter hoorde of als ze de kinderen in de speeltuin voor onze deur te luidruchtig vond.....en toen de politie niet meer kwam als ze belde (want ze waren haar helemaal zat) dan ging ze met een stok tegen de muur slaan :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Altea schreef:
16-10-2021 13:50
..en je mag hun huis als opslagruimte gebruiken? En je mag een kantoortje inrichten in hun huis voor als je thuis werkt?
Precies. Als ik toch verder mag dromen :proud:
Altea schreef:
16-10-2021 12:45
Mijn ideale buren hebben een leuke hond waar ik mee mag wandelen op de momenten dat het mij uitkomt.
Die heb ik!
Ik denk dat ik voor hen ook een goede buur ben omdat ik maandenlang de hond dagelijks heb uitgelaten toen 1 van de baasjes dat niet kon en de andere aan het werk was.
Nu hoeft dat niet meer maar soms haal ik de hond op. We hebben een band gekregen en de buurhond is ook dol op de hond van iemand met wie we regelmatig wandel(d)en.

Maar ze hebben ook minpuntjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven