De Ideale Buren

16-10-2021 12:42 66 berichten
N.a.v. dit topic: actueel/3-zonen-geen-koopwoning-ondanks ... ges/483100

Beschrijf je ideale buren.
Mijn ideale buren hebben geen stem als een kettingzaag (zoals de buuv aan de andere kant naast mij)
Ze hebben ook geen kleinkinderen (die er bijna iedere dag zijn) die schreeuwen en schelden en de trap opstampen als een kudde olifanten.
Alle reacties Link kopieren
Altea schreef:
16-10-2021 12:45
Mijn ideale buren hebben een leuke hond waar ik mee mag wandelen op de momenten dat het mij uitkomt.

Mijn ideale buren kunnen heel goed koken en bakken en ze koken en bakken vaak te veel en dat brengen ze dan langs bij ons. Natuurlijk ook weer op momenten dat dat heel goed uitkomt.
Als je mijn buuf was mocht je de hond best uitlaten. Ik denk alleen niet dat we in de buurt wonen.
Als mijn buren een muziek instrument hebben die ik steeds kan horen, vallen ze niet in de categorie ideale buren.

Ik denk dat mijn ideale buren niet bestaan.

Geen buren is mijn ideaal.
Wij hebben de ideale buren!
Ze wonen zo'n 50 meter verderop dus we horen ze niet. Het zijn hele leuke mensen waar we aan kunnen kloppen als er iets is. En zij bij ons.

Toen we nog in een rij woonde hadden we ook fijne buren. Leven en laten leven zoals en niet op iedere slak zout leggen zoals hier al zo mooi gezegd werd. Leef geluiden horen er bij.
watdachtjehiervan schreef:
16-10-2021 14:17
Wij hebben de ideale buren!
Ze wonen zo'n 50 meter verderop dus we horen ze niet. Het zijn hele leuke mensen waar we aan kunnen kloppen als er iets is. En zij bij ons.

Toen we nog in een rij woonde hadden we ook fijne buren. Leven en laten leven zoals en niet op iedere slak zout leggen zoals hier al zo mooi gezegd werd. Leef geluiden horen er bij.
Dit zijn altijd van die uitspraken van mensen die nog nooit horrorburen hebben gehad. Of in een speciaal soort wijk hebben gewoond.
Alle reacties Link kopieren
Vriendelijke, rustige mensen. Geen harde muziek of luidruchtige feesten tot ver in de nacht. Niet-rokers en geen (kleine) kinderen of huisdieren. Leeftijd maakt mij niet uit, zolang ze maar hartelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buur is aan het verhuizen, en daar baal ik van als een stekker :furious:
30 jaar buren geweest, met een leuk en vrijblijvend burencontact. Natuurlijk hoorden we elkaar wel, maar alles binnen de normale leefgeluiden, ook toen de kinderen nog klein waren. En nu gaat ie dus weg :'(

Aan de andere kant buren met hond, en ik mag met 'm wandelen wanneer het me uitkomt. We zorgen voor elkaars huis, post, planten en katten als het zo uitkomt. Fijne buren waar we een vriendschappelijke band mee hebben zonder klef te zijn. Buren waar we altijd op kunnen rekenen. Gelukkig hebben die geen plannen te verhuizen.

Eigenlijk had ik tot vandaag dus aan beide kanten best ideale buren.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 16-10-2021 14:25
0.00% gewijzigd
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Geen buren.
.
Mijn ideale buren hebben een ook een kindje van oudste zijn leeftijd waar hij fijn mee kan spelen. Zoon maakt moeilijk contact en vindt andere kinderen soms heel spannend. Maar een fijn kameraadje naast ons zou hem heel goed doen.

En mijn ideale buren zijn geen radiopiraten. Dat zijn ze nu wel en dat is verre van ideaal.
FeeLucifer01 schreef:
16-10-2021 14:19
Dit zijn altijd van die uitspraken van mensen die nog nooit horrorburen hebben gehad. Of in een speciaal soort wijk hebben gewoond.

Inderdaad.
Geen inlevingsvermogen ook hoe écht overlast voelt.
boannan schreef:
16-10-2021 12:59
Mijn ideale buren zijn van het type 'leven en laten leven'. We hebben respect voor elkaar, houden rekening met elkaar en we gaan niet op elke slak zout leggen. Maar we hoeven ook geen vrienden voor het leven te worden.

Ik heb op 11 verschillende adressen gewoond altijd met buren dichtbij en gelukkig nooit gedoe gehad. Maar ook nooit buren gehad bij wie ik regelmatig over de vloer kwam.
Ja dat vind ik ook het belangrijkst. Gewoon af en toe een praatje, pakketjes van elkaar aannemen, oogje in het zeil houden bij vakanties en gewoon kunnen zeggen als er echt iets is waar je je aan stoort zonder meteen een burenruzie te krijgen. Niet dat er geklaagd wordt maar dat je gewoon kan vragen of de muziek zachter kan en dat soort.

Ik verbaas me soms echt waar mensen burenruzies over hebben bij De Rijdende Rechter enzo. Ik snap dat soms gewoon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
16-10-2021 14:28
Inderdaad.
Geen inlevingsvermogen ook hoe écht overlast voelt.
Daar gaat dit topic toch ook niet over...?! Daar is al een ander topic voor.
justagirly schreef:
16-10-2021 14:31
Daar gaat dit topic toch ook niet over...?! Daar is al een ander topic voor.

Dus?

Ik reageerde op iemand die aanzwengelt dat je niet mag zeuren over leefgeluiden.
Ga je daar ook even vingerwijzen dan?
TsumTsum schreef:
16-10-2021 14:30


Ik verbaas me soms echt waar mensen burenruzies over hebben bij De Rijdende Rechter enzo. Ik snap dat soms gewoon echt niet.

Prijs jezelf gelukkig dus.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-10-2021 12:47
Gewoon geen buren.

Of zoals in Australië, dat je een half uur met de auto moet om je buren te bezoeken.
Precies mijn tekst.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Mijn achterburen zijn wel vrij ideaal. Wij dachten dat ze er nieuw waren komen wonen en hun huis inwijdden met een barbecue op het balkon. Onze hele kamer stond blauw, dus we waren niet zo blij. Tot we ze aanspraken: bleek dat ze er al 6 jaar woonden, met kind en al. Nooit wat van gemerkt. 😁

Onze onderburen zijn ook prima. Geen kinderen, eindelijk gestopt met roken dus het stinkt niet meer, zelfde bedtijd als wij, beiden heel sociaal en goed op de hoogte van alle andere buren.

Overburen is ook niks mis mee. Geen herrie, vriendelijk gedag zeggen, af en toe een praatje. Ook geen van allen kinderen. En allemaal braaf de regenboogvlag uit, op gezette tijden.

Als de AirB&B’s verboden zouden worden, is dit eigenlijk een prima buurt. 🙂
Birdie schreef:
16-10-2021 14:28
Inderdaad.
Geen inlevingsvermogen ook hoe écht overlast voelt.

Mijn buren geven geen eens echt overlast als je het heel puur bekijkt. Wat wij horen zijn leefgeluiden. Alleen hun ritme is zo anders dan het onze en ze doen alles hardhandig en daardoor stoort het enorm.

Ze doen de voordeur of welke deur dan ook niet zachtjes dicht maar geven het ding een duw zodat hij dicht klapt. Ook op tijden dat wij allang slapen of nog niet zijn opgestaan. Onze ruiten rinkelen dan in de sponningen. Er eens rustig over praten heeft er toe geleid dat ze heel lang elke deur twee keer dicht deden. Eerst buurvrouw zodra ze er door was, daarna buurman als hij er ook door was.

Buurvrouw heeft een heel schelle, snerpende stem, buurman is slechthorend. Wij verstaan dat hij haar schoenen van boven mee moet nemen, en ook hoe hij op zijn donder krijgt als hij het 'vergeten' heeft of dus eigenlijk niet gehoord heeft.

Zodra zij maar eens iets last hebben van ons, staan ze aan de bel
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 16-10-2021 15:13
0.33% gewijzigd
ZombieQueen schreef:
16-10-2021 14:27
Mijn ideale buren hebben een ook een kindje van oudste zijn leeftijd waar hij fijn mee kan spelen. Zoon maakt moeilijk contact en vindt andere kinderen soms heel spannend. Maar een fijn kameraadje naast ons zou hem heel goed doen.
Dat gun ik jullie zoon ook. Mijn dochter had op school (ook) niet veel aansluiting, maar gelukkig dan weer wel met een meisje van haar leeftijd in de straat en ze hebben heel veel samen gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
Buren die lekker stil zijn of 8 maanden in het jaar elders rentenieren.

Ze moeten vooral niet van klussen houden, niet van harde muziek houden, ze hebben geen blaffende honden of kinderen en geen visite die bij het wegrijden de hele straat nog even wakker toetert.
Beatrice1982 schreef:
16-10-2021 15:07
Buren die lekker stil zijn of 8 maanden in het jaar elders rentenieren.

Ze moeten vooral niet van klussen houden, niet van harde muziek houden, ze hebben geen blaffende honden of kinderen en geen visite die bij het wegrijden de hele straat nog even wakker toetert.

Die hebben wij ook. Alleen zit er tussen ons en hun huis een meter of acht dus ook als ze er wel zijn horen we ze nooit.
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
16-10-2021 13:08
Precies dit. Wij zijn dan ook al een poosje op zoek naar een huis in het buitengebied. Ben zo klaar met onze buren.
Wij hebben een huis in het buitengebied. En nu hebben de eigenaren van het akkerland pal voor onze neus het onzalige idee opgevat om daar huizen te gaan bouwen en te verkopen. Dag vrij uitzicht, hallo klagende mensen die denken dat wonen op het platteland één grote idylle is met alleen maar frisse lucht en niet meer herrie dan zoemende bijtjes en grazende schaapjes. En als het alleen maar klagen is mag je nog in je handjes klappen ook.
Ook het platteland wordt voller en voller. En staat bovendien ook niet garant voor geen last hebben van buren.
Andersom schreef:
16-10-2021 15:12
Die hebben wij ook. Alleen zit er tussen ons en hun huis een meter of acht dus ook als ze er wel zijn horen we ze nooit.

Die zijn perfect!
Alle reacties Link kopieren
Alleenstaand of stelletje die lekker rustig en op zichzelf is. Geen kinderen, geen blaffende honden, geen harde muziek, geen muziekinstrument beoefenen.
Ik woon in een appartementencomplex en eigenlijk zijn al mijn buren heerlijk rustige fulltime werkenden. De appartementen zijn te klein (en te duur) voor gezinnen dus heerlijk rustig!
Birdie schreef:
16-10-2021 15:56
Die zijn perfect!

Nee, ze wonen in het verkeerde huis. Ik zou graag zien dat onze buren ruilen van huis.

Wel lullig voor de mensen daarnaast.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ideale buren. Ene kant een oudere vrouw met zoon (hij zorgt voor haar). Zij is zo lief, gewoon een extra oma voor onze zoon. En hij is een leuke vent. Andere kant een jong stel, zijn veel weg en rustig. Verder in de buurt nog een paar gezinnen waar we echt vrienden mee zijn geworden, kinderen onderling ook.

Binnenkort gaan we verhuizen naar ene vrijstaande woning. Heel veel zin in maar de buurt ga ik missen
Schuin spaan en Zee gras planten potjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven